Gereden: 125i Coupe Performance parts

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 28 jul 2008, 16:50

Haha.. tering, wat een geld voor een 1-serie!

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 28 jul 2008, 16:50

Dan heb je nog wel aardig wat opties genomen zeker?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 28 jul 2008, 16:58

Was mij echt teveel voor wat hij mij zou bieden...

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 28 jul 2008, 17:03

Jelmer850i schreef:Dan heb je nog wel aardig wat opties genomen zeker?
M-pakket
High Exe
Navi
Leer
18'
Aktief Hi-Fi
Bleutooth
Xenon
Alarm
en nog wat...

Maar goed, auto is zakelijk gekocht. Prive zou ik het er ook niet voor over hebben. :wink:

Gebruikersavatar
skinnybmw
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 mei 2007, 18:16
Locatie: Dokkum/Leeuwarden, Frl.

Bericht door skinnybmw » 28 jul 2008, 17:04

Koop gewoon een E30 en stop daar een M30B35 in...ook 218pk en DF gegarandeerd! :wink:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 28 jul 2008, 17:23

Ja en dan word je buitenom ingehaald door een knaap in een Mini GP. Dikke pret :lol:

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 28 jul 2008, 17:28

Dennis Cavallino schreef:Ja en dan word je buitenom ingehaald door een knaap in een Mini GP. Dikke pret :lol:

Of onderstuurd de strontbult in met zo'n zwaar blok en 0 kilo's op de hinteraxe :lol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 28 jul 2008, 17:43

hugo schreef:
Dennis Cavallino schreef:Ja en dan word je buitenom ingehaald door een knaap in een Mini GP. Dikke pret :lol:

Of onderstuurd de strontbult in met zo'n zwaar blok en 0 kilo's op de hinteraxe :lol:
Dat zal me toch geen 2e keer gebeuren gvd? :)

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 28 jul 2008, 18:27

Tristan schreef:
Jelmer850i schreef:Dan heb je nog wel aardig wat opties genomen zeker?
M-pakket
High Exe
Navi
Leer
18'
Aktief Hi-Fi
Bleutooth
Xenon
Alarm
en nog wat...

Maar goed, auto is zakelijk gekocht. Prive zou ik het er ook niet voor over hebben. :wink:
Haha ja, hier ook, prive had ik wat anders uitgezocht waar ik helaas niet mee kan aankomen bij klanten.
Maar dat Aktief Hi-Fi, welke versie is dat?
Zelf heb ik de meest uitgebreide versie genomen. Bevalt overigens zeer goed, allee kost wel een godsvermogen.

Lekkere optielijst overigens!

Paul

Bericht door Paul » 28 jul 2008, 21:05

BmwfreakieNL schreef:Was deze auto van bmw den haag:)?

Zoja dan stond hij gister naast me bij bmwexperience :wink:
klopt....!!!!

Luco

Bericht door Luco » 28 jul 2008, 21:15

Ik snap zowiezo niet dat er stuurbekrachtiging op zit :? :D
stuurbekrachtiging is voor homo's net als abs, tc, eps en al die andere zooi :lol: :lol: :lol:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 28 jul 2008, 23:33

Legt even de link tussen Luco en z'n Mégane...

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 28 jul 2008, 23:41

Jelmer850i schreef:FWD vindt ik eigenlijk nooit lekker sturen, beetje vol gas een bochtje door en huppakeee onderstuur :roll: (dan kan ie nog zo goed sturen, maar als je geen grip hebt met de voorbanden, dan heb je wel een gigantisch stuurloos stuur :mrgreen:
Jezelf aanpassen en ermee willen leren rijden scheelt een hoop. FWD, RWD, AWD... Alles rijdt verschillend en met alles kun je bloedje snel en leuk rijden. Het vergt alleen vaak wat inzet van een chauffeur om zich wat nieuws aan te leren. Overigens zijn alle auto's in de basis onderstuurd.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 29 jul 2008, 06:31

luco hornsveld schreef:Ik snap zowiezo niet dat er stuurbekrachtiging op zit :? :D
stuurbekrachtiging is voor homo's net als abs, tc, eps en al die andere zooi :lol: :lol: :lol:
Haha.. idd, zeg ik ook altijd :wink:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 29 jul 2008, 10:22

hugo schreef:Of onderstuurd de strontbult in met zo'n zwaar blok en 0 kilo's op de hinteraxe :lol:
+1. Dat is precies wat die dingen doen.

Een Mini GP of een Works is inderdaad lachen, gieren en brullen. lachen (= wegligging), gieren (= compressor) en brullen (= uitlaat). Wel vermakelijk, dat wel!

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 29 jul 2008, 10:26

Tristan schreef:53K vind ik meevallen, mijn 123d zit op 60K :!:
Jezus :?

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 29 jul 2008, 10:29

Hans, wat grappig, had jij de auto vrijdag? Vandaar dat Marc zaterdag zo beteuterd zat te kijken.

Ik heb de auto zaterdagmorgen meegehad en ik vond em werkelijk geweldig. Rij niet in zo'n hardcore auto als jij en ik zoek dat ook niet.

Ik vond de 125i echt super, met al die BMW Performance parts zag hij er heel dik uit. Ik vond niet dat de auto last had van een dood punt. Sturen was gaan. Ik hoorde dat de auto voorzien was van AFS. Ik ben er niet uit of ik dat een aanwinst vind. Als je langzaam rijdt heb je heel weinig slagen nodig om te draaien, dan stuurt-ie superdirect. Maar ik had het gevoel dat als ik een bocht indook de auto eerst fractioneel onderstuurde. Dat kan komen omdat je met AFS meer instuurt dan je verwacht. Ik kan het me iig niet herinneren van een normale 1-serie.
Bij mij werkte het het beste om laat te remmen voor een bocht, dan in te sturen, even te wachten en dan weer gas te geven. Als je het goed doet dan voel je dat de achterkant meehelpt.

