Opel Insignia
- Jelmer850i
Re: Opel Insignia
klopt idd, franeker ook , daar ga ik komende week wel even kijken.
- Jelmer850i
Net geweest bij franeker voor een leasepakket.
We hebben 2 pakketen vergeleken:
Insignia 1.6 Turbo 4d(180pk)
Zakelijke introductiepakket met leder, navi, LM 18" , mistlampen voor, stoelverwarming + metallic lak
Kost: 35.856 euro
Insignia 1.6 Turbo Sport 4d(180pk)
Sport pakket is:
Radio/CD500/Navi + bleutooth
Kost: 34.831 euro
Met leder kost dit 3000 euro meer.
Kortom prijs is interesant.
In het grijs ziet de wagen er 1000x beter uit!
Ik wacht nog op een leasevoorstel + inruilprijs van de 118d.
We hebben 2 pakketen vergeleken:
Insignia 1.6 Turbo 4d(180pk)
Zakelijke introductiepakket met leder, navi, LM 18" , mistlampen voor, stoelverwarming + metallic lak
Kost: 35.856 euro
Insignia 1.6 Turbo Sport 4d(180pk)
Sport pakket is:
Radio/CD500/Navi + bleutooth
Kost: 34.831 euro
Met leder kost dit 3000 euro meer.

Kortom prijs is interesant.
In het grijs ziet de wagen er 1000x beter uit!
Ik wacht nog op een leasevoorstel + inruilprijs van de 118d.
-
Ook al mee gereden?
We verwachten nog wel een rijverslagje
We verwachten nog wel een rijverslagje

- Michel P
Wat moet je met zo'n slagschip Jelmer? Ruil de 118d in bij Arthur op de 130i cup.
Michel
Michel
- Jelmer850i
Nog niet mee gereden, eerst moet het financieel wat in de buurt komen anders heeft het ook geen zin.
@Michel: dat is geen optie vanwege de overstap op Operational Lease
- skinnybmw
Jelmer, ik zag 'm vorige week rijden...en ik moet zeggen...hij viel me echt tegen in 't echt na dat ik lekker was gemaakt met de foto's. Ok, 't was een simpele uitvoering maar ik werd er niet warm van.
- Jelmer850i
ik ook niet ,maar met een leuk aangeklede versie wordt het wel anders...
In het zilver ziet er gewoonweg niet uit. Er is eigenlijk maar 1 goeie kleur en dat is die grijze kleur (de introductiekleur).
Dat staat hem simpelweg erg goed.
Echter ik wou de sport, en het buisiness pakket, schijnt niet mogelijk te zijn
Verder ben ik nog met een andere optie bezig, het schijnt dat je een auto tot 3 jaar nog in de operational lease kan plaatsen!
Dat biedt overige mogelijkheden. Wel max 1,5 tot 2 jaar oud in dat geval, het liefst jonger deze week krijg ik nog een aantal voorstellen.
In het zilver ziet er gewoonweg niet uit. Er is eigenlijk maar 1 goeie kleur en dat is die grijze kleur (de introductiekleur).
Dat staat hem simpelweg erg goed.
Echter ik wou de sport, en het buisiness pakket, schijnt niet mogelijk te zijn

Verder ben ik nog met een andere optie bezig, het schijnt dat je een auto tot 3 jaar nog in de operational lease kan plaatsen!
Dat biedt overige mogelijkheden. Wel max 1,5 tot 2 jaar oud in dat geval, het liefst jonger deze week krijg ik nog een aantal voorstellen.
-
waarom de 118d eruit? Lijk mij dat die na 1.5 jaar nog steeds wel economisch rendabel is.
- Jelmer850i
diverse redenen, ik heb een berekening gemaakt, het maakt slechts een paar honder euro uit als ik hem nu weg doe of als ik hem nog 1,5 jaar hou.
Vreemd maar waar. Dit komt o.a. door de overstap naar een ander leasecontract. En de garantie geld nog +/- 6 maand.
Vreemd maar waar. Dit komt o.a. door de overstap naar een ander leasecontract. En de garantie geld nog +/- 6 maand.
- RVV
Jelmer850i schreef:Nog niet mee gereden, eerst moet het financieel wat in de buurt komen anders heeft het ook geen zin.
Kweenie, je zou ook eerst kunnen gaan rijden.. is het niks voor jou, dan hoef je je verder ook niet druk te maken of het financieel allemaal in de buurt komt.
Met je BMW ervaring, 850i, 118d, e39 M5.. kan het zomaar zijn dat de auto je gewoon tegenvalt.
- Jelmer850i
Je mist nog de: 320d en 318is coupe 

