onbetaalbare auto's die je niets doen...

Dit is ons algemene autoforum.
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: onbetaalbare auto's die je niets doen...

Bericht door Robin » 26 dec 2008, 12:22

430Scuderia is op het moment wat je noemt m'n droomwagen ofzo, ik zie 'm als onzinnig wanneer ik 'm zou kopen, maar vind 'm op eigenlijk alle vlakken koning, maar te duur, te onhandig, teveel, maar wel prachtig. Misschien als ik 50 ben in m'n midlifecrisis ofzo. :roll: :mrgreen:

Eigenlijk wel met Rico eens.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 dec 2008, 12:24

Al die Italiaanse meuk doet me niets, incluis de Ferrari`s dus...........................

Femme

Bericht door Femme » 26 dec 2008, 12:56

Ferrari doet me ook niet zoveel, teveel vrouwelijke uitstraling. Een supercar moet een futuristisch ontwerp hebben zoals een Lamborghini of functioneel zijn zoals een Koenigsegg.
hugo schreef:Waarom Spyker? Mee eens dat het kwa management en financien een ratjetoe is maar het is toch fantastisch dat een Nederlands bedrijf de stap durft te nemen dergelijke wagens te bouwen? Persoonlijk zie ik het down-playen van spyker ook als ouderwets Nederlands zaniken. Spyker was vooralsnog een van de weinge sportwagen merken die echt een hard-core product leverde. Een zeer lichte wagen, geen ABS, geen stumperhulpen, en geen remkrachtverdeler.
Spyker staat bij mij ook hoog in de lijst van onbetaalbare auto's die me niets doen, samen met de Veyron en de SLR McLaren.

Dat een Spyker geen 'stumperhulpen' heeft lijkt me eerder een zwak excuus om de investeringen in een goed werkend tractie- en stabiliteitscontrolesysteem achterwege te laten. Spyker wil immers ook dolgraag een auto met automaat op de markt brengen. Racers zijn het niet bepaald, eerder boulevardcruisers. Motorisch zijn het niet echt bijzondere auto's met een vermogen dat in de praktijk nogal schijnt tegen te vallen. Meer (wanstaltelijke) style dan substance dus.

Een Spyker is een wagen voor Arabieren en andere posers met een slechte smaak. Het design is het beste te omschrijven als kitsch en ontstijgt nauwelijks het kitcarniveau. Wie geeft er nou tonnen uit aan een auto met zo'n knullig interieur als een Spyker. De uitstraling van de auto's en het bedrijf botst nogal met onze calvinistische aard. De lijkt me de grootste oorzaak van het gezanik op Spyker. Niemand in Nederland zeikt Donkervoort en Ascari af omdat zij gewoon goudeerlijke sportwagens maken.

Robin

Bericht door Robin » 26 dec 2008, 13:00

Femme schreef:Ferrari doet me ook niet zoveel, teveel vrouwelijke uitstraling. Een supercar moet een futuristisch ontwerp hebben zoals een Lamborghini of functioneel zijn zoals een Koenigsegg.
hugo schreef:Waarom Spyker? Mee eens dat het kwa management en financien een ratjetoe is maar het is toch fantastisch dat een Nederlands bedrijf de stap durft te nemen dergelijke wagens te bouwen? Persoonlijk zie ik het down-playen van spyker ook als ouderwets Nederlands zaniken. Spyker was vooralsnog een van de weinge sportwagen merken die echt een hard-core product leverde. Een zeer lichte wagen, geen ABS, geen stumperhulpen, en geen remkrachtverdeler.
Spyker staat bij mij ook hoog in de lijst van onbetaalbare auto's die me niets doen, samen met de Veyron en de SLR McLaren.

Dat een Spyker geen 'stumperhulpen' heeft lijkt me eerder een zwak excuus om de investeringen in een goed werkend tractie- en stabiliteitscontrolesysteem achterwege te laten. Spyker wil immers ook dolgraag een auto met automaat op de markt brengen. Racers zijn het niet bepaald, eerder boulevardcruisers. Motorisch zijn het niet echt bijzondere auto's met een vermogen dat in de praktijk nogal schijnt tegen te vallen. Meer (wanstaltelijke) style dan substance dus.

