Taalgebruik

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
RVV

Re: Taalgebruik

Bericht door RVV » 16 nov 2008, 21:05

Maar wat ik me dan weer afvraag? Stel je bent in goed gezelschap met overwegend christelijke mensen, werk of sportclub of school whatever (sorry Peric) loop je dan ook gewoon keihard te vloeken?

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 nov 2008, 21:14

Peric schreef: ... agrivatie(ergernis) ...
aggravation :wink:

:P

Peric

Bericht door Peric » 16 nov 2008, 21:19

Mtechnik schreef:
Peric schreef: ... agrivatie(ergernis) ...
aggravation :wink:

:P
Het was als agrivatie hier geschreven, dat bedoel ik nou juist. Engelse woorden op z'n Nederlands geschreven.. :?

En met whatever kan ik nog wel leven Rico.. :beer:

Luco

Bericht door Luco » 16 nov 2008, 21:20

Rico schreef:
luco hornsveld schreef:Bij dit soort topics krijg ik juist de neiging om een paar flinke ziektes in het rond te gooien, maar zal me inhouden en wens de zeurpieten een licht griepje toe :mrgreen: :police:
zeurpieten?? Voor Luco een zakje zout dit jaar. Was getekend Sinterklaas. :forum:
Heeft er iemand nog een open wond, kan ik er wat zout instrooien wat ik net van sinterklaas heb gehad, trouwens sinterklaas mag wel vloeken??
Laatst gewijzigd door Luco op 16 nov 2008, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 nov 2008, 21:22

Nederlands lost langzaam op in het engels.

:? :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 nov 2008, 22:39

luco hornsveld schreef:dus nu mijn pc gecrasht is (kapot gegaan) mag ik niet zeggen

g..g.....g..v.......e dat v....v.... t....k.......ding is naar de klote?
:hmmm: :hmmm:
HAAHAHAHA, ik lig echt hélemaal krom om al die reacties hier. Wat een heerlijk topic, excuses voor de mensen wie het tegen het been stoot :bag:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 16 nov 2008, 23:15

Rico schreef:Maar wat ik me dan weer afvraag? Stel je bent in goed gezelschap met overwegend christelijke mensen, werk of sportclub of school whatever (sorry Peric) loop je dan ook gewoon keihard te vloeken?
Ik heb wel wat gelovige kennisen/collega's/mede-studenten, die vraag ik meestal gewoon hoe ze erover denken, en als ze het bezwaarlijk vinden probeer ik rekening mee te houden. Kleine moeite toch?

RVV

Bericht door RVV » 16 nov 2008, 23:15

Maurice Graber schreef:
luco hornsveld schreef:dus nu mijn pc gecrasht is (kapot gegaan) mag ik niet zeggen

g..g.....g..v.......e dat v....v.... t....k.......ding is naar de klote?
:hmmm: :hmmm:
HAAHAHAHA, ik lig echt hélemaal krom om al die reacties hier. Wat een heerlijk topic, excuses voor de mensen wie het tegen het been stoot :bag:

Ach mij stoot je niet tegen het been hoor. Ik ben niet kerkelijk en ik geloof ook niet in die ene specifieke god die door de kerk en zijn volgelingen is bedacht.

1 ding weet ik wel, als ik al :wtf: 'en mijn klanten zou helpen met adviseren en verkopen... dan zou ik never nooit een matras weer verkopen..

Dat geeft al een beetje aan dat het nog niet zo sociaal aanvaard is als sommige hierdoen willen geloven :angel:

Zelf vind ik mensen die ik NIET ken en in het openbaar lopen te vloeken en te tieren.. afstotend, en op zijn zachtsgezegd asociaal.. ik mijd zulke figuren dan ook altijd.

Van mensen die ik ken, ach daar heb ik dan weer geen enkel probleem mee.. Bij een avondje bij Andre gaan de :wtf:'en met regelmaat over tafel.. en soms doe ik daar zelfs aan mee :oops: :bag:

Kortom hoe ik er over denk.... let een beetje op in welk gezelschap je het doet.. en in welke setting... Dus niet tijdens de ouderavond op de christelijke basisschool waar mijn dochter heengaat op het moment dat er gebeden word en iedere ouder en leerkracht (behalve ik) met de handjes gevouwen zit en de ogen dicht.

