///M3 Vlokmans

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Vlokmans

Re: ///M3 Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 02 nov 2011, 17:43

Dank voor 't compliment! :mrgreen:
En vanaf vandaag is, na inlevering van wederom een rib, de airco ook weer volledig in bedrijf.

Nu ligt de aandacht (voorlopig) volledig en alleen bij de remmen. En uiteraard bij veel rijden :df:
@Frank: ik hou het in gedachten! :thumbup:

Tim N

Bericht door Tim N » 02 nov 2011, 18:37

Wordt het dan nu ook wel eens tijd voor interieur foto's en meerdere exterieur picca's

Joy

Bericht door Joy » 02 nov 2011, 19:43

Ik zie hier dezelfde reparaties voorbij komen als bij de mijne :mrgreen: Momenteel staat ie ook bij de garage voor een nieuwe aircopomp. De vorige ruilpomp was net zo gaar als de vorige originele. Jammer van het geld. Nu maar in een keer goed doen. Is bij jou het droogvat ook mee vervangen ? Schijnt een vast Inspectie II onderdeel te zijn maar vrijwel niemand doet dit.

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 03 nov 2011, 20:41

@Tim N: True, true.... :bag: Misschien dat ik morgen eens op de fotografische toer ga.

@Joy: Het droogvat is ook vervangen. De leiding er naartoe (van schutbord naar vat) lekte, net boven de bevestiging op het vat. Weet niet hoe dat bij jouw airco zit, maar bij mij was ie lastig verkrijgbaar. Heb eigenlijk pas een tweedehands/revisie airco overwogen toen Paul Vlasblom me daar op wees. Hij haalt nogal wat van die dingen uit racers/drifters. Uiteindelijk kwam mijn leiding binnen en heb ik besloten om het toch maar door nieuw spul te laten vervangen, omdat ik het risico van een gebruikte airco niet aandurfde. Je kan het treffen, maar je kan ook zomaar weer pech hebben....

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 28 dec 2011, 23:53

Maar goed....weer enige tijd verder, alsnog zonder foto's. De ///M heeft een hele tijd stil gestaan wegens afwezigheid van de baas, maar dat mag geen reden zijn natuurlijk.

Vanmiddag de bolide weer eens aangeslingerd en wat blijft het toch lekker! Eerst even de nukkige, koude kilometers door, terwijl de olie langzaam op temperatuur komt. Bij elke acceleratie wat meer toeren maken en zoeken naar die "sweet-spot", tussen 2 en 3, 3 en 4. Heerlijk! En als de boel eenmaal goed op temperatuur is, vol doorhalen in de toeren, of terug van 4 naar 3 en dan het gas erop. Ik kan echt genieten van de auto en de manier waarop het allemaal in elkaar is gezet, ondanks de leeftijd van het spul. Of juist dankzij.

Afijn, sprekend over leeftijd, wees de ///M(oneypit) me er vandaag ook weer even fijntjes op:
- gasveren motorkap lijken hun beste tijd gehad te hebben,
- ABS lampje sprong aan net na de start, bleek na (serieus) uitlezen door BMW Den Haag de ABS-sensor linksachter. Met eveneens een kans dat het de ABS-regelunit is..... maar goed, who needs ABS anyway? :bag:

En om toch nog met goed nieuws af te sluiten, heb ik een lederen middenarmsteun op de kop getikt, die ik er een dezer dagen in ga schroeven. Wellicht is dat dan het fotomoment :mrgreen:

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 30 dec 2011, 17:58

Man make middenarmsteun! Paar uurtjes prutsen en rommelen et voila! Tussen beide foto's zitten best wat schaafwondjes en scheldwoorden, maar ben zelf wel content met het resultaat.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Eigenlijk wilde ik nog wat meer foto's maken, maar het leende zich er buiten niet voor. Heb maar wat kiekjes in de garage geschoten. Daar was het namelijk wel lekker licht :bag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 30 dec 2011, 18:00

Mag het licht aan?

Steef-bmw

Bericht door Steef-bmw » 29 feb 2012, 20:35

Erg mooie subs heb je gehad man!
Die Gtt ben ik volgens mij wel eens tegen gekomen op het SCN forum.
Ook een mooie m3 :D Lijkt me heel erg wennen van een rammel rally hok.. naar duitse degelijkheid. haha.

Gr Steef

Erik dB

Bericht door Erik dB » 31 mar 2012, 18:24

**schop**

:df:

Hoe waren de tunneltjes?

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 31 mar 2012, 18:56

Naaaaiiiisss!!!! :mrgreen:

Verwerk zo nog de plaatjes :foto:

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 31 mar 2012, 21:32

Wat spontane berichtjes her en der voor een uitlaatje, hebben geleid tot een spontaan middagje sleutelen. In meerdere opzichten een uniek moment, daar Erik noch ik enig verstand hadden van uitlaten verwisselen. Ondertussen dus wel :strong:
Daarnaast zijn de toch al schaarse E36 M3 Sedans ook niet zo heel vaak in elkaars gezelschap en vandaag stonden er zowaar twee bij elkaar. Al met al hadden we ons de moeite van het sleutelen bijna kunnen besparen en simpelweg met elkaars auto weer naar huis gaan. Apart hoe twee verschillende auto's in een hele hoop opzichten hetzelfde zijn!