Het uitlaatgeluid en het aanzuiggeluid zijn geweldig. Rond de 3000 toeren klinkt het wat brommerig, maar als je de auto vol doortrekt naar 7000 toeren klinkt het glorieus. Ook tussengas klinkt echt super.
Wat ik leuk vond aan de 125i Performance is dat je niet ongemerkt hard rijdt. Ik draaide de snelweg op, gaf vol gas. Auto spoot vooruit met behoorlijk wat spektakel. Ik verwachtte minstens 160 te rijden bij het invoegen, maar ik reed slechts 120.
Klinkt stom, maar ik heb liever een auto die me bij wat lagere snelheden spektakel biedt dan een auto waarmee je ongemerkt 180 rijdt. Oftewel, een auto waar je 180 mee moet rijden wil het leuk worden.

Heb een paar leuke bochten gepakt en een mooi bochtig, hobbelig binnenweggetje met 2 leuke tunnels. Raam open en vol gas erdoor heen. *kwijl*

En het mooie is. Op de snelweg, als je gewoon kilometers maakt, dan schakel je door naar VI en cruise je 130km/u @ 2500rpm. En dan is de auto lekker stil.

Onderstel was ook goed. Niet dat half-zachte/half-harde van een standaard 1 of 3-serie, maar goed gedempt, stevig. Op echte hobbelwegen stuiter je wat heen en weer, maar het voordeel is weer dat je tenminste merkt dat je rijdt.

Het blijft alleen erg veul geld voor een klein autootje.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 29 jul 2008, 10:34

Christoph schreef:
Tristan schreef:53K vind ik meevallen, mijn 123d zit op 60K :!:
Jezus :?
Maar incl. afleveren, registreren, extra set winterwielen en achteraf inbouw van aantal opties. Zakelijk gezien veel aantrekkelijker, omdat we meer BTW teruggave hebben op die manier. Zie verder mijn topic.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 29 jul 2008, 11:12

hey Panda, waarom zat Marc zo beteuterd te kijken dan? Hij was toch nog heel? :lol: En hij mocht het hele weekend ermee sturen..

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 29 jul 2008, 11:15

Kweenie, vond em wat bedrukt kijken. Misschien omdat jij em de dag ervoor had verteld dat de auto tegenviel? Weet niet of je dat gezegd heb, maar het viel me op. Kan natuurlijk ook totaal iets anders zijn.

125i trok iig veel bekijks bij BMW DH. Ziet er ook uit als een mini-M3.
Carbon airbox hoor je zelf misschien niet veel van, maar als de auto aan komt rijden klinkt het wel erg gaaf.

Uitlaat is wel fout. Maakt het wel een petjes auto. Net als de carbon spoiler achterop.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 29 jul 2008, 14:27

Hans: een gewone 130i met M-pakket: heb je daar ervaring mee dan? Geen sper en andere onderstel troep.

Gewoon eerst standaard M-pakket uitproberen. Heb je dat gedaan of niet ?

Zo nee, eerst dat maar doen dan !

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 29 jul 2008, 15:11

Heb wel een gewone 130i gereden met standaard stoelen met leer.. dat was wel lachen, glij alle kanten op :lol: (was een tijd geleden)
Denk ook dat een 130i met M-pakket, sper etc.. een goede optie kan zijn, neemt niet weg dat het stuurGEVOEL waarschijnlijk even slecht is als bij de 125i Coupe, maar ik zal de BMW's niet meer verglijken met een kart zoals een Mini of Lotus.. BMW's hebben andere kwaliteiten..

Als de 125i Coupe AFS had is het natuurlijk een heel ander verhaal dan is dat gewoon niet mijn ding.. hadden ze wel even mogen zeggen want het stuurt compleet anders idd

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 29 jul 2008, 15:33

Is er al groot nieuws betreffende een oude nieuwe mini?!!

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 29 jul 2008, 16:08

Denk ook niet dat je een 125i moet vergelijken met een Mini. In een Mini zit je veel lager en is meer een gooi-en-smijt-auto. Een lekker directe ragbak die je de hoek om kan flikken.
Een 1-serie moet je meer vloeiend rijden om alles er uit te halen. Als je em de hoek in beukt dan glijdt-ie eerst over de voorwielen weg. Als je zuiver rijdt, dan helpt de achterkant je de bocht om.
Wat ik me kan herinneren van de Mini is dat-ie je het gevoel geeft dat je de neus naar links en rechts beweegt. De 1-serie geeft je meer het gevoel, als je em goed de bocht inzet, dat de achterkant stuurt.

Als je meer van gooi-en-smijt houdt, probeer dan voor de grap eens de Laguna GT. Ik wist niet wat ik meemaakte de eerste bocht die ik em ingooide. Voor je gevoel tolt dat ding om z'n as. Verbazingwekkend, een station van 4,80m die stuurt als een Clio.
Lijkt me verder geen auto voor jou, maar het rijdt verbazingwekkend en wie weet is de Laguna Coupe wel wat voor je.

Rij-impressie bij de 'buren':
http://83.149.77.18/forum/showthread.php?t=377

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 29 jul 2008, 16:09

Haha.. heb net mijn laatste bod gedaan :wink: We wachten af..
anders weer verder shoppen..



(ik moet gewoon niet meer op youtube kijken en Mini Works GP intoetsen..)
http://nl.youtube.com/watch?v=YONRdD66MFc
Laatst gewijzigd door Hans R op 29 jul 2008, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: liquidpopcorn en 6 gasten