Napraten, foto's, filmpjes DF Driftday Lelystad

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Erik335i

Bericht door Erik335i » 18 aug 2008, 15:12

mooie foto's mark! Echt heel mooi gedaan weer.

Ben benieuwd of ik nog ergens dwars op sta :P

Christoph

Bericht door Christoph » 18 aug 2008, 15:12

Mark Nauta schreef:
Christoph schreef:Mark, zit ik ook nog wel eens achter het stuur? :lol:
Heb jij ook gereden dan?? :P
ehhh :oops:

Ik durfde het niet, want volgens Metchu zou hij uit elkaar vallen ;)

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 18 aug 2008, 15:22

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 18 aug 2008, 15:25

Nou Mathieu.......na een tattoo gezet te hebben bij je nog niet tevreden :P.
Dan maar een paar plaatjes ;).

[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/lelystad/MPN_4493copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/lelystad/MPN_4654copy.jpg[/img]

En ja hoor, de master ook aan het stuur ;)
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/lelystad/MPN_4408copy.jpg[/img]

Christoph

Bericht door Christoph » 18 aug 2008, 15:27

Thanks! Nu nog schuin, foto's helpen me herinneren dat ik mijn sideskirt eens naar de spuiter moet brengen.. :lol: Ligt er ook nog maar van Zandvoort 1000 maanden geleden :roll:

Ik ben ieder geval alweer aan het kijken wanneer ik nog eens naar Lelystad kan.. Smaakt naar meer.

Metchu

Bericht door Metchu » 18 aug 2008, 16:04

Hej nauta.nl, Dit is echt een onwijs mooie foto! hoe heb je die zo gekregen? Lijkt me een donkere ruimte. Met een statief? en wat voor statief heb je gebruikt? :lol:

[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/lelystad/MPN_4574copy.jpg[/img]

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 18 aug 2008, 16:08

Metchu schreef:Hej nauta.nl, Dit is echt een onwijs mooie foto! hoe heb je die zo gekregen? Lijkt me een donkere ruimte. Met een statief? en wat voor statief heb je gebruikt? :lol:
Ik heb gewoon iets uit één of andere aftanse Clio gestolen. Vond het trouwens een vreemde auto. Ik zag de eigenaar de hele tijd op 3 wielen rijden met een camera in zijn hand, hij filmde echt alles. Vond het maar verdacht.....

frankv

Bericht door frankv » 18 aug 2008, 16:12

ik neem aan dat er ook wel een foto is van een geweldig driftende e30 m3, ofwel met mij aan het stuur op weg naar een spin, ofwel met een instructeur aan het stuur op weg naar de volgende bocht?

maar die spin is op de foto gelukkig niet meer te zien, dus al mijn vrienden zullen denken dat ik het ben driftend op weg naar de volgende bocht...

:?: :D

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 aug 2008, 16:19

Metchu schreef:Hej nauta.nl, Dit is echt een onwijs mooie foto! hoe heb je die zo gekregen? Lijkt me een donkere ruimte. Met een statief? en wat voor statief heb je gebruikt? :lol:

Ik vond dat daar wel lachen, de eigenaar daar was volgens mij echt niet meer bij de Corvette weg te slaan.

frankv

Bericht door frankv » 18 aug 2008, 16:20

hmmm, kun je mijn wielen ook de andere kant op photosjoppen?

Metchu

Bericht door Metchu » 18 aug 2008, 16:27

Bert ///M3 schreef:[

Ik vond dat daar wel lachen, de eigenaar daar was volgens mij echt niet meer bij de Corvette weg te slaan.

de eigenaar van de corvette was daar ook niet weg te slaan :mrgreen:

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 18 aug 2008, 16:28

frankv schreef:hmmm, kun je mijn wielen ook de andere kant op photosjoppen?
LOL.

Of zoek je gewoon deze foto ;)
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/lelystad/MPN_4393copy.jpg[/img]

frankv

Bericht door frankv » 18 aug 2008, 16:34

Mark Nauta schreef:
frankv schreef:hmmm, kun je mijn wielen ook de andere kant op photosjoppen?
LOL.

