shoppen voor een SUV met moeders

Dit is ons algemene autoforum.
Arthur
Auto: Nr.51

Re: shoppen voor een SUV met moeders

Bericht door Arthur » 11 nov 2008, 06:15

allen schreef:
Paskal Morriën schreef:Die VW vind ik persoonlijk nu al outdated kwa vorm.
Dat zeg je mooi :wink:
Zo zie ik die Tiguan ook.
Dan ging ik echt eerder naar de Kuga kijken alhoewel die ook niet helemaal "klopt" heb ik het id.
Maar met die 2.5T 5-cilinder van Volvo erin ook geen stakker met automaat lijkt me.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 11 nov 2008, 08:38

Persoonlijk zou ik in haar situatie inderdaad voor een X3 gaan, maar het zijn haar Euri en als zij dat geld er niet aan uit wil geven houdt die optie natuurlijk snel op :) Ook vond ze de X3 nogal een grote bak, maar dat doet er niet toe aangezien de prijs doorslaggevend was in deze.

Lancia = Italiaans = no-go in haar ogen....

Volvo zijn we ook wezen kijken afgelopen zaterdag.... Bah bah wat een gladjanus van een verkoper zeg :evil: Je komt binnen en direct vliegt dat gastje van begin 20 op je af en geeft je een hand. Persoonlijk kijk ik eerst even rustig rond en wil niet direct een verkoper op de lip hebben staan. Wij geven aan dat we even naar de XC60 komen kijken omdat dat wellicht ook een optie is. Moeders vond hem (net zoals de XC90) te groot. Vervolgens sleepte de verkoper mijn moeder achter het stuur van een C30, V50 en tenslotte een V70. Toen maar aangegeven dat we niet van deze wijze van benadering gecharmeerd waren en vertrokken :)

Thanx voor het meedenken tot dusver trouwens :clap:

allen

Bericht door allen » 11 nov 2008, 09:24

@Rico: Het gaat er nooit zozeer om of het handig is of niet. Auto's zijn emotie. Dus als iemand een Q7 koopt hoef je hem / haar niet te vertellen dat die luxe Transporter wat onhandig is in het dagelijks leven. Komt bij dat mensen op leeftijd doorgaans meer geduld hebben en dus op hun gemakje iets kunnen inparkeren. Als in de vriendengroep dan ook nog eens 80% zo'n kolos rijdt en jij steeds denkt: "dat is zo vet he..." dan is dat al snel de doorslag voor je beslissing. Ik gok dat jij een 130 hebt gekocht omdat dat de Trabant van Friesland is. Iedereen heeft die wagen daar... :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 11 nov 2008, 09:41

Tiguan/Kuga lijken mij de beste keuzes. Zeker als nieuw de insteek is. Beiden gewoon een hele dag meenemen en goed aan de tand voelen.

Michel

RVV

Bericht door RVV » 11 nov 2008, 10:10

allen schreef:@Rico: Het gaat er nooit zozeer om of het handig is of niet. Auto's zijn emotie. Dus als iemand een Q7 koopt hoef je hem / haar niet te vertellen dat die luxe Transporter wat onhandig is in het dagelijks leven. Komt bij dat mensen op leeftijd doorgaans meer geduld hebben en dus op hun gemakje iets kunnen inparkeren. Als in de vriendengroep dan ook nog eens 80% zo'n kolos rijdt en jij steeds denkt: "dat is zo vet he..." dan is dat al snel de doorslag voor je beslissing. Ik gok dat jij een 130 hebt gekocht omdat dat de Trabant van Friesland is. Iedereen heeft die wagen daar... :wink:

Dat is ook zo, maar in deze ging het niet om om pa van 40 met drie kids die de lekkerste SUV wil hebben, maar om moeders 65+ die naar ik mag aannemen praktische zaken waarschijnlijk belangrijker zal vinden dan alleen maar de stoere uitstraling van een SUV.

