[30 mei - 1 juni] DSC @ Zandvoort
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Re: [30 mei - 1 juni] DSC @ Zandvoort
Sterk van je dat je de schuld op je neemt Luco. Eerlijkheid duurt het langst. Jammer dat het echter gebeurde. Had jullie beide anders een hele andere race opgeleverd.
Ik heb het hele voorval goed kunnen zien. Het begeurde zo'n 15 meter voor mijn neus. Ik zag het al aankomen toen Luco aankwam met een te hoge snelheid (te laat remmen). Peter kwam op dat moment net de pitstraat uit en heeft volgens mij Luco in zijn spiegel aan moeten zien komen. Bleef namelijk erg lang binnen en bijna zelfs in het gras. Ik stond klaar met de camera, maar was helaas net de ronde ervoor verschoven van plek, op het moment van de inpakt viel de klap voor mij net achter een hokje van de marschall's. Helaas geen beelden dus. Alleen wel achter het hokje vandaan een spinnende 130i, gevolgd door een rode Seat en binnendoor nog een Downforce-130i.
Een jammerlijk en onnodig ongeval, maar that's racing.
Ik heb het hele voorval goed kunnen zien. Het begeurde zo'n 15 meter voor mijn neus. Ik zag het al aankomen toen Luco aankwam met een te hoge snelheid (te laat remmen). Peter kwam op dat moment net de pitstraat uit en heeft volgens mij Luco in zijn spiegel aan moeten zien komen. Bleef namelijk erg lang binnen en bijna zelfs in het gras. Ik stond klaar met de camera, maar was helaas net de ronde ervoor verschoven van plek, op het moment van de inpakt viel de klap voor mij net achter een hokje van de marschall's. Helaas geen beelden dus. Alleen wel achter het hokje vandaan een spinnende 130i, gevolgd door een rode Seat en binnendoor nog een Downforce-130i.
Een jammerlijk en onnodig ongeval, maar that's racing.
- Tom V
Zonde voor beiden inderdaad maar het hoort erbij. Er was zo te lezen geen opzet in het spel en sportief dat je je fout gewoon toegeeft Luco. Succes allemaal maandag.
- Mark Nauta
Even van alle 3 de Downforce mannen een plaatje 
Laurens:

Jitse:

Peter:

Laurens:
Jitse:
Peter:
-
Sorry hoor, dit vind ik een vrij lompe opmerking. Het blijft racen en een foutje kan gebeuren. Omgekeerd was ook mogelijk geweest. Bedenk eens dat jij en Peter tijdens een trackday zelfs bijna knus bij elkaar in de auto waren geëindigd. Dan praten we over cruisen over een racebaan.gijzbed-opc schreef:Laurens ging zo hard dat zelfs Luco het niet meer kon bevatten en zich liet verleiden in de Tarzanbocht door een uitrem actie die er toe leide dat de Downforce piloot Laurens zich genoodzaakt zag de race op tegeven met een krom achterwiel ophanging.
Heel erg jammer dat DF-ers niet een klein beetje meer rekening met elkaar konden houden.

Vergeet overigens niet dat Luco met een relatief klein budget rijdt, en die echt niet op schade zit te wachten.

-
Zo, ben vanavond ook thuis gekomen. Was weer erg tof, alleen jammer dat het technisch enzo allemaal tegenzat. Hopelijk is dat maandag weer wat beter. Maargoed, morgen (naja, vandaag) even lekker rusten zodat jullie maandag er weer 100% tegenaan kunnen. (We willen immers inderdaad knappe foto's van zilver op de zwart-oranje geblokte daken zien.)
Luco vs. Laurens - aanvaring: Tja, shit happens, hoort bij de racerij. Dus de eeuwenlange discussies over wat 'r nu allemaal niet anders gedaan had moeten worden, hoeven van mij ook niet.
Ik zal de video van race 1 bij Laurens in de auto asap uploaden op het Downforce vimeo account, dus die zien jullie hier ook wel weer verschijnen.
Luco vs. Laurens - aanvaring: Tja, shit happens, hoort bij de racerij. Dus de eeuwenlange discussies over wat 'r nu allemaal niet anders gedaan had moeten worden, hoeven van mij ook niet.

Ik zal de video van race 1 bij Laurens in de auto asap uploaden op het Downforce vimeo account, dus die zien jullie hier ook wel weer verschijnen.