Of zoek je gewoon deze foto ;)
YES! het bewijs van mijn enorme driftcapaciteiten is daar!

mijn eeuwige dank!

Laurens

Bericht door Laurens » 18 aug 2008, 18:27

Super platen weer Mark !! :D Ik heb weer een nieuwe achtergrond.

Mocht je er nog 1 van mij tegenkomen :roll: :wink:

Corvette

Bericht door Corvette » 18 aug 2008, 18:38

He He eindelijk voel ik me weer goed.

Gisteren was dus eigenlijk een topdag maar niet voor mij. Voor was was het een klote dag.

De avond/ochtend om half 4 naar bed gegaan en ik voelde me een paar uur later helemaal verrot en toen moest ik alweer op weg naar Lelystad.

Dan lig je 's morgens vroeg om 8.30 uur onderweg naar Lelystad nog ff op je nuchtere maag (op een haar na) te rollebollen met de 1 of andere imbeciel die dacht Elmar ff van de weg te drukken.............wat eigenlijk met een sisser af liep.

Nou en dan kom je aan op het feestterrein, tenminste dat zou het kunnen zijn. In mijn geval was het eigenlijk verre van feest, want ik ben begonnen met Mathieu achter het wiel en dat ging natuurlijk helemaal goed,maar niet voor mij. Binnen een uur was ik doodziek van al dat gedraai en kwam mijn maag nog net niet naar buiten. Dat was om 11.00 uur al het geval en ben toen ff naar Mc Donald gereden en heb daar een broodje gegeten, omdat ik 's morgens vroeg zo goed als niet gegeten had.
Na dat broodje voelde ik me wel wat beter, maar na 2 keer een driftrondje was ik weer zo misselijk als een kat.

Dat het al weer snel lunchtijd was kwam als geroepen dacht ik, dus wij met het hele spul naar een lokatie die op steenworp afstand van onze speelplaats was gelegen.
Na een soepie en een boterhammetje waren de meesten weer klaar om te gaan draaien en draaien en draaien en draaien. Voor mij was die schuur een plekkie voor een hazeslapie.
Wat later heb ik me weer bij de groep aangesloten en weer geprobeerd om wat bochtjes te driften. Samenvattend heb ik er nog geen bal van weten te maken op een enkele keer na. Alle mannen zijn misschien wel 100 keer het baantje overgegaan en dat is dan ook hoe je het moet leren, gewoon een questie van doen doen doen doen doen .
Ik heb helaas maar een rondje of 10 gemaakt en dat is natuurlijk waardeloos.
Toch wil ik ondanks deze shit ervaring toch leren driften en eigenlijk omdat het een onmisbaar onderdeel is voor een totale voertuigbeheersing.

Het is wel vet om te zien hoe mooi driften kan zijn. Heb ik gisteren niet gezien natuurlijk. :mrgreen: :oops: :mrgreen: :oops: :mrgreen:

De volgende keer zal ik een paar uur meer slapen en 's morgens wat eten en vooral wat minder rondtollen, maar wat meer driften. :mrgreen:

Vr. Gr.

Cor

Thommy

Bericht door Thommy » 18 aug 2008, 18:42

Mark Nauta schreef:Bedenk een onderschrift!! :lol:

[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/lelystad/MPN_4318copy.jpg[/img]

Jah weetje t volgende wat ik wil gaan ICE-en is mijn 18 ich supwoofers achterin met dubbele super conen en 7 ich tweeters met simpel overtune drive, een Lidell 15 inch klapscherm met turbo-unlock-flipflap... als dat gedaan is gaan ze mijn 316 tunen naar 100pk met open luchtfilter en 3dubbele DTM uitlaat, en natuurlijk alles met neon... dan DE hele auto in flipflop kleur groen paars oranje :mrgreen: maar blijf eerst rond blitsen met mn bumpertune-witte bumpers.........

okai wat lang onderschrift... maar zo voelde ik me op dat moment.......

