DNRT zaterdag 15 augustus

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Tristan

Re: DNRT zaterdag 15 augustus

Bericht door Tristan » 13 aug 2009, 22:12

Hey Bas, toch gelukt om je auto weer op te knappen? :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 15 aug 2009, 17:34

Vandaag even wezen kijken

Ben ging lekker
Lekker gevecht met Cees de haan met de seat leon 1
Verder weer veel bekenden gesproken, niet alle df-ers helaas
Elmar ging ook lekker tot die ineens niet meer voorbij kwam, maar auto stond later wel op paddock, dus zal hem wel gemist hebben.
Verder ook weer wat incidentjes gezien, waarbij sommige deelnemers erg boos werden.
Maar al met al weer een leuk dagje :thumbup:
E30 cup was weer megadruk zeg.

RJay

Bericht door RJay » 15 aug 2009, 22:19

Was erg gezellig vandaag, heb je niet gezien Luco, en de enige andere DF-ers die ik gesproken heb waren Bas, met z'n hernieuwde E30je, en Elmar met z'n bevrijdde schokdemper.
Wat was er nou gebeurd de 2e race Elmar?

Zelf lekker gereden, paar leuke gevechten gehad en m'n pers. best nog met 0.036 verbeterd in een voor mij totaal nieuwe auto.
Heeft me zeker goed gedaan na 2 maanden niet op een circuit.

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 16 aug 2009, 12:43

Gisteren een redelijk goede racedag gehad, wat resultaten betreft perfect en wat plezier betreft wat minder.

In de vrije training moest ik er nog een beetje inkomen en was de baan wat langzaam. Ook de quali ging niet echt super, 1.58.3, maar dat gold voor iedereen. De eerste race starte ik perfect en ging voor allerlei Porsche kanonnen als tweede de bocht in. Helaas kwam ik een pk of 100-150 te kort op de 944 Turbo van Richard en een Duitse Albert GT3 Cup. Daarna op de 3e plaats rondgereden en de tijden werden steeds beter, de snelste was 1.57.9. De Porsches waren tegelijk met de SuperSport gestart, maar de langzamere Supersport waren wel voor de Porsches gezet, alsof het twee velden waren. Hierdoor hadden we nogal last van langzamere Supersports die ons liever niet voorbij wilden laten gaan. Ik kwam de Laurens en mij bekende Cees tegen in de Seat Leon 1 (http://www.944-basic.nl/foto-album/15-08-09/IMG_6181" onclick="window.open(this.href);return false; ) :wtf: . Ik had het gat dichtgereden naar hem toe en was 1 tot 1.5 seconde per ronde sneller. Wat ik ook probeerde, ik kwam hem niet voorbij. De enige mogelijkheid was om hem uit te remmen in langzame bochten, maar als ik er naast zat stuurde hij ofwel in waardoor ik moest remmen om een aanrijding te voorkomen ofwel trok hij mij er op vermogen weer uit (de Tarzan uit en de Hugenholz uit). Hierdoor verloor ik steeds meer tijd en kwamen de 944 Turbo's/ Compressors en 964's achter mij opzetten. Uiteindelijk ben ik maar achter de Leon aan blijven rijden en heb het oog gehouden op de wagens achter mij. Toch nog een 3e plaats bij de Porsches gehaald, gezien het vermogen van nr 1 en 2 het maximale.

