Je moet het gewoon anders aan pakken want met azijn vang je minder vliegen als dat je met stroop doet

Als het je niet zint blijf dan gewoon lekker weg. Maar ga niet op internet zo'n dealer afzeiken die niet weet dat dit bericht op een forum zoals DF verschijnt waar nogal wat lezers zitten. Er zijn tenslotte ook mensen met goede ervaringen bij van Bunningen.Ik zal dus NOOIT bij die Forddealer in Leiden iets laten repareren en ook iedereen afraden, onderdelenverkoop was netjes, maar de werkplaats daar snapt dus helemaal niets van service.
Het is nog erger.Wouter81 schreef:Daar gaat het ook niet om, natuurlijk mag je onderhandelen. Het gaat erom dat je zo'n dealer echter niet gaat afbranden als je die korting NIET krijgt. De korting wordt door de TS blijkbaar als vanzelfsprekendheid gezien.raymondw schreef: En waarom mag je niet onderhandelen over de prijs van onderdelen? Bijna iedere consument trekt bij aankoop van een produkt aan de prijs. Doen ze in jouw showroom ook. Alleen vindt jij een klant die een auto koopt wat interessanter dan een klant die onderdelen koopt.
Snipe schreef:Het is nog erger.Wouter81 schreef:Daar gaat het ook niet om, natuurlijk mag je onderhandelen. Het gaat erom dat je zo'n dealer echter niet gaat afbranden als je die korting NIET krijgt. De korting wordt door de TS blijkbaar als vanzelfsprekendheid gezien.raymondw schreef: En waarom mag je niet onderhandelen over de prijs van onderdelen? Bijna iedere consument trekt bij aankoop van een produkt aan de prijs. Doen ze in jouw showroom ook. Alleen vindt jij een klant die een auto koopt wat interessanter dan een klant die onderdelen koopt.
Hij krijgt de korting wél en zeikt alsnog het bedrijf af.
NSXRS, wat voor bedrijf heb jij eigenlijk? Ik vind het wel makkelijk om nog een adres in het zwarte boekje bij te kunnen schrijven waar je tegen inkoopprijs kunt kopen.
Een dergelijke beleidsverandering werd medio Maart ook per brief door Pouw Audi aan ons doorgegeven. Ik heb de indruk dat dit een standaard brief is die aan alle particuliere en klein zakelijke klanten is verstuurd. De reden van deze brief zal wel een poging zijn om de liqiditeit te verbeteren ergo krediet-risico te elimineren. Ik vond de eenzijdigheid van een dergelijke maatregel opmerkelijk, ken ik niet van de andere garage bedrijven waar ik zaken mee doe (BMW, Mercedes en plaatselijke garage).Ben_968CS schreef: Afgezien van het nogal grote bedrag, lijkt het mij niet zo netjes om onverwacht op vrijdagmiddag even te melden ("U kunt ook met credit card betalen hoor") dat er eerst betaald moet worden en daarna pas de auto mee te geven. Ben ik oppeens een wanbetaler? Heeft men liever het geld in de zak als er ruzie om een rekening wordt verwacht? Wil men de post debiteuren graag klein houden gezien de tijden van crisis?
Ja, en dan heeft ie ook nog eens NET een nieuwe GT3 besteld, zuinig zijn op je klanten noemen ze dat?Rico schreef:Damn 2900 euro.. afgezien van hoe en wat.. wat een bizar hoog bedrag.. of voor een Porsche mischien toch niet ? Als dit normaal is ben ik nog niet toe aan Porsche rijden
Snipe schreef:Als een onderhoudsbeurtje 2900 euro kost, snap ik wel dat ze dat gelijk willen hebben. Als je thuis de rekening krijgt, heb je tijd om 'm te checken. Een vriend die bij de dealer staat let daar wellicht niet op, maar als je thuis zit.... Thuis haal je zaken als "Teambuilding monteurs bij De Woeste Hoeve" er zo uit.
Nee Niels, dat kan niet. Bij BMW is dat zelfs al snel keer 3. Ik kan het weten...Niels schreef:Een revisie blok in gekomen ofzo Ben, zijn toch geen rekeningen meerIk ben altijd wel benieuwd wat daar dan wel niet allemaal aan gebeurt is
Ben_968CS schreef:Mooi topic, mag ik ook even klagen?
Vorige week de Cayenne naar A Point in Amsterdam laten brengen voor grote beurt en wat storingen. Mijn vrouw heeft haar been gebroken en was in Apeldoorn (met de kids, gezellig op Koninginnedag...) en ik in het buitenland tot vrijdag laat, zodat een goede vriend de auto voor mij op zou halen vrijdagavond en voor de deur zou zetten. Ik had de Cayenne zaterdagochtend nodig om mijn vrouw op te halen, aangezien er een hele berg spullen meemoest (rolstoel, krukken, 2 kids met toebehoren, etc.).
