Citröen Saxo VTS 1.6 sport bi-tone (de toon is gezet ;-))

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
GTRene

Re: Citröen Saxo VTS 1.6 sport bi-color

Bericht door GTRene » 18 feb 2009, 13:45

Vandaag ff korte antenne gekocht (de oude is niet aanwezig en dus moest er wat op)
Radio zit er ook niet in, (zat dure installatie in) en dus ook een nieuwe besteld.
Binnenkort ff een afspraak maken voor een schroefset/verlaging (moet stugger worden en mag een aardig stuk omlaag)

Motortje loopt nog wat vrijer met het luchtfilter :thumbup:

eneuh...ook maar olie gekocht en oliefilter en ringen voor afdichting :bag:

Hoeft de volgende koper/eigenaar dat alemaal niet meer te doen :lol:

net nog ff paar foto's geschoten met de nu nog winterbanden/velgen-set is met telefoon gedaan dus simpel :bag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nah, ik heb weer ff wat te doen, en ow, heb ook maar een nieuwe mattenset besteld voor de Saxo, de bestuurders kant is niet mooi, en omdat de rest zo mooi is best zonde, dus ook maar wat geld aan besteed :beer:

Christoph

Bericht door Christoph » 18 feb 2009, 13:51

Heb je ook al nieuwe achterlichten besteld? :bag:

Casper

Bericht door Casper » 18 feb 2009, 13:56

Christoph schreef:Heb je ook al nieuwe achterlichten besteld? :bag:
+1 :D

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2009, 16:08

Casper schreef:
Kan al nieuwe krijgen voor 60,-euro zwarte :mrgreen: maar stoor me er nog niet aan :lol: trouwens originele genoeg te koop voor 40,-euro

Trouwens net mail van de Schroefset man...hij is zo druk kan niet eerder dan vanaf 16-maart :? dan heb ik hem al niet eens meer denk ik...
Nah, misschien kan ik het zelf? of laat die set komen en probeer het elders te laten monteren...want wil er dan ook nog ff van genieten :df: ding rijd prettig, een lekker scheurbakkie maar die slappe standaard veren verpesten de fun wat.

Heb nu al wel een Antenne :mrgreen: (hadden ze schijnbaar bij de vorige eigenaar afgebroken)
Heb een radio besteld (vorige eigenaar had die eruit gehaald was dure set. (ik wil dat gat dicht)
Heb nieuwe vloermatten besteld (bestuurderskant was een vot omdat die niet vast zat en staat niet)
Heb olie gehaald en een oliefilter en afdichtringen besteld :mrgreen: ff beurtje geven
Verder wat klein spl besteld...jaja koop al weer veels te veel :angel:

Kan die ook beter verkocht worden straks (maandje of zo), en mijn tijd kost toch niet wat, ja kapotte klauwen :hammer:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 feb 2009, 18:46

Gaaf bakkie Rene! Gewoon een lekkere luxe wagen halen en hier een track toy van maken ;) Potentieel genoeg ;)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 18 feb 2009, 19:05

GTRene schreef:
Casper schreef:
Kan al nieuwe krijgen voor 60,-euro zwarte :mrgreen: maar stoor me er nog niet aan :lol:
Wij storen ons er wel aan. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2009, 19:08

thnx mannen :thumbup: op zich inderdaad een leuke toy, maar te mooi om als trackslet te dienen vind ik ook geen ruimte voor een extra wagen), maar eerlijk is eerlijk het loopt lekker en uitdagend... 8)

Trouwens net met de andere wielen plaatsen (lichtmetaal) zag ik dat de achterremblokjes zo goed als op zijn :? dus ook die maar ff bestellen, voor zijn nog in zeer goede staat, nah...weer meer werk :lol:

Zou het trouwens kunnen dat stel, aan 1 kant achter is het remblokje zo goed als op en een sensor daar stuurt het ABS lampje aan? en dus ABS werkt niet? :hmmm:

lol@wouter :lol: daar komt waarschijnlijk een oplossing voor....wordt vervolgt :wink:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 18 feb 2009, 20:09

Hoelang ben je concreet van plan om die auto te houden :P
Als ik een auto anderhalf maand zou rijden had ik er echt helemaal niks aan veranderd, hoogstens het oliepeil gecheckt en dergelijke.
Maargoed, iedereen is anders wat dat betreft :df:

Laurens

Bericht door Laurens » 18 feb 2009, 20:43

GTRene schreef:thnx mannen :thumbup: op zich inderdaad een leuke toy, maar te mooi om als trackslet te dienen vind ik ook geen ruimte voor een extra wagen), maar eerlijk is eerlijk het loopt lekker en uitdagend... 8)

Trouwens net met de andere wielen plaatsen (lichtmetaal) zag ik dat de achterremblokjes zo goed als op zijn :? dus ook die maar ff bestellen, voor zijn nog in zeer goede staat, nah...weer meer werk :lol:

