allen schreef:@Rico: Het gaat er nooit zozeer om of het handig is of niet. Auto's zijn emotie. Dus als iemand een Q7 koopt hoef je hem / haar niet te vertellen dat die luxe Transporter wat onhandig is in het dagelijks leven. Komt bij dat mensen op leeftijd doorgaans meer geduld hebben en dus op hun gemakje iets kunnen inparkeren. Als in de vriendengroep dan ook nog eens 80% zo'n kolos rijdt en jij steeds denkt: "dat is zo vet he..." dan is dat al snel de doorslag voor je beslissing. Ik gok dat jij een 130 hebt gekocht omdat dat de Trabant van Friesland is. Iedereen heeft die wagen daar...

Dat is ook zo, maar in deze ging het niet om om pa van 40 met drie kids die de lekkerste SUV wil hebben, maar om moeders 65+ die naar ik mag aannemen praktische zaken waarschijnlijk belangrijker zal vinden dan alleen maar de stoere uitstraling van een SUV.
Paskal schrijft zelf dat het moeders laatste auto zal worden (minimaal 5 jaar rijden, mischien wel 10 jaar ?), dan zou het jammer zijn als na een jaar zo'n grote auto een blok aan het been is omdat die te veel nadelen kent.. want laten we eerlijk wezen, wat zijn nou de feitelijke voordelen van een SUV ? Het enige wat ik me kan indenken in het geval van Paskal zijn moeder is de hoge instap (daarmee word al aangegeven dat de praktische kant van een auto erg belangrijk is) en de de hoge zit = veel overzicht op de weg. Maar dat overzicht is voornamelijk recht naar voren en niet opzij en al helemal niet schuin en recht naar achteren.
Even naar mezelf kijkend, straks pa van 3 kindjes.. eigenlijk ben ik het prototype van een SUV koper.. Eind dertiger, voorkeur voor een stoere auto.. 3 kinderen HET excuus voor pa om een dikke SUV te kopen.. ik vind ze niet eens lelijk, een X5 bv.. vind ik zelfs een hele stoere bak, zelfs een dik aangeklede X3 krijgt mijn waardering.. en ook een Ford Kuga mooi stoer ding..
Toch koop ik een "saaie" station ipv van zo'n hot shot SUV ding.. omdat in de praktijk een SUV niks ruimer is als een station en vooral veel praktische nadelen kent, tenminste zaken die IK een nadeel vind.
Gisteren zag ik een moedertje met 2 kindjes op de achterbank klooien met het inparkeren/insteken in een parkeervak.. bij de AH.. geamusseerd stond ik het zo even aan te kijken... met een rood hoofd.. zie ik haar trekken aan het stuur... na 5 minuten stond ie eindelijk een beetje recht.. stapt ze uit.. kan ze amperan de achterdeur opendoen om haar kinderen er uit te halen.. door een spleet zo groot als een brievenbus trok ze de kinderen uit de auto... nou lekker praktisch dan zo'n ruime SUV

moet wel zeggen dat ze niet met haar deur tegen een andere auto aansloeg..