Erik dB

Bericht door Erik dB » 18 aug 2008, 19:02

Cor Dame schreef:He He eindelijk voel ik me weer goed.

blabla

Cor
Het grootste probleem ligt denk ik in het meerijden in plaats van zelf rijden? Je hoort best vaak dat iemand strontziek wordt van het meerijden met iemand (of dit nu op het circuit of tijdens een driftdagje is) maar hier totaal geen last van heeft als hij/zij zelf rijdt?

frankv

Bericht door frankv » 18 aug 2008, 19:14

Erik de Boer schreef:
Cor Dame schreef:He He eindelijk voel ik me weer goed.

blabla

Cor
Het grootste probleem ligt denk ik in het meerijden in plaats van zelf rijden? Je hoort best vaak dat iemand strontziek wordt van het meerijden met iemand (of dit nu op het circuit of tijdens een driftdagje is) maar hier totaal geen last van heeft als hij/zij zelf rijdt?
precies, ik heb me gisteren helemaal suf gedrift [ik had mijn auto voor mezelf] en heb nergens last van gehad, maar ik heb vorig jaar een paar rondjes zandvoort als passagier meegedrift en na het rondje tegengesteld driftend meepassagieren heb ik alles er in de paddock uitgegooid zodra de deur open kon!

en fris zijn en gewoon goed ontbijten [dus geen broodjes bij de mac] helpt enorm, bij mij ging het 's middags na de lunch ook beter

de uitlaatgassen, verbrand rubber en verbrande koppelingengeur van alle auto's in de wachtrij hielpen trouwens ook niet mee om je lekker te blijven voelen

frank

Tom V

Bericht door Tom V » 18 aug 2008, 19:17

Mooie reeks Mark, ziet er goed uit. Ben benieuwd naar de film ;) heb Metin nog achter me zien rijden :P.

Pescatore

Bericht door Pescatore » 18 aug 2008, 19:29

Mooie foto's, heb je er ook een paar van de Sierra (zal wel, gezien het aantal keer dat ik je haaks passeerde)? Bvd! :)

SteV6

Bericht door SteV6 » 18 aug 2008, 19:40

Een dagje driften gaat je niet in de koude kleren zitten, mijn god wat voel ik me vandaag slecht :cry:

Gisteren was mijn eerste kennismaking met de driftsport. En het is niet echt mijn tak van sport denk ik. Wel is het zoals Cor zegt een manier van wagenbeheersing die ik absoluut in de vingers wil krijgen!

Bovenstaande neemt niet weg dat ik gisteren een FANTASTISCHE dag heb gehad en met volle teugen heb genoten :!:

Iedereen natuurlijk bedankt voor de echte DF-sfeer (iets waar dit forum trots op mag zijn) maar enkele namen wil ik toch wel apart even noemen:

René bedankt voor de organisatie
Nandor voor het delen van de auto
Mathieu voor de tips en de showronde
Metin voor zijn cameraman werk
Mark voor zijn foto's
Thomas voor het vertellen van zijn verhaal (3 of 4 keer slechts ;) )
En Cor, voor de onvergetelijke ervaring om even met je zwarte monster heen en weer te mogen rijden

Zie hier, mijn karretje en mijn absolute droombak in 1 foto gevangen:

Stephan
Laatst gewijzigd door SteV6 op 18 aug 2008, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Maik

Bericht door Maik » 18 aug 2008, 19:51

Je nek heeft er zeker weer even genoeg van Stephan?
Was de driftauto niet lekker in de drift te gooien trouwens? Het wegdek was wel behoorlijk nat zie ik. Wat voor banden zaten er voor en achter op die huurbak?

Mooie verhalen weer (jammer van Cor). Een volgende keer toch maar meegaan, als het mij wat beter uit komt dan...

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 aug 2008, 19:57

Juist wel Maik. Bij die huurauto's hoefde je alleen maar in te sturen en naar het gas te kijken en ze gingen vanzelf wel.

Elmar

Bericht door Elmar » 18 aug 2008, 20:08

Joost Hermens schreef:
Elmar schreef:gelukkig wilde Sjef en daarna Mathieu het in mijn voordoen.
Deed het pijn 8)

Ik moet toegeven dat ik vandaag best wel pijn in mijn kont had/heb. :oops: :lol:

Plaats reactie