Verslag proefrit Mito, Civic hybrid, Ibiza en Mini Cooper D

Dit is ons algemene autoforum.
JohanH

Re: Verslag proefrit Mito, Civic hybrid, Ibiza en Mini Cooper D

Bericht door JohanH » 20 nov 2008, 18:29

Dexter schreef:Natuurlijk is de Delta daardoor niet ineens een auto met een puur sportieve inslag zoals de MiTo of de Mini, maar ik weet niet of je voor een auto waar je voor het grootste deel rechtdoor snelwegkilometers en woon-werkverkeer mee aflegt, wel specifiek zou moeten kiezen voor zo'n puur sportieve auto.
Dat gooi en smijtwerk is uiteraard heel erg leuk, maar na een jaartje of anderhalf heb je dat wel gezien en is de kans op irritatie, omdat je elke dwarsrichel en hobbeltje voelt en het relatief harde geluidsniveau van de dieselmotor dat best duidelijk hoorbaar is, steeds groter aanwezig.
Dat is de reden dat ik destijds bij de keus tussen de 159 1.9jtd, Cooper en de Accord de Mini heb laten vallen... bij 130+ op de snelweg zit er verhoudingsgewijs te veel kabaal in de auto. Heel erg tof autootje voor b-wegen, stuurt bijna net zo goed als mijn MX, maar niet een auto die ik voor voornamelijk snelweg zou gebruiken. Bovendien is de Cooper D niet echt snel en gaat de auto met wat leuke opties snel omhoog in prijs...

En Dex: Net verslag en fraaie foto's.

Dexter

Bericht door Dexter » 21 nov 2008, 10:15

The plot thickens........ :twisted:

Gisteravond proefrit gedaan in de Delta........het was even wennen aan de grootte (merkte ik aan haar rijden niks van) en de conclusie is dat ze nu nóg moeilijker een keuze kan maken.
Ga je voor een spijkerbroek en t-shirtje (sportief en strak) of ga je voor een mooie blouse en rok met laarzen?(stijlvol maar niet té chique)
Thuis nog even na zitten praten en omdat de GP er nu uit moet even wat afgesproken om wat foto's voor een advertentie te maken komende maandag.
Daarbij kwam natuurlijk de vraag "mag ik dan de S3 mee naar het werk?" :whistle:
Waaruit zich vervolgens een conversatie ontwikkelde waaruit bleek dat we eigenlijk de A3 een beetje waren vergeten mee te nemen in onze speurtocht naar een leuke lease auto.
Kort en goed, ik heb vanmorgen dus een offerte voor een A3 Sportback (Business edition met wat toeters en bellen) aangevraagd en krijg die vandaag binnen.
Proefritje gaat naar alle waarschijnlijkheid morgenochtend plaatsvinden en dus ligt alles nog open..... :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 21 nov 2008, 11:02

maak het ff nog moeilijker :mrgreen:

Ayrton Jenna

Bericht door Ayrton Jenna » 21 nov 2008, 12:29

Inderdaad, alle opties nog open 8) Zelfs méér opties open...

De delta is echt een prachtige auto met redelijk wat luxe en comfort en een mooie afwerking vind ik. Maar het is een auto waarvan ik denk: either you love it or you hate it.
Rijdt in ieder geval super comfortabel maar toch niet traag, ik had wel het gevoel dat hij echt groot was (beetje log) maar daar valt wel aan te wennen. Ik ben natuurlijk heel wat anders gewend. Het rijdt gewoon heel comfortabel en je kunt hem toch even lekker hard door de bochten heen trekken :twisted: Ik had verwacht dat hij wel zou overhellen maar dat viel mij alles mee, ligt goed op de weg. Ook lijkt de auto een stuk hoger dan hij uiteindelijk bleek te zijn. En hij is echt STIL.
Ook nog even een preview gekregen van de bordeaux rode kleur, áls ik voor de Delta ga dan wordt het 100% zeker deze kleur. Geen twijfel over mogelijk.
En dan ook nog even een negatief puntje om over te zeuren --> de knippers werkten voor mij niet helemaal fijn. De even aantik en ik knipper 4x functie zit erin verwerkt maar dat werkt dan nèt niet goed.
Oh, en als je tè hard door de bocht gaat, gaan de alarmlichten knipperen om medeweggebruikers te waarschuwen. In het begin is dat natuurlijk grappig maar later kan dat wellicht irritatie gaan opwekken. Of het wordt juist een uitdaging die lampjes te laten knipperen. :whistle:

Ben benieuwd morgen naar de sportback :D En dan moet ik toch echt wel eens gaan nadenken of ik nu voor sportief of comfort wil gaan... :hmmm:

RVV

Bericht door RVV » 21 nov 2008, 12:32

Mini Cooper Diesel lijkt me niks.. netzo iets als een Ferrari met dieselmotor :sealed:

Jenna ik zou die Delta zeker overwegen als leaseauto.. vorige week ofzo zag ik er eentje in Surhuisterveen staan.. ding heeft gewoon een super uitstraling, klasse, stijl.. een perfect design.. alles zit er in..

