Saxo VTS 16v - p27 hoe nu verder? Hulp gevraagd

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door frank de jonge » 27 okt 2008, 12:37

True ;)

Mja, op een timeattack kan het net dat beetje zijn dat je de overwinning oplevert ofniet ;)

Anyway, vwb de cijfers van de 325i moet je ff kijken onder bratwurst en nogwat en dan 325i vs 328i
Daar staan de 0-100 cijfers ;)
325i doet er ruim 8 sec over sprintje naar de 100

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door Youp » 29 okt 2008, 11:41

frank de jonge schreef:True ;)

Mja, op een timeattack kan het net dat beetje zijn dat je de overwinning oplevert ofniet ;)

Anyway, vwb de cijfers van de 325i moet je ff kijken onder bratwurst en nogwat en dan 325i vs 328i
Daar staan de 0-100 cijfers ;)
325i doet er ruim 8 sec over sprintje naar de 100
Ik heb het gezien, ik dacht altijd dat dat 7,9 seconden was, fabrieksopgave... :?

Maarja, maandag nog een uurtje of wat bezig geweest met het wegwerken van de bekabeling van mijn versterker, hij paste helaas niet onder een voorstoel dus hij ligt nu in de kofferbak (in de weg te liggen) maargoed, het ziet er nu wel allemaal netjes uit. Fototje volgt nog wel.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door Youp » 01 nov 2008, 18:20

Vandaag even een 4-gas meting gedaan en inderdaad, hij haalde de CO waarde niet... Lang niet! :lol:
Stationair had hij 0,6% CO en op toeren (1800-2600) had hij ook 0,6%. Dit mag respectievelijk <0,5% en 0,3% zijn.

Dat word dus een 200 cells sportkat in plaats van een 100 cells.... Nouja, als dat alles is... :D

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door Marco R. » 02 nov 2008, 10:27

LOL, ik had een tijdje terug bij stationair een Co van 5,5 (en na warmrijden bleef hij hangen op 1,8), waar 0,5 is toegestaan :lol:
Leuke auto overigens, strak uitlaatsysteem :)

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door indobesar » 02 nov 2008, 10:42

Youp schreef:Vandaag even een 4-gas meting gedaan en inderdaad, hij haalde de CO waarde niet... Lang niet! :lol:
Stationair had hij 0,6% CO en op toeren (1800-2600) had hij ook 0,6%. Dit mag respectievelijk <0,5% en 0,3% zijn.

Dat word dus een 200 cells sportkat in plaats van een 100 cells.... Nouja, als dat alles is... :D

Told you! :whistle:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door Youp » 02 nov 2008, 11:23

Marco R. schreef:LOL, ik had een tijdje terug bij stationair een Co van 5,5 (en na warmrijden bleef hij hangen op 1,8), waar 0,5 is toegestaan :lol:
Leuke auto overigens, strak uitlaatsysteem :)
Dank je!

En hoe krijg je dat ins hemelsnaam voor elkaar? :lol:
indobesar schreef:
Youp schreef:Vandaag even een 4-gas meting gedaan en inderdaad, hij haalde de CO waarde niet... Lang niet! :lol:
Stationair had hij 0,6% CO en op toeren (1800-2600) had hij ook 0,6%. Dit mag respectievelijk <0,5% en 0,3% zijn.

Dat word dus een 200 cells sportkat in plaats van een 100 cells.... Nouja, als dat alles is... :D

Told you! :whistle:
Hoeveel CPI is die racekat in jou peugsport systeempje, weet je dat toevallig?

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door Marco R. » 02 nov 2008, 12:29

ECU van een handgeschakelde versie op mijn motorblok inpluggen die afkomstig van een automaat geschakelde auto is.
De ECU snapte de TPS dus niet, en maakte daarom een beetje een dooie boel ervan :P :bag:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door Youp » 09 nov 2008, 18:01

Van de week had ik een lampje kapot en zaterdag even nieuw gaan halen bij mijn vaste automaterialenhandel. Toen ik daar kwam zag ik Phillips Vision Plus lampjes (geen xenon look onzin) en ik weet dat een collega van me ze ook heeft en er zeer tevreden over is. Ik dacht ach, laat ik ze eens proberen, het licht van mijn Saxo valt toch al een beetje tegen als je moderne BMW's gewend bent. Ik krijg ook altijd zeer goede kortingen dus erg duur waren ze niet.