Zou het trouwens kunnen dat stel, aan 1 kant achter is het remblokje zo goed als op en een sensor daar stuurt het ABS lampje aan? en dus ABS werkt niet? :hmmm:

lol@wouter :lol: daar komt waarschijnlijk een oplossing voor....wordt vervolgt :wink:
Die remblokken achter zijn altijd dun, ik weet niet wat jij dun noemt maar nieuw is het ook al niet veel... Achter slijt het ook niet hard.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2009, 23:34

Marco R. schreef:Hoelang ben je concreet van plan om die auto te houden :P
Als ik een auto anderhalf maand zou rijden had ik er echt helemaal niks aan veranderd, hoogstens het oliepeil gecheckt en dergelijke.
Maargoed, iedereen is anders wat dat betreft :df:
in principe zo lang het duurt tot de Hartge klaar is, ik kocht hem wat later maar totaal denk ik max anderhalve-maand, en ja ik wilde dat ook op die manier :bag: echter nu ik 1x bezig ben en ik weet wat beter kan wil ik dat bij deze ook doen...ik vind het deze auto wel waard en anders heeft men kop geen rust :bag: yes I'm weak :?
Heb er nu al veel aan gedaan...en er komt nog meer aan :mrgreen: als ik men centen er weer uit krijg ist goed, en wat prettiger om te verkopen op deze manier.
Het gekke is, ik bestelde 8 kleine dingen bij de Citroen dealer maar die man zei ik bel wel als het er is...volgens mij had die magazijn man geen zin om te kijken wat ie alvast wel had :hammer:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2009, 23:37

Laurens schreef:
GTRene schreef:thnx mannen :thumbup: op zich inderdaad een leuke toy, maar te mooi om als trackslet te dienen vind ik ook geen ruimte voor een extra wagen), maar eerlijk is eerlijk het loopt lekker en uitdagend... 8)

Die remblokken achter zijn altijd dun, ik weet niet wat jij dun noemt maar nieuw is het ook al niet veel... Achter slijt het ook niet hard.
Klopt, maar ze zijn echt erg dun, op 1 zag ik niet eens voering meer zitten :lol: de schijven zijn nog zeer goed, en de remblokjes voor ook.
Ik wil die handrem ook wat beter afstellen...iemand hier die weet hoe dat bij een Saxo zit? bij men Hartge ist makkelijk aan weerszijden van de handgreep :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 feb 2009, 10:18

Ik hield dit ding mooi voor trackdays Rene, je kunt wel gek zijn de Hartge te riskeren hoe gaaf dat ook is op de baan. Het hoeft niet eens altijd aan je zelf te liggen en dan zijn de financiele consequenties niet te overzien imho.

just my 3 euro centen :wink:

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 19 feb 2009, 10:21

Ha, die Rene;

Geinig karretje; ik zag er vanochtend toevallig net zo een. Hoezo exclusief? :nah:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 19 feb 2009, 10:38

Niels schreef:Ik hield dit ding mooi voor trackdays Rene, je kunt wel gek zijn de Hartge te riskeren hoe gaaf dat ook is op de baan. Het hoeft niet eens altijd aan je zelf te liggen en dan zijn de financiele consequenties niet te overzien imho.

just my 3 euro centen :wink:
+1

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 19 feb 2009, 11:59

+2

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 19 feb 2009, 12:04

+3

Maar als ik mijn Saxo in puin rijd op de baan is het voor mij ook al een financiele crisis... :?

Roy

Bericht door Roy » 19 feb 2009, 12:06

en een +4

Daarom heb ik de 206 gekocht. Weet dat die er nog erg goed uitziet, maar is toch even wat anders dan de GTI. Met de 206 kan ik mooi dagelijks rijden en ook lekker op het circuit :df:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 19 feb 2009, 13:48

Leuk bakkie Rene!

Het 8-klepper blok is fijn en betrouwbaar. Bijna hetzelfde blok als wat in de S2 Rallye zit, hetzij wat tammer. Blok is vergelijkbaar met het XSI blok van de 106.

Airbox is leuk, ik heb een tijdje met een carbon-versie van Ecosse gereden. 8)

@youp,
Origineel is niet van Green, maar Ecosse. Dat zijn carbon exemplaren icm een Pipercross filter.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 feb 2009, 15:47

Binnen blijft de auto aardig rustig qua geluid, laten we zeggen, prettig sportief 8) misschien is ie vanaf de voorkant goed te horen, merk wel dat mensen eerder omkijken zo van...wat komt daar aan :roflol:

Nu volgt het pechverhaal (lees dat gaat duiten kosten aaaaaaaaaaah

Had net nieuw spul besteld bij de dealer (ondertussen al een paar honderd euro er in zitten aan verbeteringen :forum: , en daarna ben ik even naar Smalink gegaan die Bosch dealer, om te vragen of zij die verlagingsset wilden monteren, das mooi in de buurt en vertrouwd en hebben wat ervaring met peugeot/citroen.
En ik vertelde van dat enge sturen op hogere snelheid e.d. maar ook dat hij met de sportvelgen (plattere banden) wat minder last had, maar wel meer geluiden.
Echter bij de citroen dealer zag ik ook dat 1 wiel rechts-achter redelijk scheef staat...hij zij (die erg behulpzame van Smalink) ja zou kunnen maar hij staat misschien wel iets in een kuil, moet ie ff goed vlak staan, trouwens die assen kunnen ook wel eens stuk gaan dan kun je wel gaan verlagen maar dat heeft dan geen weinig zin.
Het was daar heel druk en toch maakte hij meteen ff ruimte om alles te chekken...dus hup auto's eruit brug vrij maken en mijn kar erop...

