Passat eruit, ID.4 erin.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
DownforceNico

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door DownforceNico » 08 aug 2009, 23:29

mooie ///M 3 sedan heb je daar.
ik mag mijne maandag in duitsland gaan halen :D :df:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 08 aug 2009, 23:55

Gefeliciteerd met de M3, dikke auto zo te zien.
Witte knippers vind ik het mooist.

Rupie

Bericht door Rupie » 09 aug 2009, 07:21

Gisteren ook mogen rijden in de auto van Joy en ben het helemaal eens met Allen, behalve die radio, die hoort erin Afbeelding. Hele fijne en mooie auto. Interieur prachtig, top auto voor het geld. Afbeelding

O, de koppeling was gewoon ff wennen :mrgreen:

Remmie

Bericht door Remmie » 10 aug 2009, 10:56

Mooie bak man! Gefeliciteerd!
Dat je er vele plezierige km's mee mag maken!!! :df:

Gr, Remmie 8)

Joy

Bericht door Joy » 10 aug 2009, 17:52

Bedankt dame en heren :thumbup: Het was gezellig Ruben, geef maar een brul als je wat hebt gevonden dan plannen we een leuke rit in.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 10 aug 2009, 18:10

Veel plezier ermee :thumbup:

Joy

Re: BMW M3 sedan

Bericht door Joy » 14 aug 2009, 22:21

Zo, net even de radio vervangen voor een originele Business CD Radio. Oogt toch wel even een stuk frisser. Fijn ook dat ie het display dimt naarmate de avond vordert. Ook zit het erg netjes door de imbusboutjes die je naar wens aan draait.

Vervolgens mooi rondje door Zeeland gereden, tussendoor even gewassen en op de oprit gezet om naar binnen te gaan. Tot pa om de hoek gluurde en zei dat ie wel een rondje wilde rijden. Uh oh... ok maar dan ga ik wel mee. Pa even laten uitvogelen hoe de stoelverstelling werkte. Hoe de auto in achteruit ging... (ja daarom ga ik dus mee :wink: ) en waar ie op moest letten kwa gas en koppeling. Lichtjes nerveus gingen we op pad. Pa heeft nog nooit van z'n leven een auto volgas gereden, laat staan de toerenteller over de 6 laten gaan.
Onderweg naar de snelweg moest de airco aan want pa kreeg het warm :lol: ja dat is wat anders dan televisie kijken hehe.
Stoplicht richting snelweg werd bereikt. Licht op groen, pa op de rechterbaan rustig weg. Links een auto die hetzelfde deed. Tot ik in de 3e versnelling zei, 'Ok pa, en nu pedaal op de bodem tot 7000'... schitterend om met de toeren toename de grimas steeds groter te zien worden tot ergens na 6000 de krachttermen eruit begonnen te rollen, 'NET EEN KANONSKOGEL !', 'JEMIG', 'NIET NORMAAL' :roflol:
Na die eerste ontmaagding had pa de smaak te pakken want een gespoilerde Astra was het volgende slachtoffer. Uiteindelijk nog even 4x50 (zoals Rico het zou zeggen) aangetikt en verder naar huis gecruised met 2x75. Pa had z'n leesbril niet bij en dacht dat het ongeveer 120 was :clap:
Thuis gekomen enthousiast relaas bij moeder de vrouw met toch wel aantekeningen bij het gemak waarmee het hard gaat, een auto voor iemand met beheersing zoals ie het zei.

Toch wel leuk om weer even het kind in je vader te zien als ie juist probeert niet te laten zien dat ie geniet :thumbup:

allen

Bericht door allen » 14 aug 2009, 22:33

:clap:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 14 aug 2009, 23:41

Mooi verhaal Joy! :thumbup:

ArjanS

Bericht door ArjanS » 14 aug 2009, 23:43

Mooie M3 zeg! precies de goede kleur..... :wink:

Veel plezier ermee!

Zijn dat trouwens 19 inchers? Staan errug goed onder een e36.

Joy

Bericht door Joy » 14 aug 2009, 23:50

Hoi Arjan, nee ze zijn 18 inch (18x8,5 ET35). Groot zat :wink:

Shakes

Bericht door Shakes » 15 aug 2009, 10:41

Leuk verhaal!

N.

