Koude wintertijden, rwd en grip-levels
- Panamera
Re: Koude wintertijden, rwd en grip-levels
rwd + dsc + geen sper + 18 jarige bestuurder is beetje wheelspin bij wegrijden maar dan grijpt al snel de electronica in.
wel een klein driftje kunnen maken maar dat doe ik ook niet meer is me iets te eng haha :banaan:
wel een klein driftje kunnen maken maar dat doe ik ook niet meer is me iets te eng haha :banaan:
- Pescatore
Er ligt hier sinds korte tijd een behoorlijk pak sneeuw, cm of 4-5; na een beetje rondtoeren valt me op dat nagenoeg nieuwe zomerbanden icm 40% sper amper genoeg is om op sommige stukken überhaupt weg te komen. Zelfs met maar 120pk kun je menig bocht full lock gaan driften, waarbij je alsnog redelijk subtiel met je rechtervoet moet omgaan.
Hoewel het door de sneeuw allemaal in slow-motion gaat is dit wel lekker rijden; geen abs, dsc of enige andere vorm van stumperhulp
Hoewel het door de sneeuw allemaal in slow-motion gaat is dit wel lekker rijden; geen abs, dsc of enige andere vorm van stumperhulp

- SteV6
Hou op Coen,
Ik heb in februari 2003 ruim een uur gedaan over 40 kilometer in een sneeuwbui. Alleen de 2 rotondes in Gronau en een brughelling hebben me al enorm veel tijd gekost. En dat alleen omdat ik mijn bijna nieuwe Leon niet een weekje op een vliegveld wilde laten staan en dus de Sierra had meegenomen.
10 cm verse sneeuw en een 1992 Sierra met zomerbandjes op niet geruimd wegdek was zwoegen. Ik was bekaf toen ik eindelijk thuis was. Dan liever bewust een parkeerplaats opzoeken om buiten te spelen dan overleven om thuis te kunnen komen 8)
Morgenochtend dus snel even naar de plaatselijke Gamma met de Leon
Stephan
Ik heb in februari 2003 ruim een uur gedaan over 40 kilometer in een sneeuwbui. Alleen de 2 rotondes in Gronau en een brughelling hebben me al enorm veel tijd gekost. En dat alleen omdat ik mijn bijna nieuwe Leon niet een weekje op een vliegveld wilde laten staan en dus de Sierra had meegenomen.
10 cm verse sneeuw en een 1992 Sierra met zomerbandjes op niet geruimd wegdek was zwoegen. Ik was bekaf toen ik eindelijk thuis was. Dan liever bewust een parkeerplaats opzoeken om buiten te spelen dan overleven om thuis te kunnen komen 8)
Morgenochtend dus snel even naar de plaatselijke Gamma met de Leon

Stephan
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nou, net op de zaak, met het zweet nog in de handjes en de bilspleet...........................
Nu had ik ze wel kunnen gebruiken die winterbanden....................................

Nu had ik ze wel kunnen gebruiken die winterbanden....................................
- Geelhoed
pfffft, Toyo T1S plastic deed het prima vanochtend, het was niet eens koud.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hier dus een cm of 5 sneeuw, zout niet ingereden en verijsde ondergrond..................temp -1, niet koud, maar koud genoeg om op deze ondergrond problemen te hebben.................
- Geelhoed
Hier niet anders, koud duidde meer op mijn vingers en oren :playcar:
- Mathieu

Ik kwam vanmorgen nog net van de plaats met de M3, echter na 10 meter moest een heel klein beetje remmen voor een krappe bocht de poort van het stadje uit.
Tja, dan werken de Bridgestone Potenza 050a met achterwielaandrijving i.c.m. sper ook niet veel. Zeg maar helemaal niet, ik ging alleen schuin zonder ook maar iets vooruit te komen.
Toen heb ik de versnelling in z'n achteruit gezet en ben maar achterwaarts gaan rijden, dat lukte wel.

-
Winterbanden in Nederland zijn zo 1830... 

- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
lol een kleine 20cm sneeuw hier.. gaat goed.
- Niels
- Auto: Prius+
FWD dusMathieu schreef: Toen heb ik de versnelling in z'n achteruit gezet en ben maar achterwaarts gaan rijden, dat lukte wel.
:playcar:

- peer
Hier in omgeving eindhoven was het ook geen succes met de 320. Zolang je rijd gaat het best goed. Maar dan sta je stil voor het stoplicht voor een bocht naar rechts. Stoplicht op groen maar ik kwam niet meer vooruit. Nog wat geprobeerd met DSC aan of uit, maar de bmw kwam niet meer van z'n plek....
- JWD
Even een filmpje uit den ouden doosch.....
Niet alle BMWs zijn slecht op een gladde ondergrond
.
Niet alle BMWs zijn slecht op een gladde ondergrond

-
X5 workout.
Die prachtdingen zien nauwelijks echte off-road action.
-
Mtechnik schreef:X5 workout.
En das maar goed ook !
- Dennis Cavallino
Gisteren heb ik maar net een contraslippende Omega kunnen ontwijken. Wat een idioot was dat zeg. Hij ging op een paar cm voor mijn auto langs, zo frontaal de betonnen muur in. Leek wel op een Nurburgring prutser. 

-
Dennis Cavallino schreef:Gisteren heb ik maar net een contraslippende Omega kunnen ontwijken. Wat een idioot was dat zeg. Hij ging op een paar cm voor mijn auto langs, zo frontaal de betonnen muur in. Leek wel op een Nurburgring prutser.

