
Le Mans blau e39 M5
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
das handigBjorn Alenis schreef:Inderdaad, algemeen geweten feit. Alleen begint de mijne wat te overdrijven. Volgende week eens de nodige contacten nemen met BMW Belux (lang leve huisselectie 8) ).GTRene schreef:ja olie lusten de M62 en in getunede versie de S62 ook wel, echter op het circuit valt dat weer mee in verhouding tot andere wagens viel me op...Bjorn Alenis schreef:Plus het feit dat een M5 wat meer benzine en vooral olie zuipt is ook een beslissingmakende factor geweest 8)

- Downforce Bjorn
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
- Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!
-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
V8 is sowieso waardeloos, een M hoort een R6 te hebben, dat is ook de reden dat de E92 M3 zo klote is. E39 m5 is een boot, stuurt kut en indirect. Wat, geen Xenon? Pff, paljassen auto.
Nee, Dennis. Echt een machtige wagen en ik ben dan ook zeer benieuwd hoe dat gaat driften. Onthoudt echter 1 ding, de E34 is the daddy, en dat zal 'ie altijd blijven



Nee, Dennis. Echt een machtige wagen en ik ben dan ook zeer benieuwd hoe dat gaat driften. Onthoudt echter 1 ding, de E34 is the daddy, en dat zal 'ie altijd blijven

- Downforce Bjorn
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
- Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Heyhey, Xenon is standaard op een motoryacht van dit formaat he!hugo schreef:V8 is sowieso waardeloos, een M hoort een R6 te hebben, dat is ook de reden dat de E92 M3 zo klote is. E39 m5 is een boot, stuurt kut en indirect. Wat, geen Xenon? Pff, paljassen auto.![]()
![]()
![]()
Nee, Dennis. Echt een machtige wagen en ik ben dan ook zeer benieuwd hoe dat gaat driften. Onthoudt echter 1 ding, de E34 is the daddy, en dat zal 'ie altijd blijven

Wrijf het er nog maar eens in ja.
De auto staat op dit moment terug bij de dealer. Olielek gevonden tussen motor en v-bak. Wss achterste krukaslager ofzo.
Ook is er een vanosrammel hoorbaar, maar daar wisten we al van. Wss vanossolenoïde oid.
Anyway, dit is wel een beetje een domper op het plezier. Maar als ze de auto tegen 1 augustus niet spik en span krijgen, ga ik voor een buy-back en zoek ik me een nürspec e34 M5 6-gang...
Ik ken de dealer ondertussen wel, en waarschijnlijk staat ie tegen dan op me te wachten met een bijna nieuw blok

ALS ik überhaupt vader zou worden werd ik 1) waarschijnlijk uit m'n ouderlijk huis gestampt, 2) uit het ouderlijk huis van mijn vriendin geschopt en 3) verplicht tot de aanschaf van een corolla Verso ipv e39 M5

Naah, voor die leuke aangelegenheden pas ik nog even

- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
* hoopt stiekem dat de dealer vergeet je wagen te fixen* 
http://www.pistonheads.com/sales/495367.htm
http://www.pistonheads.com/sales/558287.htm

http://www.pistonheads.com/sales/495367.htm
http://www.pistonheads.com/sales/558287.htm
- Downforce Bjorn
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
- Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!
De eerste valt al af, de tweede is superzeldzaamhugo schreef:* hoopt stiekem dat de dealer vergeet je wagen te fixen*
http://www.pistonheads.com/sales/495367.htm
http://www.pistonheads.com/sales/558287.htm

-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Waarom is de 2de zeldzamer dan de eerste? ''Jammer'' dat het tourings zijn en geen sedans.Bjorn Alenis schreef:De eerste valt al af, de tweede is superzeldzaamhugo schreef:* hoopt stiekem dat de dealer vergeet je wagen te fixen*
http://www.pistonheads.com/sales/495367.htm
http://www.pistonheads.com/sales/558287.htm
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Is een touring 6-gang, zijn er maar 209 oid van gemaakt. Heel zeldzaam ding...hugo schreef:Waarom is de 2de zeldzamer dan de eerste? ''Jammer'' dat het tourings zijn en geen sedans.Bjorn Alenis schreef:De eerste valt al af, de tweede is superzeldzaamhugo schreef:* hoopt stiekem dat de dealer vergeet je wagen te fixen*
http://www.pistonheads.com/sales/495367.htm
http://www.pistonheads.com/sales/558287.htm
Persoonlijk heb ik ook liever een sedan, kleur maakt me niet zoveel uit. 6-gang en big brake nurspec is mandatory...
Maak me nu maar niet gek, anders ga ik weer domme dingen doen