Henri28

Bericht door Henri28 » 15 aug 2009, 13:56

allen schreef:Je kunt er relaxt mee naar Italië cruisen of lekker mee beesten op afroep. Als je er over nadenkt is het wel vreemd dat iemand 45k uitgeeft voor bijvoorbeeld een 320i met wat opties,terwijl hij voor nog geen 15k een veel leukere wagen heeft. Bietst vast nog wel een keertje het stuur voor een paar uurtjes. :wink:
Klopt maar ik had een prachtige M3 3.2 sedan(1996) in de kleur "nachtblau" (sonderlackierung) met absoluut geen roest, er zat werkelijk geen plekje op! Met volledige onderhoudshistorie erbij. Dit kanon is weggegaan voor slechts € 6750,- inclusief 4 M-tech velgen met winterbanden. De nieuwe eigenaar (gelukkig ook een liefhebber) is er mee naar Spanje geweest met regelmatig snelheden van dik boven de 200, en hij was laaiend over deze M3.
Ik raakte deze haast niet kwijt want de M3 had 210.000 gereden en dat vonden potentiele kopers te veel van het goede! En aangezien ik een B3S Alpina had gekocht en er geen twee op na kon houden heeft mijn garage (BMW specalist),die deze prachtige M3 altijd in onderhoud had deze overgenomen, en volgende dag al weer doorverkocht. Mijn monteur heeft er verder niets aan hoeven te doen. Echt het was een geweldige auto maar eerlijk is eerlijk mijn huidige auto de Alpina is wel sneller , maar ja er is altijd baas boven baas.. De Alpina is door het koppelverloop sterker.
Zie onderstaand linkje, klik op de map mijn hobby (aan je linkerhand) en dan zie je nog wat foto's van beide auto's. Nogmaals deze M3 was een geweldige auto waarin ik 6 jaar met veel plezier in heb gereden!! :clap:

http://henri-vanmill.magix.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

ErikS

Bericht door ErikS » 15 aug 2009, 14:14

Voor net 6K verkocht?? :shock:

Damn, die heeft hier niet te koop gestaan!

yorick

Bericht door yorick » 15 aug 2009, 19:11

Grappig verhaal Joy!

Henri28

Bericht door Henri28 » 15 aug 2009, 21:51

Erik Stoffelsen schreef:Voor net 6K verkocht?? :shock:

Klopt maar wel op Marktplaats zo'n 3 a 4 maanden. XR5turbo (Chris) heeft de auto ook hier nog onder de aandacht gebracht. Deze M3 was namelijk eerder van zijn pa geweest.
Net als de B3S die ik nu bezit. Over de vraagprijs was te praten maar niemand die werkelijk interesse had. Het bekende verhaal de "hoge kilometerstand"!
De M3 was echt in perfecte staat absoluut geen roest, geen schade zelfs nagenoeg geen steenslag!
Mijn monteur zei altijd probeer er maar eens eentje te vinden in die optische en technische staat. Vraag maar na bij XR5turbo (Chris) die heeft de auto nog gezien en gefotografeerd.

Ik moest de M3 helaas wegdoen, ik had geen plaats om de M3 te stallen. De M3 stond, als ik de auto niet nodig had, altijd binnen, in mijn garage is slechts ruimte voor een auto.
En daar komt nog bij dat ik geld nodig had om de B3S te kunnen kopen conclusie ik heb wel een aardige veer moeten laten. Daarom slechts € 6750,- voor ontvangen. Ik weet het niet
echt veel voor een geweldige M3. Maar gelukkig is de auto wel bij een liefhebber terecht gekomen die ook heel zuinig op deze toch wel unieke M3 sedan is.

groeten Henri

indobesar

Bericht door indobesar » 15 aug 2009, 22:40

Henri28 schreef:

Klopt maar wel op Marktplaats zo'n 3 a 4 maanden. XR5turbo (Chris) heeft de auto ook hier nog onder de aandacht gebracht. Deze M3 was namelijk eerder van zijn pa geweest.
Net als de B3S die ik nu bezit. Over de vraagprijs was te praten maar niemand die werkelijk interesse had. Het bekende verhaal de "hoge kilometerstand"!
De M3 was echt in perfecte staat absoluut geen roest, geen schade zelfs nagenoeg geen steenslag!
Mijn monteur zei altijd probeer er maar eens eentje te vinden in die optische en technische staat. Vraag maar na bij XR5turbo (Chris) die heeft de auto nog gezien en gefotografeerd.

