Napraten,foto's,filmpjes,Zolder 13-08-08

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 14 aug 2008, 10:56

6gb usb1.1? dan hoef ik vóór morgen niet te kijken :? :wink:

De laatste 30-60 minuten reed ik weer wat normaler in de regen, om gewoon vlotte rondjes te maken, ik zag je me toen af en toe fotograferen.
Een klein uitstapje opzij heb ik ook nog wel gemaakt. Tijdens de bocht na start-finish (in mijn enthiousiasme er sportief op te staan)
Ben benieuwd of je me der mooi op hebt staan.

Trouwens, iets eerder tijdens de regen ook nog wel een keer (of 2) rond gegaan... die hoef je niet te plaatsen hoor!!! :wink:

Moet je niet onderweg naar CPZ? (*jaloers*)
Laatst gewijzigd door Paul Broere op 14 aug 2008, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 14 aug 2008, 10:58

Ja, jij staat er ook op Paul, maar die spin van je heb ik dacht ik niet (helaas :P).

En ja, ik ga zo even doucehn an dan op naar CPZ ;). Wat heb ik het toch zwaar :P :P

Aad

Bericht door Aad » 14 aug 2008, 11:20

Peter en Dexter bedankt voor de organisatie , was weer wederom geweldig en het eten daarna was gezellig ! :D

Boottrip was ook leuk http://nl.youtube.com/watch?v=k5l0J5uKF-w

En Dexter zit mij niet te pesten en laat die foto`s zien , ik weet dat je ze heb :twisted:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 14 aug 2008, 11:23

Welke Aad? Dat je in de grindbak staat te graven?! :lol:

Aad

Bericht door Aad » 14 aug 2008, 11:26

indobesar schreef:Welke Aad? Dat je in de grindbak staat te graven?! :lol:
Nee die zeker niet en denk ook niet dat ze die hebben , stondt daar echt alleen en begon al te denken dat iedereen naar huis was :?

Aad

Bericht door Aad » 14 aug 2008, 11:28

luco hornsveld schreef:
Maik schreef:Zo, ik ben ook weer veilig thuisgekomen :)
Zonde van de Clio van Ivar, ik hoop dat je nog een paar pieken voor het wrak kan vangen en weer snel een nieuw circuitgebakje kan regelen...

Het was voor mij de eerste keer op Zolder, dat was even wennen!
De laatste chicane wilde ik in het begin af en toe te hard insturen, en dat ging dus niet :lol:
De baan op zich heeft mij verrast! Een leuke afwisseling op Zandvoort! De chicanes zijn leuk om te nemen met de speedster trouwens.
De remmen hielden zich weer prima, geen krimp gaven ze, terwijl ik alle bochten met piepende banden aanremde, het gevoel in het pedaal bleef ook 100% :)

Niet verder gekomen dan een 2min01 trouwens, ik zal nog wel de PB uitdraai later posten.
Hoe snel waren de E36's op droog eigenlijk? Had Ton het nou over 7seconden sneller dan zijn 1min59? Dat is dan 1min52? :shock:
Ik moet nog even oefenen 8)
Ik rij inderdaad met de 5 op slicks rond de 1.52
dus een beetje bmw op semi's moet dezelfde tijden kunnen produceren, op slicks zouden ze stuk sneller moeten zijn
Dan rij jij erg hard Luco , Elmar was de snelste gisteren en had een 1.52 op slicks .

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 14 aug 2008, 11:37

Dexter schreef:[img:1280:850]http://www.creativephotoart.nl/DFZolder/05.jpg[/img]
Gaaaaf!!!
Die is echt briljant, thnx voor het trotseren van de hoosbuien Dex!
En dat geldt ook voor alle andere marshalls, zonder jullie geen circuitdag en twee uurtjes vlaggen in een zomerzonnetje is dan misschien niet zo erg, gisteren waren de omstandigheden iets minder ideaal en toch heb ik geen wanklank gehoord: top!