Afbeelding

Ik moet zeggen dat ze na wat sturen op bochtige onverlichte weggetjes erg goed bevallen. De lichtopbrengst is zeker weten toegenomen, of het 50% is betwijfel ik ten zeerste, maar ze schijnen duidelijk stukken beter en hebben een goed lichtbeeld. Toch weer mooi. :)


Marco R. schreef:ECU van een handgeschakelde versie op mijn motorblok inpluggen die afkomstig van een automaat geschakelde auto is.
De ECU snapte de TPS dus niet, en maakte daarom een beetje een dooie boel ervan :P :bag:
Minder handig :lol:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door Youp » 08 dec 2008, 11:55

De laatste tijd maakte de Saxo wat gekke geluidjes wanneer ik hem net gestart had (eerste 20 seconden), het varieerde van klapperen tot gieren (leek op een stuk rolletje voor een riem).
Vrijdag heb ik op mijn werk even de multiriem er af gehaald omdat ik dacht dat het spanrolletje stuk was, toen constateerde ik dat de krukaspoelie overleden is... Deze heeft een demper (blok rubber) en die is dus stuk. Een nieuwe heb ik al besteld, maar nu staat de Saxo nog op mijn werk en ben ik met de 120i in Arnhem deze week. 8)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door Youp » 11 dec 2008, 20:14

En vandaag heb ik hem weer gemaakt... 8)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door frank de jonge » 11 dec 2008, 20:56

En wanneer komen er is wat filmpies voorbij van dit ding ;)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door Youp » 14 dec 2008, 18:57

Ja dat word tijd he! Deze week tentamens, volgende week vakantie... Eens kijken of ik dan wat kan schieten.. :)

Wouter81
Berichten: 9440
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door Wouter81 » 14 dec 2008, 19:43

Leuke auto! Zit zelf ook wat rond te kijken voor een autootje erbij. Voor m'n vriendin maar wil er zelf ook plezier mee kunnen hebben. Peugeot 106 Rallye is een serieuze kandidaat, maar misschien ook wel een 106 GTI of zo'n Saxo VTS 16V. Ben ook absoluut geen Citroën fan maar vind de Saxo wel erg leuk en bovendien mooi onopvallend. Hoef niet een schreeuwerig ding, kan vriendinlief ook niet echt waardwren vrees ik.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door Youp » 19 dec 2008, 22:32

Maandag ochtend had hij het een beetje koud!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Winterweer kan soms best mooi zijn. 8)

Voor de liefhebbers heb ik hier trouwens alvast een filmpje geschoten. Even invoegen (op de Duitse autobahn :whistle: ), rustig door de 1 (grip te kort en maar 1 hand aan het stuur) en daarna vol gas door de 2 en bijna heel de 3.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jZi8BoXb ... annel_page[/youtube]

Helaas door de Youtube conversie kwaliteit is totaal niet meer te lezen wat de snelheidsmeter aangeeft. In ieder geval gaat hij bij 105-110km/h van de 2e naar de 3e versnelling. Bijna aan het eind van de 3 rustig naar de 4 en de 5 en bij 170 weer het gas los.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door frank de jonge » 19 dec 2008, 22:50

Netjes netjes :D 8)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door Youp » 23 dec 2008, 18:22

Zo, nu de MR2 is verkocht meteen maar een offertetje aangevraagd bij mijn locale autohandel voor Ferodo DS2500 remblokken rondom en OMP Group N remschijven (hittebehandeld) aan de voorzijde. :)

Deze maand word ook nog een 200 CPI HJS sportkat besteld. :D En dan nog maar eens een vroege begroting maken voor een setje fijne velgen, 2 Exalto PE2's voor de vooras, Bilstein Group N schokdempers rondom en een setje mooie veertjes aan de voorkant... 8)

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door Marco R. » 23 dec 2008, 18:51

Nice movie, maareh, waarom brandt dat oranje lampje rechts bij jou?

ErikS
Berichten: 18936
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door ErikS » 24 dec 2008, 09:39

Ferodo is nu een groupbuy van op't rallye.nl forum.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door Youp » 25 dec 2008, 13:37

Marco R. schreef:Nice movie, maareh, waarom brandt dat oranje lampje rechts bij jou?
Omdat ik geen katalysator meer heb en de 2e lambda sonde (geregelde katalysator, Euro 3 motor) gewoon niet aanwezig is. Vandaar ook dat ik een HJS kat ga bestellen. :) Dat, het feit dat ik dan geen gezeur krijg bij de APK en om het geluid ietwat te reduceren.