En wat denk je? heel veel speling in de achteras als hij het wiel goed vastpakte en heen en weer ging :shocking: gewoon scary die is dus stuk! ( heel duur grapje) toen ging ie naar voren alwaar ik zelf al iets vreesde...
Wat denk je...draagarm stuk! die kogel lag er bijna uit, (hij zette er even een wringijzer tussen om te chekke) levensgevaarlijk!! :shocking: had wel een ernstig ongeluk kunnen krijgen, vandaar vooral met die platte banden goed hoorbaar dat geplokker als je door een kuiltje ging.
Hij vroeg, is die APK gekeurd...ik ja tot in Augustus...nah zegt ie, das al veel langer stuk dan de vorige APK hoe die daar door is gekomen?
Dus dikke pech hier...die vent heeft me gewoon een gevaarlijke auto verkocht.! heb hem gebeld en hij deed alsof hij van niks wist en de auto was goed bla bla..en bij mij reed ie goed maar nu jij hem hebt is ie niet goed dat soort shit! maar je snapt wel die auto is al veel langer stuk! en dat heeft hij ook wel gemerkt reken daar maar op!! maja wat kun je verder doen...heb hem voorgesteld mee te betalen maar hij zegt dan weer datzelfde verhaal...mooi en tegenvaller dus...dan kun je weinig beginnen :hammer:

Heb nu maar een afspraak gemaakt, ik breng de auto daar volgende week Vrijdag heen...ondertussen dus geen hoge snelheden of snelle bochtjes bijwijze van :? :shithappens: maar die jonge militair die hem verkocht aan mij in Enschede moet dat zeker hebben geweten :wtf: , 100% zodra je op de snelweg zit merk je dat snel, vooral als je dan wilt inhalen en de wielen door de kracht ineens mee gaan sturen :shocking:
Maargoed, tis geen garage en heb geen kracht in eindeloze gevechten of gezeur. :shithappens:

--Achteras compleet vervangen voor een 2d hands van de sloop (is goedkoper dan nieuw maar nog steeds erg duur)
--Draagarm rechts voor vervangen
--Als ze er toch mee aan het werk zijn dan ook maar verlagen zo'n 4cm
--veren vervangen
--centreer ringen plaatsen (zaten niet bij de LM velgen...wel beter, nu centreet ie alleen via de wielbouten.

Nah met zeker 6 tot 8 uur werk weet je wel dat het veel gaat kosten ;-(

heeft de volgende in elk geval een veel betere auto (en ik veel tijd en wat geld armer) maja. :stom:

Nu denk ik van...had ik beter nog een maand zonder auto kunnen doen...maja das achteraf :wink:

Max V

Bericht door Max V » 19 feb 2009, 15:51

Allemachtig, het zit je niet mee zeg :?

Hartge stuk, nieuw speeltje, ook stuk :?

Die militair verdient een bezoekje :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Max V op 19 feb 2009, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 feb 2009, 15:52

:shocking:
Erg kloten. Laat dan alleen het nodige repareren en niet dat nutteloze verlagen etc. kost alleen maar extra en haal je er nooit weer uit. Alleen de nodige duiten en dan straks een schop eronder :wink:

Metchu

Bericht door Metchu » 19 feb 2009, 15:52

godverdomme zeg! Zit je niet mee ... heb je een auto voor tijdelijk erbij... heb je nog niets... Malloten die zulke auto's doorverkopen met gevaar voor andermans leven :evil:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 19 feb 2009, 15:53

Vervelend René maar da's het risico met zulk soort karretjes. Vorig weekend zelf ook een 106 GTI bekeken en in proefgereden die ook in uitstekende staat zou moeten zijn. Da's maar net wat je daaronder verstaat ja... blok tikte, lekte olie, dynamoriem moest vervangen worden, onduidelijke historie, velgen hadden alle stoepranden van Nederland gezien etc. etc. Kortom, mooi laten staan.

Maar zoals anderen hier ook al zeiden, deze auto moet je hierna gewoon houden. Mooi voor op het circuit en na deze reparaties weet je ook weer dat 'ie goed is, zonde om 'em dan weer te verkopen. Geld heeft het toch al gekost en de vaste lasten voor zo'n wagentje zijn ook verwaarloosbaar.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 19 feb 2009, 16:18

Heb je het zelf niet gemerkt tijdens een proefrit?

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 19 feb 2009, 16:25

Kan Metchu dat ding straks nie overnemen Rene :P als je de hartge weer klaar hebt.

Kan die man ook weer rijden :P

Plaats reactie