BMW E30 325i Racer
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Het is rondom coilover inderdaad. We nemen dezelfde dempers als Niezen/Popeijus als we voor deze optie kiezen uiteraard.
Mochten we ooit op de Ring willen rijden oid dan zal het setje te hard zijn.
Als ik de volledige specs weet post ik ze wel even.
Door de stijve kooi en de overgang van straatbanden naar semi slicks is ons huidige onderstel gewoon waardeloos geworden, veels te slap opeens. Met het nieuwe onderstel moet dat allemaal weer top zijn.
Dat oude onderstel moet gewoon naar iemand die op de ring rijdt, of trackdays/driften met een auto op kenteken. Dan is het oude onderstel ideaal.
Mochten we ooit op de Ring willen rijden oid dan zal het setje te hard zijn.
Als ik de volledige specs weet post ik ze wel even.
Door de stijve kooi en de overgang van straatbanden naar semi slicks is ons huidige onderstel gewoon waardeloos geworden, veels te slap opeens. Met het nieuwe onderstel moet dat allemaal weer top zijn.
Dat oude onderstel moet gewoon naar iemand die op de ring rijdt, of trackdays/driften met een auto op kenteken. Dan is het oude onderstel ideaal.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Vanavond voor het eerst sinds paar maanden gereden. Wel auto af en toe gestart en opzij geduwd, maar echt even gereden (één van drukste straten van Den Haag overgestoken). Auto staat nu eindelijk op zijn plek waar 'ie hoort te staan. Moet hem nu wel snel netjes gaan maken, anders lijkt het net een autosloperij (geen voorbumper, geen koplampen en grill ivm hitte tijdens laatste keer op Spa).
Met de draadjes van o.a. Joost in mijn achterhoofd ben ik helemaal klaar om de E30 weer mooi te gaan maken. Morgen maar even schuurpapier, wasbenzine/terpentine, primer en lak halen.
Met de draadjes van o.a. Joost in mijn achterhoofd ben ik helemaal klaar om de E30 weer mooi te gaan maken. Morgen maar even schuurpapier, wasbenzine/terpentine, primer en lak halen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Het zijn Bilstein dempers en veren zijn speciaal voor Remmo/Peter gemaakt/ontwikkeld. Dus dat houden ze geheim.
Net mijn andere diffs opgehaald. Ik ga een poging wagen om het open 3.73 diff dat ik over heb (lees: niet eens kreeg weggegeven) open ga schroeven om te kijken of ik dat kan. Wil ze even goed servicen en evt. het sper van de andere 3.73 inbouwen in een 3.91 diff (die ik nog niet heb). Is een sper van een klein diff hetzelfde als van een grote behuizing? Of past dat niet op elkaar?

Net mijn andere diffs opgehaald. Ik ga een poging wagen om het open 3.73 diff dat ik over heb (lees: niet eens kreeg weggegeven) open ga schroeven om te kijken of ik dat kan. Wil ze even goed servicen en evt. het sper van de andere 3.73 inbouwen in een 3.91 diff (die ik nog niet heb). Is een sper van een klein diff hetzelfde als van een grote behuizing? Of past dat niet op elkaar?
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Inderdaad.Damir Vukovic schreef:Juist de afstemming van de dempers op de veren, arb's, afgeveerde en onafgeveerde massa is wat een goed onderstel maakt. De kwaliteit van de gebruikte dempers is absoluut kritiek. Een willekeurige demper icm met een setje veren en camberplates lijkt mij een 13 in een dozijn setup. Ik denk dat je een grote fout maakt als je denkt een winnende setup te kopen zonder ook de gebruikte dempers 1 op 1 over te nemen.
Of je nu AST of Niezen koopt, een onderstel is niet van zichzelf goed, komt nog wel wat afstelwerk bij kijken

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Vandaag de 325 gepoetst. Overspuiten is voorlopig van de baan, ding glimt weer als vanouds (al had de vorige eigenaar noch ik hem ooit gepoetst). En hij is weer Alpine Weiss in plaats van dunkel grau.
2 jaar niet gewassen en in 1 dag weer 'als nieuw'.
Heb dankzij het draadje van Joost een hoop spullen gekocht. Schuurpapier, primer, spuitbussen, verf, etc. etc.
Morgen lekker verder klussen.
Maandag kan ik de tropen radiateur ophalen (aircomodel) en van Dutch Power Trading heb ik een offerte gehad voor een fan voor die radiateur. Dus morgen vast het huidige koelsysteem demonteren en de huidige fan verwijderen.
Ben vandaag alleen vergeten om nieuwe bougies etc. te halen, want de auto krijgt uiteraard weer een grote beurt. Dat doe ik alleen liever op een brug, dus van de week afspraak maken voor avondje brug lenen en dan kan 'ie daar meteen apk gekeurd worden.
19 April shakedown op Zandvoort. Moet nog even kijken of het onderstel ervoor of erna kan worden opgebouwd en afgesteld.
Zal het dan eindelijk gaan beginnen???
2 jaar niet gewassen en in 1 dag weer 'als nieuw'.
Heb dankzij het draadje van Joost een hoop spullen gekocht. Schuurpapier, primer, spuitbussen, verf, etc. etc.
Morgen lekker verder klussen.
Maandag kan ik de tropen radiateur ophalen (aircomodel) en van Dutch Power Trading heb ik een offerte gehad voor een fan voor die radiateur. Dus morgen vast het huidige koelsysteem demonteren en de huidige fan verwijderen.
Ben vandaag alleen vergeten om nieuwe bougies etc. te halen, want de auto krijgt uiteraard weer een grote beurt. Dat doe ik alleen liever op een brug, dus van de week afspraak maken voor avondje brug lenen en dan kan 'ie daar meteen apk gekeurd worden.
19 April shakedown op Zandvoort. Moet nog even kijken of het onderstel ervoor of erna kan worden opgebouwd en afgesteld.
Zal het dan eindelijk gaan beginnen???