-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Dennis Schroyen schreef:Is een touring 6-gang, zijn er maar 209 oid van gemaakt. Heel zeldzaam ding...hugo schreef:Waarom is de 2de zeldzamer dan de eerste? ''Jammer'' dat het tourings zijn en geen sedans.Bjorn Alenis schreef: De eerste valt al af, de tweede is superzeldzaam
Persoonlijk heb ik ook liever een sedan, kleur maakt me niet zoveel uit. 6-gang en big brake nurspec is mandatory...
Maak me nu maar niet gek, anders ga ik weer domme dingen doen
Ik blijf rustig doorzoeken.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
De M5 staat sinds donderdagavond weer lekker knus in de warme garage aan het ouderlijk huis...
Olielekje is gemaakt en nog een paar andere puntjes zijn opgelost.
Ik moet eerlijk zijn, vorige week had ik mijn bedenkingen of de stap van de Estoril naar dit beest wel de juiste beslissing was. De relatie met de dealer liep ineens wat stroef, en de auto bleek een motorolielek te hebben op een rare plaats. Na 5 auto's gekocht te hebben bij diezelfde dealer werd ik bovendien ineens geïrriteerd aangesproken door één of andere flutreceptionist die te lam was om even te gaan kijken wat er allemaal aan de auto gebeurt was.
Gelukkig werd het euvel rechtgezet, een technieker belde me donderdagmorgen op en deed de werkzaamheden in geuren en kleuren uit de doeken, zo hoor ik het graag.
En er was nog iets, iets veel erger...
Ik had de charme van de M5 nog niet ontdekt, ik had er geen gevoel mee, geen band...
Tot vrijdagavond...
Jongens wat heb ik genoten zeg, tot een stuk in de nacht gewoon liggen rondvlammen en op tijd een nicotinepauze houden om 4.5 min lang rond de auto te lopen en te bewonderen uit alle hoeken...
Snel weer de auto in en doorsleuren. Onderweg nog een zwarte e46 M3 SMGII tegengekomen en even de spierballen gemeten. Vanuit 90 in 3de komt de M3 echt liters te kort, meer dan 4 autolengtes bij 140. Daarna stagneert het verschil, maar toch een hele dikke voorsprong bij 2 x 135...
Terug naar huis en even de bochtige stukjes doen. Daar valt het op dat je echt maar 60% oid van het potentieel van de motor gebruikt wil je het veilig houden. Bochten die ik met de e46 luid snerpend en druk rev-matchend aansneed van 4de naar 2de om de auto met een lekkere duw rond de bocht te sleuren, doe ik nu uit z'n 6 naar de 3 rev matchend en halfgas rond de bocht, anders loopt het met veel rook sideways af...
Bochten pakken in z'n 2 met volgas is bandjes schrapen, zelfs op kurkdroog wegdek.
Zaterdagavond de M5 met vrouwen vol geladen, en op naar het trouwfeest van mijn nicht. Veel ooh's en aah's, wederom krijgt de kleur vele complimenten. Rustig cruisend, wat is het een lekkere reisauto. En zelfs met 5 personen voelt hij nog erg muscular aan, iets wat ik niet van de M3 kon zeggen. Vriendin van mijn nichtje(16 jaar) snapte niet goed waar al die interesse naar mijn auto van kwam, dit is toch gewoon een 5 zoals mijn papa er eentje heeft gehad? Op aanraden van familieleden werd ze vastgesnoerd in de passagiersstoel. Kort maar stevig ritje over het lokale industrieterrein en gierend van plezier maar tegelijkertijd wit van kleur stapte ze terug uit. Ok, "dàt deed die van mijn papa niet"
's avonds laat terug naar huis. Rustig met de cruise control op 80 en een lekkere noot Audioslave door de M-audio thuis aangekomen. Genieten op een manier waarop de M3 het gewoon niet kon.