- RVV

Je bent tenminste wel verwend

Over de Opel, vooralsnog kan ik niks zeggen over de rijeigenschappen, dus daar heb ik ook geen mening over, maar wat typisch is voor deze auto is dat ie je pakt met met een goed smoelwerk.. zeg nou eerlijk omdat ie goed smoelt heb je er interesse in.
Maar wat heb je aan een goed smoelende auto als de rijeigenschappen gewoon niet naar het zin zijn, niet voldoen aan de toch wel hoge standaard die je zelf eist, met je keuzes voor niet de minste BMW's in het verleden en heden ?
Ik vraag me af of bij de huidige generatie mainstream merken nog wel ruimte is voor fijne rij eigenschappen (in de breedste zin van het woord) ESP achtige systemen die niet uitschakelbaar zijn, auto's die primair gericht zijn op veiligheid en secundair op rijplezier. Merken die liever groen verkopen dan pk's... (BMW doet juist weer beide)
Zoals ik al eerder schreef een 320i voor 50K is ook van de pot gerukt.. maar een goedkoper alternatief die niet dat freude am fahren bied zoals je 118d is het ook weer niet ben ik bang.
Kun je niet een leuke deal maken met een nieuwe voorraad 130i ofzo ? Toen was je toch ook bezig met een 3 deurs ?
Maar zoals ik hierboven ook al schreef, ik heb verder geen commentaar op het rijden van de Isignia. Maar als ik in jouw situatie zou zitten, dan wilde ik daar wel zo snel mogelijk achter komen.
Ben je dan dik tevreden over de Isignia voor het doel waar je hem voor gebruikt, dan ben je ook gek om dan nog een dikke BMW te gaan leasen met een e39 M5 op de stoep voor prive gebruik.
-
Rico, je zou natuurlijk ook weer zelf eerst eens kunnen rijden ipv toch onbewust weer wat vooroordelen uit het blikje te halen. Zo heeft mij een Golf GTI ook verbaast. Verwachte eerlijk gezegd een rampenhok. Ondanks dat de materialen van het dashboard, etc. misschien niet op BMW niveau waren, reed de wagen heerijk. En de stoelen? Had ik die standaard Recaro(?) stoelen maar in de 5. Heerlijk zitten die!
En een over het wel goed smoelen, niet goed rijden verhaal, dat is omgekeerd eender toch? Als ik de deur uit loop en daar een auto van het model Sangyong nog wat staat pak ik de bus wel. Al rijdt die nog zo goed.
En een over het wel goed smoelen, niet goed rijden verhaal, dat is omgekeerd eender toch? Als ik de deur uit loop en daar een auto van het model Sangyong nog wat staat pak ik de bus wel. Al rijdt die nog zo goed.

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
+1 met Rico's laatste 2 regels.
Van te voren goed bedenken wat je met de auto wilt, waarvoor je hem inzet. Hoeft geen sportwagen met messcherpe reflexen te zijn lijkt me, daarvoor heb je de M5 wel. Luxe en relaxt rijgedrag voor een dagelijkse auto lijkt me belangrijker, ook plezieriger.
Je wilt nu van de 118d af, wilt een benzine-auto terug. Zoveel rij je niet per jaar aldus eigen zeggen, is een goedkopere auto dan een Insignia (ook 35 mille is een bak geld) dan geen optie? Ook gelijk minder bijtelling. Of word je door de waarde van je 118d (je wilt natuurlijk wel een beetje redelijke inruil krijgen) min of meer gedwongen om in een duurdere auto over te stappen?
Goed, eerst maar eens proefrijden in een Insignia lijkt me, dat kost niks.
Van te voren goed bedenken wat je met de auto wilt, waarvoor je hem inzet. Hoeft geen sportwagen met messcherpe reflexen te zijn lijkt me, daarvoor heb je de M5 wel. Luxe en relaxt rijgedrag voor een dagelijkse auto lijkt me belangrijker, ook plezieriger.
Je wilt nu van de 118d af, wilt een benzine-auto terug. Zoveel rij je niet per jaar aldus eigen zeggen, is een goedkopere auto dan een Insignia (ook 35 mille is een bak geld) dan geen optie? Ook gelijk minder bijtelling. Of word je door de waarde van je 118d (je wilt natuurlijk wel een beetje redelijke inruil krijgen) min of meer gedwongen om in een duurdere auto over te stappen?
Goed, eerst maar eens proefrijden in een Insignia lijkt me, dat kost niks.

