DNRT: Super Race Weekend 5-6-7 Juni

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
@iko

Re: DNRT: Super Race Weekend 5-6-7 Juni

Bericht door @iko » 07 jun 2009, 19:05

kut Jay :shithappens:

leonard

Bericht door leonard » 07 jun 2009, 19:35

ff een verlagje van ijn kant:

Vrijdag gereden met de Golf en de E30

S'morgens eerst maar eens voorzichtig gestart met de E30.Ik had al een half jaar niet meer met de auto gereden (maar al wel 2 wedstrijden gereden met de golf) dus moest wel weer ff wennen aan het RWD. In de kwalificatie de 7e tijd gezet en moest dus als 7e starten voor de 20 ronden race.Het tijdresultaat was niet wat ik gehoopt had maar had gelukkig 20 ronden om het goed te maken :lol: :lol: . De start verliep prima en na 3 bochten lag ik op de 1e positie. daarna liep ik ronde op rond euit bij de achterliggers totdat we code 60 kregen bij de 6e :?: ronde. De achterliggers reden het gat dicht terwijl ik toch echt 4.14 reed volgens m'n laptimer. ik dacht de achterliggers krijgen vanzelf straftijd voor te hard rijden onder code60 dus dat komt wel goed. Na de groene vlag was ik weer snel op dreef zodat we weer een lekkere voorsprong opgebouwd hadden van zo'n 20 sec op de 2e en toen kwam er weer code 60. ook toen werd door de achterliggers het gat weer dichtgereden. Nadat we in de 19e ronde de groene vlag weer verscheen moest ik weer vol op het gas. Helaas werd ik op het eind van het rechte stuk uitgeremd door Keff en als hij er voorbij is kom je er niet makkelijk weer bij hem voorbij. Ik heb er ook niet echt m'n best voorgedaan omdat ik dacht dat hij wel z'n straftijd zou krijgen. uiteindelijk dus als 2e gefinished. Helaas heeft niemand straftijd gehad en ook keff niet die onder code 60 zelfs nog ff 5 auto's inhaalde :? :?

ook met de Golf matig gekwalificeerd. Doordat we op het moment dat de baan het droogst was we net aan het banden wisselen waren zat een betere tijd er niet in. Ook met de golf heb ik de start gedaan. Helaas was ik de bestuurder van de auto op de foto's op pag.2 :? :? . Tijdens de start kwam er opeens vol in de zijkant een andere golf waardoor ik de auto echt niet meer kon houden en dus dwars op de baan kwam te staan :? :? heel de zijkant zit in elkaar maar gelukkig was de auto nog wel goed rijdbaar. het werd dus gelijk code 60 en ik moest dus aansluiten achter de Dacia's. Na de groene vlag kon de grote inhaal race beginnen :lol: . de verder race verliep voo ons prima en uiteindelijk zijn we als 7e gefinished.

Daarna heb de ik de nieuwe E30ZEC cup gereden. Een nieuw initiatief om het volle E30 veld te ontlasten waarbij we 70 min rijden verdeeld in 2 stints. Er mag niet getankt worden maar er is dus wel een wissel.Omdat ik alleen rij moet ik bij de wissel ff een rondje om m'n auto rennen :lol: :lol: . In de kwalificatie had ik exact de zelfde tijd als Peter Popeijus waardoor we dus samen de snelste tijd hadden. Ik starte vanaf de 2e positie. ook die hele race verliep prima en uiteindelijk ben ik als 1e gefinished met een lekkere voorsprong op nr.2 :lol: :lol:

Al met al dus dik tevreden over de reultaten. vandaag heb ik niet gereden.

Nog ff een compliment voor André!! Ik vind het super hoe hij met een veel minder vermogende auto zich zo goed houd tussen al de anderen. :clap: :clap:

René130i

Bericht door René130i » 07 jun 2009, 20:07

Wat een gezellig weekend, super!