Het verfijnde, gesofisticeerde gedrag van een Stradivarius viool en het luide gejank en gerag van een Gibson SG gitaar in 1 instrument, Dàt is de M5. Overdag gelijk een halve gek over een circuit blazen zonder onder te doen voor dikke sportwagens, 's avonds naar een exclusief feestje waarbij de parkeerwachter niet teleurgesteld is dat ie jouw auto moet parkeren, that's where this thing is all about.
It all starts to make some serious sense now...
Olielekje is gemaakt en nog een paar andere puntjes zijn opgelost.
Ik moet eerlijk zijn, vorige week had ik mijn bedenkingen of de stap van de Estoril naar dit beest wel de juiste beslissing was. De relatie met de dealer liep ineens wat stroef, en de auto bleek een motorolielek te hebben op een rare plaats. Na 5 auto's gekocht te hebben bij diezelfde dealer werd ik bovendien ineens geïrriteerd aangesproken door één of andere flutreceptionist die te lam was om even te gaan kijken wat er allemaal aan de auto gebeurt was.
Gelukkig werd het euvel rechtgezet, een technieker belde me donderdagmorgen op en deed de werkzaamheden in geuren en kleuren uit de doeken, zo hoor ik het graag.
En er was nog iets, iets veel erger...
Ik had de charme van de M5 nog niet ontdekt, ik had er geen gevoel mee, geen band...
Tot vrijdagavond...
Jongens wat heb ik genoten zeg, tot een stuk in de nacht gewoon liggen rondvlammen en op tijd een nicotinepauze houden om 4.5 min lang rond de auto te lopen en te bewonderen uit alle hoeken...
Snel weer de auto in en doorsleuren. Onderweg nog een zwarte e46 M3 SMGII tegengekomen en even de spierballen gemeten. Vanuit 90 in 3de komt de M3 echt liters te kort, meer dan 4 autolengtes bij 140. Daarna stagneert het verschil, maar toch een hele dikke voorsprong bij 2 x 135...
Terug naar huis en even de bochtige stukjes doen. Daar valt het op dat je echt maar 60% oid van het potentieel van de motor gebruikt wil je het veilig houden. Bochten die ik met de e46 luid snerpend en druk rev-matchend aansneed van 4de naar 2de om de auto met een lekkere duw rond de bocht te sleuren, doe ik nu uit z'n 6 naar de 3 rev matchend en halfgas rond de bocht, anders loopt het met veel rook sideways af...
Bochten pakken in z'n 2 met volgas is bandjes schrapen, zelfs op kurkdroog wegdek.
Zaterdagavond de M5 met vrouwen vol geladen, en op naar het trouwfeest van mijn nicht. Veel ooh's en aah's, wederom krijgt de kleur vele complimenten. Rustig cruisend, wat is het een lekkere reisauto. En zelfs met 5 personen voelt hij nog erg muscular aan, iets wat ik niet van de M3 kon zeggen. Vriendin van mijn nichtje(16 jaar) snapte niet goed waar al die interesse naar mijn auto van kwam, dit is toch gewoon een 5 zoals mijn papa er eentje heeft gehad? Op aanraden van familieleden werd ze vastgesnoerd in de passagiersstoel. Kort maar stevig ritje over het lokale industrieterrein en gierend van plezier maar tegelijkertijd wit van kleur stapte ze terug uit. Ok, "dàt deed die van mijn papa niet"

's avonds laat terug naar huis. Rustig met de cruise control op 80 en een lekkere noot Audioslave door de M-audio thuis aangekomen. Genieten op een manier waarop de M3 het gewoon niet kon.
Het verfijnde, gesofisticeerde gedrag van een Stradivarius viool en het luide gejank en gerag van een Gibson SG gitaar in 1 instrument, Dàt is de M5. Overdag gelijk een halve gek over een circuit blazen zonder onder te doen voor dikke sportwagens, 's avonds naar een exclusief feestje waarbij de parkeerwachter niet teleurgesteld is dat ie jouw auto moet parkeren, that's where this thing is all about.
It all starts to make some serious sense now...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten