Psychotronik's E36 M3 3.0
- FreudeamFahren
Re: Psychotronik's E36 M3 3.0
Zimmermann met niet OEM blokken gaat nog wel eens mis, in onderstaand geval op de achteras van een e36 M3, na netjes inremmen. 30 km hielden ze het vol...

-
FreudeamFahren schreef:Zimmermann met niet OEM blokken gaat nog wel eens mis, in onderstaand geval op de achteras van een e36 M3, na netjes inremmen. 30 km hielden ze het vol...
en wat opteer je dan? Het is nu wel niet trackgericht.....
- FreudeamFahren
OEM schijven met eventueel racier blokken of Zimmerman met OEM blokken (schijnen ze wel lang mee te gaan).
Bijna 9 min fotos kijken van 1 M3 ... leuk.... maar kan dat ding ook dwars op de film?
-
Paul schreef:Bijna 9 min fotos kijken van 1 M3 ... leuk.... maar kan dat ding ook dwars op de film?
Alles kan.

- frank de jonge
Daar heb je tenslotte een ///M voor, gebruiken waar die voor bedoeld is 

-
frank de jonge schreef:Daar heb je tenslotte een ///M voor, gebruiken waar die voor bedoeld is
Een ///M is eerder gemaakt om een snelle lap neer te zetten op circuit . Maar niet om te driften dunkt me
btw: zo zie je maar dat ik mijn wagen niet afbeul

Naja klap dan een filmpje inelkaar dat je er in ieder geval in rijdt? of doe je dat zelfs ook niet... gewoon beetje poetsen?
een M3tje kan meer abuse hebben dan dat jij hem voor de bek kunt gooien op straat... dus gas erop met dat ding.. of anders een 316i coupe kopen.
een M3tje kan meer abuse hebben dan dat jij hem voor de bek kunt gooien op straat... dus gas erop met dat ding.. of anders een 316i coupe kopen.
-
Wa zegde gij nu weerStevenL schreef:Een ///M is eerder gemaakt om een snelle lap neer te zetten op circuit . Maar niet om te driften dunkt me

- Knot
Daar hebben we genoeg andere topics voor toch.. maar ook een M3 valt op een trackday direct door de mand... 

- frank de jonge
Deze zal misschien wel meevallen Rody, ding is voorzien van schroefsetje 
Dus die zal misschien wel aardige handling hebben
///M is toch sportief. Zo moet er ook mee gereden worden
toch??? 

///M is toch sportief. Zo moet er ook mee gereden worden

-
frank de jonge schreef:Deze zal misschien wel meevallen Rody, ding is voorzien van schroefsetje
///M is toch sportief. Zo moet er ook mee gereden wordentoch???
Ik heb nergens vermeld dat die dat niet doet.

Den deze is gewoon gene drifter. Tenzij het sneeuwt op een parking of dergelijke .
-
Paul schreef:Naja klap dan een filmpje inelkaar dat je er in ieder geval in rijdt? of doe je dat zelfs ook niet... gewoon beetje poetsen?
Dan moet ik eerst een cameraman zoeken.

En dat een ///M dat kan hebben daar ben ik me zeker van bewust.
Ook zal die zijn lap op de nurburgring ook nog krijgen.
-
Bon hier is al serieus niet meer geupdate precies ! Dus bij deze zal ik dat eens snel door voor jullie.
Allereerst heeft hij een chipkuur gehad:
(chiptuning)
Stock (papier) : 286 pk
320Nm
Mods: K&n inlegfilter, Xpipe supersprint met demper; Supersprint race uitlaat
Mijn 1ste meting: 301pk
340Nm
Meting na chipkuur: 321Pk
367Nm

Kabelboom zetelverwarming ingebouwd:
Verwarming werkt van de zetels ! Dus kabelboom is perfect geïnstalleerd.
SPLINTERNIEUWOEM E36 M3 interieur ! Met kwalitatiefste leder. (prijs maakt niet uit)
gsm Pics?

[imghttp://www.e36club.be/forum/e107_files/public/ ... to0244.jpg[/img]

Terug naar Oranje look:

2 pics @ Santa pod UK

Carbon middenconsole erin. Hopla!

Random pics:

And more random pics:

---------------------------------------------
Schnitzers gaan de verkoop in. moest iemand intresse hebben dan hoor ik het wel.
Nieuwe look 2012! (Terug een beetje OEM met een persoonlijke toets)
Nieuwe velgen aangekomen van een E36 M3 GT (lichtgewicht) volledig opgemaakt (niks aan te zien of op te merken) + nieuw bmw logo's. Foto's zeggen genoeg zou ik zo zeggen ! (gsm foto's)
7.5 en 8.5 j en er komen rondom banden op van 235/40
Zie ook nummers . 350 en 360 als laatste nummer ... Het zijn echte

Kopsteunen achteraan erin:

Manuele airco naar digitale airco gebouwd! Alles werkt..

Allereerst heeft hij een chipkuur gehad:
(chiptuning)
Stock (papier) : 286 pk
320Nm
Mods: K&n inlegfilter, Xpipe supersprint met demper; Supersprint race uitlaat
Mijn 1ste meting: 301pk
340Nm
Meting na chipkuur: 321Pk
367Nm
Kabelboom zetelverwarming ingebouwd:
Verwarming werkt van de zetels ! Dus kabelboom is perfect geïnstalleerd.
SPLINTERNIEUWOEM E36 M3 interieur ! Met kwalitatiefste leder. (prijs maakt niet uit)
gsm Pics?
[imghttp://www.e36club.be/forum/e107_files/public/ ... to0244.jpg[/img]
Terug naar Oranje look:
2 pics @ Santa pod UK
Carbon middenconsole erin. Hopla!
Random pics:
And more random pics:
---------------------------------------------
Schnitzers gaan de verkoop in. moest iemand intresse hebben dan hoor ik het wel.
Nieuwe look 2012! (Terug een beetje OEM met een persoonlijke toets)
Nieuwe velgen aangekomen van een E36 M3 GT (lichtgewicht) volledig opgemaakt (niks aan te zien of op te merken) + nieuw bmw logo's. Foto's zeggen genoeg zou ik zo zeggen ! (gsm foto's)
7.5 en 8.5 j en er komen rondom banden op van 235/40
Zie ook nummers . 350 en 360 als laatste nummer ... Het zijn echte

Kopsteunen achteraan erin:
Manuele airco naar digitale airco gebouwd! Alles werkt..
- Bert ///M3
Als er op de bank na een chipkuur die getallen uitkomen dan zou ik eens op zoek gaan naar een betrouwbare onafhankelijke rollebank
Ik weet het niet hoor maar de hele wereld is aan het kloten met nokkenassen om op +/- 330 PK te komen met die motoren zou wel makkelijk zijn als dat ook met een computer kon

Ik weet het niet hoor maar de hele wereld is aan het kloten met nokkenassen om op +/- 330 PK te komen met die motoren zou wel makkelijk zijn als dat ook met een computer kon

-
1 van de betrouwbaarste banken in België . PPE is vrij bekend hier .Doet voor racerij en dergellijke ook.
Mij moet je heus niet geloven .
En trouwens mij draait het niet over pk's en dergelijke maar eerder over het soepel rijden , reactie , ...
Maar ik ben inderdaad wel van plan om verschillende banken te doen als het terug beter weer word. We zien wel. Het kan ook zijn dat die op dat moment toen ergens valse lucht trok waardoor de computer meer lucht binnenkreeg en daardoor meer power. Dit kan ik niet met zekerheid zeggen. En daar ben ik of was ik me ook niet van bewust. Ondertussen zijn verschillende dichtingen en heel wat dingen van motor vervangen. gewoon uit voorzorg.
En dus als het goed weer is terug dan ga ik terug banken
.
Maar dat PPE een slechte bank heeft mag je echt niet zeggen.
Mij moet je heus niet geloven .

Maar ik ben inderdaad wel van plan om verschillende banken te doen als het terug beter weer word. We zien wel. Het kan ook zijn dat die op dat moment toen ergens valse lucht trok waardoor de computer meer lucht binnenkreeg en daardoor meer power. Dit kan ik niet met zekerheid zeggen. En daar ben ik of was ik me ook niet van bewust. Ondertussen zijn verschillende dichtingen en heel wat dingen van motor vervangen. gewoon uit voorzorg.
En dus als het goed weer is terug dan ga ik terug banken

Maar dat PPE een slechte bank heeft mag je echt niet zeggen.

Laatst gewijzigd door StevenL op 12 dec 2011, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Wordt zo onderhand wel eens tijd voor een trackday, niet Steven?
-
Ahja Bert als je een goede weet in Nederland. Laat maar weten .
.Als jij een bank weet die zeker juist meet... Dan wil ik daar gerust heen rijden.
Zowel vanos als DME zijn gechipt... Nu weet ik niet of het dan mogelijk is.
Er telt maar 1 ding. Dat ik gelukkig ben met mijne
.

