Honda Civic Type R (EK9)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Topfuel

Re: Honda Civic Hybrid

Bericht door Topfuel » 19 jun 2009, 13:17

@ Stéphane: Zeer gave foto's!

@ Macboy: De stiksels vindt ik zelf ook erg geslaagd! Geeft een mooi contrast...

Stéphane

Bericht door Stéphane » 19 jun 2009, 22:33

@Jeffrey: Dankjewel! Jij woont ook in de regio van waar de buiten foto's zijn genomen, hoorde ik van Mark Nauta ;) Dat was op de rand van Roosendaal namelijk :)

allen

Bericht door allen » 19 jun 2009, 22:38

Kan niet anders zeggen dat de wagen er irl erg goed uit ziet. Kan de Prius nog een puntje aan zuigen :!:
De kleur van het leer past de wagen ook goed. Benieuwd of je ooit nog zo gek bent om daarvoor een ringsticker te halen. Ik zeg 25 minuten als het zuinig moet. :mrgreen:

RobS

Bericht door RobS » 20 jun 2009, 09:01

Afbeelding

Heey, dat is bij mijn kantoor op de stoep :P :banaan:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 18 nov 2009, 23:17

Had zin om wat foto's te maken, dus vanavond maar even aan het spelen geweest. Deze keer Hybrid maar eens als onderwerp genomen ;)

Afbeelding

Deze is bewust ge-overedit voor het contrast en de kleuren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier zie je goed het verschil tussen F2.8 (1e) en F22 (2e) als diafragma en hoe zwart-wit werkt ten opzichte van kleur.

Afbeelding

Deze had eigenlijk iets ruimer net onder de lamp mogen zijn, maar het begon te regenen dus ik vond het wel weer best .
Ik vind ze zelf mooi gelukt. Niet perfect, nog steeds niet, maar wel een aardige slag in het duister met de camera obscura ;)

Topfuel

Re: Honda Civic Hybrid - nieuwe foto's pag. 3 -

Bericht door Topfuel » 09 dec 2009, 21:14

Alles goed met je wereldverbeteraar? Die van ons heeft in een paar maanden al weer 36.000 gelopen, zonder problemen. Begin de auto zelf steeds meer te waarderen nu ik er een paar lange ritten mee gemaakt heb... Lekkere stoelen, goede koersvastheid e.d.

Fabian

Bericht door Fabian » 09 dec 2009, 21:30

Topfuel schreef:Alles goed met je wereldverbeteraar? Die van ons heeft in een paar maanden al weer 36.000 gelopen, zonder problemen. Begin de auto zelf steeds meer te waarderen nu ik er een paar lange ritten mee gemaakt heb... Lekkere stoelen, goede koersvastheid e.d.
[streetfire][/streetfire]

Eens. Ik heb net de 40K doorbroken deze week. Fijne auto, blijf ook nog steeds 100% achter mn keuze staan. Erg fijne auto.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 09 dec 2009, 21:32

Topfuel schreef:Alles goed met je wereldverbeteraar? Die van ons heeft in een paar maanden al weer 36.000 gelopen, zonder problemen. Begin de auto zelf steeds meer te waarderen nu ik er een paar lange ritten mee gemaakt heb... Lekkere stoelen, goede koersvastheid e.d.
Grappig. Ik zie ineens dit topic bovenaan staan. Klinkt goed en herkenbaar.

Bij mij ook (bijna) alles prima. De mijne staat nu op ongeveer 9.000km en ik ben er ook erg tevreden over. Ik vind hem ook comfortabel, hij rijdt prima en ideaal om lekker op je gemak kilometers mee te maken.

Het enige wat me niet helemaal bevalt zijn is standaard 'upgrade' speakerset. Die vallen mij tegen en daarom komen er binnenkort Focal speakers in. Bij de dealer wisten ze niet hoe ze dat moesten doen omdat er speciale pasvormen om de standaard-speakers heen zitten, dus ik ga naar een bedrijf waar ik van weet dat ze het wel kunnen. Verder ben ik niet helemaal te spreken over de Pioneer AVIC-BT900, met name over het BlueTooth verhaal - dat werkt namelijk niet. Moet ook nog naar gekeken worden. Heb nu andere oplossing, dus echt groot probleem is het niet. Maar het is eigenlijk schandalig als je kijkt naar wat je voor zo'n unit betaalt.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 09 dec 2009, 21:40

Bij ons zit er een Kenwoord dvd/nav. unit in. Wat een ergonomisch drama is dat zeg. Zou het merk iig nooit zelf kiezen. Dan is Pioneer o.i.d. een stuk makkelijker te bedienen. Verder zijn de standaard speakers idd niet van topniveau...

Enige minpunt aan het onderstel is de wat ''deinzige'' achterkant, na het dempen van een drempel of bump in de snelweg deint de achterkant minimaal 1x na.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 10 dec 2009, 12:05

Snap wat je zegt, zowel over de Kenwood als onderstel. Al vind ik het nog wel meevallen. Maar anders moet je deze mensen er maar wat aan laten doen. Kom hier aan via vriend van Best Motoring die hierbij was:

Afbeelding
Dat is Ichishima van Spoon, Yamauchi van Gran Turismo (de maker/bedenker ervan), Hattori van GT500 en Mitani van Road&Track. Auto is natuurlijk een JDM Civic Type R sedan.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 24 dec 2009, 11:11

Afbeelding

Ik kreeg vandaag een waarschuwing van het IMA (Intelligent Motor Assist) systeem. Even met de dealer hier over gebeld. Als de capaciteit van de batterijen afneemt door de kou wordt dat door de computer gedetecteerd. Dan krijg je dus deze waarschuwing. Bij sommige Hybrids leidt dat er toe dat het systeem ook volledig uitgeschakeld wordt en je dus alleen maar op de motor rijdt. En dus gaat het verbruik merkbaar omhoog.