- Jelmer850i
Wouter het zit heel simpel.
Ik ben vrij lang, en een wagen die lekker zit dan ben je wel weer even bezig.
Beginnende bij Peugeot: 206/207/307/308/407 alles zit gewoon ruk en past niet, ik zit altijd klem met mijn benen (die zijn in verhouding behoorlijk lang).
De Opel Insignia kan net wat dat betreft en ziet er van binnen keurig netjes uit, de opties zijn een lachtertje! (vergeleken bij BMW dan). Verder ben ik bij opel geweest en heb in 2 dagen tijd nog geen reactie gehad op een voorstel... een beetje traag maar goed.
Ook ben ik bezig met een 3 serie, compleet M uitgevoerd en voorzien van alle opties. Dit betreft een benzine wagen van eind 2007 met nog geen 10.000 op de teller. Deze wagens konden in een operational lease contract, even wachtend op het voorstel.
Verder geld het ook als je een wagen hebt van een ton. die in 1 jaar naar 50.000 gaat, en die probeer je in te ruilen op een wagen van 45.000 euro is het logisch dat je weinig inruil krijgt. Daar zit ik nu dus even mee bij inruil naar bijvoorbeeld insignia
Nu een voorstel binnen voor een Blauwe 318i compleet M uitgevoerd eind 2007, lemansblauw uitgevoerd met een alcantara interieur. Vraagprijs is 42.000 euro daar wordt de leaseprijs op gebaseerd.
Heeft 130pk, opzich voldoende.
Ik ben vrij lang, en een wagen die lekker zit dan ben je wel weer even bezig.
Beginnende bij Peugeot: 206/207/307/308/407 alles zit gewoon ruk en past niet, ik zit altijd klem met mijn benen (die zijn in verhouding behoorlijk lang).
De Opel Insignia kan net wat dat betreft en ziet er van binnen keurig netjes uit, de opties zijn een lachtertje! (vergeleken bij BMW dan). Verder ben ik bij opel geweest en heb in 2 dagen tijd nog geen reactie gehad op een voorstel... een beetje traag maar goed.
Ook ben ik bezig met een 3 serie, compleet M uitgevoerd en voorzien van alle opties. Dit betreft een benzine wagen van eind 2007 met nog geen 10.000 op de teller. Deze wagens konden in een operational lease contract, even wachtend op het voorstel.
Verder geld het ook als je een wagen hebt van een ton. die in 1 jaar naar 50.000 gaat, en die probeer je in te ruilen op een wagen van 45.000 euro is het logisch dat je weinig inruil krijgt. Daar zit ik nu dus even mee bij inruil naar bijvoorbeeld insignia
Nu een voorstel binnen voor een Blauwe 318i compleet M uitgevoerd eind 2007, lemansblauw uitgevoerd met een alcantara interieur. Vraagprijs is 42.000 euro daar wordt de leaseprijs op gebaseerd.
Heeft 130pk, opzich voldoende.
- RVV
allen schreef:Rico, je zou natuurlijk ook weer zelf eerst eens kunnen rijden ipv toch onbewust weer wat vooroordelen uit het blikje te halen. Zo heeft mij een Golf GTI ook verbaast. Verwachte eerlijk gezegd een rampenhok. Ondanks dat de materialen van het dashboard, etc. misschien niet op BMW niveau waren, reed de wagen heerijk. En de stoelen? Had ik die standaard Recaro(?) stoelen maar in de 5. Heerlijk zitten die!
Op mij van toepassing neem ik aan ? Allen als ik niet in de markt ben voor een bepaalde auto dan ga ik er ook niet in proefrijden. Ik schrijf ook altijd duidelijk dat ik geen mening heb over het rijden van auto's als ik er niet in heb gereden. Nu dus ook, er is dus geen sprake van onbewust met vooroordelen te strooien. De Insignia zou zomaar fantastisch kunnen rijden, ik schrijf niet dat ik denk dat ie waardeloos rijd