Paskal schrijft zelf dat het moeders laatste auto zal worden (minimaal 5 jaar rijden, mischien wel 10 jaar ?), dan zou het jammer zijn als na een jaar zo'n grote auto een blok aan het been is omdat die te veel nadelen kent.. want laten we eerlijk wezen, wat zijn nou de feitelijke voordelen van een SUV ? Het enige wat ik me kan indenken in het geval van Paskal zijn moeder is de hoge instap (daarmee word al aangegeven dat de praktische kant van een auto erg belangrijk is) en de de hoge zit = veel overzicht op de weg. Maar dat overzicht is voornamelijk recht naar voren en niet opzij en al helemal niet schuin en recht naar achteren.

Even naar mezelf kijkend, straks pa van 3 kindjes.. eigenlijk ben ik het prototype van een SUV koper.. Eind dertiger, voorkeur voor een stoere auto.. 3 kinderen HET excuus voor pa om een dikke SUV te kopen.. ik vind ze niet eens lelijk, een X5 bv.. vind ik zelfs een hele stoere bak, zelfs een dik aangeklede X3 krijgt mijn waardering.. en ook een Ford Kuga mooi stoer ding..

Toch koop ik een "saaie" station ipv van zo'n hot shot SUV ding.. omdat in de praktijk een SUV niks ruimer is als een station en vooral veel praktische nadelen kent, tenminste zaken die IK een nadeel vind.

Gisteren zag ik een moedertje met 2 kindjes op de achterbank klooien met het inparkeren/insteken in een parkeervak.. bij de AH.. geamusseerd stond ik het zo even aan te kijken... met een rood hoofd.. zie ik haar trekken aan het stuur... na 5 minuten stond ie eindelijk een beetje recht.. stapt ze uit.. kan ze amperan de achterdeur opendoen om haar kinderen er uit te halen.. door een spleet zo groot als een brievenbus trok ze de kinderen uit de auto... nou lekker praktisch dan zo'n ruime SUV :bag: moet wel zeggen dat ze niet met haar deur tegen een andere auto aansloeg..

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 11 nov 2008, 15:27

Mede door de hoge instap kent een SUV, zeker voor ouderen en mensen die slecht ter been zijn, veel voordelen. Mijn pa, die slecht ter been is, rijdt al jaren SUV's en kan zelfs na lange ritten nog enigszins probleemloos uitstappen.

Mijn (overigens jonge :lol: ) vouwtje rijdt al anderhalf jaar in een Tucson en wil nooit anders meer. Ideaal met de 3 kids, want je hoeft niet zo te bukken om de gordels vast te maken, veel overzicht en toch een gevoel van veiligheid. Zelf is ze maar 1.68m, maar ze berijdt hem als een kerel :mrgreen: en krijgt m echt overal geparkeerd.

Metchu

Bericht door Metchu » 11 nov 2008, 15:32

Is de Mercedes B-klasse al voorbij geweest? :thumbup:
en de quasqai is zeker een goede wagen, zuur idd van de wachttijd, maar zegt meer over de wagen imho

beide heb ik goede km ervaringen mee

heb voor de rest het topic niet gelezen, wilde dit even melden :banaan:

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 11 nov 2008, 16:36

http://www.arabaruyasi.com/data/media/9 ... on-lat.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

:'( :mrgreen:

Net een UFO ... :D

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 11 nov 2008, 16:44

Geen tweedehands lees ik. Mocht je (en je moeder) dit toch overwegen woont hier in de stad nog iemand met een witte 2.0 tfsi Tiguan met donker bruin leder, dikste velgen en de hele mikmak erop die er (dacht ik) binnenkort vanaf wil.