Ik ben hoe dan ook goed thuisgekomen, in de blauwe M3, zonder rammelende of loszittende onderdelen, en met het geluid zit het ook wel goed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Erik dB

Bericht door Erik dB » 31 mar 2012, 21:38

Uitlaatje nog wel even poetsen he, daar had ik geen tijd meer voor :-)

Als ik de foto's van de achterkant zo zie wordt het wel weer tijd om de zomer-breedset te monteren, dit staat een beetje ielig.

Veel plezier ermee, en op naar een volgend project! We zullen Joy dan ook even op tijd moeten informeren :drieling:

ErikS

Bericht door ErikS » 31 mar 2012, 21:41

Blauw is echt te lekker............... :love:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 01 apr 2012, 00:21

ErikS schreef:Blauw is echt te lekker............... :love:
+1

Fabian

Bericht door Fabian » 01 apr 2012, 06:00

Erik dB schreef:Uitlaatje nog wel even poetsen he, daar had ik geen tijd meer voor :-)

Als ik de foto's van de achterkant zo zie wordt het wel weer tijd om de zomer-breedset te monteren, dit staat een beetje ielig.

Veel plezier ermee, en op naar een volgend project! We zullen Joy dan ook even op tijd moeten informeren :drieling:
Ik ben er ook nog :mrgreen:

Reind

Bericht door Reind » 01 apr 2012, 09:03

Met een maandje is er nog een m3 4drs binnen de df familie. Helemaal in track mode uitvoering :df:

Dat zijn er dus 4

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 01 apr 2012, 10:54

Fabian schreef:Ik ben er ook nog :mrgreen:
Ik hou echt niet meer bij hoeveel BMW's jij hebt :mrgreen:

Zal vanmiddag eens een doekje over de demper trekken. Heb gisteravond laat nog een verkorte tunnelrun gedaan hier door de polders. Geluid bevalt me wel, het is niet te luid, maar wel wat steviger. Onderin, vanuit de lagere toeren, bromt ie net wat zwaarder en bovenin brult/raspt ie net wat harder. Prima! :df:

Wordt die M3 van jou streetlegal Reind? :wink:

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 29 jun 2012, 21:57

Vanmiddag heb ik het blauwe monster weer opgehaald in Uden.

Er is een Inspection II overheen gegaan, zodat het onderhoud nu weer "in de pas loopt". Voor de aflevering heeft de ///M een oilservice gehad, kort daarna zijn de drijfstanglagers verwisseld en ondertussen zijn we weer een paar duizend km verder.

Los van een hoop klein grut, zoals de juiste bougies, filtertjes, wat nieuwe pakkingen zijn ook de kleppen gesteld en is de versnellingsbak weer "strak" gemaakt. Wat een verschil! Kwestie van wat ringen, boutjes, moertjes en weet ik het wat vernieuwen en het is net of het een nieuwe bak is. Erik dB had het ook al geroepen, maar nu doe ik het ook: echt by far het beste wat er aan de auto is gedaan de laatste tijd!

De SuperSprint staat ook hoog in de top 3 overigens :mrgreen:

///Joost

Bericht door ///Joost » 29 jun 2012, 23:53

Goed bezig! Ik heb ook echt vaak het idee dat de onderdelen die het minste geld kosten, vaak het meeste werk zijn, maar ook het meest merkbare resultaat opleveren.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 30 jun 2012, 01:47

Goed he :-)

Veel plezier ermee! Die van mij knort inmiddels rustig verder bij de nieuwe eigenaar...blijft mooi spul, zo'n Emmie..

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 30 jun 2012, 11:19

En omdat het toch een leuk plaatje is, althans, dat vind ik, nog een shotje van Emmie pre-Inspection II :mrgreen:

Afbeelding

ErikS

Bericht door ErikS » 30 jun 2012, 11:32

WAT een kleur....... :cool: :love:

Fabian

Bericht door Fabian » 30 jun 2012, 15:02

Wat een verschil he dat schakelmechanisme! Ik heb het van de week ook vervangen, samen met de koppeling en de koppelingscilinders. Bak was meteen weer 10x strakker toen het mechanisme vervangen was.

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 24 sep 2012, 17:35

Allez, voor deze ook maar een schopje.

Na wat issues met de stationairloop (meeste hier te lezen), tijd voor een klein updeetje. De problemen met de stationairloop hebben zich al een hele tijd en afstand niet meer voorgedaan *afkloppen*. Er is dan ook een aantal zaken vervangen/ververst:
- stappenmotor
- vacuumslangen
- toerentalsensor
- airco gespoeld en opnieuw afgevuld

Verder was na een paar weekjes stilstand de accu goed plat, dus die is ook vervangen. De ANWB-meneer constateerde tevens een lekstroompje. Dat is vandaag ook verholpen, bleek te gaan om een overleden kachelweerstand. Alle lof in deze voor Garage Otto in Hoogvliet, die dat euvel snel hebben geconstateerd en nog sneller hebben verholpen. Toptent. Anyways, Emmie loopt als een trein en is afgelopen weekend lekker uitgelaten, op en neer naar Francorchamps voor de Zes Uren.

Afbeelding

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 24 sep 2012, 18:51

Blijft echt een dikke bak zeg!

Plaats reactie