Gereden: 125i Coupe Performance parts
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Haha ja, hier ook, prive had ik wat anders uitgezocht waar ik helaas niet mee kan aankomen bij klanten.Tristan schreef:M-pakketJelmer850i schreef:Dan heb je nog wel aardig wat opties genomen zeker?
High Exe
Navi
Leer
18'
Aktief Hi-Fi
Bleutooth
Xenon
Alarm
en nog wat...
Maar goed, auto is zakelijk gekocht. Prive zou ik het er ook niet voor over hebben.
Maar dat Aktief Hi-Fi, welke versie is dat?
Zelf heb ik de meest uitgebreide versie genomen. Bevalt overigens zeer goed, allee kost wel een godsvermogen.
Lekkere optielijst overigens!
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Jezelf aanpassen en ermee willen leren rijden scheelt een hoop. FWD, RWD, AWD... Alles rijdt verschillend en met alles kun je bloedje snel en leuk rijden. Het vergt alleen vaak wat inzet van een chauffeur om zich wat nieuws aan te leren. Overigens zijn alle auto's in de basis onderstuurd.Jelmer850i schreef:FWD vindt ik eigenlijk nooit lekker sturen, beetje vol gas een bochtje door en huppakeee onderstuur(dan kan ie nog zo goed sturen, maar als je geen grip hebt met de voorbanden, dan heb je wel een gigantisch stuurloos stuur
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Hans, wat grappig, had jij de auto vrijdag? Vandaar dat Marc zaterdag zo beteuterd zat te kijken.
Ik heb de auto zaterdagmorgen meegehad en ik vond em werkelijk geweldig. Rij niet in zo'n hardcore auto als jij en ik zoek dat ook niet.
Ik vond de 125i echt super, met al die BMW Performance parts zag hij er heel dik uit. Ik vond niet dat de auto last had van een dood punt. Sturen was gaan. Ik hoorde dat de auto voorzien was van AFS. Ik ben er niet uit of ik dat een aanwinst vind. Als je langzaam rijdt heb je heel weinig slagen nodig om te draaien, dan stuurt-ie superdirect. Maar ik had het gevoel dat als ik een bocht indook de auto eerst fractioneel onderstuurde. Dat kan komen omdat je met AFS meer instuurt dan je verwacht. Ik kan het me iig niet herinneren van een normale 1-serie.
Bij mij werkte het het beste om laat te remmen voor een bocht, dan in te sturen, even te wachten en dan weer gas te geven. Als je het goed doet dan voel je dat de achterkant meehelpt.
Het uitlaatgeluid en het aanzuiggeluid zijn geweldig. Rond de 3000 toeren klinkt het wat brommerig, maar als je de auto vol doortrekt naar 7000 toeren klinkt het glorieus. Ook tussengas klinkt echt super.
Wat ik leuk vond aan de 125i Performance is dat je niet ongemerkt hard rijdt. Ik draaide de snelweg op, gaf vol gas. Auto spoot vooruit met behoorlijk wat spektakel. Ik verwachtte minstens 160 te rijden bij het invoegen, maar ik reed slechts 120.
Klinkt stom, maar ik heb liever een auto die me bij wat lagere snelheden spektakel biedt dan een auto waarmee je ongemerkt 180 rijdt. Oftewel, een auto waar je 180 mee moet rijden wil het leuk worden.
Heb een paar leuke bochten gepakt en een mooi bochtig, hobbelig binnenweggetje met 2 leuke tunnels. Raam open en vol gas erdoor heen. *kwijl*
En het mooie is. Op de snelweg, als je gewoon kilometers maakt, dan schakel je door naar VI en cruise je 130km/u @ 2500rpm. En dan is de auto lekker stil.
Onderstel was ook goed. Niet dat half-zachte/half-harde van een standaard 1 of 3-serie, maar goed gedempt, stevig. Op echte hobbelwegen stuiter je wat heen en weer, maar het voordeel is weer dat je tenminste merkt dat je rijdt.
Het blijft alleen erg veul geld voor een klein autootje.
Ik heb de auto zaterdagmorgen meegehad en ik vond em werkelijk geweldig. Rij niet in zo'n hardcore auto als jij en ik zoek dat ook niet.
Ik vond de 125i echt super, met al die BMW Performance parts zag hij er heel dik uit. Ik vond niet dat de auto last had van een dood punt. Sturen was gaan. Ik hoorde dat de auto voorzien was van AFS. Ik ben er niet uit of ik dat een aanwinst vind. Als je langzaam rijdt heb je heel weinig slagen nodig om te draaien, dan stuurt-ie superdirect. Maar ik had het gevoel dat als ik een bocht indook de auto eerst fractioneel onderstuurde. Dat kan komen omdat je met AFS meer instuurt dan je verwacht. Ik kan het me iig niet herinneren van een normale 1-serie.
Bij mij werkte het het beste om laat te remmen voor een bocht, dan in te sturen, even te wachten en dan weer gas te geven. Als je het goed doet dan voel je dat de achterkant meehelpt.
Het uitlaatgeluid en het aanzuiggeluid zijn geweldig. Rond de 3000 toeren klinkt het wat brommerig, maar als je de auto vol doortrekt naar 7000 toeren klinkt het glorieus. Ook tussengas klinkt echt super.
Wat ik leuk vond aan de 125i Performance is dat je niet ongemerkt hard rijdt. Ik draaide de snelweg op, gaf vol gas. Auto spoot vooruit met behoorlijk wat spektakel. Ik verwachtte minstens 160 te rijden bij het invoegen, maar ik reed slechts 120.
Klinkt stom, maar ik heb liever een auto die me bij wat lagere snelheden spektakel biedt dan een auto waarmee je ongemerkt 180 rijdt. Oftewel, een auto waar je 180 mee moet rijden wil het leuk worden.