-
Damn, kwam de wijk niet in
Hebben hier recht door de wijk een fietspad, iets verhoogd. Fietsers hebben voorrang en om iets te zien (vanwege begroeing) moet je stilstaan. Kostte een paar pogingen voor ik eroverheen was... iemand tips? Net kwam de auto steeds schuiner te staan aan de achterkant... niet echt handig met paaltjes en andere objecten daar.
Verder is het overal wel echt glad zeg. Normaal is het op binnenwegen e.d. lastig maar zijn alle doorgaande wegen niet zo glad meer, maar nu moest je overal aardig oplettend zijn.

Verder is het overal wel echt glad zeg. Normaal is het op binnenwegen e.d. lastig maar zijn alle doorgaande wegen niet zo glad meer, maar nu moest je overal aardig oplettend zijn.
- Femme
Hellingen zijn inderdaad erg lastig.
Ik kwam vanmorgen uit de parkeergarage, dacht ik een mooie drift te leggen. Dit ging natuurlijk te enthousiast waardoor ik bijna dwars op de straat (voetgangerszone waar niemand was) kwam te staan. Er zat wat verkanting in en de achterwielen stonden in een kuil. Met moeite kon ik wegkomen. Twee jaar geleden moest ik ook al eens aangeduwd worden toen de achterwielen in een goot vast zaten.
Verder vond ik het rijden op sneeuw in de 330i en de B10 erg meevallen (voor het eerst eens goed kunnen doen in drie jaar rwd-rijden). Een zware auto maakt het een stuk makkelijker. Met de Z4 heb ik anderhalve maand geleden al op sneeuwpap gereden. Dat was meteen erg glibberen. Misschien een tip voor Tom om de kofferbak te vullen met straattegels of cementzakken
.
Ik kwam vanmorgen uit de parkeergarage, dacht ik een mooie drift te leggen. Dit ging natuurlijk te enthousiast waardoor ik bijna dwars op de straat (voetgangerszone waar niemand was) kwam te staan. Er zat wat verkanting in en de achterwielen stonden in een kuil. Met moeite kon ik wegkomen. Twee jaar geleden moest ik ook al eens aangeduwd worden toen de achterwielen in een goot vast zaten.
Verder vond ik het rijden op sneeuw in de 330i en de B10 erg meevallen (voor het eerst eens goed kunnen doen in drie jaar rwd-rijden). Een zware auto maakt het een stuk makkelijker. Met de Z4 heb ik anderhalve maand geleden al op sneeuwpap gereden. Dat was meteen erg glibberen. Misschien een tip voor Tom om de kofferbak te vullen met straattegels of cementzakken

-
Ik kwam nog wat leuke foto's tegen die vandaag zijn gemaakt. Dit is een Chevrolet Geo 

- Laurens
Vandaag ook aardig wat fun gehad;
Bmw 5-serie E39: Full-lock op de rotonde
Vw Lupo automaat: Lift-off oversteer, en handrem
Hummer H2: 4 wielen spinnend over een laag ijs.
En nog veel meer :playcar:
Ligt hier geen sneeuw, maar er lag aardig wat drap op de weg en dat is vanmiddag bevroren dus op sommige plekken is het net een ijsbaan.
Bmw 5-serie E39: Full-lock op de rotonde
Vw Lupo automaat: Lift-off oversteer, en handrem

Hummer H2: 4 wielen spinnend over een laag ijs.
En nog veel meer :playcar:
Ligt hier geen sneeuw, maar er lag aardig wat drap op de weg en dat is vanmiddag bevroren dus op sommige plekken is het net een ijsbaan.
-
De coke die nu achterin ligt weegt niet echt veel. Zal dat eens opzij schuiven en er wat straattegels langsleggen.Femme schreef:
Misschien een tip voor Tom om de kofferbak te vullen met straattegels of cementzakken.
Verder weinig problemen gehad vandaag. Alleen soms duurt het even voor je grip hebt bij wegrijden en af en toe begint de boel te glijden in bochten, maar als je weinig snelheid hebt is dat goed te corrigeren. Het was vandaag eigenlijk alleen dat heuveltje op waar ik een paar minuten stond te klooien voor ik erover was.
-
Dit is dezelfde auto van de foto's die ik net postte. Jee, wat gaat dat hard!
http://www.youtube.com/watch?v=jG5WDxmd ... annel_page" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=jG5WDxmd ... annel_page" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
Zo, ook weer terug.......................en idd echt oppassen.....................veel plat gereden sneeuw, geen zoutstrooier in velden of wegen te bekennen natuurlijk
...............
De kont continu dwars voor de krib, een helling kom ik niet meer op, als je rijdt is het nog niet zo`n probleem; stady as she goes. Maar stilstaan en wegrijden is wel ......................egh stilstaan
Morgen laat ik de bolide maar thuis, ik pak de Alto.........................

De kont continu dwars voor de krib, een helling kom ik niet meer op, als je rijdt is het nog niet zo`n probleem; stady as she goes. Maar stilstaan en wegrijden is wel ......................egh stilstaan

Morgen laat ik de bolide maar thuis, ik pak de Alto.........................

-
Neem aan dat zij op zomerbanden rijden?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VdP0ssvAuWA&NR=1[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VdP0ssvAuWA&NR=1[/youtube]