De tweede race had ik wederom een hele goede start (http://www.944-basic.nl/foto-album/15-08-09/IMG_6176" onclick="window.open(this.href);return false; ) . Er bleef voor ons een Saker staan op de startopstelling maar ik kon er goed langs. Als eerste Porsche door de Tarzan gegaan en na de herstart na de 60km fase (de Saker was geraakt door een 944 en er moest wat opgeruimd worden: http://www.944-basic.nl/foto-album/15-08-09/IMG_6169A" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.youtube.com/watch?v=FHrAZVYj6FE" onclick="window.open(this.href);return false;) ingehaald door de 944 Turbo van Richard en de Duitse 996 GT3 Cup. De Supersports die ik tegenkwam kon ik snel inhalen en ik draaide mooie rondetijden. Tot ik de Leon weer tegenkwam.... Weer tig keer tevergeefs proberen in te halen, aan alle kanten werd ik geblokt (binnenkant van de Marlboro, Vodafone en Audi S werden bereden door de Leon) en heb ik weer een aantal aanrijdingen moeten voorkomen, waardoor ik 1 tot 1.5 seconde per ronde verloor. Dit terwijl ik geen tegenstander was in de Supersport. De Porsches achter mij konden hierdoor inlopen. Uiteindelijk kwam de 944 Turbo van Ed naast de Leon en mij bij het aanremmen van de Tarzan. Ed nam wat meer risico en verdween de grindbak in. Bij het uitkomen daarvan raakte hij in een slip en werd geraakt door de paarse 205 Turbo van Frank: helaas beide auto's zwaar beschadigd. Ed was ik dus kwijt, maar ik bleef tijd verliezen achter de Leon. Hierdoor kwamen Pieter met de 964RS (3.8 liter) en Robert met de 944 Compressor (350 pk...) bij mij in de buurt. Omdat ik bij de Vodafone steeds geblokt werd en dus langzaam aan het stuk naar de Audi S kon beginnen, kwam Pieter met zijn giga koppel voorbij en naast de Leon. Hij had zich ook al aan de Leon geirriteerd en had besloten hem er in de laatste ronde naast te zetten in de Audi S, de dood of de gladiolen. Nu moest de Leon een aanrijding voorkomen en Pieter was er langs. Door deze wilde acties kon ik perfect Bos in en Bos uit nemen en kwam bijna naast de Leon, die weer bijna naast de RS kwam. Uiteindelijk kwamen we toch zo over de finish en was ik een plaats kwijt bij de Porsches... :wtf: Maar goed, uiteindelijk toch nog 3e algemeen geworden en een bekertje en een bosje benzinepomp-bloemen :mrgreen: bij Huub, Paul en Ria mogen ophalen.

Ik heb Tristan ook nog even gezien, maar ik was te veel bezig met mijn eigen races om even een praatje te maken. Hij zag er gefocused uit. Ben benieuwd hoe hij het heeft gedaan. Ook Elmar nog even gezien. Die reed mooi bij de eerste 3 of 4 in de Sport klasse (waar echter ook een paar M3's reden die daar niet thuishoorden, die reden dik onder de 2 minuten). Ook Luco was nog even langsgekomen om te kijken :thumbup: .

Op naar Assen op 3 september!
Laatst gewijzigd door Ben_968CS op 16 aug 2009, 17:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 16 aug 2009, 13:08

Ben, dan moet je toch eens met Cees praten want die vond het een geweldig en sportief gevecht met jouw, zijn tijden liggen trouwens ook rond de 1.58.

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 16 aug 2009, 13:23

No thanks.

Luco

Bericht door Luco » 16 aug 2009, 13:28

Zo zie je maar dat twee mensen dezelfde situatie heel anders zien.
Zeg je er niks van dan veranderd er niks.
Vanaf de kant zag het er erg leuk uit (al hebben we niet alles gezien)

Hielke

Bericht door Hielke » 16 aug 2009, 16:10

@Ben,

praat je nadien dan nog met zo'n Seat1 gast? Lijkt er sterk op dat ie dacht met jou in gevecht te zijn. Hoe is zo'n misverstand mogelijk?

Mart
Auto: BMW E46 M3

Bericht door Mart » 16 aug 2009, 18:41

Het was een beetje chaotische dag voor Fury en mij. Vanwege de drukte werd ons verteld te trainen met de Sport en daarna zou duidelijk worden wanneer we zouden kwalificeren. Bijna nog de kwalificatie gemist omdat de wedstrijdleiding er niet uit was, maar tussen de Volvo's (!) en de Alfa's ging het redelijk. Ik heb de eerste race op mij genomen. Helaas vanuit de pitstraat moeten starten omdat deze direct na de briefing was en we de auto nog niet klaar hadden gezet. Leermoment! :?

De race zelf was dus eigenlijk niet meer dan een manier om de nieuwe auto te leren kennen, rijdt toch wel heel anders op slicks! 2e Leermoment was het opwarmen van die dingen, getuige de 360 bij uitkomen Tarzanbocht... :roll: Gelukkig nog wat mannen op snelheid en uitremmen in kunnen halen.

Fury heeft de start van race 2 helaas niet gehaald door een doorgebrande benzinepomp. Zonde! :evil:

Uiteindelijk blij dat de '399' in ieder geval goed werkt _op_ het circuit, er staan wat foto's op http://racing.server.biz" onclick="window.open(this.href);return false;. Nu alles voorbereiden voor Assen op 3 september. Hopelijk dan ook wat tijd om een bakkie te doen met de andere forum aanwezigen 8)

Edwin944RS

Bericht door Edwin944RS » 16 aug 2009, 20:02

luco hornsveld schreef:Zo zie je maar dat twee mensen dezelfde situatie heel anders zien.

