Leuke auto rondom de 50k

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Waarmee kom je thuis?

Impreza STI - 300pk AWD 1480kg
7
6%
Opel GT - 264pk RWD 1306kg
2
2%
Honda S2000 - 240pk RWD 1220kg
13
10%
BMW 130i - 265pk RWD 1360kg
19
15%
BMW 135i - 306pk RWD 1460kg
33
26%
BMW Z4 2.5si - 218pk RWD 1260kg
7
6%
Audi S3 - 265pk AWD 1455kg
5
4%
Audi TT - 200pk FWD 1260kg
3
2%
Ford Focus RS - 300pk FWD 1367kg
12
10%
Nissan 350Z - 300pk RWD 1535kg
18
14%
Renault Mégane R26R - 260pk FWD 1235kg
6
5%
 
Totaal aantal stemmen: 125

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door GTRene » 01 dec 2008, 23:18

Van Woensel Dirk schreef:400PK moet zeker lukken,maar dan zal er wel een groter turbooke op moeten,van zodra een tuner een goede turbo en software heeft zal het niet lang duren voor deze gemonteerd zijn op mijn GT'ke....
Dan had ik die 400 pk toch liever in een Lotus Europa, die zit tenminste nog net onder de 1000kg en daar zit ook de opel 2.0L turbo in....de GT is me te veel luxe/gewicht en meer dan 1300kg :shocking:
Ben trouwens erg benieuwd of de Lotus Europa met de koeling e.d. weg kan met zeg 450pk, zo ja kun je daar een interessante racer van maken die iets milder is dan de Exige maar ook iets meer bruikbaar :df:

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door HSR » 01 dec 2008, 23:35

GTRene schreef:
Van Woensel Dirk schreef:400PK moet zeker lukken,maar dan zal er wel een groter turbooke op moeten,van zodra een tuner een goede turbo en software heeft zal het niet lang duren voor deze gemonteerd zijn op mijn GT'ke....
Dan had ik die 400 pk toch liever in een Lotus Europa, die zit tenminste nog net onder de 1000kg en daar zit ook de opel 2.0L turbo in....de GT is me te veel luxe/gewicht en meer dan 1300kg :shocking:
Ben trouwens erg benieuwd of de Lotus Europa met de koeling e.d. weg kan met zeg 450pk, zo ja kun je daar een interessante racer van maken die iets milder is dan de Exige maar ook iets meer bruikbaar :df:

Ja, want 400PK op 1300kg is natuurlijk behelpen tot en met.... :blabla:

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door @iko » 01 dec 2008, 23:48

...en weer de 350Z gekozen. Ding blijft toch wel erg leuk.
Overigens heeft hij al weer een tijdje 313 Pk

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door GTRene » 01 dec 2008, 23:50

hugo schreef:
GTRene schreef:
Van Woensel Dirk schreef:400PK moet zeker lukken,maar dan zal er wel een groter turbooke op moeten,van zodra een tuner een goede turbo en software heeft zal het niet lang duren voor deze gemonteerd zijn op mijn GT'ke....
Dan had ik die 400 pk toch liever in een Lotus Europa, die zit tenminste nog net onder de 1000kg en daar zit ook de opel 2.0L turbo in....de GT is me te veel luxe/gewicht en meer dan 1300kg :shocking:
Ben trouwens erg benieuwd of de Lotus Europa met de koeling e.d. weg kan met zeg 450pk, zo ja kun je daar een interessante racer van maken die iets milder is dan de Exige maar ook iets meer bruikbaar :df:

Ja, want 400PK op 1300kg is natuurlijk behelpen tot en met.... :blabla:
Dat niet echt maar 400pk op en met een lichtgewicht van 995kg is heel wat speelser en kartachtig/bruut dan met 1325kg lijkt me...dus meer betrokken bij schat ik zo...ik weet hoe een minder dan 900kg rijd met 400pk en ook hoe een 1300kg rijd met dat vermogen, de zwaardere voel je gewoon meer doordrukken.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door RVV » 02 dec 2008, 00:19

Voor mij valt alles met FWD en AWD af. Kwestie van persoonlijke voorkeur, ik wil kunnen sturen met de achterzijde/achterwielen en dat gaat helaas niet met FWD en AWD.. Verder vallen voor mij alle 2 zitters af (gaaf maar te beperkt qua gebruik voo mijn situatie).. Tevens vallen alle turbo's af.., Atmo all the way...