Een Spyker is een wagen voor Arabieren en andere posers met een slechte smaak. Het design is het beste te omschrijven als kitsch en ontstijgt nauwelijks het kitcarniveau. Wie geeft er nou tonnen uit aan een auto met zo'n knullig interieur als een Spyker. De uitstraling van de auto's en het bedrijf botst nogal met onze calvinistische aard. De lijkt me de grootste oorzaak van het gezanik op Spyker. Niemand in Nederland zeikt Donkervoort en Ascari af omdat zij gewoon goudeerlijke sportwagens maken.
+1 behalve dat van Ferrari. 8)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 26 dec 2008, 13:13

Spyker en de nieuwe Z4

Joop

Bericht door Joop » 26 dec 2008, 13:24

Met moderne Italiaanse supercars m.n. de Ferrari's, Maserati's heb ik weinig; het geluid wat uit die V10's/V12's komt is prachtig maar verder niet echt; over het algemeen te high-tech. Een Lambo is op zijn tijd wel aardig, maar meer om zijn absurditeiten dan uiterlijke schoonheid net als een Pagani bijvoorbeeld.

Een Maybach mag je voor mij ook laten staan, een Bentley of Rolls spreekt mij vele malen meer aan, zelfs het moderne spul van Bentley onder VW-leiding.

Een SLR-McLaren vind ik ook niets.

Een dikke SUV vind ik nog wel aardig, zeker als zo'n tanker je op de Autobahn met een snelheid ver over de 200 voorbij komt zetten: ik noem een X5/X6, Touareg, Cayenne, G-klasse in AMG of Brabus kledij en een Q7...; de rest van het spul mag je ook links laten liggen...

Zo'n Veyron vind ik dan ook nog wel aardig; leuk prestige object, maar wel zonder emotie en/of karakter (en dat wil je eigenlijk toch wel bij een auto hebben lijkt mij)

P.S. Niels: al weer een tijdje geleden dat ik in Berlijn aan de Friederichstrasse geweest ben; toen stond de Veyron nog als Studiemodel in de showroom (2005 dus...)

Shakes

Bericht door Shakes » 26 dec 2008, 13:26

Onbetaalbaar is ok. Overpriced is veel erger dus................alle BMW schijthokken die nu in de showroom staan

Bram

Bericht door Bram » 26 dec 2008, 13:26

:mrgreen:

Bram

Bericht door Bram » 26 dec 2008, 13:27

Das inclusief de nieuwste tanker van BMW, de Z4?

2000USA

Bericht door 2000USA » 26 dec 2008, 13:27

Als je het lijstje zo doorleest blijft er verdacht weinig over... :roll:

Shakes

Bericht door Shakes » 26 dec 2008, 13:29

Ach hij weegt meer dan een SLK maar ja dat is een taxi.

"Draait het DF deuntje op de achtergrond"

BMW is zo goed man, onvoorstelbaar. Die beierse dildo voelt zo lekker. :stom:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 dec 2008, 14:36

Zo Nandor..............................das er ook weer uit he................................beetje frustie of een slecht weekend? :mrgreen:

Lucht op he.............................. :forum: :bignews:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 26 dec 2008, 15:43

Dat heeft Nandor met al z'n ex-auto's. :lol:

En misschien ook wel met de rest van z'n ex'en :bag:

Shakes

Bericht door Shakes » 26 dec 2008, 15:44

Moest er even uit idd.