-
Mark Nauta schreef: Peter:
Mag ik zeggen: Typisch Peter?
hahahaha een halve auto die in de lucht hangt! YOU GO GIRL!
@ Laurens en Luco verhaal: shit happens
-
Not to mention ondergetekende die bijna een 156 achterin een OPC-station parkeerde met een km/h of 40 snelheidsverschil bovenaan het Scheivlak. Een kledder is het laatste wat je wilt, maar soms krijg je gewoon ff een scare en loopt het anders dan je vantevoren inschat. Heb de onboardvideo nog wel ergens, je zou zweren dat het raak was als je de beelden terugziet.allen schreef:Sorry hoor, dit vind ik een vrij lompe opmerking. Het blijft racen en een foutje kan gebeuren. Omgekeerd was ook mogelijk geweest. Bedenk eens dat jij en Peter tijdens een trackday zelfs bijna knus bij elkaar in de auto waren geëindigd. Dan praten we over cruisen over een racebaan.gijzbed-opc schreef:Laurens ging zo hard dat zelfs Luco het niet meer kon bevatten en zich liet verleiden in de Tarzanbocht door een uitrem actie die er toe leide dat de Downforce piloot Laurens zich genoodzaakt zag de race op tegeven met een krom achterwiel ophanging.
Heel erg jammer dat DF-ers niet een klein beetje meer rekening met elkaar konden houden.![]()
Vergeet overigens niet dat Luco met een relatief klein budget rijdt, en die echt niet op schade zit te wachten.
- gijzbed-opc
Allen.steve smith schreef:Not to mention ondergetekende die bijna een 156 achterin een OPC-station parkeerde met een km/h of 40 snelheidsverschil bovenaan het Scheivlak. Een kledder is het laatste wat je wilt, maar soms krijg je gewoon ff een scare en loopt het anders dan je vantevoren inschat. Heb de onboardvideo nog wel ergens, je zou zweren dat het raak was als je de beelden terugziet.allen schreef:Sorry hoor, dit vind ik een vrij lompe opmerking. Het blijft racen en een foutje kan gebeuren. Omgekeerd was ook mogelijk geweest. Bedenk eens dat jij en Peter tijdens een trackday zelfs bijna knus bij elkaar in de auto waren geëindigd. Dan praten we over cruisen over een racebaan.gijzbed-opc schreef:Laurens ging zo hard dat zelfs Luco het niet meer kon bevatten en zich liet verleiden in de Tarzanbocht door een uitrem actie die er toe leide dat de Downforce piloot Laurens zich genoodzaakt zag de race op tegeven met een krom achterwiel ophanging.
Heel erg jammer dat DF-ers niet een klein beetje meer rekening met elkaar konden houden.![]()
Als je mijn posting quote,doe dat dan helemaal,dan kunnen de andere lezers ook lezen waarom het zo belangrijk was deze touche voor het Downforce -team.
1e in de klasse en laatste in de klasse voor de duidlijkheid.
Bovendien is een trackday al helemaaal niet te vergelijken zeker een DF-trackday wat in het geheel niet op vrijrijden.nl mag lijken.
Maar bij deze wil ik de affaire als gesloten beschouwen anders word alles veel te veel opgeblazen.

Steve.
Ja ik kan me dat nog heel goed herinneren.was bijzonder scary moment .
Het was voormij de eerste keer op een circuit rijden en ik was wat voorzichtig daar omdat naar ik mij herinner een grijze porsche voor mij reed en afremde.
Zelf durfde ik er daar niet voorbij vandaar dat ikzelf behoorlijk had afgeremd maar dat zal je op dat moment nog niet gezien hebben.
Als je ergens nog beelden hebt wil ik deze graag eens zien op het forum.
Gr. Peter Gijzen.
-
Je hele tekst quoten veranderd niets aan het feit dat je Luco wat kwalijk zou nemen. Die gast rijdt niet eens in dezelfde klasse als Laurens en hij wint er derhalve niets mee. Dat mensen in een race meer rekening met elkaar zouden moeten houden omdat ze op df komen vind ik overigens ook nergens op slaan. We hebben het over een forum, geen sekte. Een trackday is idd niet hetzelfde als racen. Maar juist op trackdays zouden dit soort akkefietjes niet moeten voorkomen gezien daar helemaal geen beker van 18 euro of punten vallen te winnen en wij allemaal aan het einde van de dag heel naar huis willen. Zie je toch dat je een angstig momentje met Peter hebt beleeft, en blijkbaar dus ook met Steve. Fouten gebeuren. Wil nog wel een keer vermelden dat Luco zonder enig excuus de schuld op zich heeft genomen. Mocht je het je afvragen, ken ik dat temperamentvolle menneke niet zo goed. Ik bekijk dit gewoon als kapitein aan wal.
- Downforce Hans
Allen,
Luco kan ook niet anders dan de schuld op zich nemen.
Overal zijn kamera`s en het wordt van alle kanten gefotografeerd.
Als advocaat van de duivel sprekende is dat het beste wat je kan doen, het boete kleed aantrekken en zeggen dat het je fout is.
Juist omdat Laurens in een andere klasse zit had Luco het anders aan moeten pakken.
Je ziet dat er wat meer snelheid in de seat zit dus die kans om hem "veilig " voorbij te kunnen had echt wel gekomen.
De race was net 10 minuten bezig dus er was nog tijd voor dat de race over was.
Ik denk dat ik het ook eerder een zoals sommige het noemen"typisch race ongeval" had gevonden wanneer het een gevecht was geweest met vier of vijf auto`s en dat er dan 1 de ander aantikt.
Dit vind ik een onbezonnen aktie en met de Ervaring die Luco heeft had dit eigenlijk niet mogen gebeuren.
Natuurlijk ben ik ook die stuurman die het weer beter weet en wanneer je zelf aan het rijden bent en alles in een split second gebeurt is het toch weer anders.
Ik ben er ook van overtuigd dat Luco hem er niet met opzet afgerost heeft, het had alleen niet gehoeven.
Grtz,Hanz06
Luco kan ook niet anders dan de schuld op zich nemen.
Overal zijn kamera`s en het wordt van alle kanten gefotografeerd.
Als advocaat van de duivel sprekende is dat het beste wat je kan doen, het boete kleed aantrekken en zeggen dat het je fout is.
Juist omdat Laurens in een andere klasse zit had Luco het anders aan moeten pakken.
Je ziet dat er wat meer snelheid in de seat zit dus die kans om hem "veilig " voorbij te kunnen had echt wel gekomen.
De race was net 10 minuten bezig dus er was nog tijd voor dat de race over was.
Ik denk dat ik het ook eerder een zoals sommige het noemen"typisch race ongeval" had gevonden wanneer het een gevecht was geweest met vier of vijf auto`s en dat er dan 1 de ander aantikt.
Dit vind ik een onbezonnen aktie en met de Ervaring die Luco heeft had dit eigenlijk niet mogen gebeuren.
Natuurlijk ben ik ook die stuurman die het weer beter weet en wanneer je zelf aan het rijden bent en alles in een split second gebeurt is het toch weer anders.
Ik ben er ook van overtuigd dat Luco hem er niet met opzet afgerost heeft, het had alleen niet gehoeven.
Grtz,Hanz06