Hoewel de Delta is net wat te braaf... beetje ondeugende auto zoals Mito past meer bij jou :wink:

De civic hydride... :roll:

zag er vanochtend nog een witte naast me staan bij de pomp... was bestickerd met rijkswaterstaat stickers.. en strepen..

Niet doen..

Sperdy

Bericht door Sperdy » 21 nov 2008, 12:56

In een Mini rijden is altijd goed. Je koopt de degelijkheid van BMW, dat merk je aan alle kanten. Dat bieden die andere alternatieven gewoonweg niet. De zitpositie in een Mini is uitstekend, verreweg de beste van de vier. Ook geschikt voor lange mensen. De diesel, is zeer zeker aan te raden. Chip (van Beek) is leuk, maar helemaal niet nodig. Zoals altijd, waar gebruik je je auto voor. 110 pk is meeeeer dan zat voor dagelijks normaal gebruik.

Mijn advies: de Mini diesel, zonder enige aarzeling.

allen

Bericht door allen » 21 nov 2008, 13:10

Vind het nog niet eens een makkelijke keus eigenlijk. Kwa vorm vind ik de Mito en Delta erg mooi. De Mini, stoer wagentje, maar oogt tegenwoordig meer Duits dan Brits. Te degelijk... De Audi A3 komt wat emotieloos over. Mooi, maar steriel. De Ibiza mist ook emotie bij me, maar daar komt nog bij dat ik hem niet mooi vind. De Civic? Ik vind persoonlijk dat in een auto maar 1 accu hoort te zitten.

Als de Delta nu eens het mooiste zou zijn, zit je wel met het feit dat het ergens meer oogt op een mooie auto voor de huisvrouw met 2 kinderzitjes achterin. Geen idee of je met dat imago wilt leven. Waar je dus een keuze uit zal moeten maken is denk ik dit:
a. Temperamentvol Italiaans met alle bijbehorende rammels en kraakjes en de uitstraling van hippie,
b. Temperamentvol Italiaans met alle bijbehorende rammels en kraakjes en de uitstraling van een huismama,
c. Temperamentvol Brits merk met de onnatuurlijke degelijkheid van een Duitse premiumwagen en de uitstraling van een schoolmeisje...

De overige wagens heb ik gemakshalve vast afgeschreven vanwege de vorm. :mrgreen:

Merijn

Bericht door Merijn » 21 nov 2008, 14:57

Jen, gewoon een Hybrid gaan rijden voor minder dan de helft van het geld wat je voor de Delta moet neertellen! Full options, automaat, geen bekeuringen meer... Easy choice, als je het mij vraagt. :P

Dexter

Bericht door Dexter » 21 nov 2008, 15:10

Merijn schreef:Jen, gewoon een Hybrid gaan rijden voor minder dan de helft van het geld wat je voor de Delta moet neertellen! Full options, automaat, geen bekeuringen meer... Easy choice, als je het mij vraagt. :P
Nee, zo'n Honda is dan eigenlijk nog veel te duur!
Dan kan ze beter hiervoor gaan....... :twisted:
Afbeelding

Oh nee, dat kan ook niet want we zitten hier op Driving Fun! :df: :hosanna:

RVV

Bericht door RVV » 21 nov 2008, 15:14

Jonge meid van 24 in een suffe hybride :bag:

Dat al die ouwe lullen op DF dat doen.. dat tot daar aan toe...

Merijn

Bericht door Merijn » 21 nov 2008, 15:23

Tja... 140 euro per maand voor een grote full options bak, tegenover 300 euro voor een Delta met wat opties. Voor 160 euro per maand kun je heel veel leuke andere dingen rijden. Zo rijdt ik voor het geld van 1 Delta 3 auto's... Het zijn bepaalde keuzes die je moet maken. :)

Michel P

Bericht door Michel P » 21 nov 2008, 15:28

Ik mis de 118d als mogelijke optie :bag:

Michel

RVV

Bericht door RVV » 21 nov 2008, 15:32

3 auto's moet je ook maar willen..

Shakes

Bericht door Shakes » 21 nov 2008, 15:32

Wat is trouwens de vervangende auto als je de Delta neemt?

allen

Bericht door allen » 21 nov 2008, 15:39

Dan houdt je 160 euri in de maand over voor extra brandstof. Probleem is dat je die brandstof helemaal niet in die Honda wilt gieten. :mrgreen:
Nee, pak dan de Lancia. Gok dat je geen vervangende auto krijgt, maar gezien het feit dat een reparatie bij een leasewagen geen extra geld kost, komt het sparen vanzelf wel. Iedere keer als je noodgedwongen thuis moet blijven. Kun je wel lekker uit het raam kijken en genieten van het mooie ontwerp. :love:

Shakes

Bericht door Shakes » 21 nov 2008, 15:41

:mrgreen:

Merijn

Bericht door Merijn » 21 nov 2008, 15:46

allen schreef:Dan houdt je 160 euri in de maand over voor extra brandstof. Probleem is dat je die brandstof helemaal niet in die Honda wilt gieten. :mrgreen:
Nee, pak dan de Lancia. Gok dat je geen vervangende auto krijgt, maar gezien het feit dat een reparatie bij een leasewagen geen extra geld kost, komt het sparen vanzelf wel. Iedere keer als je noodgedwongen thuis moet blijven. Kun je wel lekker uit het raam kijken en genieten van het mooie ontwerp. :love:
Hoe bedoel je? 160 euro over aan brandstof? Brandstof wordt betaald door de baas, voor de Honda. Voor 160 euro per maand, een kleine 2000 per jaar, kun je heel veel leuke andere dingen doen, waaronder een leuke DF-bak aanschaffen en rijden (ze krijgt toch geld terug van de Punto die ze gaat verkopen). Ieder heeft zo zijn eigen visie, maar ik zou het echt wel weten...