Goh, makkelijk kiezen toch :mrgreen:

Tom
Berichten: 22269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door Tom » 02 dec 2008, 00:26

Voor mij vallen ook alle FWD auto's af. Ik vind ze wel gaaf, maar met 50k op zak zou ik daar niet mee thuiskomen.
AWD schrijf ik niet bij voorkeur af maar een STI is niet mijn auto. Ondanks dat ik ze ook wel weer gaaf vind, het past niet echt bij me.
De Audi S3 is ook een auto die niet kan raken. Daar heb ik geen enkele emotie bij. Valt af, net als de TT al is die laatste qua looks wel mooi.
De Opel GT vind ik wel gaaf, zou er zeker mee rijden al heb ik er niet te hoge verwachtingen van. Minpuntje is dat het een turbomotor is.
Een S2000 heb ik al gehad en zou ik niet nog eens kopen.
De Z4 is mijn eerste keus, heerlijke auto en de 2.5 lijkt mij niets mis mee.
Dan de 350Z, gaaf ding! Is mijn tweede keus denk ik.
Op de derde plek komt de 130i of 135i. Ik gok de 130i aangezien mijn voorkeur meer bij atmosferisch ligt. Zou ze dus beide moeten rijden.

Wat mij opvalt aan de resultaten tot dusver is dat de zwaarste auto's het beste uit deze poll komen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door RVV » 02 dec 2008, 00:30

overigens 1 kanttekening.. ik vind de 130i absoluut geen 50000 euro waard.. indertijd zelfs eentje nieuw gekocht voor 52000 euro :bag: Maar nu ik de 1 serie concreet kan vergelijken met de 3 serie, ben ik van mening dat BMW grote steken in kwaliteitsbeleving en afwerking heeft laten vallen tov de 3 serie.

De 3 serie zit ech zoveel beter in mekaar geschroefd.

Voorbeeld 130i en 325i hebben dezelfde prijs, in alles is de 130i sportiever, maar de 325i is in alles de kwalitatief betere auto. Vegeleken bij een 3 serie voelt een 1 serie low budget aan.. zeker 10000 euro geodkoper, maar dat is een 130i helaas niet.

Voor pak em beet 30000 euro (en dan is ie gebruikt) is een 130i een pareltje.. dan maak je je ook niet druk om de mindere kwaliteit en afwerking.. Maar als ik achteraf had geweten hoe groot het verschil is tussen bv een 130i en 330i dan had ik indertijd nooit een 130i gekocht maar een 330i.. hele discussies hebben Robin en ik er toen over gehad op gummen (ergens in 2005) maar eerlijk is eerlijk Robin had toen wel gelijk.

Nu heb ik beide, 130i en 330i, dus nergens meer druk om maken :angel:

Tom
Berichten: 22269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door Tom » 02 dec 2008, 00:41

Rico dat ervaar ik ook bij de Z4. Sommige zaken zijn niet BMW waardig. En dan staat er nog maar 20k km op de teller..(niets toch!).
- blikkerig geluid bij dichtslaan van de deur(een moderne hyundai heeft dat tien keer beter voor elkaar)
- rammeltje ergens rechts bij het raam/dak ofzo
- kraakje bij dash/navigatieunit
Materiaal heb ik an sich geen klachten over. Al blijf ik leer bij bmw niet geweldig vinden, destijds bij de 3 serie juist om laten staan!
Verder gewoon prima auto waar ik absoluut tevreden over ben. Die minpuntjes neem ik voor lief (de Z4 weegt 1260kg ofzo, liever dat dan de Alfa romeo manier..kwaliteit=gewicht ;)).

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door Youp » 02 dec 2008, 08:17

Tom schreef:Rico dat ervaar ik ook bij de Z4. Sommige zaken zijn niet BMW waardig. En dan staat er nog maar 20k km op de teller..(niets toch!).
- blikkerig geluid bij dichtslaan van de deur(een moderne hyundai heeft dat tien keer beter voor elkaar)
- rammeltje ergens rechts bij het raam/dak ofzo
- kraakje bij dash/navigatieunit
Materiaal heb ik an sich geen klachten over. Al blijf ik leer bij bmw niet geweldig vinden, destijds bij de 3 serie juist om laten staan!
Verder gewoon prima auto waar ik absoluut tevreden over ben. Die minpuntjes neem ik voor lief (de Z4 weegt 1260kg ofzo, liever dat dan de Alfa romeo manier..kwaliteit=gewicht ;)).
dan had je voor de gein indiviualleder moeten nemen in de Z4 ;)

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door Thom » 02 dec 2008, 08:30

Ik ga er even vanuit dat het ding puur voor de fun wordt aangeschaft, dus plek voor kids of vakantiespullen is niet nodig.
Dan een roadster voor mij, verreweg het mooiste concept voor fun en mooie ritten door de bergen. En omdat ik vanaf het moment dat hij uitkwam weg was van de S2000 moet dat hem maar worden. Met de Z4 er kort achter, en de 350Z ook eigenlijk (de enige uit dit lijstje waarin ik zelf heb gereden).

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door Macboy » 02 dec 2008, 14:58

Zonder enige vorm van twijfel heb ik sneller dan het licht de Mégane gekozen.

Voor mij de enige echte harde porno uit dit rijtje. De rest is meer soft-porno tot erotisch.

Bovendien kost de Mégane R26-R € 38.000,= en hou je dus ook nog eens € 12.000,= in je zak over voor trackdays, onderhoud en weet ik veel wat nog meer.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door Tristan » 03 dec 2008, 12:33

Rico schreef:overigens 1 kanttekening.. ik vind de 130i absoluut geen 50000 euro waard.. indertijd zelfs eentje nieuw gekocht voor 52000 euro :bag: Maar nu ik de 1 serie concreet kan vergelijken met de 3 serie, ben ik van mening dat BMW grote steken in kwaliteitsbeleving en afwerking heeft laten vallen tov de 3 serie.

De 3 serie zit ech zoveel beter in mekaar geschroefd.

Voorbeeld 130i en 325i hebben dezelfde prijs, in alles is de 130i sportiever, maar de 325i is in alles de kwalitatief betere auto. Vegeleken bij een 3 serie voelt een 1 serie low budget aan.. zeker 10000 euro geodkoper, maar dat is een 130i helaas niet.

Voor pak em beet 30000 euro (en dan is ie gebruikt) is een 130i een pareltje.. dan maak je je ook niet druk om de mindere kwaliteit en afwerking.. Maar als ik achteraf had geweten hoe groot het verschil is tussen bv een 130i en 330i dan had ik indertijd nooit een 130i gekocht maar een 330i.. hele discussies hebben Robin en ik er toen over gehad op gummen (ergens in 2005) maar eerlijk is eerlijk Robin had toen wel gelijk.

Nu heb ik beide, 130i en 330i, dus nergens meer druk om maken :angel:
@Rico, heb het al eens vaker aangegeven maar de facelift 1-serie heeft verbeterde materialen, afwerking etc. Geloof me, ik heb ook 1 middag met een 320d HE gereden maar qua afwerking etc. exact hetzelfde als mijn 123d. Is het de 50K+ waard? Ja en nee, is absurd duur voor een hatch maar kijk je naar de concurrentie en zie ik dat geen het kwaliteitsgevoel geeft als de 1-serie geeft.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door RVV » 04 dec 2008, 14:35

Tristan schreef:
Rico schreef:overigens 1 kanttekening.. ik vind de 130i absoluut geen 50000 euro waard.. indertijd zelfs eentje nieuw gekocht voor 52000 euro :bag: Maar nu ik de 1 serie concreet kan vergelijken met de 3 serie, ben ik van mening dat BMW grote steken in kwaliteitsbeleving en afwerking heeft laten vallen tov de 3 serie.

De 3 serie zit ech zoveel beter in mekaar geschroefd.

Voorbeeld 130i en 325i hebben dezelfde prijs, in alles is de 130i sportiever, maar de 325i is in alles de kwalitatief betere auto. Vegeleken bij een 3 serie voelt een 1 serie low budget aan.. zeker 10000 euro geodkoper, maar dat is een 130i helaas niet.

Voor pak em beet 30000 euro (en dan is ie gebruikt) is een 130i een pareltje.. dan maak je je ook niet druk om de mindere kwaliteit en afwerking.. Maar als ik achteraf had geweten hoe groot het verschil is tussen bv een 130i en 330i dan had ik indertijd nooit een 130i gekocht maar een 330i.. hele discussies hebben Robin en ik er toen over gehad op gummen (ergens in 2005) maar eerlijk is eerlijk Robin had toen wel gelijk.

Nu heb ik beide, 130i en 330i, dus nergens meer druk om maken :angel:
@Rico, heb het al eens vaker aangegeven maar de facelift 1-serie heeft verbeterde materialen, afwerking etc. Geloof me, ik heb ook 1 middag met een 320d HE gereden maar qua afwerking etc. exact hetzelfde als mijn 123d. Is het de 50K+ waard? Ja en nee, is absurd duur voor een hatch maar kijk je naar de concurrentie en zie ik dat geen het kwaliteitsgevoel geeft als de 1-serie geeft.
Tristan ik heb nu verschillende keren in een face lift 1 serie gereden en ik vind persoonlijk het verschil nog steeds aanzienlijk tov de 3 serie. Het heeft niet alleen met het opeervlaktemateriaal te maken, maar met de hele beleving. Je voelt dat de 1 serie de mindere 3 serie is.

Voor alle duidelijkheid ik blijf een groot 1 serie fan, maar ik vind ze qua nieuwprijs tov de 3 serie veel te duur voor het gebodene.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door Tristan » 04 dec 2008, 14:40

Rico schreef:
Tristan ik heb nu verschillende keren in een face lift 1 serie gereden en ik vind persoonlijk het verschil nog steeds aanzienlijk tov de 3 serie. Het heeft niet alleen met het opeervlaktemateriaal te maken, maar met de hele beleving. Je voelt dat de 1 serie de mindere 3 serie is.
Bovenstaande ben ik totaal mee oneens, maar even goede vrienden. :wink: :beer:

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door indobesar » 04 dec 2008, 14:49

Rico schreef:
Tristan ik heb nu verschillende keren in een face lift 1 serie gereden en ik vind persoonlijk het verschil nog steeds aanzienlijk tov de 3 serie. Het heeft niet alleen met het opeervlaktemateriaal te maken, maar met de hele beleving. Je voelt dat de 1 serie de mindere 3 serie is.

Voor alle duidelijkheid ik blijf een groot 1 serie fan, maar ik vind ze qua nieuwprijs tov de 3 serie veel te duur voor het gebodene.
Volgens mij zit het tussen je oren en "denk je voelt dat de 1 serie de mindere 3 serie is" .

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door Tristan » 04 dec 2008, 14:52

Zal je mooi vertellen dat mijn Einser M-sport HE een mooier afgewerkt interieur/dashboard heeft dan moeders haar 645ci. Meen ik serieus. Oke, de 6 is van 2004 maar toch.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door allen » 04 dec 2008, 14:58

Ik denk dat Rico het aanvoelen van een rijdende auto verward met de bouwkwaliteit. :idea:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door RVV » 04 dec 2008, 15:03

Met een 6 serie heb ik geen ervaring.

indobesar, uiteraard blijf ik het meest concreet de 130i van mij met de 330i van mij vergelijken, en dat verschil zit echt niet tussen de oren hoor.

Als je een keer in een 1 serie rijd valt het niet zo op, maar elke week afwisselend in beide auto's wel.. gooi anders voor de gein is een portier dicht van de 1 serie en van de 3 serie. Na een paar dagen in de 3 serie te hebben gereden, smijt ik zowaar de deur van de 1 serie door de sponning heen. (nou niet komen met het argument dat een lichter deurtje beter is voor het gooi en smijtwerk dan een zware deur, want dat snap ik ook wel :wink: )

Ik ben even blij met beide auto's, maar als ik van de nieuwprijs uit ga dan blijf ik pre en face lift 1 series te duur vinden tov de 3 serie. Helemaal als zo'n 1 serie een beetje leuk aangekleed word met goodies.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door Macboy » 04 dec 2008, 15:09

Tuurlijk is de 1-serie er enorm op vooruit gegaan zoals Tristan zegt na die ingrijpende facelift, maar zoals Rico betoogt kan deze zich natuurlijk nimmer meten met het algehele gevoel van build quality dat een 3-serie geeft.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door M@rcel » 04 dec 2008, 15:31

Een leuk aangeklede 118d 5-drs kostte in de lease bijna net zo duur als een 318d. Moet ik er wel bij zeggen dat BMW op dat moment een actie had met dat High Executive pakket voor 1960 euro op de e90.
Maar goed, je zou op dat moment gek zijn om voor die kleine 80/90 euro per maand meer, zo'n dik aangeklede 3 serie te laten schieten.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door Macboy » 04 dec 2008, 17:02

kost duur ?

:)

Toch kiest 39% voor een 1-serie ! Had ik niet echt verwacht. Denk wel terecht, maar toch staat er meer leuk spul tussen.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door Shakes » 04 dec 2008, 18:00

vind geen van de auto's 50k waard. Solly :)

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door SteV6 » 04 dec 2008, 20:42

Uit dit lijstje zou ik als eerste met de RS willen rijden voordat ik voor 50K de handtekening zou zetten. IRL kan de VW-dealer ook een bezoekje verwachten om te babbelen over een .:R32. En ik vrees dat dat een hele moeilijke keuze gaat worden Focus RS v.s. .:R32



LOL @ René,

Ik heb het je al vaker geschreven, maar 400pk in een Elisekloon is gewoon een rijdende tijdbom. Geen van die wagens blijft zonder schade, vroeg of laat ga je eraf.


SteV6

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Leuke auto rondom de 50k

Bericht door Sperdy » 04 dec 2008, 21:35

135i :lol: no doubts :lol: (ander onderstelletje ad Euro 1.000,- en je hebt een topsloep)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], HarryC, maurizio, RS-Ron, ThomasGTT, Will F. en 3 gasten