Paskal

Bericht door Paskal » 11 nov 2008, 16:45

B-klasse is hier nog niet voorbij geweest...... Maar wel bij moeders --> ze vond het gedrongen model niet mooi en de kofferbak is dermate klein dat het een no-go is :)

De Tiguan wordt zwart heb ik begrepen :)

Peric

Bericht door Peric » 11 nov 2008, 20:21

Dit niks voor je ma?
Afbeelding
Is er in een 1.6 met 105 pk en 6-trapsautomaat

Of is het te hip? :)

Pescatore

Bericht door Pescatore » 11 nov 2008, 20:29

Paskal Morriën schreef:Persoonlijk zou ik in haar situatie inderdaad voor een X3 gaan,
Wel eens met die X3 gereden? Vond het een stuiterbak van het ergste soort; mocht je ook stukken > 40 km rijden, neem dan wat anders (comfortabelers). :wink:

Paskal

Bericht door Paskal » 11 nov 2008, 21:46

Die Crosspolo zou best nog wel eens een optie kunnen zijn als blijkt dat de SUV toch wat te groot zijn voor het betere parkeerwerk. Enige probleem wat ik nu alweer naar voren zie komen is het feit dat die kofferbakken tegenwoordig absurd smal zijn. Bij een 206 is het 115 cm, maar een 207 is met 100 cm weer meteen een stuk kleiner. No issue zou je denken, maar wel ruk dat je daar dus niet een golftas op de kar in kunt mikken :?

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 11 nov 2008, 21:53

Paskal Morriën schreef:Die Crosspolo zou best nog wel eens een optie kunnen zijn als blijkt dat de SUV toch wat te groot zijn voor het betere parkeerwerk. Enige probleem wat ik nu alweer naar voren zie komen is het feit dat die kofferbakken tegenwoordig absurd smal zijn. Bij een 206 is het 115 cm, maar een 207 is met 100 cm weer meteen een stuk kleiner. No issue zou je denken, maar wel ruk dat je daar dus niet een golftas op de kar in kunt mikken :?
Wat een luxe problemen toch allemaal zeg :lol:
Guttegut, ik zoek een auto die hoog zit, lekker rijdt en smoelt en mijn golfclubs moeten er, inclusief kar, in 1 keer ingepaleurd kunnen worden.....
Oh, en het moet een nieuwe zijn, ga toch zeker niet in een tweedehandsje rijden.....ze zien me aankomen op de club....nee hoor dat kan echt niet....

Af en toe schaam ik me wel eens een beetje om Nederlander te zijn..... :mrgreen:
No offense trouwens Paskal.....dit alles met een dikke :wink:

Paskal

Bericht door Paskal » 11 nov 2008, 22:06

:clap: mooi verwoord en de dikke :wink: is helder. Weet wel dat mijn moeders zo totaal niet is. Je hebt in ieder geval wel de juiste items opgesomd die voor moeders van belang zijn. Nieuw heeft niks met anderen te maken, maar alleen met feit dat ze het leuk vind om nog een laatste keer een nieuwe auto te kopen :)

Ik golf ook wel eens met haar en dan gaan we net zo makkelijk met mijn 85-er Starlet naar de golfbaan in plaats van met de 540i touring. Die Starlet is net zo duur als twee van die stokken (golfclubs in jargon) van sommigen mensen daar :mrgreen: Het "kijk mij eens-gehalte" is op die golfbaan gelukkig vrijwel niet aanwezig.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 11 nov 2008, 22:12

Paskal Morriën schreef:Die Crosspolo zou best nog wel eens een optie kunnen zijn als blijkt dat de SUV toch wat te groot zijn voor het betere parkeerwerk. Enige probleem wat ik nu alweer naar voren zie komen is het feit dat die kofferbakken tegenwoordig absurd smal zijn. Bij een 206 is het 115 cm, maar een 207 is met 100 cm weer meteen een stuk kleiner. No issue zou je denken, maar wel ruk dat je daar dus niet een golftas op de kar in kunt mikken :?
Misschien een domme vraag maar de golftas moet er dus permanent inblijven en dwars in de bagageruimte kunnen?

Het nadeel van een hoge instap is natuurlijk wel dat de laadvloer vaak ook 20-25cm hoger is en dat de golftas inclusief trolley hoger opgetild moet worden. Misschien nog niet bij stilgestaan.