Heb een paar leuke bochten gepakt en een mooi bochtig, hobbelig binnenweggetje met 2 leuke tunnels. Raam open en vol gas erdoor heen. *kwijl*
En het mooie is. Op de snelweg, als je gewoon kilometers maakt, dan schakel je door naar VI en cruise je 130km/u @ 2500rpm. En dan is de auto lekker stil.
Onderstel was ook goed. Niet dat half-zachte/half-harde van een standaard 1 of 3-serie, maar goed gedempt, stevig. Op echte hobbelwegen stuiter je wat heen en weer, maar het voordeel is weer dat je tenminste merkt dat je rijdt.
Het blijft alleen erg veul geld voor een klein autootje.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Kweenie, vond em wat bedrukt kijken. Misschien omdat jij em de dag ervoor had verteld dat de auto tegenviel? Weet niet of je dat gezegd heb, maar het viel me op. Kan natuurlijk ook totaal iets anders zijn.
125i trok iig veel bekijks bij BMW DH. Ziet er ook uit als een mini-M3.
Carbon airbox hoor je zelf misschien niet veel van, maar als de auto aan komt rijden klinkt het wel erg gaaf.
Uitlaat is wel fout. Maakt het wel een petjes auto. Net als de carbon spoiler achterop.
125i trok iig veel bekijks bij BMW DH. Ziet er ook uit als een mini-M3.
Carbon airbox hoor je zelf misschien niet veel van, maar als de auto aan komt rijden klinkt het wel erg gaaf.
Uitlaat is wel fout. Maakt het wel een petjes auto. Net als de carbon spoiler achterop.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Heb wel een gewone 130i gereden met standaard stoelen met leer.. dat was wel lachen, glij alle kanten op
(was een tijd geleden)
Denk ook dat een 130i met M-pakket, sper etc.. een goede optie kan zijn, neemt niet weg dat het stuurGEVOEL waarschijnlijk even slecht is als bij de 125i Coupe, maar ik zal de BMW's niet meer verglijken met een kart zoals een Mini of Lotus.. BMW's hebben andere kwaliteiten..
Als de 125i Coupe AFS had is het natuurlijk een heel ander verhaal dan is dat gewoon niet mijn ding.. hadden ze wel even mogen zeggen want het stuurt compleet anders idd

Denk ook dat een 130i met M-pakket, sper etc.. een goede optie kan zijn, neemt niet weg dat het stuurGEVOEL waarschijnlijk even slecht is als bij de 125i Coupe, maar ik zal de BMW's niet meer verglijken met een kart zoals een Mini of Lotus.. BMW's hebben andere kwaliteiten..
Als de 125i Coupe AFS had is het natuurlijk een heel ander verhaal dan is dat gewoon niet mijn ding.. hadden ze wel even mogen zeggen want het stuurt compleet anders idd
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Denk ook niet dat je een 125i moet vergelijken met een Mini. In een Mini zit je veel lager en is meer een gooi-en-smijt-auto. Een lekker directe ragbak die je de hoek om kan flikken.
Een 1-serie moet je meer vloeiend rijden om alles er uit te halen. Als je em de hoek in beukt dan glijdt-ie eerst over de voorwielen weg. Als je zuiver rijdt, dan helpt de achterkant je de bocht om.
Wat ik me kan herinneren van de Mini is dat-ie je het gevoel geeft dat je de neus naar links en rechts beweegt. De 1-serie geeft je meer het gevoel, als je em goed de bocht inzet, dat de achterkant stuurt.
Als je meer van gooi-en-smijt houdt, probeer dan voor de grap eens de Laguna GT. Ik wist niet wat ik meemaakte de eerste bocht die ik em ingooide. Voor je gevoel tolt dat ding om z'n as. Verbazingwekkend, een station van 4,80m die stuurt als een Clio.
Lijkt me verder geen auto voor jou, maar het rijdt verbazingwekkend en wie weet is de Laguna Coupe wel wat voor je.
Rij-impressie bij de 'buren':
http://83.149.77.18/forum/showthread.php?t=377
Een 1-serie moet je meer vloeiend rijden om alles er uit te halen. Als je em de hoek in beukt dan glijdt-ie eerst over de voorwielen weg. Als je zuiver rijdt, dan helpt de achterkant je de bocht om.
Wat ik me kan herinneren van de Mini is dat-ie je het gevoel geeft dat je de neus naar links en rechts beweegt. De 1-serie geeft je meer het gevoel, als je em goed de bocht inzet, dat de achterkant stuurt.
Als je meer van gooi-en-smijt houdt, probeer dan voor de grap eens de Laguna GT. Ik wist niet wat ik meemaakte de eerste bocht die ik em ingooide. Voor je gevoel tolt dat ding om z'n as. Verbazingwekkend, een station van 4,80m die stuurt als een Clio.
Lijkt me verder geen auto voor jou, maar het rijdt verbazingwekkend en wie weet is de Laguna Coupe wel wat voor je.
Rij-impressie bij de 'buren':
http://83.149.77.18/forum/showthread.php?t=377
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Haha.. heb net mijn laatste bod gedaan
We wachten af..
anders weer verder shoppen..
(ik moet gewoon niet meer op youtube kijken en Mini Works GP intoetsen..)
http://nl.youtube.com/watch?v=YONRdD66MFc

anders weer verder shoppen..
(ik moet gewoon niet meer op youtube kijken en Mini Works GP intoetsen..)
http://nl.youtube.com/watch?v=YONRdD66MFc
Laatst gewijzigd door Hans R op 29 jul 2008, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: liquidpopcorn en 6 gasten