Hielke schreef:Die Peter weegt toch maar een 65 kilo of zo?
Geen wonder dat ie niet met handicaps en gewichten wilde werken

As if......

82 kilo op het moment en dat wordt alleen maar meer (wil dit jaar echt 3 worden, dus daarvoor moet er wel wat gewicht bij, ben nu al in 2 maanden 7 kilo aangekomen; Hielke weet waar dit over gaat en verder echt volgens mij niemand

).
Het karten was echt supergaaf!
Het idee van een 'echte' race met training, kwalificaties en uiteindelijk dus een finale is zoveel leuker dan wat losse heats rijden vind ik dus dat moesten we nog maar eens wat vaker gaan doen, goedkoper het echte autosport-gevoel krijgen lukt je gewoon niet.
De vrije training ging voor mij redelijk, 41.70 gereden en daar was ik best wel blij mee omdat mijn kart niet zo heel hard liep, maar toen zag ik dat Mark een 40.99 had gereden, dus er was nog wel wat werk aan de winkel (de laatste keer dat ik gekart heb was eind 2007 met DF ook in Heerenveen, dus echt soepel ging het ook nog niet, beetje teveel cleane auto-rijstijl en te weinig gooien en smijten kartstijl).
Daarna in de eerste kwalificatieheat een kart die alleen maar linksaf wilde en niet rechtsaf wat resulteerde in een 41.84 en in de tweede kwalificatieheat een hele goede kart maar geen goede ronde wat 41.24 opleverde en gecombineerd de tweede startplek achter Mark Nauta. Die voelde zich meteen al goed genaaid dat de pole position rechts was en niet links, maar ik denk echt dat je beter rechts kunt staan dan links; ten eerste is de eerste knik rechtsaf en dan pas twee keer naar links en zelfs als je er na die eerste knik nog niet voor zou zitten denk ik dat je in de eerste twee linkerbochten toch wel buitenom mee zou moeten kunnen rijden en dan zit je voor die haarspeldbocht naar rechts toch goed aan de binnenkant.
Toen iedereen klaar stond ging het licht vrij snel op groen en ik was net iets sneller weg dan Mark, die stuurde natuurlijk naar links en dus raakten we elkaar even waardoor de snelheid een beetje uit de karts ging. Net op dat moment kreeg ik een tikje van degene die achter mij gestart was (Chuck geloof ik) en zo kon ik netjes Mark voorbij. Daarna een paar bochten flink mijn best gedaan (ik had de banden op weg naar de start ook al een beetje opgewarmd en had gezien dat Mark dat niet gedaan had, maakt volgens mij niet zo heel veel uit, maar iets scheelt het wel) en na een paar bochten zag ik het halve veld in een hoopje op elkaar staan, dus Mark en ik waren echt los van de rest (die kon ik tenminste niet meer zien).
Verder ging de heat op een paar kleine foutjes na echt goed, dus Mark kon ook niet echt dichterbij komen en toen was het al weer veel te gauw afgelopen, waarna het Chinezen met fors geouwehoer kon beginnen.
Kortom: zeer geslaagde dag en als het aan mij ligt doen we dit in het najaar zeker nog een keer!
De volledige tijden komen vanavond nog online en iedereen bedankt voor de leuke dag en geweldige sfeer!