Wat ik wel weet is dat Jelmer best kritisch is.. hij is tenslotte BMW rijder

-
Doel hier op. En btw, zal vast wel beter rijden dan een Verso met chroomwissers. Wordt tijd dat je de smaakpolitie naar je schoonpa stuurt!Rico schreef:Maar wat heb je aan een goed smoelende auto als de rijeigenschappen gewoon niet naar het zin zijn, niet voldoen aan de toch wel hoge standaard die je zelf eist, met je keuzes voor niet de minste BMW's in het verleden en heden ?

Insignia zie ik me ook niet proefrijden hoor. Te groot voor me.
- RVV
Kun je niet bij het stuur komen ? 

- Jelmer850i
LOL
Nog een aanbieding binnen een zwarte 320i van okt 2007 ook nog geen 10.000 op de teller.
Hier wil men nog 46.500 voor hebben.
Dat is me eigenlijk wat teveel als ik na ga dat ik voor 51.500 een nieuwe heb met nagenoeg dezelfde opties.
Ok, deze heeft een m pakket, verder weinig nieuwe dingen.
Maar bij een M pakket horen toch 18" wielen? Dezen hebben nl. beide 17" wielen
:
:
:
:
Nog een aanbieding binnen een zwarte 320i van okt 2007 ook nog geen 10.000 op de teller.
Hier wil men nog 46.500 voor hebben.
Dat is me eigenlijk wat teveel als ik na ga dat ik voor 51.500 een nieuwe heb met nagenoeg dezelfde opties.
Ok, deze heeft een m pakket, verder weinig nieuwe dingen.
Maar bij een M pakket horen toch 18" wielen? Dezen hebben nl. beide 17" wielen

-
Bij welke mod moet ik wezen om een mod te corrigeren? 

- Jelmer850i
net de offerte van opel binnen gekregen, ik krijg 23.000 euro voor mijn 118d.
De opel komt op basis van 60 maand uit op 698 euro per maand. all in incl. verzekering! Dat is dus wel scherp!
Echter heb ik een nieuwe offerte aangevraagd voor 3 jaar.. 5 is mij toch te lang.
De opel komt op basis van 60 maand uit op 698 euro per maand. all in incl. verzekering! Dat is dus wel scherp!
Echter heb ik een nieuwe offerte aangevraagd voor 3 jaar.. 5 is mij toch te lang.
- RVV
23000 voor de 118d.. lijkt me niet gek toch ?
- Jelmer850i
bij beide andere partijen krijg ik meer...
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Vind ik geen gekke prijs nee, 23k voor je 1 serie. Zeker omdat het bij een ander merk is en het 2e hands niet zo'n courante auto is denk ik (te duur voor de particulier terwijl de zakelijke rijder waarschijnlijk een nieuwe haalt).
Kwam vanmiddag nog zo'n donkergrijze Insignia tegen, echt wel een stijlvolle dikke auto. Veel mooier dan de Mondeo en Passat bijvoorbeeld, de Passat CC uitgezonderd dan. Is die laatste ook geen optie?
Kwam vanmiddag nog zo'n donkergrijze Insignia tegen, echt wel een stijlvolle dikke auto. Veel mooier dan de Mondeo en Passat bijvoorbeeld, de Passat CC uitgezonderd dan. Is die laatste ook geen optie?
- Jelmer850i
de passaat komt weer duurder uit helaas.
Zie ook je (freez.it)mail even Wouter voor wat meer details.
Het leaseaaanbod van opel is erg interesant.
Zie ook je (freez.it)mail even Wouter voor wat meer details.
Het leaseaaanbod van opel is erg interesant.