Dennis Schroyen schreef:Beide einsers zijn vrijwel identiek. Beide ex 130i cup auto's dus.
Enige verschil zit het hem in de velgen. Luco's 130 reed op ultraleggera's en die van Jitse op standaard cup wielen + spacers. De ultraleggera's hebben een hogere et, om ongeveer hetzelfde spoor te krijgen worden de spacers gemonteerd op die van Jitse. Initieel zat er vanvoor 20 mm tussen en vanachter 10mm. Ivm Jitse's feedback hebben we besloten om toch 10mm rondom te monteren. Toe-in e.d. kon later nog...
Luco heeft enorm goed gereden en zijn ervaring laten zien. Hij reed enorm constant. Je kon zijn rondetijden per ronde zien verbeteren. Zijn snelste tijd was zelfs 6 honderste sneller als die van Jitse in de regen, nl 2.17.5
Nu is er vooral nog wat afstelwerk te doen en vooral een korter diff monteren. De auto's hebben onnodig hoge topsnelheid en te weinig punch in het uitaccelereren imho.
Geef het team en Luco nog even tijd, en we hebben een grote kanshebber om vooraan te rijden!
Ik moet wel zeggen dat we de auto's vrij rommelig gekregen hebben. Er lagen ongebruikte kabelboompjes op de uitlaatcollector e.d.
Ik weet gewoon zeker dat er meer uit die auto te krijgen is, de winter gaat dus ook hopelijk gebruikt worden om uitvoerig te testen en een nog sneller eindproduct neer te zetten voor volgend seizoen...
we hebben er zin an!

Hoi Dennis,
Die handschoen pak ik met beide handen op!
Hartstikke leuk verhaal en toevoeging ook to the point.
Na de moeilijke eerdere races nu uitgereden met de nieuwe auto's.
En ook nog heel leuke resultaten behaald. We waren er na alle inzet en moeite aan toe!
Onze Tom (Haex) heeft heel zijn ziel en zaligheid eraan gegeven.
Niet altijd even gemakkelijk zo'n rollende start midden in het seizoen en met (kijkend naar mijzelf en Jitse) totaal onervaren teamgenoten.
Dennis, hier nogmaals: hartelijk dank voor jullie hulp en met name jouw enorme drive.
Ik ervaar de druk die je op ons legt nu al als zeer insprirerend.
Uiteraard komt veel van de "roem" jouw, Bjorn, Tom en "mijn" Tom toe!
Zonder goede monteurs en organisatie zijn rijders hulpeloos.
En niet te vergeten de "schuldigen" aan het feit dat we hierin terecht zijn gekomen: HanZ06 met zijn vraag 15 maanden geleden "Jan, op welke circuits kom jij met je GT3?"

en Dieseltourist met zijn opmerking "je zou Jitse een keer een kamnsje moeten geven (of woorden van gelijke strekking)".
En Dennis: wel zeker gaan we komende maanden uitgebreid testen en de auto's verder optimaliseren!
Ook ik heb er zin an.
@allen:
Ons eerste raceseizoen heeft ons heel veel geleerd:
Met Jitse gestart als betalend rijder in de Mini's van M7 Racing. Dan erachter komen dat we niet juist geinformeerd waren en dus bij voorbaat kansloos in sport2. Vervolgens van onze Tom (Haex) horen "Dat kunnen we zelf echt veel beter". En dan spingen in de diepe slangenkuil van de autosport. Prestaties of niet, wij hadden dit avontuur niet willen missen en kunnen nu al niet meer zonder. We zullen het volgend seizoen DSC ons avontuur voortzetten met veel meer kennis en kunde.
En met inmiddels een eigen "racehonk", 5 BMW 130i's en een groeiend aantal helpers zijn we klaar voor meer Driving-Fun dan ooit.
Wat het resultaat wordt, valt niet te voorspellen. Dat het enerverend zal worden: daar zorgen we zelf voor.
Vriendelijke groet,
Jan
P.S. Aan iedereen die afgelopen maanden erbij is geweest alas helper of als toeschouwer en een ieder die hier zo positief reageert: hartstikke bedankt. Daar doen we het voor! Volgend seizoen zien we jullie graag weer op het paddock.