Merijn

Bericht door Merijn » 21 nov 2008, 15:48

Rico schreef:3 auto's moet je ook maar willen..
Daar gaat het niet om... het gaat om het feit dat je heel veel leuke dingen kan doen voor 2000 per jaar. :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 nov 2008, 15:52

Voor 2000 euro kun je een abonnementje afsluiten bij http://www.chrome.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en rijd je ieder weekend in een leuke klassieke sportwagen. Heen en terug betaalt de baas. Als je een benzine auto neemt, kun je dat leasehok ook nog wel vol pleuren op kosten van de baas. Zou ik doen. Maar mijn baas wil dat ik een Saab 9000 ga rijden ipv leasehok. Dan moet ik dat chrome abonnementje maar zelf regelen. Rare vent.... :bag:

Tom

Bericht door Tom » 21 nov 2008, 15:54

Mijn tip is om met die centen naar de Hans Anders te gaan...... om er daarna achter te komen dat die civic wel echt lelijk is :mrgreen:

Mijn keus zou de MINI of de MiTo zijn. In beide niet gereden (wel de vorige MINI en de Grande Punto, die beide in de smaak vielen). De Lancia is normaal een merk dat ik wel gaaf vind maar de nieuwe Delta weet weinig in mij los te maken.

Merijn

Bericht door Merijn » 21 nov 2008, 15:57

Een Z4 is een hoogstaand ontwerp?? :blabla: :bag:

Merijn

Bericht door Merijn » 21 nov 2008, 16:00

Ach ja... Het wordt zo weer een kansloze discussie die al zo vaak gevoerd is in het Hybride topic hier... Daar gaan we niet uitkomen. :) Je moet keuzes maken en ik maak die op basis van financien. Je kunt compromissen sluiten en een auto leasen die je eigenlijk zelf ook nooit zou kopen, maar ik geef mijn geld liever uit aan iets wat ik wel leuk vind, dus dan neem ik een goedkope leasert. :)

RVV

Bericht door RVV » 21 nov 2008, 16:00

Merijn schreef:
Rico schreef:3 auto's moet je ook maar willen..
Daar gaat het niet om... het gaat om het feit dat je heel veel leuke dingen kan doen voor 2000 per jaar. :)

2000 euro is niks.. omgerekend 40 euro per week... wat doe je nou voor een leuks voor 40 euro vandaag de dag..

Geen aanval op hoe jij met je geld wil omgaan, maar ook Jenna heeft natuurlijk die vrije keuze.

Een leuke auto waarin je je elke dag happy voelt.. of een rijdende spaarpot... Doe mij de eerste maar..

Tom

Bericht door Tom » 21 nov 2008, 16:04

Merijn schreef:maar ik geef mijn geld liever uit aan iets wat ik wel leuk vind, dus dan neem ik een goedkope leasert. :)
Idd gaan we niet uit komen. ik heb ook wel eens zitten uitrekenen wat het allemaal kost maar dat moet je niet doen..... je leeft maar één keer.... hopelijk heb ik voor ik in het bejaardenhuis beland genoeg leuke auto's gehad ipv auto's die ik gekozen heb met een excel spreadsheet in de hand om zo 40 euro per maand mee te besparen. Ik mik hier in eindhoven al 10 euro in de parkeerautomaat als ik ff ga shoppen. Dat bespaarde geld is al weg voor het op je rekening staat :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 21 nov 2008, 16:09

Merijn schreef:Ach ja... Het wordt zo weer een kansloze discussie die al zo vaak gevoerd is in het Hybride topic hier... Daar gaan we niet uitkomen. :) Je moet keuzes maken en ik maak die op basis van financien. Je kunt compromissen sluiten en een auto leasen die je eigenlijk zelf ook nooit zou kopen, maar ik geef mijn geld liever uit aan iets wat ik wel leuk vind, dus dan neem ik een goedkope leasert. :)

hohoho.. dat is dus niet zo.. in de hybride topic word aangegeven dat bijna alle hybride rijders die een hybride leasen er een leuke "speelauto"'naast hebben, danwel van plan zijn om die er naast te kopen.

Dat is blijkbaar ook jouw uitgangspunt..

Maar als je dit topic goed doorleest is daar in het geval van Jenna geen sprake van. Die zoekt geen bespaar auto om geld over te houden voor een tracktool ofzo.. die wil gewoon een fijn rijdende dagelijkse auto.

Plaats reactie