Denk dat de essentie is dat de Supersport geen competitie heeft met de Porsches. Ze starten wel gelijk in het veld, maar het zijn twee (met de Basic Cup erbij drie) klassementen.

Om dan tot op de laatste centimeter je plek vast te houden gaat dan te ver. Dan verpest je het uiteindelijk voor je collega, niet conculega, rijder.

Luco

Bericht door Luco » 16 aug 2009, 20:07

Edwin944RS schreef:
luco hornsveld schreef:Zo zie je maar dat twee mensen dezelfde situatie heel anders zien.

Denk dat de essentie is dat de Supersport geen competitie heeft met de Porsches. Ze starten wel gelijk in het veld, maar het zijn twee (met de Basic Cup erbij drie) klassementen.

Om dan tot op de laatste centimeter je plek vast te houden gaat dan te ver. Dan verpest je het uiteindelijk voor je collega, niet conculega, rijder.
In elke klasse zitten mensen die hun plek met hand en tand verdedigen terwijl ze niet in jouw klasse zitten.
Daarom moet je het daar ook over hebben, voor mij was ook onduidelijk wie nou ss reed en wie porschecup
Als je het er niet over hebt, dan zal het volgende keer niet anders zijn.

Tristan

Bericht door Tristan » 16 aug 2009, 20:53

Bij mij is het redelijk gegaan. Had geen beste kwali vanwege het verkeer (ca. 55 E30's). Hierdoor maar een magere tijd neergezet als 9e. Eerste race geëindigd als 8e met helaas weer 2x code 60. Tweede race ging iets beter en ben naar de 6e plek gereden. Had nr. 5 nog wel kunnen pakken alleen weer een code 60 en werd ook onder code 60 afgevlagd. Geen top resultaat met 6e in dagklassement maar wel eindelijk zonder veel schade en/of problemen. Vandaag reden we de E30 ZEC (endurance) met mijn broertje z'n E30. Had zelf als 4e gekwalificeerd van de 15 E30's, meer zat er niet in omdat mijn broertje z'n E30 minder snel is. Onze dame in ons team begon de 1e manche maar in de laatste ronde vergat ze het rempunt in Gerlach en kwam vol tegen de banden aan. Gevolg, hele voorkant krom. We dachten dat we de auto konden weggooien maar nader inzien valt het nog wel te repareren. Motor eruit (ook beschadigd) en dan voorste balken eraf zagen en nieuw front erop. Dit helaas nadat de auto net weer helemaal schadevrij was gemaakt. Gelukkig hadden we nog mijn E30 staan en mijn broertje reed de 2e manche. Begon goed alleen doordat er een deelnemer voor hem spinde en de auto voor hem vol in de remmen ging raakte hij lichtjes de achterbumper van de voorganger waardoor de voorbumper tegen het voorwiel aanliep. Dus pits in en met een beetje trekken en wringen wiel weer vrij gemaakt maar daardoor helaas achteraan geëindigd. Daarna hadden we de 70 min race. Mijn broertje begon de 1e 20 min. en had al 5 auto's ingehaald. Daarna een supersnelle wissel van ca. 28 sec. en heb ik de overige race gereden. Nadat we op 13 waren gestart zijn we toch nog 2e geworden. Dus dit was na alle tegenslag wel weer een lichtpuntje. Van de week maar eens kijken hoe het verder met mijn broertje z'n E30 staat.

Joost H.

Bericht door Joost H. » 16 aug 2009, 21:03

Mooi resultaat tijdens de endurance race Tristan. Balen van de schades natuurlijk, heb je nog een voorkeur als je zou moeten kiezen, Sprint of endurance races ?
Wij hadden 1x code 60 tijdens de 6 uur rijden met een wagen of 60 op de baan.

Tristan

Bericht door Tristan » 16 aug 2009, 21:09

@Joost: Vind beide leuk. Sprint races zijn leuk om een 10 a 12 ronden volle polle over de baan te gaan met veel gevechten. Endurance vind ik ook leuk als 'team' samenwerking en je rijdt meer km's maar minder spannend. Dus voorlopig proberen we beide te doen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 16 aug 2009, 21:21

Jammer van de schades! Over wat voor een budget praat je ongeveer over om een seizoen met een E30 te rijden en wat is een regulier schade budget? Met zo'n groot deelnemersveld gebeurt er nog al eens wat de verslagen lezende. Vrijdag reed ik in Valkenburg trouwens nog langs nummer 341.