Ik moest de M3 helaas wegdoen, ik had geen plaats om de M3 te stallen. De M3 stond, als ik de auto niet nodig had, altijd binnen, in mijn garage is slechts ruimte voor een auto.
En daar komt nog bij dat ik geld nodig had om de B3S te kunnen kopen conclusie ik heb wel een aardige veer moeten laten. Daarom slechts € 6750,- voor ontvangen. Ik weet het niet
echt veel voor een geweldige M3. Maar gelukkig is de auto wel bij een liefhebber terecht gekomen die ook heel zuinig op deze toch wel unieke M3 sedan is.

groeten Henri
Oktober vorig jaar ook geinformeerd, maar toen was de vraagprijs ca. €13.500. Aanzienlijk verschil met de daadwerkelijke verkoopprijs... :hmmm:

Voor €6,7 wist ik het ook wel LOL

Henri28

Bericht door Henri28 » 15 aug 2009, 23:22

indobesar schreef:
Henri28 schreef:

groeten Henri
Oktober vorig jaar ook geinformeerd, maar toen was de vraagprijs ca. €13.500. Aanzienlijk verschil met de daadwerkelijke verkoopprijs... :hmmm:

Klopt was echter vraagprijs en dat was 2008 en je weet het iedereen probeert zoveel mogelijk voor zijn auto te krijgen. Op marktplaats stond ook dat er te onderhandelen was over de vraagprijs. Echter geen enkel bod.......

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 15 aug 2009, 23:32

Veel plezier ermee Joy.

ErikS

Bericht door ErikS » 16 aug 2009, 10:58

Voor 8 K op een site als marktplaats was je hem zo kwijt geweest..
Ik Had je 7 K gegeven!
Maarja, achteraf lullen hebben we weer niks aan...

Jeroen

Bericht door Jeroen » 16 aug 2009, 11:44

Mooi verhaal Joy, en een schitterende auto!

Joy

Bericht door Joy » 19 aug 2009, 22:06

Mijn ontspanning de laatste weken, bijna elke avond even een stukje rijden. Je snapt niet waar mensen met een leuke auto voor de deur de tijd vandaan halen om nog met elkaar te ruziën op het internet :forum:

Afbeelding

Remmen zijn besteld bij Dick, dat probleem is opgelost. Binnenkort naar Bas voor oliebeurt + APK. Meteen wat puntjes op de i zetten. Knippers origineel maken. Ik hou ze toch wit. Dat staat toch beter dan het oranje. Met de BBS en verlaging in ogenschouw genomen klopte die klassieke look niet. De koplampsproeiers huilen een beetje. Ik denk dat er wat kalkaanslag in zit. Even zien of dat schoon gemaakt kan worden en anders een setje nieuwe. Koplampglaasjes zit een bruin hittevlekje in, ook maar vernieuwen. Mistlampen ook, ik zag in 1 hoekje een barstje zitten. Oh ja en misschien ook nog maar dat lipje onder de voorbumper (was niet standaard op de sedan), al is het maar om touches met het lakwerk van de bumper te voorkomen. Verder nog wat kleine dingen nalopen en dan kan ie er weer een tijd tegenaan.
Wat opvalt is dat de motor sinds de vorige oliebeurt geen olie heeft verbruikt. Peil is exact hetzelfde gebleven. Toch typisch dat je juist bij deze motor niks hoeft bij te vullen in tegenstelling tot oa een nieuwe auto die ik heb gehad :hmmm: Gemiddeld verbruik zit zo rond de 1 op 9. Eigenlijk prima gezien het plezier wat je ervoor terug krijgt.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Joy op 18 sep 2017, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 aug 2009, 22:31

Dus hij bevalt wel :shakeit:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 19 aug 2009, 22:33

Olieverbruik van een M3 hangt heel erg samen met het gebruik.

Toen ik nog circuitdagen reed met de rode M3 moest ik altijd tussendoor bijvullen, op dit moment gebruikt die auto bij dagelijks gebruik echt geen drup, alleen als je lange afstanden heel erg hard rijd dan wel iets.

M3 racer gerbuikt bijna een liter per uur :shock: :mrgreen:

indobesar

Bericht door indobesar » 19 aug 2009, 22:44

Nice Joy! Ben erg benieuwd naar je wagen.

Details over de Movit set van Dick? (mag per pb)

Plaats reactie