Verder jammer van de schades, maar gelukkig bleef het bij 'slechts' blikschade.
De opkomst was nog wat magerder dan verwacht, maar daardoor wel zelf ook heerlijk kunnen rijden, natuurlijk teveel fading, teveel onderstuur en te weinig grip op de semi's, maar toch wel super vermaakt, zowel op als naast de baan. :)

Volgens mij is Jenna na een paar rondjes Zolder ook verpest, dus dat is mooi. :twisted:

Een laatste opmerking nog: Ilija, je bent een eikel! :lol:

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 14 aug 2008, 11:39

ik had inderdaad af en toe wel medeleiden met de vlaggers... ik heb voor hun vermaak maar extra mijn best gedaan bij het passeren...
mijn dank aan hun is groot!

JohanH

Bericht door JohanH » 14 aug 2008, 11:41

Mijn foto's volgen ook pas vanavond, was rond 23:30 thuis (Zolder-Lwd kan wel binnen 3 uur 8)). Prima organisatie weer van Peter en Dex en een leuke dag, ondanks de hoeveelheid neerslag aan het eind van de dag. Wel apart dat er helemaal geen vlagposten waren op het circuit... was voor de vlaggers en fotografen toch minder.

elogiov6

Bericht door elogiov6 » 14 aug 2008, 12:05

Heb gister werkelijk een fantastische dag gehad. Slicks had ik thuisgelaten omdat ik dacht dat het weer slecht zou zijn en achter had ik vanwege kromrijden van mijn achtervelg een setje standaardvelgen met banden gemonteerd. Verder uniballs van stabi eraf gehaald en standaard botjes gemonteerd.

Maar, het was dus droog, het zonnetje scheen, dus reed met een totaal verkeerde set up. Heb in ieder geval erg genoten, reed op een gegeven moment zelfs alleen op de baan echt heerlijk! Denk wel dat mijn spiksplinternieuwe ferodo 2500 remblokjes al op zijn want remmen deed de 75 gisteravond al bijna niet meer...

Daarna gevlagd en ook daar weer erg genoten de auto´s die voorbijkwamen( ben de naam van de bocht even kwijt, maar het was de bocht waar je het bos uit komt en dan naar haaks rechts gaat) Daarbij viel het tempo van Hugo op die met een flinke snelheid van de heuvel af kwam en toch ook redelijk laat remde. Ook de Alfa 156 van Ron was prachtig om te zien blazen en afremmen.

Al met een mooie dag, daarvoor dank aan de organisatie!!!

Maik

Bericht door Maik » 14 aug 2008, 12:08

Stom stom stom, vergeet ik helemaal de organisatie, marshalls en fotografen te bedanken, zonder hun geen feestje zoals gisteren!
Bedankt mensen!
En zoals Paul Broere zei, meer tijden en set-ups please!
Om het verhaal dan maar kompleet en wat professioneler te maken:

Maik: opel speedster op straatbanden (Toyo T1R): 2:01.6
Paul Broere: bmw E30 325i op semi's (Toyo R888): 2:08
Elmar: bmw E36 M3 op slicks (Michelin?): 1:52.?
Dieseltoerist: mazda MX5 op semi's?: 1:59

Ton, zat jij trouwens later op de dag mijn ultra strakke bodemplaat af te kijken voor je ringmazda? :wink:

Aad

Bericht door Aad » 14 aug 2008, 12:14

Maik schreef:Stom stom stom, vergeet ik helemaal de organisatie, marshalls en fotografen te bedanken, zonder hun geen feestje zoals gisteren!
Bedankt mensen!

Ton, zat jij trouwens later op de dag mijn ultra strakke bodemplaat af te kijken voor je ringmazda? :wink:
Aad : BMW E36 M3 3.0 Slicks (Dunlop) 1:54 :oops: met een stuiterende BMW
Laatst gewijzigd door Aad op 14 aug 2008, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 14 aug 2008, 12:28

Peter Tunissen schreef:[.....

