BMW is zoooooooo goed
- Leen
@ Geelhoed
je kunt wel zien dat je nog niet in de moderne generatie twinturbo diesels gereden hebt , het ding heeft een ongelofelijk lineair vermogen (bijna geen turbogat , motor heeft bijna een "atmo" karakter itt tot de singlediesel turbo's ) en bijna altijd de 580nm paraat . dat betekent dus das idd bij welke snelheid (rpm) dan ook een teendruk op het gaspedaal genoeg is om te versnellen , dus de vergelijking is m.i. zo gek nog niet zeker in het licht bezien van de zakelijke leasert die nooit op een circuit komen .
Denk dat irl met de tussensprintjes op de openbare weg zo'n diesel makkelijk aan kan haken en zelfs eerder weg is als de audi te laag in toeren zit . en ja natuurlijk is de audi uiteindelijk veel sneller en zou ik als ze even duur waren natuurlijk altijd de audi prefereren , maar die audi is natuurlijk wel 40K duurder en na een jaar of 3 zijn ze net zoveel waard .
just my 2 cents
je kunt wel zien dat je nog niet in de moderne generatie twinturbo diesels gereden hebt , het ding heeft een ongelofelijk lineair vermogen (bijna geen turbogat , motor heeft bijna een "atmo" karakter itt tot de singlediesel turbo's ) en bijna altijd de 580nm paraat . dat betekent dus das idd bij welke snelheid (rpm) dan ook een teendruk op het gaspedaal genoeg is om te versnellen , dus de vergelijking is m.i. zo gek nog niet zeker in het licht bezien van de zakelijke leasert die nooit op een circuit komen .
Denk dat irl met de tussensprintjes op de openbare weg zo'n diesel makkelijk aan kan haken en zelfs eerder weg is als de audi te laag in toeren zit . en ja natuurlijk is de audi uiteindelijk veel sneller en zou ik als ze even duur waren natuurlijk altijd de audi prefereren , maar die audi is natuurlijk wel 40K duurder en na een jaar of 3 zijn ze net zoveel waard .
just my 2 cents
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Niels
- Auto: Prius+
Je kunt wel zien hoe nietszeggend koppel is in dit vergelijk. De 335D houdt de Audi niet bij omdat ie 150pk minder heeft
Maar ik snap je gejen wel Geelhoed
Overigens is het diesel vs. benzine nog altijd even vermakelijk maar met een benzine die een beetje koppel levert zou ik toch zo'n 150,- mnd duurder uit zijn. Vanzelfsprekend zit ik niet op een 1.8 of 2.0 benzine motortje te wachten in een stationcar van 1430kg
Dat Dexter wel goedkoper kon dan in een 5-serie diesel te rijden dat is natuurlijk niet zo moeilijk 

Overigens is het diesel vs. benzine nog altijd even vermakelijk maar met een benzine die een beetje koppel levert zou ik toch zo'n 150,- mnd duurder uit zijn. Vanzelfsprekend zit ik niet op een 1.8 of 2.0 benzine motortje te wachten in een stationcar van 1430kg

- Geelhoed
aha, ik zie toch een aflopende koppelkromme, net als alle andere diesels.Leen schreef:@ Geelhoed
je kunt wel zien dat je nog niet in de moderne generatie twinturbo diesels gereden hebt , het ding heeft een ongelofelijk lineair vermogen
http://www.rica.nl/news/bmw335d.php
Vergelijk je dat met bijvoorbeeld een 335i, of een 325i, dan zie je wat lineair is.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Te korte powerband en een schop in je rug die te kort duurt jammergenoeg. Niks lineairs aan tov z'n benzinebroeder:)
Dan ook nog een keer halfgasrijdend ongeveer aanvoelen als een startende F16 zo snel(!!!nooit mee gereden overigens:)) en als je dan volgas geeft het verschil dus eigenlijk 0 is qua dooraccelleratie:((((((((
Resulterend in een snelheidsBELEVING voor velen, maar dan toch op de snelweg door een E36 M3 weg worden gereden blijkbaar?