Zowel vanos als DME zijn gechipt... Nu weet ik niet of het dan mogelijk is.
Er telt maar 1 ding. Dat ik gelukkig ben met mijne

- Bert ///M3
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 4&start=25" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier staat wel eea over PPE geschreven.
En de reden dat ik denk dat je getild word is heel simpel.
Als je wat wilt met chippen en nokkenasverstellingen, dan is het enige wat je bijna kan doen om meer PK's te krijgen de koppel range verder naar boven verschuiven. Je krijgt niet meer koppel maar op een hoger toerental en daardoor heb je meer PK's.
Er komt als je het mij vraagt nooit geen 367 NM uit een 3.0 motor zonder aanpassingen aan compressie verhoudingen etc. Wat hebben ze waarschijnlijk gedaan, de gemeten koppel waarden getweaked in de rollebank software (is heel makkelijk een beetje klooien met gemeten verliezen enz en er zijn nog wel wat truucjes) en als gevolg daarvan heb je dus een sheet die meer koppel geeft en dus ook meer vermogen.
Je kan het alleen niet bewijzen dat ze het zo doen.
Daarom zou ik dus eens run op een andere bank boeken.
Als je wat wilt met chippen en nokkenasverstellingen, dan is het enige wat je bijna kan doen om meer PK's te krijgen de koppel range verder naar boven verschuiven. Je krijgt niet meer koppel maar op een hoger toerental en daardoor heb je meer PK's.
Er komt als je het mij vraagt nooit geen 367 NM uit een 3.0 motor zonder aanpassingen aan compressie verhoudingen etc. Wat hebben ze waarschijnlijk gedaan, de gemeten koppel waarden getweaked in de rollebank software (is heel makkelijk een beetje klooien met gemeten verliezen enz en er zijn nog wel wat truucjes) en als gevolg daarvan heb je dus een sheet die meer koppel geeft en dus ook meer vermogen.
Daarom zou ik dus eens run op een andere bank boeken.
-
[quote="Bert ///M3"]http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 4&start=25" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarom zou ik dus eens run op een andere bank boeken.[/quote]
Ok mij zeker en vast goed ! . Totaal geen probleem mee met u reactie he bert. Ik zet hier enkel neer wat ze mij hebben gezegd he. En als gewone mens moet je dat maar "geloven". Dus als jij een goed adresje weet met een correct bank. Dan verneem ik het graag van je!
Bedankt voor de duidelijkheid alvast
. Het belangrijkste is bij mij dat die goed draait en dat is nog altijd het belangrijkste denk ik.
Daarom zou ik dus eens run op een andere bank boeken.[/quote]
Ok mij zeker en vast goed ! . Totaal geen probleem mee met u reactie he bert. Ik zet hier enkel neer wat ze mij hebben gezegd he. En als gewone mens moet je dat maar "geloven". Dus als jij een goed adresje weet met een correct bank. Dan verneem ik het graag van je!
Bedankt voor de duidelijkheid alvast

-
Oei oei nu ik dat topic zo lees.... Dat ga ik toch nader uitzoeken. orginele software heb ik nog dus dat is het probleem niet. Ik ga ook niemand met de vinger wijzen , maar ga het wel is uitzoeken . 

- Joy
Op Bimmerforums staan wel meer resultaten waar ik m'n twijfels bij heb. Bijvoorbeeld:
M3 3.2specs van de wagen zijn: ss street cat, ss street einddemper, homemade airbox + k&n filter
gemeten resultaten waren:
305pk en 347nm
na de chipkuur!
345,06 pk bij 7645 toeren
362,70 nm bij 5697 toeren
- Joy
Overigens ben je wel serieus bezig met de wagen. Zo een airco-ombouw is een hels karwei. Respect
Staat de achterkant wat hoger dan voorheen ?

-
Valt wel mee denk ik...Joy schreef:Overigens ben je wel serieus bezig met de wagen. Zo een airco-ombouw is een hels karwei. Respect![]()
Zo staat die nu in wintermodus met winterbanden. Al zal die enkel in de winter rijden bij deftig weer.
Foto van hoe hem nu staat:
De GT velgen worden de zomervelgen. Kwestie van een OEM afwisseling te hebben .

En wat airco betreft, eigenlijk op zich valt het heus wel mee. Je moet enkel je hoofd er wat bijhouden. Ik heb die goedkoop kunnen krijgen en dan aan begonnen. Beetje prutsen aan auto's hou ik wel van. Gewoon om er wat van bij te leren.
Waarom hebben ze dit zo gemaakt en waarom dat zo. Daarom zit ik ook op veel forums en lees ik veel

En als beroep ben ik houtbewerker.