Gaaaaf!!!
Die is echt briljant, thnx voor het trotseren van de hoosbuien Dex!
En dat geldt ook voor alle andere marshalls, zonder jullie geen circuitdag en twee uurtjes vlaggen in een zomerzonnetje is dan misschien niet zo erg, gisteren waren de omstandigheden iets minder ideaal en toch heb ik geen wanklank gehoord: top!....l:
Heb je al een Q2 in jouw GTA zitten Peter ? Scheelt echt heel veel (en kost maar 380 euro incl lagers ! (maar moet er dan nog wel ingezet worden ;) )

Aad

Bericht door Aad » 14 aug 2008, 12:36

Rondje Elmar in beeld http://nl.youtube.com/watch?v=AngNkYPsanE

Hier zie je wel dat ik erg aan het stuiteren ben en denk wagen hoogte weer terug te berengen , Itrax zachter zetten hielp niet .

Elmar wil jij voor mij de hoogte opmeten van jou 4 krikpunten ?

HSR

Bericht door HSR » 14 aug 2008, 12:48

heeft Peter niet toevallig een uitdraai van de transponders? Ben wel benieuwd hoe ik gereden heb in de regen.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 aug 2008, 12:52

Scary dagje dus regen/droog heb weer wat gemist...next time beter.

zonde van de schades, hoop dat jullie het weer snel terecht hebben of kunnen hebben financieel...Sterkte Ivar.

Dexter...wow pracht foto's vooral die Clio die bijna op 2 wielen de bocht door gaat en die Rallye wat een stug dingetje ook op 3 poten..gaaf man, actie, maar ook die regen foto's petje af Dex je bent nog super...(of had je je wel bekende petje op.

verder mooie verhalen mannen....DF ten top.

en Aad-grindbak, mooi commentaar heb je toch vaak :lol: eneuh mooi filmpje, jou auto lijkt een fractie sneller als die van Elmar echter hij is te hard afgesteld of banden te hard :roll: had je op CPZ ook, maar rappe wagens die E36 8)

Luco

Bericht door Luco » 14 aug 2008, 13:07

Aad Hoogendoorn schreef:
luco hornsveld schreef:
Maik schreef:Zo, ik ben ook weer veilig thuisgekomen :)
Zonde van de Clio van Ivar, ik hoop dat je nog een paar pieken voor het wrak kan vangen en weer snel een nieuw circuitgebakje kan regelen...

Het was voor mij de eerste keer op Zolder, dat was even wennen!
De laatste chicane wilde ik in het begin af en toe te hard insturen, en dat ging dus niet :lol:
De baan op zich heeft mij verrast! Een leuke afwisseling op Zandvoort! De chicanes zijn leuk om te nemen met de speedster trouwens.
De remmen hielden zich weer prima, geen krimp gaven ze, terwijl ik alle bochten met piepende banden aanremde, het gevoel in het pedaal bleef ook 100% :)

Niet verder gekomen dan een 2min01 trouwens, ik zal nog wel de PB uitdraai later posten.
Hoe snel waren de E36's op droog eigenlijk? Had Ton het nou over 7seconden sneller dan zijn 1min59? Dat is dan 1min52? :shock:
Ik moet nog even oefenen 8)
Ik rij inderdaad met de 5 op slicks rond de 1.52
dus een beetje bmw op semi's moet dezelfde tijden kunnen produceren, op slicks zouden ze stuk sneller moeten zijn
Dan rij jij erg hard Luco , Elmar was de snelste gisteren en had een 1.52 op slicks .
Aad, op zolder heb ik minder nadeel van mijn lagere top tov jouw en bv elmar, op zandvoort is dat verschil gewoon groter.
Oschersleben bv is nog beter voor de 5 zoals die gebouwd is, puur op koppel en remmen.

Aad

Bericht door Aad » 14 aug 2008, 13:08

GTRene schreef: en Aad-grindbak, mooi commentaar heb je toch vaak :lol: eneuh mooi filmpje, jou auto lijkt een fractie sneller als die van Elmar echter hij is te hard afgesteld of banden te hard :roll: had je op CPZ ook, maar rappe wagens die E36 8)
Mijn vrouw vondt er niks aan toen ik mijn race pak aanbod om te wasen , zat helemaal onder de bagger van het uitgraven van mijn auto !