Hiervoor is nu een software update beschikbaar en die wordt bij mij 8 januari geinstalleerd. Dus voor de overige Hybrid rijders die bijvoorbeeld op wintersport gaan wellicht een aanrader om even met de dealer te overleggen. Ik merk zelf overigens geen verschil nu en de auto rijdt zoals normaal.

Fabian

Bericht door Fabian » 24 dec 2009, 12:14

Klopt Ste, de mijne had gisteren zn 2e beurtje (40K) en de dealer vroeg al ofdat ik dit probleem had gehad.

Gelukkig nog niet, maar heb wel de nieuwe software gekregen. Hij loopt nu iets anders door zn toeren heen, verder geen verschil merkbaar.

Fabian

Bericht door Fabian » 27 dec 2009, 15:29

Fabian schreef:Klopt Ste, de mijne had gisteren zn 2e beurtje (40K) en de dealer vroeg al ofdat ik dit probleem had gehad.

Gelukkig nog niet, maar heb wel de nieuwe software gekregen. Hij loopt nu iets anders door zn toeren heen, verder geen verschil merkbaar.
Correctie!!

Ik ga volgende week echt vragen om de oude software terug te zetten, wordt er knettergek van :twisted:

De accu's gaan nu niet verder leeg dan 4 blokjes....dwz dat je op de snelweg dus gewoon geen ondersteuning van de IMA hebt. Maw, geen acceleratie op de snelweg. Plus dat als de accu nog 4 blokjes heeft je bij accelreren vanuit stilstand maar tot 70km/h ondersteuning hebt, daarna valt die weg en is de accelratie dus weer 0,0. In de stad is de accu nu wel eigenlijk continue helemaal vol, maar dat interesseert mij dus echt geen ruk. Ik wil dus echt mn oude software weer terug, dat was prima rijdbaar, maar dit is frustrerend.

Robert Geux

Bericht door Robert Geux » 27 dec 2009, 15:51

Fabian schreef:wordt er knettergek van :twisted: op de snelweg dus gewoon geen ondersteuning van de IMA hebt. Maw, geen acceleratie op de snelweg......maar tot 70km/h ondersteuning hebt, daarna valt die weg en is de accelratie dus weer 0,0.
:clap: Hahaha, eindelijk waar naar bijtelling geld! Paying little means going slow! Wellicht worden die golfkarretjes nu ook echt eens een keer zuinig! Komen de groene gedachten van de berijders toch eindelijk tot uiting....... :roflol:

xje

Stevie

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 dec 2009, 18:21

Dat is je straf dat je geen Prius genomen hebt.....Toyota style :evil: :evil: :evil:

berry

Bericht door berry » 27 dec 2009, 18:38

vind je t niet jmmr dat je de achterbank niet kunt omklappen?
alleen daarom zou k al de insight pakken ipv de civic

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 dec 2009, 19:04

berry schreef:vind je t niet jmmr dat je de achterbank niet kunt omklappen?
alleen daarom zou k al de insight pakken ipv de civic
Ik heb geen omklapbare achterbank nodig. Voor het halen van grote spullen kan ik altijd een Berlingo of vrachtwagen van het bedrijf van mijn vader gebruiken. Voor wintersport neem je gewoon een skibox mee.

Maar over die Insight: heb je het interieur van de Insight wel eens bekeken? Verschil in kwaliteit is echt heel groot met de Civic.

berry

Bericht door berry » 27 dec 2009, 19:07

ja, maar kvind de achterbak gewoon handig..
moet nogal vaak wat grotere dingen ''plotseling'' meenemen als k bij klanten ben, dus zodoende voor de insight gekozen.. en het uiterlijk natuurlijk!

heb alle lipjes spoilertjes enz eraan hangen hahahaha geweldig.. en een bumpersticker ''crap that never dies'' zal soon eens foto's trekken.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 dec 2009, 19:12

Dan is het inderdaad handig. Ben benieuwd hoe hij er uitziet! Schakelflippers vind ik dan wel weer een verbetering ten opzichte van de Civic.

Stéphane

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door Stéphane » 14 jun 2010, 10:35

Na een jaar lang met veel plezier in de Civic Hybrid gereden te hebben gaat er toch wat anders komen. Dus de Hybrid gaat er uit.

Daar voor in de plaats komt er nu een iets pittiger broertje. De EK9 Civic Type R. Ben al jarenlang liefhebber van die auto en nu is de gelegenheid om er één te gaan rijden. Dus dat doe ik dan ook :mrgreen:

Ga hem volgende week ophalen dus ik kijk weer met veel plezier uit naar een leuke trip :thumbup:

Afbeelding

Michel P

Bericht door Michel P » 14 jun 2010, 10:39

wow, icoon uit Japan!

Veel plezier het deze hot hatch.

Michel

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 jun 2010, 10:46

@Michel: dat was dus waar ik je over had gemaild :wink:

Marco R.