Vrijdag vond ik het mooist. De (grote) 3 uurs race. Ieder 45 minuten rijden. Andre reed een 2:18, Elmar een 2:19, Joost een 2:20 en ik een 2:21. Ik was er erg tevreden mee. We zijn als 3e geeindigd.

Vandaag was minder. De 1 uurs race van 2 stints is gestart door Joost die fenomenaal reed. Een 2:18 als snelste ronde! Helaas ging het bij mij wat minder. De wissel alleen al duurde meer dan een minuut en dat was echt balen. Met dit in mijn hoofd ben ik gaan rijden en ben niet onder de 2:24 gekomen. Ik kwam niet in een flow. Op de baan niet meer ingehaald door dacia's maar de wissel kostte ons 4 plaatsen. Joost reed 1e! Verdomme. Maar ik moet het als wéér een goede les zien en niet teveel balen :roll:

Maargoed, overall een fantastisch weekend dus ik mag niet klagen.

Joh@n

Bericht door Joh@n » 07 jun 2009, 20:11

Paar plaatjes van gisteren, de rest staat op m'n website:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laurens

Bericht door Laurens » 07 jun 2009, 21:49

Zo ook weer terug,

Was weer een leuk weekend, vrijdag met de Dacia alweer gewonnen :bag:
Zaterdag hele dag beetje rond gehangen races gekeken beetje sleutelen etc.
Vandaag met de Dacia nog een uurs race helaas niet verder dan een half uur gekomen...
In het eerste rondje zat ik bij de hugenholz in een kettingbotsing, gevolg beetje voorschade en radiateur krom. Kon wel door rijden maar na 15 rondjes kwam opeens de stoom / rook onder mn dashbord vandaan en ging ik driften over de koelvloeistof... Koppaking kreeg het blijkbaar toch iets te warm en kwam er tussen uit.
Was trouwens wel een heel erg gave wedstrijd, ik haalde na 2 rondjes eerst Joost in na een heel licht tikje en vervolgens Daan Stots (Swift cup rijder) Hij kon daarna aanpikken en zo hebben we 15 rondjes op een paar cm van elkaar gereden, nog nooit zoveel in de binnenspiegel gekeken dat was heel erg leuk. :df:

Uiteindelijk waren we toch nog 2e algemeen dit weekend en in het kampioenschap staan we nog 1e :thumbup:

ADV

Bericht door ADV » 07 jun 2009, 21:52

René130i schreef:Wat een gezellig weekend, super!

Vrijdag vond ik het mooist. De (grote) 3 uurs race. Ieder 45 minuten rijden. Andre reed een 2:18, Elmar een 2:19, Joost een 2:20 en ik een 2:21. Ik was er erg tevreden mee. We zijn als 3e geeindigd.

Vandaag was minder. De 1 uurs race van 2 stints is gestart door Joost die fenomenaal reed. Een 2:18 als snelste ronde! Helaas ging het bij mij wat minder. De wissel alleen al duurde meer dan een minuut en dat was echt balen. Met dit in mijn hoofd ben ik gaan rijden en ben niet onder de 2:24 gekomen. Ik kwam niet in een flow. Op de baan niet meer ingehaald door dacia's maar de wissel kostte ons 4 plaatsen. Joost reed 1e! Verdomme. Maar ik moet het als wéér een goede les zien en niet teveel balen :roll:

Maargoed, overall een fantastisch weekend dus ik mag niet klagen.
Jammer! Volgende keer ben ik er weer bij, misschien gaat het dan weer beter :P :)

Laurens weer 1e neem ik aan?

René130i

Bericht door René130i » 07 jun 2009, 21:54

Lol zie post boven je :)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 07 jun 2009, 21:55

Ook even op CPZ wezen kijken, was leuk veel bekenden gesproken.