Inderaad kan mijn kleine 3 litertje die grote 3.2 aardig bijhouden , maar qua wegligging was Elmar veel sterker HELAAS :evil:

Aad

Bericht door Aad » 14 aug 2008, 13:10

luco hornsveld schreef:
Aad Hoogendoorn schreef:
luco hornsveld schreef: Ik rij inderdaad met de 5 op slicks rond de 1.52
Aad, op zolder heb ik minder nadeel van mijn lagere top tov jouw en bv elmar, op zandvoort is dat verschil gewoon groter.
Oschersleben bv is nog beter voor de 5 zoals die gebouwd is, puur op koppel en remmen.
Staat er toch van te kijken , mijn vrouw deed vroeger de boodschappen met een 5 en was NOOIT snel terug :cry:

Luco

Bericht door Luco » 14 aug 2008, 13:17

:D :D :D :D :D :D :D

sorry, correctie, ik dacht dat ik een 1.52,4 had gereden tijdens de ZAC maar het is een 1.54,2

Aad

Bericht door Aad » 14 aug 2008, 13:23

luco hornsveld schreef::D :D :D :D :D :D :D

sorry, correctie, ik dacht dat ik een 1.52,4 had gereden tijdens de ZAC maar het is een 1.54,2
Was het geen 2.45.1 :D

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 14 aug 2008, 13:42

Aad Hoogendoorn schreef:
Maik schreef:Stom stom stom, vergeet ik helemaal de organisatie, marshalls en fotografen te bedanken, zonder hun geen feestje zoals gisteren!
Bedankt mensen!

Aad : BMW E36 M3 3.0 Slicks (Dunlop) 1:154 :oops: met een stuiterende BMW
Zozo.. Aad jij bent snel met een 1:154 8) :wink:

Dominique

Bericht door Dominique » 14 aug 2008, 14:20

Peter en Dexter bedankt!

Respect voor de vlaggers die de het laatste deel van de 2e sessie met hun hoofd teruggetrokken tussen hun schouders van de regen aan de baan stonden!

Ik heb gisteren voor het eerst op het circuit van Zolder gereden. De eerste paar rondjes ff wennen, maar het ging best prima.
Ik heb wel de fout gemaakt door met koude banden de '1e linkse' bocht te hard in te sturen, met een 360 graden spin als gevolg. :oops:
Wellicht heeft een van de fotograven de zilveren Speedster in de mist vast gelegd?
Met de motor in nood-loop moest ik de auto aan de kant zetten. Schijnbaar heeft die k.t electronica er moeite mee als een wiel contra draait aan de ander.
Na een 20 minuten in de pits had de computer zichzelf weer ge-reset en kon ik de baan weer op. 8)

Ook leuk om de 106 mannen diezelfde bocht met 4 of 3 wielen driftend te zien nemen. Spectaculair!

Aan het eind van de dag heb ik om de uitdraai van de geluidsmeting van mijn auto gevraagd. Ik ben nog aan het puzzelen met die lijst, ik hoop daar vanavond ronde tijden uit gefilterd te hebben.

Wel spijtig van de schades, gelukkig geen lichamelijk letsel, op de deuk in ego na. :wink:

Verder een Top daggie! Iedereen bedankt.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 aug 2008, 14:40

Bijzondere dag zo weer, zo te lezen. Peter had mij nog gePB'd of ik erbij kon zijn, maar dat kon helaas niet omdat ik net maandag een nieuw project opgestart ben.

Was wel heel spannend geweest in de regen met de Elise. Waarbij ik het trouwens wel gaaf vind om zo'n Brabus roadster coupe rond te zien rijden, van iemand die ook een Opel Exige heeft - Herman Gast. Leuke combi om te zien, zie hier links :D

Thommy

Bericht door Thommy » 14 aug 2008, 14:51

was een mega gave dag! had nog nooit op Zolder gereden en dit is echt een baantje!!! volgende keer moet ik alleen wel mn remmen aangepst hebben want ging 2 keer ff fout.........

verder heb ik me prima vermaakt ondanks de regen...
regen was ook leuk, kon namenlijk lekker driften :wink:

iemadn mij nog driftend op de foto...
of een foto toen ik met het zand ging spelen???

of mooie foto's zijn ook welkom :P

grt thommy

Plaats reactie