Maar die dildo blijft bij een aantal mensen zitten. Toch?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 dec 2008, 16:45

Joop schreef: P.S. Niels: al weer een tijdje geleden dat ik in Berlijn aan de Friederichstrasse geweest ben; toen stond de Veyron nog als Studiemodel in de showroom (2005 dus...)
Ja, leuke locatie maar ik betwijfel of het rendabel is voor ze. Zal nogal wat kosten :shakeit:

HSR

Bericht door HSR » 26 dec 2008, 18:44

Femme schreef:Ferrari doet me ook niet zoveel, teveel vrouwelijke uitstraling. Een supercar moet een futuristisch ontwerp hebben zoals een Lamborghini of functioneel zijn zoals een Koenigsegg.

Verdomme de eerste keer dat ik het oneens ben met Femme. :D

De opmerking betreffende de stabiliteitscontrole kan ik mij niet in vinden. Nagenoeg eender welke premium fabrikant gebruikt een programeerbaar systeem van Bosch. Dit kan Spyker dus ook aankopen en aanpassen. Ik vind de opmerking over het interieur onzin. Heb de wagens meerdere malen gezien en was keer op keer zeer onder de indruk van het interieur en ook afwerkingsniveau. Ook heb ik gehoord van minder degelijke afwerkingen maar die heb ik zelf niet first hand kunnen beoordelen. Verder vind ik het exterieur van een Spyker ook erg gaaf, met name de coupe. Over de SUV heb ik het maar niet, dat is janken met de pet op.

Daarbij zeikt niemand Donkervoort af omdat dat vaak gezien wordt als een sportwagen voor de normale man. De doorsnee boerenkool met worst man schat zo'n sigaar op wielen in als een wagen van 15K. Een opvallende Spyker is dan al meteen over de top. Dit heb je ook met BMW en Porsche. Je bent altijd een lul als je zo'n wagen rijdt, volgens de 'buurman'.

Afsluitend, Johannes Calvijn was een lul. :wink:

Robin

Bericht door Robin » 26 dec 2008, 21:18

Totaal mee oneens Hugo, maar anyway Merry Christmas 8)

Ik hoef opeens geen supercar meer van Santa:

Femme

Bericht door Femme » 27 dec 2008, 00:53

hugo schreef:De opmerking betreffende de stabiliteitscontrole kan ik mij niet in vinden. Nagenoeg eender welke premium fabrikant gebruikt een programeerbaar systeem van Bosch. Dit kan Spyker dus ook aankopen en aanpassen. Ik vind de opmerking over het interieur onzin. Heb de wagens meerdere malen gezien en was keer op keer zeer onder de indruk van het interieur en ook afwerkingsniveau. Ook heb ik gehoord van minder degelijke afwerkingen maar die heb ik zelf niet first hand kunnen beoordelen. Verder vind ik het exterieur van een Spyker ook erg gaaf, met name de coupe. Over de SUV heb ik het maar niet, dat is janken met de pet op.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een stabiliteitscontrolesysteem tegenwoordig niet moeilijk meer te implementeren zou zijn met de standaard componenten van leveranciers zoals Bosch. De wijze waarop Spyker zijn wagens presenteert komt op mij niet heel erg hardcore over. Ik krijg het idee dat het het vooral om uiterlijk vertoon gaat.

Er komt ongetwijfeld veel vakmanschap te pas aan het bouwen van een Spykerinterieur. Ik vind dat je in een auto in de prijsklasse van een Spyker meer mag verwachten dan rechthoekige traanplaten waar gaten voor metertjes in zijn gefreesd. Het interieur van een Zonda vind ik ook ernstig over the top, maar daar lijkt wel veel meer werk in te zijn gestopt. De detaillering aan de buitenkant van een Spyker, zoals de propellervelgen, verchroomde luchtinlaten en popnagels, getuigt niet van veel subtiliteit. Het is goed dat fabrikanten historische stijlelementen koesteren, zoals BMW doet met de nieren en Hofmeisterknik, maar ik zie dan liever een eigentijdse of futuristische interpretatie daarvan in plaats van kitsch. Een Spyker mist authenticiteit en komt op mij over als een poging tot geschiedsvervalsing, een retro-ontwerp waarvan het voorbeeld niet bestaat.

