Een droom is in vervulling gegaan (upd)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
GTRene

Re: Een droom gaat in vervulling

Bericht door GTRene » 14 mar 2009, 21:11

huh wat :hosanna: heb jij die mooie F355 gekocht? jij hebt lef :mrgreen: mooi ding zo te zien :thumbup: gefeliciteerd en veel rijplezier, hou em heel :mrgreen:

eneuh...zet je daar ff een nieuw rubbertje onder, want dat kan echt ni, zo'n mooie auto met dat rubbertje :wink:

Afbeelding

Fabian

Re: Een droom is in vervulling gegaan (upd)

Bericht door Fabian » 14 mar 2009, 21:22

haha :mrgreen:

was leuk dat je ff belde. JE HAD ALLEEN FF MOETEN BELLEN TOEN JE VOL OP T GAS GING STAAN!!!

pimmetje

Bericht door pimmetje » 14 mar 2009, 23:06

Erg stoere auto! Is dat niet toevallig in Spijkenisse? Zo ja, reed jij rond 15.00 over de Hartelbrug?

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 15 mar 2009, 07:42

Hey Thieu, hoe was het ? vertel eens wat meer over die Fiat! 8)
Nog kunnen driften? :mrgreen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mar 2009, 09:50

Heb je die blauwe 316i sedan nog geraakt toen je linksaf het terrein af reed? :roll:

Max V

Bericht door Max V » 15 mar 2009, 12:02

Mooie kar :D

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 mar 2009, 14:28

Nou kom eens af man :D Maakt zo'n ding een beetje je verwachtingen waar?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 mar 2009, 16:17

Ik heb al een filmpje gevonden:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 15 mar 2009, 22:22

pimmetje schreef:Erg stoere auto! Is dat niet toevallig in Spijkenisse? Zo ja, reed jij rond 15.00 over de Hartelbrug?
Nee, ik reed van 12.00u tot 13.00u echter na mij waren er nog meerdere mensen die nog mochten rijden.

Bovenal ben ik Ferrari ontmaagd :banaan:
Dus nu nog Lamborghini, Aston Martin en Maserati :wink:

De F355 was niet de F1 met flippertjes achter het stuur maar een handgeschakelde zesversnellingbak met zo'n uitgesneden rooster.
Dit vergt een geoefende hand en nodigt niet echt uit tot snel schakelen. Als je hoger in de toeren zit dan schakelt het allemaal wat soepeler.

De zitpostie is apart, je zit met de voeten niet recht onder het stuur. De pedalen zitten naar het midden toe, dit zal te maken hebben met de wielkasten.
De pedalen zitten lekker dicht bij elkaar, met name het rempedaal en gaspedaal, dus het sideflippen ging erg goed.

Dan het geluid, dit is toch wel kippenvel opwekkend, wat klinkt een Ferrari V8 toch prachtig :clap: :clap: :clap:
Wat wel opvalt is dat het geluid zich voornamelijk achter de auto plaats vindt en dat je binnenin de auto de moter niet hard hoort. Dit is wel vreemd want toen de Ferrari aangereden kwam hoorde je hem zelfs in het restaurant van het hotel waar de Ferrari voorgereden kwam dus er kwam genoeg geluid uit de uitlaten, ook als deze stationair stond te lopen.
Verder rijdt de F355 verrassend soepel en is allesbehalve stug wel sportief en het stuur stuurt ook erg licht, veel lichter dan mijn M3.
Als je in de buitenspiegels kijkt zie de rode dikke kont en de stoelen zaten als gegoten. Verder valt de brede instap op en als je instapt dan merk je pas echt hoe laag deze Ferrari is.

Deze Ferrari is niet ontaard snel, ik denk dat ik met de M3 redelijk bij kan blijven, maar langzaam is anders.

Wat me echt opviel is hoe bekrompen dit landje is. Je ziet de mensen die achter je rijden of je voorbij gaan rijden, in je spiegels, naar de Ferrari kijken echter zo gauw ze naast je rijden dan gaat het hoofdje naar voren en dan vooral je best doen niet te laten blijken dat de Ferrari gewoon een gave wagen is :evil:
Nee, we leven in een land waar een mooie wagen of huis e.d. niet wordt gegund.

Ik vond het geweldig leuk om eens te sturen in een Ferrari en ben mijn vriendin dus heel dankbaar voor dit cadeau :beer:
Dus heb je een een geweldige sportwagen en wil je me eens laten rijden stuur gerust een pb-tje.

:df: :df: :df: :df: :df: :df:

Oh, ja, ik ben niet dwars gegaan met de Ferrari en heb me keurig gedragen.

JP

Bericht door JP » 15 mar 2009, 22:24

Ff nieuwsgierig; Had deze F355 ook dubbele bediening ? of mocht je er alleen mee op pad ?

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mar 2009, 22:27

en ik maar denken hij heeft zo'n ding gekocht :bag: nah, in elk egval fun gehad :df:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 15 mar 2009, 22:31

Deze had inderdaad dubbel bediening.
De Ferrari was van een man die al zijn geld opzij had gelegd voor de aanschaf van zijn pronkstuk.
Een echte Ferrari liefhebber die met deze ritjes zijn hobby betaald.
Hij verteld dat er inderdaad mensen zo flabbergasted zijn van een Ferrari dat ze alleen maar tijdens het rijden de wagen aan de binnenkant aan het bekijken zijn zodat dat het overige verkeer of verkeersregels worden vergeten.

Maar mij heeft hij niet hoeven te corrigeren 8)
Hij vond het tussengas bij het remmen en terugschakelen wel leuk en vroeg hoe dit moest.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 15 mar 2009, 22:33

GTRene schreef:en ik maar denken hij heeft zo'n ding gekocht :bag: nah, in elk egval fun gehad :df:
:df: , absoluut, en nee geen geld :?

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mar 2009, 22:40

Mathieu schreef:
GTRene schreef:en ik maar denken hij heeft zo'n ding gekocht :bag: nah, in elk egval fun gehad :df:
:df: , absoluut, en nee geen geld :?
Voordat ik de Hartge kocht ben ik wezen kijken bij een mooie gele Ferrari F355 hier in de buurt voor een "leuke" prijs, ik kwam daar en ging erin zitten...dacht meteen van damn wat zit dat ruk :lol: in verhouding met die phoenix gele M coupe die ik had...heb er ook maar geen rit mee gemaakt, dat schakelen in zo'n balk vind ik niks...de verhouding stuur/stoel/pedalen niet ideaal...en die stoelen gewoon veels te breed(verzoop ik in dus geen grip), nah niks voor mij, of je moet echte kuipstoelen erin hebben en wat aanpassingen.
Het model vind ik super, echter klapkoplampen vind ik ook niks :bag: als ze dicht zijn is de lijn echter mooi...
Verder was ie minder snel dan mijn M coupe destijds...mijn kleine droom van vroeger viel wel wat in duigen :lol:
Was in diezelfde tijd ook wezen kijken voor de Testarossa...maja die wat ik zag waren gewoon slecht en niet strak en scary high bills...
Nah, voorlopig hoef ik geen Ferrari, maar een keer in rijden of proberen lijkt me wel leuk :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 16 mar 2009, 13:06

Leuk verslagje en antwoorden Mathieu !

Plaats reactie