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Het waren dan ook pure frustraties die ik eruit gepoetst heb Bert, pure frustraties dat ik vrijdag niet heb kunnen racen!Bert ///M3 schreef:Ding had vandaag op CPZ moeten staan. Is er een race en wat doe je? Je auto poetsen![]()

@Elmar: Zal wel goedkomen, ze zijn in ieder geval fotogeniek die auto's van ons. 8)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Vandaag weer wat lopen klussen. Komt er opeens iemand op de fiets langs: 'heej, ik heb 1 startnr. hoger'.
Blijkt dat dit de eigenaar is van startnr 336 (wij hebben 335). Zag hem een paar weken geleden al rijden door de stad.
2 uur lopen ouwehoeren en uiteindelijk bij hem een instelbaar onderstel gekocht voor een mooi bedrag. Wat een toeval weer.
Heb sowieso de hele buurt inmiddels gesproken in 2 dagen. Echt iedereen komt een babbeltje maken. Kleine snotaap van hooguit 5 jaar: 'als je auto's lichter maakt, gaan ze harder, daarom heeft u geen interieur meer he?'.
Was het maar langer weekend.
Blijkt dat dit de eigenaar is van startnr 336 (wij hebben 335). Zag hem een paar weken geleden al rijden door de stad.
2 uur lopen ouwehoeren en uiteindelijk bij hem een instelbaar onderstel gekocht voor een mooi bedrag. Wat een toeval weer.

Heb sowieso de hele buurt inmiddels gesproken in 2 dagen. Echt iedereen komt een babbeltje maken. Kleine snotaap van hooguit 5 jaar: 'als je auto's lichter maakt, gaan ze harder, daarom heeft u geen interieur meer he?'.

Was het maar langer weekend.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Nu we het nieuwe onderstel van de week binnenkrijgen, ben ik maar meteen bezig om een 4.10 Sper te vinden voor een nette prijs.
Twijfel nog over het nut van een grote behuizing. Zoveel rijden wij niet per jaar, maar voor de duurzaamheid is een grote behuizing wel fijn. Zeker met een ///M koelrib erop.
Zorgt tevens voor meer gewicht op de achteras, terwijl het tevens erg laag zit (en in het midden). Dus nu nog even zien te vinden zo'n sperretje.
Twijfel nog over het nut van een grote behuizing. Zoveel rijden wij niet per jaar, maar voor de duurzaamheid is een grote behuizing wel fijn. Zeker met een ///M koelrib erop.
Zorgt tevens voor meer gewicht op de achteras, terwijl het tevens erg laag zit (en in het midden). Dus nu nog even zien te vinden zo'n sperretje.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
http://www.nurburgring.nl/forum/viewtopic.php?t=3981
Daar
Nynkie at zonnet punt NL bij mijn weten als je de mail nodig hebt.
Daar

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Net verzekering aangevraagd: 73,30 per jaar.
WB is 33 euro p/m. Kunnen ze daar niet beter ook korting op geven als de auto ouder dan 20 jaar is en minder dan 5000 km rijdt?
Edit: zojuist def. offerte gekregen, dus prijs iets aangepast.
WB is 33 euro p/m. Kunnen ze daar niet beter ook korting op geven als de auto ouder dan 20 jaar is en minder dan 5000 km rijdt?

Edit: zojuist def. offerte gekregen, dus prijs iets aangepast.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 05 apr 2007, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Welke verzekeraar is dat? Ik was bij Unive duurder uit. Ik zoek nl. ook een 'goedkope' verzekering voor een E30 325i.Dennis Cavallino schreef:Net verzekering aangevraagd: 62,50 per jaar.
WB is 33 euro p/m. Kunnen ze daar niet beter ook korting op geven als de auto ouder dan 20 jaar is en minder dan 5000 km rijdt?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 1234pk6, TurboClouseau, Zed240 en 6 gasten