Komt die vriend van mij op vrijdag om 16.30 bij A-Point, melden ze hem doodleuk dat hij eerst de rekening van EUR 2,900moet betalen en dat hij dan pas de auto mee kan nemen. Dat was "beleid". De vorige beurten daar (een stuk of 3) werden op rekening gefactureerd, zodat dit beleid mij niet bekend was. Afgezien van het nogal grote bedrag, lijkt het mij niet zo netjes om onverwacht op vrijdagmiddag even te melden ("U kunt ook met credit card betalen hoor") dat er eerst betaald moet worden en daarna pas de auto mee te geven. Ben ik oppeens een wanbetaler? Heeft men liever het geld in de zak als er ruzie om een rekening wordt verwacht? Wil men de post debiteuren graag klein houden gezien de tijden van crisis?
Mijn vrouw heeft even een paar heren van A-Point door de telefoon getrokken en de auto is toch aan mijn maat meegegeven zonder betaling ter plekke. Ik heb ondertussen een hele fraaie loep aangeschaft om de rekening te gaan bestuderen.Hoezo "spuiten parkeersensor EUR 100 excl. BTW" ? 3 Pagina's van dit soort posten te gaan.
Zou niemand bij zo'n dealer er nou bij stil staan dat zoiets klanten kost, wat op lange termijn meer kost dan 6 weken wachten op je geld.Downforce Hans schreef:Ben_968CS schreef:Mooi topic, mag ik ook even klagen?
Jan van Downforce had precies het zelfde met zijn gt3 toen hij twee weken geleden een beurt had gekregen.
Zijn zoon kwam hem ophalen aan het eind van de dag en kreeg hem ook niet mee.
Wel bellen dat hij klaar was maar niet zeggen dat hij gelijk afgerekend moest worden.
Daar sta je dan om 17.00 uur moet je even zorgen dat er betaald wordt.
Voor het zelfde geld kan je niets regelen en kan je weer zorgen dat je weer 30 km thuis komt.
Daar kopen we geen auto meer.....
Seriously?Downforce Hans schreef:Ben_968CS schreef:Mooi topic, mag ik ook even klagen?
Vorige week de Cayenne naar A Point in Amsterdam laten brengen voor grote beurt en wat storingen. Mijn vrouw heeft haar been gebroken en was in Apeldoorn (met de kids, gezellig op Koninginnedag...) en ik in het buitenland tot vrijdag laat, zodat een goede vriend de auto voor mij op zou halen vrijdagavond en voor de deur zou zetten. Ik had de Cayenne zaterdagochtend nodig om mijn vrouw op te halen, aangezien er een hele berg spullen meemoest (rolstoel, krukken, 2 kids met toebehoren, etc.).
Komt die vriend van mij op vrijdag om 16.30 bij A-Point, melden ze hem doodleuk dat hij eerst de rekening van EUR 2,900moet betalen en dat hij dan pas de auto mee kan nemen. Dat was "beleid". De vorige beurten daar (een stuk of 3) werden op rekening gefactureerd, zodat dit beleid mij niet bekend was. Afgezien van het nogal grote bedrag, lijkt het mij niet zo netjes om onverwacht op vrijdagmiddag even te melden ("U kunt ook met credit card betalen hoor") dat er eerst betaald moet worden en daarna pas de auto mee te geven. Ben ik oppeens een wanbetaler? Heeft men liever het geld in de zak als er ruzie om een rekening wordt verwacht? Wil men de post debiteuren graag klein houden gezien de tijden van crisis?
Mijn vrouw heeft even een paar heren van A-Point door de telefoon getrokken en de auto is toch aan mijn maat meegegeven zonder betaling ter plekke. Ik heb ondertussen een hele fraaie loep aangeschaft om de rekening te gaan bestuderen.Hoezo "spuiten parkeersensor EUR 100 excl. BTW" ? 3 Pagina's van dit soort posten te gaan.
Jan van Downforce had precies het zelfde met zijn gt3 toen hij twee weken geleden een beurt had gekregen.
Wel bellen dat hij klaar was maar niet zeggen dat hij gelijk afgerekend moest worden.
Voor het zelfde geld kan je niets regelen en kan je weer zorgen dat je weer 30 km thuis komt.
Er is geen woord van gelogen en het was bij de Porsche dealer in Rotterdam.Erik Stoffelsen schreef:Seriously?Downforce Hans schreef:Ben_968CS schreef:Mooi topic, mag ik ook even klagen?
De laatste tijd komt er weinag serieus' uit die Hans dus ik vraag 't nog ma ff voor de zekerheid!![]()
![]()
(Hoe zit 't trouwens met jou, ga jij nog corvette GT2 rijden ofzo? Ipv een gt3-trackwagen?)
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot] en 7 gasten