Paskal

Bericht door Paskal » 11 nov 2008, 22:30

Tja moeders golft weet ik hoe vaak in de week dus die kar met daarop de tas vertoeft aardig wat uren achter in de kofferbak. Als het nat is op de baan, gaat de kar echter uit de wagen en staat hij naast de auto te drogen in de garagebox. Hij moet er bij voorkeur dwars in kunnen. Diagonaal mag eventueel ook, maar dat geniet niet echt de voorkeur. Daarbij is de diagonaal met een breedte van 30 cm (ongeveer tasbreedte) vaak niet zo heel veel langer door de relatief beperkte diepte van de kofferbakken.

Bij de tilhoogte is stil gestaan. Hij is bij de meeste SUV's niks hoger dan nu bij de 206. Bij een SUV is de vloer vaak vlak terwijl de 206 een opstaande rand aan de achterkant heeft waar die tas overheen moet. Bij een gewone 308 viel de tildrempel bijvoorbeeld in negatieve zin op.

Morgen even bij de Kuga kijken :)

En nogmaals thanx voor de tips :clap:

RVV

Bericht door RVV » 11 nov 2008, 22:35

Golfen, SUV,.. hoge zit...

voila wat is het leven soms toch makkelijk :mrgreen:

Afbeelding

ErikS

Bericht door ErikS » 12 nov 2008, 12:37

Wij hebben tuis een Merc B200T gehad, lekker in de opties voor +/- 45K.

Geen SUV, maar wel TOPWAGENTJE!

Afbeelding

Afbeelding

Hij trok alles!
Eigenlijk missen we allemaal dat ding hier tuis;)
Moeders vond em te stuiterig met sportonderstel...

Snipe

Bericht door Snipe » 06 jan 2010, 16:35

Het is even een wat late reactie, maar die Kuga kun je wel nemen. Ik hoor namelijk dat het een uitstekende auto is.
http://autotesten.nl/ford/ford-kuga-tre ... o-test.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 06 jan 2010, 16:38

Als we dan toch bezig zijn..
Waarom geen Jeep Patriot of Jeep Compass...
2.4 automaat gaan we leveren vanaf 32.990 8)
Compass zal ietsje duurder zijn

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 jan 2010, 16:45

Snipe schreef:Het is even een wat late reactie, maar die Kuga kun je wel nemen. Ik hoor namelijk dat het een uitstekende auto is.
http://autotesten.nl/ford/ford-kuga-tre ... o-test.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Zooooo, wel weer een super test en MET een SCARY momentje..........wat toch weer goed kwam :roflol:

allen

Bericht door allen » 06 jan 2010, 16:58

Ik lees dit in zijn test
Het is altijd weer leuk om te zien dat automobilisten in gewone auto's bij elke drempel hard af moeten remmen. Met de Ford Kuga kun je zonder enig probleem bijna elke auto inhalen door niet of amper (afhankelijk van de snelheid) te remmen voor een drempel. Het enige soort auto waarmee ik nog harder over de drempels durf te vliegen is een 4WD. Het past ook helemaal bij een auto als de Ford Kuga dat je met een lekker vaartje over een verkeersdrempel heen kan vliegen. Ik zie veel te vaak dat automobilisten in een Crossover of een 4WD hard voor een drempel afremmen om er vervolgens heel voorzichtig overheen te rijden. Jammer dat deze automobilisten de mogelijkheden dan wel grenzen van hun auto niet kennen, want dan zouden ze oneindig veel meer plezier hebben.
Ik ben van mening dat deze autotester vast en zeker een gevaar voor zichzelf of andere weggebruikers is.
:bag:

Snipe

Bericht door Snipe » 06 jan 2010, 17:07

allen schreef:Ik ben van mening dat deze autotester vast en zeker een gevaar voor zichzelf of andere weggebruikers is.
:bag:
ver·keers·drem·pel de; m -s verkeerszone waar hinderlijk langzaam rijdende weggebruikers ingehaald kunnen worden, veelal in woonwijken en woonerven gelegen

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 jan 2010, 17:15

:roflol:

Plaats reactie