Sohosted Racing zien rijden. Rene moet een beetje op zijn pitsstops oefenen :mrgreen:

Elmar in Sport race 4 zien rijden. Zijn keus om op straatbanden te gaan pakte volgens mij goed uit. Het halve veld hield het voor gezien en kwam binnen maar Elmar kon aardig door rijden zo te zien.

Andre in Supersport race 4 gezien, reed ook een hele mooie race in de regen, tijd op P3 gelegen tussen alle PK monsters, maar toch terug gevallen naar P4, de power van de Porsche van Cees Crijns was toch net ff te veel blijkbaar.

ADV

Bericht door ADV » 07 jun 2009, 21:56

ah oops..

jammer lau..

Laurens

Bericht door Laurens » 07 jun 2009, 22:03

tja... met 60 auto's van start is de kans dat er iets gebeurd natuurlijk groot, vrijdag had ik geluk nu zat ik aan de verkeerde kant.

Maar daardoor toch wel een heel erg gave race gehad :clap:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 07 jun 2009, 22:25

Ben vandaag ook geweest, voor mij eerste keer DNRT. Wat verdiept in de klasses om voor de toekomst een keuze te kunnen maken wat ik wil rijden. Erg mooie gevechten en close-racing gezien.

Jammer dat Laurens uit moest vallen met de Dacia, want het ronden lange gevecht was bijzonder mooi om te zien. Tussen Tarzan en Gerlach letterlijk bumper aan bumper, paar duwtjes erg mooi! Stond te kijken van de staat van de Dacia's :lol: Sohosted begon goed, maar bij de wissel helaas veel tijd verloren. Maar dat is duidelijk een leer puntje :wink:

In de regen de Sport klasse met Elmar gezien, bandenkeuze was prima en volgens mij ging het erg goed. Daarna de Porsche/Supersport ook nog gezien met daarin natuurlijk André. Luco zou ook rijden, maar hij bleef (op slicks?) achter in de paddock. André kwam al snel op een 3e plaats algemeen, maar het vermogen van de wit/gele Porsche is véél meer dan de 272pk 130i. Een 4e plaats algemeen is dus erg netjes, dat is dus de eerste plaats in Supersport!

Leuke dag gehad, veel mooie dingen (in meerdere opzichten :wink: ) gezien. Jammer van de regen, maar het broodje Mickey's bal maakt veel goed :thumbup:

RJay

Bericht door RJay » 07 jun 2009, 22:43

Jaa, de broodjes bal van de Mickeys, heerlijk.
Heeft ons ook weer goed op de been gehouden van het weekend :mrgreen:

@ Aiko: Tsja, shit happens. In augustus doen we gewoon weer mee :P

EDIT: foto's van het resultaat, http://rapidshare.de/files/47454036/DSC00254.zip.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Foto's zijn een beetje groot en ik heb geen zin om te resizen nu :P wil m'n nest opzoeken zodirect

Joost H.

Bericht door Joost H. » 07 jun 2009, 23:20

Haha, wat een race.. 10 minuten op de 1e plek gereden...
Nog bijna in de banden door de koelvloeistof die uit Laurens zijn wagen spoot in Gerlach, gelukkig kon ik nog net op tijd wat grip vinden.
Ik post zo wel even een filmpje in het SoHosted Racing topic.
met o.a Laurens en ik die net een spinnende Seat missen, Laurens zijn tikje aan mij, en de inhaal actie die Laurens naar de 1ste plek bracht. Bijna allemaal in 1 ronde :)

Tristan

Bericht door Tristan » 07 jun 2009, 23:35

Zoals eerder gepost moest ik vandaag starten op plek 21. Na 8 ronden voor elkaar gekregen om naar plek 8 te rijden. In laatste manche ging het regenen waar ik opzich best blij mee was, omdat ik zeker wist dat ik sneller was dan de auto's voor mij omdat ik in de natte kwalificatie ook sneller was. Na 8 ronden toch nog naar een verdienstelijke 3e plek gereden. :banaan:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 07 jun 2009, 23:46

Super Tristan! :thumbup:

Je hebt de snelheid er dit jaar al goed in zitten!