RVV

Bericht door RVV » 16 nov 2008, 23:30

Oja even voor de duidelijkheid, ik ga vaste DF'ers hiero echt niet aanspreken danwel corrigeren op hun taalgebruik. Allemaal (redelijk) volwassen personen die wel weten wat ze wel of niet kunnen schrijven. Toch ? :beer:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 16 nov 2008, 23:52

Laatste tijd betrap ik mezelf erop dat ik zit te schelden achter het stuur. Puur uit frustatie.
Rijdt laatste tijd veel langs naar Weert, via het kanaal en het is mateloos irritant als bestuurders ruim onder de max. snelheid gaan rijden. Inhalen is er in de ochtendspits (vaak) helaas niet bij. Dan wil het nog eens gebeuren, "teringlijer, optievûûh!!!" :angel:

HSR

Bericht door HSR » 17 nov 2008, 00:01

Peric schreef:Dat schelden heb ik niet zo'n probleem mee. Alhoewel ik het niet echt nodig vind, maar dat terzijde.

Over taal gesproken. Ik zie weer steeds meer engelse woorden verschijnen..
Significant (aanzienlijk) en agrivatie(ergernis) zijn twee voorbeelden. Het Nederlands is rijk genoeg, laten we het asjeblieft houden zo..
Daar stoor ik me zo nu en dan aan.. :)

Nice! Alles is tegenwoordig NICE!!!!! Auto ziet er nice uit, gaat nice het circuit rond, of, heeft een nice kleur.
:stom:

Shakes

Bericht door Shakes » 17 nov 2008, 00:12

Dus niet tijdens de ouderavond op de christelijke basisschool waar mijn dochter heengaat op het moment dat er gebeden word en iedere ouder en leerkracht (behalve ik) met de handjes gevouwen zit en de ogen dicht.
Dan heb ik liever dat ze lekker schelden eerlijk gezegd.

N.

RVV

Bericht door RVV » 17 nov 2008, 00:23

Och ik heb er verder geen probleem mee, het zijn mijn vrienden verder niet, maar ik kan best in harmonie met die mensen samenleven. En die kleine van bijna 5 komt tenminste niet met geslachtdelen praat oid thuis..
Als ik dan hoor van kennisen in de stad (Groningen) met welke praatjes die kleintjes thuiskomen.. dan zou ik daar nog rode oortjes van krijgen.

Geen idee wat beter is, maar bij ons thuis word er eigenlijk ook niet gevloekt of getiert.. en hoop eerlijk gezegd dat mijn kleintjes dit ook nog lang zullen laten. En nee daar heeft het geloof/kerk oid niks mee te maken.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 17 nov 2008, 00:24

Vloeken, schelden, Engelse woorden, het kan me allemaal niet zo veel boeien. Maar waar ik echt kromme tenen van krijg is het gebruik van het woord "me" in plaats van "mijn" of "m'n", dit is helaas een steeds vaker voorkomend fenomeen.

"Ik reed gisteren met me auto naar huis"

brrr dat klinkt zo dom, heb dan meteen het idee dat iemand met een iq van 60 het geschreven heeft. Hou daar eens mee op! :please:

Metchu

Bericht door Metchu » 17 nov 2008, 00:28

Tom van H. schreef:Vloeken, schelden, Engelse woorden, het kan me allemaal niet zo veel boeien. Maar waar ik echt kromme tenen van krijg is het gebruik van het woord "me" in plaats van "mijn" of "m'n", dit is helaas een steeds vaker voorkomend fenomeen.

brrr dat klinkt zo dom, heb dan meteen het idee dat iemand met een iq van 60 het geschreven heeft. Hou daar eens mee op! :please:
:jenna:

HSR

Bericht door HSR » 17 nov 2008, 00:32

Tom van H. schreef:Vloeken, schelden, Engelse woorden, het kan me allemaal niet zo veel boeien. Maar waar ik echt kromme tenen van krijg is het gebruik van het woord "me" in plaats van "mijn" of "m'n", dit is helaas een steeds vaker voorkomend fenomeen.

