Night Drive

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Night drive: choose your weapon tot 140.000 euro

BMW M3
16
14%
Audi RS4
2
2%
Corvette Z06
22
19%
Jaguar XKR
1
1%
Donkervoort D8-210
8
7%
Lexus IS F
2
2%
MB C63 AMG
9
8%
Nissan GT-R
44
38%
Porsche 911 Carrera S
13
11%

Totaal aantal stemmen: 117

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 jul 2008, 11:08

Cor bedoelt 't toch niet sarcastisch, die vraag? :)

Paul

Bericht door Paul » 26 jul 2008, 00:31

GT3 RS ... staat er niet in.. hoort er zeker in!!!!!!!!

Peric

Bericht door Peric » 26 jul 2008, 16:44

Ik ga met Allen en Kees mee.. De Donkey.. :)
Rijden gaat toch om het rijden? Niet op metertjes kijken, hopen dat de traction-control zal helpen als het fout dreigt te gaan. Dat de power beter naar achter gestuurd wordt als 'ie voor begint te spinnen. Maar hopen dat de electrische besturing het niet begeeft.

Doe mij maar lekker puur...

Macboy

Bericht door Macboy » 29 jul 2008, 16:45

GT3 RS heb je niet voor een nachtelijke rit nodig, maar voor een circuit. Vandaar ook de Carrera S lijkt mij. Logische keus.

Maar deze uitkomst bevestigt definitief dat dit forum helemaal niet zo BMW minded is als iedereen denkt :)

Nissan rulezzz big time, geweldig !!

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 29 jul 2008, 17:27

C63,

Waarom? Eigenlijk alleen al om t geluid en de RWD.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 29 jul 2008, 20:11

c63, eerst ff beschaafd van god los en daarna de dikke lul uit hangen met de looks :), plek voor 3 vrouwen ;).

Qua hebben zou ik ws gaan voor de 911.

Corvette

Bericht door Corvette » 30 jul 2008, 02:33

Dennis Cavallino schreef:Cor bedoelt 't toch niet sarcastisch, die vraag? :)
Een beetje wel. En ja hoeveel van die GTR's rijden er nu in Nederland :?: :?: :?: Ik heb er nog geen 1 gezien :shock: :shock: :shock:

Mensen geilen op een hok waar ze nog nooit in hebben gezeten laat staan gereden.
Mensen die daadwerkelijk met dikke auto's rondrijden hebben doorgaans ook respect voor sportwagens van andere merken. Dat heeft ook een reden, want iemand die dure bakken koopt wil nog weleens wat anders. Die veranderd ook zomaar van merk, omdat dan het nieuwe er vanaf is en wel eens wat anders wil en er op dat moment net een leuk, nieuw, fris modelletje op de markt is gekomen. Mensen met veel veel pesetas doen dat zelfs makkelijk met vrouwen die ze dan ook ff zat zijn en ook maar inruilen :mrgreen:

Dat het een droom kan zijn om in een snel hok te bleren kan ik me voorstellen, maar om nou een vergelijking te maken vind ik nergens op slaan. Die GTR zou ik ook zo kopen, want puur op de looks vind ik het al een stoer ding, maar dan moet ik er toch wel eerst mee rijden. Toen ik 1,5 jaar geleden mijn eerste Corvette kocht heb ik er maar 800 meter in gereden en was verkocht :lol: :lol: :lol: Meteen zo'n ding besteld en inmiddels alweer de tweede. Met de Nissan zal het ritje ook aangenaam zijn net zoals met alle andere snelle wagens, want we kunnen het lijstje wat mij betreft wel uitbreiden tot zo'n 100 schitterende bolides.
Zowiezo moeilijk om exoten met elkaar te vergelijken.
Een Porsche rijder stapt niet zomaar in een Nissan en een Z06 rijder niet zomaar in een Ferrari. De eerste vind het japanse troep en de Corvette rijder vind het Fiat rommel :lol:

Alhoewel ik pasgeleden werd verrast door het volgende............. Enkele weken geleden werd er door een man aan mij gevraagd of hij ff in mijn auto mocht rijden en ik stemde daarin toe.
Na een ritje van max. 4 km was de man verkocht en heeft er nu 1 besteld en heeft zijn Jaguar XKR ingeruild. Ding was nog geen jaar oud, maar miste de beleving.
Ik bedoel maar...............zo'n Jag is ook geen misselijke wagen en toch ging de man zomaar over op een Amerikaan en dat vond ik toch verrassend. Leuk detail is dat de man ook exact dezelfde specs wil als mijn wagen, n.l. een GT3 motor in het vooronder en die wordt ook bij APP gebouwd.