Klaas Zwart kokketeert ook met een verleden dat er niet is door de naam Ascari te gebruiken. Deze bullshit stopt gelukkig bij de naam, de wagens zijn recht toe rechtaan sportauto's waarin functionaliteit centraal staat. Dit spreekt mij meer aan dan dat Spykergedoe met propellervelgen en -stuurwielen en een interieur dat de sfeer van de jaren '20 uit de vorige eeuw moet ademen, terwijl het huidige Spyker niets van doen heeft met de onderneming van de gebroeders Spijker.

Ik heb vorig jaar tijdens de dynodag bij JD Engineering een Spyker horen starten. Dat klonk wel erg gaaf, zeker met de uitlaat vol open. Er stond daar een exemplaar met een compressor van MTM omdat de eigenaar ontevreden was over het vermogen van de Audi V8. Deze zou standaard veel lager zijn geweest dan de geclaimde 400pk. Ook de standaard Audi V8'en bleven volgens JD in de praktijk allemaal ver onder de beloofde 344pk.

Het getuigd wel van lef om een bedrijf zoals Spyker in Nederland van de grond te tillen, daarvoor niets dan lof, ook al gaat het met nogal wat horten en stoten en veel conflicten. Hoewel het niet mijn smaak is hoop ik dat Spyker zal voortbestaan.

Robin

Bericht door Robin » 27 dec 2008, 10:46

^^^^^
alweer mee eens, behalve dat als Spyker niet blijft voortbestaan ik geen traan zal laten, ik schaam me bijna kapot voor die kitschtroep zonder autohart/emotie waar ze zoveel geld voor vragen :oops: liever vandaag nog verdwijnen dan morgen, serieus.

Een maat van me was een jaar of 2 terug ofzo ff in de 'spykerfabriek', hij vond het een aardappelopslagplaats. :mrgreen:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 27 dec 2008, 11:48

Italiaanse auto's doen mij echt helemaal niets op een paar klassiekers na en de Pagani.
Ook de Aston Martin DB7-DB9 doet mij weinig. Prachtige auto hoor, maar zal ze nooit echt nakijken als er 1 voorbij komt.

Maybach vindt ik ook niets, maar dat gezegt hebbende zijn er heel veel onbetaalbare auto's die mij echt niets doen opleven in me onderbroek.

ErikS

Bericht door ErikS » 27 dec 2008, 12:22

vreemd, spijker doet mij juist heel veel,
Vind ze prachtig, dan maar kitsch!

Dat interieur en die schakelstangen ed...

Dat vermogen niet hoog genoeg is? Als je zo'n wagen kan betalen gooi je er toch zelf een compressor ofzo op?
Dan krijg je dat vermogen vanzelf wel!

Wat doet mij niks?
Tja.. moeilijk... Audi R8 doet me niks, nieuwste ferrari's doen me echt helemaal niks (behalve de scuderia, geweldig!) ze zijn toch niet 'dik' genoeg meer ofzo...

Liefst heb ik een murcielago! Geweldige auto echt top!

HSR

Bericht door HSR » 27 dec 2008, 15:15

Femme schreef:
hugo schreef:De opmerking betreffende de stabiliteitscontrole kan ik mij niet in vinden. Nagenoeg eender welke premium fabrikant gebruikt een programeerbaar systeem van Bosch. Dit kan Spyker dus ook aankopen en aanpassen. Ik vind de opmerking over het interieur onzin. Heb de wagens meerdere malen gezien en was keer op keer zeer onder de indruk van het interieur en ook afwerkingsniveau. Ook heb ik gehoord van minder degelijke afwerkingen maar die heb ik zelf niet first hand kunnen beoordelen. Verder vind ik het exterieur van een Spyker ook erg gaaf, met name de coupe. Over de SUV heb ik het maar niet, dat is janken met de pet op.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een stabiliteitscontrolesysteem tegenwoordig niet moeilijk meer te implementeren zou zijn met de standaard componenten van leveranciers zoals Bosch. De wijze waarop Spyker zijn wagens presenteert komt op mij niet heel erg hardcore over. Ik krijg het idee dat het het vooral om uiterlijk vertoon gaat.