RJay

Bericht door RJay » 16 aug 2009, 22:24

RutgerK schreef:Jammer van de schades! Over wat voor een budget praat je ongeveer over om een seizoen met een E30 te rijden en wat is een regulier schade budget? Met zo'n groot deelnemersveld gebeurt er nog al eens wat de verslagen lezende. Vrijdag reed ik in Valkenburg trouwens nog langs nummer 341.
Aan inschrijving ben je zo'n 210 euro (incluus transponderhuur) per racedag kwijt, SRW en Oschersleben zijn duurder, maar dan rij je ook meer.
Daarnaast een litertje of...... 50-60 benzine voor 2 trainingssessies en 2 races.
Als je een gezond blokje hebt zal je niet zo veel olie gebruiken, toch een cannetje van 5l in reserve houden is altijd handig.
Daarnaast remblokjes (Hawk ht10 voor 140 euro/st, achter hawk hp plus a 80/st, maar dit ligt aan wat je zelf wilt ;) )
Bandjes, Toyo r888 voor €137/st, maar dan gaat er als het goed is nog dnrt korting vanaf. Weet even niet hoe lang je met deze doet, maar dat hangt ook van je rijstijl en uitlijning af.
En schade.... dat hangt er vanaf hoe goedkoop jij aan je onderdelen kan komen. Plaatschade is niet zo duur, maar als jij je ophanging krom rijdt komt er wat meer bij kijken.......

Luco

Bericht door Luco » 16 aug 2009, 22:29

reken op 10k per seizoen zonder schade

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 17 aug 2009, 14:53

R.J schreef: Wat was er nou gebeurd de 2e race Elmar?
In de eerste race zat ik vlak achter Elmar toen hij met 4 blokkerende wielen de audi-s grindbak instoof (ik dacht nog: wat remt hij laat). Was iig het einde van de 1e race voor hem. 2e race is hij geloof ik niet meer gestart (maar dat weet ik niet zeker).

Zelf verder geen geweldige races gehad, klein beetje schade opgelopen (tikje in mn achterscherm gehad) en de snelheid wou er niet echt in....

Elmar

Bericht door Elmar » 17 aug 2009, 19:03

Beelden zeggen meer dan woorden.

ps, de scheve camera stand is kunstzinnig...

[vimeo]http://www.vimeo.com/6134032[/vimeo]

Metchu

Bericht door Metchu » 17 aug 2009, 19:28

wat een mooi gemeend: "kutzooit"

maar waarom spindje in die bocht en had je nou in de audi s blokkerende wielen? Wat ging er precies mis?

Luco

Bericht door Luco » 17 aug 2009, 19:30

Ziet er best netjes uit Elmar.
Je lijkt het meeste te verliezen in de bocht na het scheivlak, je knijpt hem naar mijn mening ook een beetje af, beter verder naar buiten en insturen, dan maak je hem vloeiender en kan je er harder doorheen denk ik.
Verder erg netjes :thumbup:

Tristan

Bericht door Tristan » 17 aug 2009, 21:25

Vervelend Elmar. :(

Maar waren je banden al warm of had je niet genoeg grip? Je banden hoorde je overduidelijk gillen vanaf het begin.

ErikS

Bericht door ErikS » 17 aug 2009, 21:31

Tristan schreef:Vervelend Elmar. :(

Maar waren je banden al warm of had je niet genoeg grip? Je banden hoorde je overduidelijk gillen vanaf het begin.

Ja, mijn idee..
De auto lijkt daar ook helemaal niet constant in!

Ps. Elmar, de stickers zijn in goede aarde gevallen! :hosanna:

Tom V

Bericht door Tom V » 17 aug 2009, 21:51

Tristan schreef:Vervelend Elmar. :(

Het staat me bij dat hij op Michelins rijdt, zou het wel kunnen verklaren.

RJay

Bericht door RJay » 17 aug 2009, 23:03

luco hornsveld schreef:Ziet er best netjes uit Elmar.
Je lijkt het meeste te verliezen in de bocht na het scheivlak, je knijpt hem naar mijn mening ook een beetje af, beter verder naar buiten en insturen, dan maak je hem vloeiender en kan je er harder doorheen denk ik.
Verder erg netjes :thumbup:
K ben het het eens met penotti, laat 'm in die korte linkerknik uitkomen schijvlak meer naar links komen zodat je een wijdere instuur hoek hebt over "putdeksel".

Verder: Het "Rodney" statief Elmar?

Also: Jup, idd kutzooi :bag: ging niet slecht, maar nog steeds probs met grip op de bandjes zo te zien.

Plaats reactie