een hond

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Re: een hond

Bericht door Dennis Cavallino » 23 jun 2009, 14:26

Amen! Prettig gestoord kan er ook nog bij trouwens. :)

Luco

Bericht door Luco » 23 jun 2009, 14:58

Jacco, Kijk wel heel goed uit met een Tosa Inu.
Dat zijn echt geen makkelijke honden, ook als je ze goed opvoed zijn en blijven ze zee dominant.
Als je er goed mee om kan gaan, prima.
Maar eihenlijk zijn het honden voor op een groot landgoed waar niet teveel vreemde mensen komen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 23 jun 2009, 15:03

Je eigen karakter kan je op straat nog een beetje verbergen, maar met zo'n hond aan de lijn wordt dat moeilijk. :wink:

Niall

Bericht door Niall » 23 jun 2009, 16:03

Dan lijkt mij een duitse dog meer iets voor je:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Duitse_dog" onclick="window.open(this.href);return false;

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 jun 2009, 21:06

Hahhaha.....prettig gestoord...

Duitse dog = Duits = BMW = 1-serie = no go 8) Daarom dacht ik Tosa Inu = Japans....

Nee gekheid......een Tosa Inu gaat hem zo ie zo niet worden alleen was kwa omschrijving wel onder de indruk van de hond vooral de laatste zin........als een andere hond het gevecht aangaat zal deze altijd en immer het onderspit delven....oftewel....krachtig baasje*(nee gekheid maar viel me op) , maar wat me bij dit soort honden erg opvalt dat het echte gezinshonden zijn erg trouw zijn en als zn baas zget goed volk is het ook goed, verder zijn het echte gevoelshonden *(zoals veel honden maar toch erg gevoelig) en dat vindt ik ook mooi.

Het allersmooiste van alle honden oftewel de hond opzich is dat ze "onvoorwaardelijke liefde kennen of iemand nu groot klein mooi lelijk zwart of wit is" dat vindt het allermooist aan de hond.

Luco

Bericht door Luco » 23 jun 2009, 21:10

Jacco, dat die altijd wint schrijven ze ook bij die turkse hond en nog wel meer rassen, beetje overdreven maar geeft een idee.

Als die ook donkere mensen aardig moet vinden is een Boerboel niet het verstandigste, die is vroeger gefokt om "zwarten" te haten.
Dat zit er nog steeds wel een beetje in bij sommige.

Joy

Bericht door Joy » 23 jun 2009, 21:12

luco hornsveld schreef:Jacco, dat die altijd wint schrijven ze ook bij die turkse hond en nog wel meer rassen, beetje overdreven maar geeft een idee.

Als die ook donkere mensen aardig moet vinden is een Boerboel niet het verstandigste, die is vroeger gefokt om "zwarten" te haten.
Dat zit er nog steeds wel een beetje in bij sommige.
Op 5 december de kinderen eerst wassen voordat ze naar binnen gaan.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 jun 2009, 21:21

hahahahahah 5dec joke...... :lol:

Ik dacht al weinig Boerboels te zien onder de plaatselijke trainingspakkenjeweettochdushi jeugd.....

Luco

Bericht door Luco » 23 jun 2009, 22:00

http://www.tippsdogsupply.nl/CMS/Boerboel_Home.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier kwam de eerste Boerboel vandaan (als een van de eerste in nederland, kwam die als pup uit zuid afrika)
En ook onze huidige komt er vandaan, ze heeft binnenkort puppies geloof ik :thumbup:

Van de siteIn 1952 vertrok Jan van Riebeeck vanuit Nederland richting Zuid-Afrika en aagezien hij niet zeker was van welke gevaren hij daar kon verwachten nam hij ter bescherming een "Bullenbijter"met zich mee. Dit was een grote sterke hond van het "Mastiff"type.

In 1820 brachten de emigranten de Bulldog en honden van het Mastiff type met zich mee om de diamantmijnen te bewaken. Deze honden werden door de kolonisten gekruist en dit heeft een grote rol gespeeld bij het ontstaan van het ras "de Boerboel". Doordat de boerboel vaak op zeer afgelegen plaatsen werd gefokt is een van de belangrijkste eigenschappen "OVERLEVEN"!!