agree :wink:

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 17 nov 2008, 00:50

Metchu schreef:

:jenna:
Was geen persoonlijke aanval op jou Met (jij wist toch al hoe ik hierover dacht), maar wie de schoen past....... :P

Xave30

Bericht door Xave30 » 17 nov 2008, 01:44

hugo schreef: Nice! Alles is tegenwoordig NICE!!!!! Auto ziet er nice uit, gaat nice het circuit rond, of, heeft een nice kleur.
:mrgreen: Rant Hugo rant :hosanna:

Ik snap wat je bedoelt hoor. Net zoals -> 'cool' en 'geslaagd'

Xave30

Bericht door Xave30 » 17 nov 2008, 01:48

Rico schreef:Och ik heb er verder geen probleem mee, het zijn mijn vrienden verder niet, maar ik kan best in harmonie met die mensen samenleven. En die kleine van bijna 5 komt tenminste niet met geslachtdelen praat oid thuis..
Als ik dan hoor van kennisen in de stad (Groningen) met welke praatjes die kleintjes thuiskomen.. dan zou ik daar nog rode oortjes van krijgen.

Geen idee wat beter is, maar bij ons thuis word er eigenlijk ook niet gevloekt of getiert.. en hoop eerlijk gezegd dat mijn kleintjes dit ook nog lang zullen laten. En nee daar heeft het geloof/kerk oid niks mee te maken.
Amen! Met fatsoen kun je een heel eind komen hoor. Class en discipline.
Goed dat jullie de kleintjes zo opvoeden. :thumbup:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 nov 2008, 07:56

Respect mensen.............................

Peace..............................

Blaast nog wat dikke rookwolken uit en gaat vervolgens onverstoorbaar verder...................................

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 17 nov 2008, 08:54

Tsja, taal leeft, dat kun je moeilijk tegenhouden.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 nov 2008, 09:06

Rico schreef:Och ik heb er verder geen probleem mee, het zijn mijn vrienden verder niet, maar ik kan best in harmonie met die mensen samenleven. En die kleine van bijna 5 komt tenminste niet met geslachtdelen praat oid thuis..

Oh maar das heel wat anders. Thuis of in familiekringen zou ik nog steeds niet een scheldwoord in de mond durven nemen. Al helemaal niet waar kleine kinderen bij zijn en ik denk dat iedereen het wel eens is dat je in de opvoeding het tot een minimum beperkt.

Thuis is ook heel wat anders dan DF :D

@Tom (of "Gericht aan Tom?") das (dat is) ook met het woord tog (toch) of egt (echt) zo. Erger ik me ook kapot aan :p

allen

Bericht door allen » 17 nov 2008, 09:16

En als we dan toch aan het mierenneuken zijn: beter als, kost duur, gaspendaal, etc.
Irritatiefactor 9.

Klaag, klaag, klaag... Echt Hollands weer. :angel:

Tom V

Bericht door Tom V » 17 nov 2008, 10:01

hugo schreef:
Peric schreef:Dat schelden heb ik niet zo'n probleem mee. Alhoewel ik het niet echt nodig vind, maar dat terzijde.

Over taal gesproken. Ik zie weer steeds meer engelse woorden verschijnen..
Significant (aanzienlijk) en agrivatie(ergernis) zijn twee voorbeelden. Het Nederlands is rijk genoeg, laten we het asjeblieft houden zo..
Daar stoor ik me zo nu en dan aan.. :)

Nice! Alles is tegenwoordig NICE!!!!! Auto ziet er nice uit, gaat nice het circuit rond, of, heeft een nice kleur.
Schitterend met een k is er ook zo een, hoewel gewoon nederlands. :mrgreen:

Skitterend! Hoi Robin en Hugo!

Rupie

Bericht door Rupie » 17 nov 2008, 10:45

allen schreef:En als we dan toch aan het mierenneuken zijn: beter als, kost duur, gaspendaal, etc.
Irritatiefactor 9.

Klaag, klaag, klaag... Echt Hollands weer. :angel:
Als we dan toch aan het klagen zijn; heb jij nooit geleerd om je naam met een hoofdletter te schrijven?!

:fy:

Gesloten