- Mike S.
- Auto: M135i
Ik denk dat ik er morgen erg vroeg heenga, dan heb ik misschien nog een parkeerplek 

-
Is dat nodig? Ik wilde rond 11 uur thuis aanrijden namelijk (ben ik rond 1 uur daar). Ochtendprogramma leek mij wat minder boeiend.Mike Spanjersbergh schreef:Ik denk dat ik er morgen erg vroeg heenga, dan heb ik misschien nog een parkeerplek
-
http://vimeo.com/4927368" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan boord bij:
Laurens de Wit
Startnummer 435
Pinksterraces Zandvoort
Dutch Supercar Challenge
Race 1
Zaterdag 30 mei, 13:20u
Edit 1: Volgens mij doet 'ie het nog niet helemaal lekker...
Even opnieuw uploaden!
Edit 2: Hij doet 't nu wel! :banaan:
Aan boord bij:
Laurens de Wit
Startnummer 435
Pinksterraces Zandvoort
Dutch Supercar Challenge
Race 1
Zaterdag 30 mei, 13:20u
Edit 1: Volgens mij doet 'ie het nog niet helemaal lekker...

Even opnieuw uploaden!
Edit 2: Hij doet 't nu wel! :banaan:
Laatst gewijzigd door Luuk op 31 mei 2009, 18:12, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Luuk, video werkt niet bij mij 

- Max V
Hier ook niet...
De tijd loopt heel langzaam en heb geen beeld... als ik doorspoel naar het eind doen de laatste 30 seconden het wel...
De tijd loopt heel langzaam en heb geen beeld... als ik doorspoel naar het eind doen de laatste 30 seconden het wel...
- Mike S.
- Auto: M135i
Ik weet het niet maar als je ook nog allemaal van die strandgangers heb e.d. .... ik heb wel vaker daar erg lang in zandvoort gestaan in lange rijen.Tom schreef:Is dat nodig? Ik wilde rond 11 uur thuis aanrijden namelijk (ben ik rond 1 uur daar). Ochtendprogramma leek mij wat minder boeiend.Mike Spanjersbergh schreef:Ik denk dat ik er morgen erg vroeg heenga, dan heb ik misschien nog een parkeerplek
Ik zie het wel morgen

-
-
klinkt lekker ! 

- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
watskebeurt?
sorry.. even terug gelezen..
sorry.. even terug gelezen..

- GTRene
Klinkt erg goed, en scherpe beelden...mooie lijnen Laurens
ding is best rap...trouwens die Z4 coupe ook...ziet er dik uit, een M?

-
Inderdaad geen gekke kwaliteit, had 'm ook in HD kunnen uploaden, maar dan zou 'ie op ±750 mb komen wat het vimeo-limit te boven gaat.GTRene schreef:Klinkt erg goed, en scherpe beelden...

Én daarbij komt 'r morgen/overmorgen als het goed is ook de 'Race 2' video bij.

- RJay
Vandaag nog even langs geweest, morgen rijdt laurens in de "rap nigger edition" aldus een andere DF coureur. (jahaa, chromen dorpels v+a! DA'S pas pimp
)
In ware Eighties stijl ook nog, de Panda 130. Laurens, Peter en Jitse, succes morgen

In ware Eighties stijl ook nog, de Panda 130. Laurens, Peter en Jitse, succes morgen

- Joh@n
-
Er zit volgens mij een korter diff op zoals ik dat kan zien. Hebben jullie die ex 130i cup auto zo gekocht van coronel?
- Mark Nauta
Hier alvast een kleine selectie van mijn kant. Van de niet-Downforce-auto's
.