Door natuurlijke selectie kreeg men een ras dat uitblonk in de gezondheid en door menselijke selectie werden de volgende eigenschappen steeds sterker in het ras gefokt: waakzaam en sterk gericht op bescherming van het eigen gezin en het boerenerf. De meeste boeren hebben enkele Boerboelen op de farm van ongeveer 120 hectaren rondlopen en nemen ze mee in hun pick-up trucks en gebruiken hun ook voor het drijven van wild en vee kuddes.

Vroeger beschreef men het karakter als volgt: Bedags moet die hond met die kinders te veld gaan om die vee te pas. Daar moet hy vir hulle een haas kan vang om op 'n veldvuurtje te braai. Verder moet hy hulle beskerm teen alle ongediertes en gevaartes wat hulle in die veld mag teekom. Vandaan moet hy tuis langs sy familie by die vuurherd le en hulle oppas teen enige bedreiging wat uit die donker komt.

U snapt wel dat bovenstaande in het Zuid-Afrikaans is weergegeven, maar met enige moeite is dit best goed te begrijpen.

De boerboel is een zeer authentiek Zuid-Afrikaans ras, atletisch en imposant. In 1994 werden de eerste Boerboelen vanuit Zuid-Afrika door Yvonne Janssen, eigenaresse van de Impala kennel, in Europa geíntroduceerd.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 jun 2009, 16:22

Zojuist wezen kijken in Utrecht bij Boerboels....mn eerste reactie toen ik een 12maand oud mannetje zag... :shock: die zijn niet klein *(dit bleek hun grootste hond te zijn) .....Daarna puppies bekeken en ja die zijn van elk ras leuk, je kon nu al zien wat een reutje's of teefje was aan het karakter.......6 weken oud en nu al grommen *(en dat werd hard afgestraf).......even koffie gedronken en toen naar binnen waar het mannetje van 12 maanden was....1ste face to face reactie....ja groot 80kg deze is het is nu nog groter

http://www.deliboerboels.nl/mods/pagina/index.php?p=279" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar wat een lief beest zeg niet normaal....hij denkt dat ie een schoothond is...hahahaha echt als je er een paar minuten bij bent en gewent bent aan het formaat dan is het echt super....wat een schat.

Ze hebben daar ook Boerboel's waar ze niemand anders bijlaten alleen hunzelf echt Reuen met een zeer dominant karakter en hun fokken daar dan ook niet mee etc. wel een goed gevoel bij.

Oja gelijk een autotopic....stond een Bentley GTC voor de deur :df:

Ik ga maar eens heel goed nadenken maar als ik een hond wil dan zeker een Boerboel.....en dan een vrouwtje die blijven iets kleiner....kg of 50>60

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 jun 2009, 19:06

Dit is een goed voorbeeld hoe het in mijn ogen niet moet...omdat de honden klein zijn denkt met dat het humor is en idd. grappig om te zien.....maar volgens mij moet je dit soort gedrag bij honden gewoon weg niet toelaten!!! Je zult je vinger er perongeluk in doen....ed.

http://blijeblogger.web-log.nl/de_blije ... -e-ma.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Roy

Bericht door Roy » 27 jun 2009, 20:30

Helemaal goed gezien Jacco :) Zo ken ik ook iemand die graag met de hond speelt met zijn handen zegmaar.... wat is het resultaat daarvan? Soms als je langs loopt en je doet een wat snelle beweging met je hand dan springt dat beest direct naar je hand. :hammer:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 jun 2009, 20:31

Wat ook grappig was ze hadden er ook een jackrussel.....die dacht dat ie de grootste en sterkste was 8)

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 27 jun 2009, 22:31

Vanmiddag gekocht.

Afbeelding

Over 7 weken komt ze.

Metchu

Bericht door Metchu » 27 jun 2009, 22:32

hahaha wat een tof beestje! Lijkt wel een gremlinnetje :mrgreen:

Plaats reactie