Er komt ongetwijfeld veel vakmanschap te pas aan het bouwen van een Spykerinterieur. Ik vind dat je in een auto in de prijsklasse van een Spyker meer mag verwachten dan rechthoekige traanplaten waar gaten voor metertjes in zijn gefreesd. Het interieur van een Zonda vind ik ook ernstig over the top, maar daar lijkt wel veel meer werk in te zijn gestopt. De detaillering aan de buitenkant van een Spyker, zoals de propellervelgen, verchroomde luchtinlaten en popnagels, getuigt niet van veel subtiliteit. Het is goed dat fabrikanten historische stijlelementen koesteren, zoals BMW doet met de nieren en Hofmeisterknik, maar ik zie dan liever een eigentijdse of futuristische interpretatie daarvan in plaats van kitsch. Een Spyker mist authenticiteit en komt op mij over als een poging tot geschiedsvervalsing, een retro-ontwerp waarvan het voorbeeld niet bestaat.

Klaas Zwart kokketeert ook met een verleden dat er niet is door de naam Ascari te gebruiken. Deze bullshit stopt gelukkig bij de naam, de wagens zijn recht toe rechtaan sportauto's waarin functionaliteit centraal staat. Dit spreekt mij meer aan dan dat Spykergedoe met propellervelgen en -stuurwielen en een interieur dat de sfeer van de jaren '20 uit de vorige eeuw moet ademen, terwijl het huidige Spyker niets van doen heeft met de onderneming van de gebroeders Spijker.

Ik heb vorig jaar tijdens de dynodag bij JD Engineering een Spyker horen starten. Dat klonk wel erg gaaf, zeker met de uitlaat vol open. Er stond daar een exemplaar met een compressor van MTM omdat de eigenaar ontevreden was over het vermogen van de Audi V8. Deze zou standaard veel lager zijn geweest dan de geclaimde 400pk. Ook de standaard Audi V8'en bleven volgens JD in de praktijk allemaal ver onder de beloofde 344pk.

Het getuigd wel van lef om een bedrijf zoals Spyker in Nederland van de grond te tillen, daarvoor niets dan lof, ook al gaat het met nogal wat horten en stoten en veel conflicten. Hoewel het niet mijn smaak is hoop ik dat Spyker zal voortbestaan.
Dat MTM compressor verhaal klopt. Een bekende van mij werkt bij Spyker en vertelde het verhaal dat ze de wagen terug kregen uit Rusland met een brief onder de voorruit dat de wagen sneller moest zijn dmv een compressor. Zo gezegd zo gedaan en de wagen ging naar JD. Wat het vermogen uit de Audi V8's heb je helemaal gelijk. Deze bleven serieus achter wat natuurlijk ongehoord is.

500E
Auto: S 63 AMG

Bericht door 500E » 27 dec 2008, 20:44

Ferrari, Maserati, Maybach, Lamborghini, Spyker, ik heb er niets mee. Voor geen 25% van de werkelijke waarde zou ik er eentje aanschaffen. Vreemd genoeg betreft het hier merken die "emotie los moeten maken" maar bij mij niet. Geen minuut. Ik betrap me er zelfs op dat ik, als ik een Ferrari tegenkom op straat, geforceerd de hele andere kant op kijk.

Luco

Bericht door Luco » 27 dec 2008, 20:52

500E schreef: Ik betrap me er zelfs op dat ik, als ik een Ferrari tegenkom op straat, geforceerd de hele andere kant op kijk.
Dat heet Jaloezie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 27 dec 2008, 23:58

luco hornsveld schreef:
500E schreef: Ik betrap me er zelfs op dat ik, als ik een Ferrari tegenkom op straat, geforceerd de hele andere kant op kijk.
Dat heet Jaloezie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nee, achter het stuur van een Porsche GT2 heet zoiets de handschoen toewerpen :mrgreen:

Plaats reactie