Erik Stoffelsen schreef:Ferodo is nu een groupbuy van op't rallye.nl forum.
Bedankt voor de tip! Maar bij mijn lokale automaterialenhandel krijg ik ook goede kortingen, anders via mijn werk. Ik ben zelf werkzaam in de autobranche, altijd handig. Kortingen lopen uiteen van 15 tot 40% :lol:

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door RJay » 26 dec 2008, 18:29

Altijd leuk, kleine bommetjes.
Gooi en smijt kan je mensen(met dikke bmw's en dergelijk goed op de weg liggend spul) zo geweldig mee verrassen in krappe bochtjes :thumbup:

Gaaf karretje!

Maar eh, wat heb je nou voor haar betaald in aanschaf als ik vragen mag? :?:

Kek filmpje, klinkt lekker zo.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door frank de jonge » 26 dec 2008, 20:04

Enige wat jammer is aan deze bommetjes is bij hard remmen de achterkant wat zweverig wordt.

Daar heb ik met de BMW weer geen last van :P

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5446
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door Kasteel » 26 dec 2008, 20:22

frank de jonge schreef:Enige wat jammer is aan deze bommetjes is bij hard remmen de achterkant wat zweverig wordt.
Is juist een deel van de charme :)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door Youp » 28 dec 2008, 22:32

R.J schreef:Altijd leuk, kleine bommetjes.
Gooi en smijt kan je mensen(met dikke bmw's en dergelijk goed op de weg liggend spul) zo geweldig mee verrassen in krappe bochtjes :thumbup:

Gaaf karretje!

Maar eh, wat heb je nou voor haar betaald in aanschaf als ik vragen mag? :?:

Kek filmpje, klinkt lekker zo.
Gekocht in februari 2008 voor €6900 met 107.000km op de teller. Bij een handelaar (verkregen door inruil, van de eerste eigenaar, onderhoudshistorie bekend en geverifieerd door dealer). Bouwdatum **-11-2002. Overigens, op wat steenslag na in super staat en de vorige eigenaar vond het nodig er een Infinity Kappa series composet in te laten zitten. 8)

En in de bochten is er inderdaad weinig wat je bij kan houden, kreeg laatst een duimpje van een +- 2006 Impreza STi die een eindje achter me had gehangen. 8) Ook de 6 en de 1 voelen ineens erg lomp aan in de bochten als ik er in stap nadat ik in de Saxo gereden heb.
frank de jonge schreef:Enige wat jammer is aan deze bommetjes is bij hard remmen de achterkant wat zweverig wordt.

Daar heb ik met de BMW weer geen last van :P
Leuk man, lekker dwars de bocht in, net Supermoto 8) Ik rijd dagelijks genoeg BMW's, en het is gewoon niet te vergelijken. Het valt misschien te vergelijken met een leeggestripte (<1000kg) Cooper S, want ook zo'n ding laat je standaard achter je. :D
Kasteel schreef:
frank de jonge schreef:Enige wat jammer is aan deze bommetjes is bij hard remmen de achterkant wat zweverig wordt.
Maar gelukkig heeft de mijne ABS, dat vangt toch al veel op als je het echt heel bont maakt. :)

Is juist een deel van de charme :)
:clap:

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door Thomas H » 29 dec 2008, 02:35

Vind dat echt een gafe auto! Staat zeker op mijn verlanglijstje om ooit mee te beginnen! En de specs verassen me! Onze Mini doet van 0 - 100 in 6.6 sec, maar die kan ik het knap lastig maken met een 120PK citroën! Wie had dat verwacht :D

Word alleen wat moeilijker boven de 100 ben ik bang

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2

Bericht door Youp » 29 dec 2008, 10:56

Thomas H schreef:Vind dat echt een gafe auto! Staat zeker op mijn verlanglijstje om ooit mee te beginnen! En de specs verassen me! Onze Mini doet van 0 - 100 in 6.6 sec, maar die kan ik het knap lastig maken met een 120PK citroën! Wie had dat verwacht :D

Word alleen wat moeilijker boven de 100 ben ik bang
Jep, boven de 100 wordt het moeilijk tegen een Cooper S, omdat deze meer vermogen heeft en hij zal nagenoeg even veel luchtweerstand hebben... Hij moet het ook voornamelijk hebben van het feit dat hij 105-110 in de 2e versnelling haalt. Ik heb tijden (G-tech geloof ik) gezien met een standaard saxo op straatbanden die 0-100 in 6,8 seconden doet. Daarbij zijn ze bij Citroën altijd iets bescheiden geweest in het vermogen, op de testbank halen ze vaker zo'n 125pk. En 140pk is er heel makkelijk uit te halen met een mooi uitlaatlijntje, een chippie op maat en een mooie airbox. :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bjeffindividual, Google [Bot], TurboClouseau en 6 gasten