Tristan

Bericht door Tristan » 07 jun 2009, 23:48

Bazzer schreef:
R.J schreef:

Laatste race E30 Bazzer nog gezien die eventjes tegen een achteruitrijdende e30 op reed.... die stond midden op de baan en liet 'm terwijl er mensen (Bas) aan kwamen zo naar achter rollen, Bas had de binnenlijn gekozen en kon 'm dus niet meer ontwijken

Tristan schreef:
Dat was mijn broertje die door Bazzer werd aangereden. Mijn broertje kreeg een tik van de auto achter hem waardoor hij in de spin raakte. Hij kon vooruit de baan niet op dus reed naar achter. Iedereen reed de buitenlijn behalve helaas Bazzer. Toch flinke schade, erg jammer. Auto is gelukkig niet krom maar moet wel een het ander aan gebeuren om weer te kunnen rijden.
Filmpje staat op youtube tijd +/- 5:30, ik was niet de enige die er aan de binnenkant langs reed, wel de enige toen Jorick achteruit reed.....

:shithappens:

link:
@Bazzer: Ja, pure pech voor beide. :( :cry:

Joh@n

Bericht door Joh@n » 08 jun 2009, 08:03

Tristan schreef:Zoals eerder gepost moest ik vandaag starten op plek 21. Na 8 ronden voor elkaar gekregen om naar plek 8 te rijden. In laatste manche ging het regenen waar ik opzich best blij mee was, omdat ik zeker wist dat ik sneller was dan de auto's voor mij omdat ik in de natte kwalificatie ook sneller was. Na 8 ronden toch nog naar een verdienstelijke 3e plek gereden. :banaan:
Klinkt als een alsnog goed afgesloten weekend :beer:

René130i

Bericht door René130i » 08 jun 2009, 09:12

Tristan klasse! 8)

Fury

Bericht door Fury » 08 jun 2009, 23:11

Was een mooi weekend! De tour is een prima klasse om het racen onder de knie te krijgen ;)

Afbeelding

Tristan

Bericht door Tristan » 09 jun 2009, 09:48

Nog een mooie foto gevonden:

Afbeelding

Mart
Auto: BMW E46 M3

Bericht door Mart » 10 jun 2009, 16:19

Het was een mooi weekend! Met 2 races en een kwalificatie weer wat meer ervaring op kunnen doen. Op naar Zolder!

Afbeelding

Fury

Bericht door Fury » 10 jun 2009, 16:30

Toch vind ik dat we die sierstrip weer even moeten fixxen voor de volgende race ;)

Tristan

Bericht door Tristan » 10 jun 2009, 16:46

Gewoon eraf halen en eventueel een witte of zwarte sticker ervoor op de plaats plakken. :wink:

En setje strakkere dempers is ook geen overbodige luxe zie ik. :) Heb nog een goede set liggen voor je aangezien mijne op dit moment een op maat gemaakte dempers krijgt.

Fury

Bericht door Fury » 10 jun 2009, 16:53

Tristan schreef:Gewoon eraf halen en eventueel een witte of zwarte sticker ervoor op de plaats plakken. :wink:
Dat was ook de oplossing voor race twee ;)
Tristan schreef:En setje strakkere dempers is ook geen overbodige luxe zie ik. :) Heb nog een goede set liggen voor je aangezien mijne op dit moment een op maat gemaakte dempers krijgt.
Klopt... we waren ons al een beetje aan het orienteren, wat heb jij precies liggen en wat wil je ervoor hebben? :)

Tristan

Bericht door Tristan » 10 jun 2009, 16:58

Heb een Koni set, hoogte instelbaar. Heb er zelf een 2.06,005 mee gereden. Auto zal een stuk strakker komen te liggen.

Prijs zal is z.s.m. per PB sturen.

Plaats reactie