De man in questie is goed bemiddeld en heeft een paar auto's en hij heeft zelfs een F40 gehad. Ook vind hij racen leuk en heeft dan ook een paar racewagens tot zijn beschikking. Bijzonder aardige man waarvan ik zijn naam hier niet zal noemen, maar ondanks zijn financiele middelen " heel gewoon gebleven" zoals de hollanders altijd graag willen horen. :lol:

Vr. Gr.

Cor

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 30 jul 2008, 08:06

Na een ritje van max. 4 km was de man verkocht en heeft er nu 1 besteld en heeft zijn Jaguar XKR ingeruild. Ding was nog geen jaar oud, maar miste de beleving.
Ik ken dat, beleving is alles, een auto moet je ook kunnen boeien bij 50km per uur en dat kan zo'n Corvette ook, alleen al door het geluid, je het gevoel geven dat je werkelijk in iets specials rijd.. en als je gas geeft en een paar bochten pakt, je haren overeind staan.. met een smile van oor tot oor!

RVV

Bericht door RVV » 30 jul 2008, 08:32

Volgens mij gaat dit topic om 1 nachtelijk ritje en niet om om een definitieve keuze. In dit kader is het heel begrijpelijk dat men voor de Nissan kiest. Het valt een beetje onder de categorie; welke kermis draaimolen kies je.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 30 jul 2008, 08:56

Oja :lol: ik had trouwens ook voor de Nissan gekozen! Gaaf ding, en ik weet niet waarom maar dit is de auto voor zo'n nachtritje! (wanneer gaan wij?)

Francisco

Re: Night Drive

Bericht door Francisco » 08 okt 2008, 13:53

Deze is weer actueel. Ik heb hier het zeer wetenschappelijk onderlegde autoweek met wat prijsjes bij bovenstaande machines.

Audi R8 157.000 euri
Nissan GT-R 123.000 euri
Porsche Carrera S 135.000 euri

GT-R wint de test maar dat is doorgestoken kaart want turbo druk omhoog, oneerlijke banden etc.

Dit weekend op de Ring 15 GT-R gezien en 1 op de brug. Imposante machine.

BrianV

Bericht door BrianV » 09 okt 2008, 16:43

Zonder enige twijfel

De Nissan! :df:

ErikS

Bericht door ErikS » 09 okt 2008, 20:32

Z06:)

Ga volgende week woensdag in een '71 stingray rijden met m'n pa: Z'n droom! :df:

Sven VS

Re:

Bericht door Sven VS » 16 okt 2008, 02:04

Peric schreef:Ik ga met Allen en Kees mee.. De Donkey.. :)
Rijden gaat toch om het rijden? Niet op metertjes kijken, hopen dat de traction-control zal helpen als het fout dreigt te gaan. Dat de power beter naar achter gestuurd wordt als 'ie voor begint te spinnen. Maar hopen dat de electrische besturing het niet begeeft.

Doe mij maar lekker puur...
Ik volg deze heren ook . Maar zou eigenlijk een caterham CSR 260 moeten zijn .

Paul

Re:

Bericht door Paul » 16 okt 2008, 14:07

Macboy schreef:GT3 RS heb je niet voor een nachtelijke rit nodig, maar voor een circuit. Vandaar ook de Carrera S lijkt mij. Logische keus.

Maar deze uitkomst bevestigt definitief dat dit forum helemaal niet zo BMW minded is als iedereen denkt :)

En wat is snachts de openbare weg????????? ja duidelijk een circuit dus... als ik zonodig een nachtelijke rit moet doen/rijden... dan plank en de plankgas.. en jawel dan dus in een GT3 RS....

HSR

Re: Re:

Bericht door HSR » 16 okt 2008, 14:37

Paul schreef:
Macboy schreef:GT3 RS heb je niet voor een nachtelijke rit nodig, maar voor een circuit. Vandaar ook de Carrera S lijkt mij. Logische keus.

En wat is snachts de openbare weg????????? ja duidelijk een circuit dus... als ik zonodig een nachtelijke rit moet doen/rijden... dan plank en de plankgas.. en jawel dan dus in een GT3 RS....
+1 Of en Scuderia.

Francisco

Bericht door Francisco » 16 okt 2008, 14:49

ja en ik heb ook liever een mclaren F1

Maar het gaat hier om tot de 140K!!!

Plaats reactie