Dan ook nog een keer halfgasrijdend ongeveer aanvoelen als een startende F16 zo snel(!!!nooit mee gereden overigens:)) en als je dan volgas geeft het verschil dus eigenlijk 0 is qua dooraccelleratie:((((((((
Resulterend in een snelheidsBELEVING voor velen, maar dan toch op de snelweg door een E36 M3 weg worden gereden blijkbaar?

-
- Geelhoed
Dat is dan weer niet waar, kijk naar deze 335d, door het afvallende koppel een heel vlakke vermogenscurve.Robin schreef:Te korte powerband
Van 3100 tot 4600 heb je 95% van je vermogen, dat is veel breder dan van 6000 tot 7500 voor een benzine (als die al aan 95% komt)
Het is niet voor niets dat een diesel met gelijk specifiek max vermogen (pk/kg dus) 10% sneller van 0 naar 100 sprint dan zijn benzine broeder.
[img:1024:724]http://i290.photobucket.com/albums/ll24 ... 35de91.gif[/img]
-
En v.w.b. het testje tussen mij en Erik, dit was vanaf 100 km per uur.Robin schreef:Te korte powerband en een schop in je rug die te kort duurt jammergenoeg. Niks lineairs aan tov z'n benzinebroeder:)
- Sperdy
Afgezien van onze, overigens interessante, discussie over pk's/koppel van een diesel tov. een bezine, concentreert mijn kritiek op deze vergelijking van Bright lease zich op hun 'belanghebbende' conclusie, namelijk:
Conclusie:
'Je kunt een RS4 net zo goed laten staan, want met een 335d heeft de leaserijder een net zo snelle sportauto. Bovendien is de 335d zuiniger en goedkoper'.
1) Het belang van Brightlease
Brightlease schrijft dit, over beter gezegd, 'promoot' deze stelling, omdat zij weet dat potentiele leaserijders van een 335d, misschien wel rijkhalzend uitkijken naar de, overigens altijd botergeile(!), Audi RS4. Een RS4 wordt niet geleased (daar geloof ik niets van), want is gewoonweg te duur. Een M3 E92 wordt ook niet geleased. Misschien door een handjevol bedrijfseigenaren of zo iets (met geld over).
Maar een 335d wordt natuurlijk wel geleased. Het is, volgens Brightlease, een extra stimulans om een 335d te leasen, omdat je met de 335d - verdorie - de snelheids- en autosensatie krijgt van een RS4! Wat?, zelfs een betere sportauto! Ben ik even cooool. Onzin natuurlijk.
2) De test
Dat is een natuurlijk en kippentest. Een 420pk RS4 4x4 rijdt een 286pk diesel van BMW het snot voor het ogen, wanneer het om echte raceprestaties aan gaat. Ik durf je dat op een briefje te geven. Hoe goed die 335d ook is natuurlijk. Zet ze maar op de Nurnburgring, een RS4 is sneller. Zijn vast wel tabelletjes van.
Bovendien, had Brightlease dezelfde test(methode) gedaan tussen een RS4 en een bijv. Seat Tdi 180pk, dan waarempel, had die Seat ook aan de bumper kunnen blijven kleven wanneer beide auto's de A12 opdraaide bij Woerden. Voila, een Seat TDi is net zo een goed racemonster als een RS4....
Dus Brightlease zet je op het verkeerde been, door deze kneutertest (ik had hem kunnen doen, zou ik bijna zeggen
). En dat is het verkeerde aan deze test. Het is uit eigen belang. Dat hedendaagse auto's qua 'snelheids' rijden tussen de 250 - 400 pk heel dicht bij elkaar zitten in het dagelijks verkeer (dus beetje inhalen en optrekken etc.) is niet nieuw.
Conclusie:
'Je kunt een RS4 net zo goed laten staan, want met een 335d heeft de leaserijder een net zo snelle sportauto. Bovendien is de 335d zuiniger en goedkoper'.
1) Het belang van Brightlease
Brightlease schrijft dit, over beter gezegd, 'promoot' deze stelling, omdat zij weet dat potentiele leaserijders van een 335d, misschien wel rijkhalzend uitkijken naar de, overigens altijd botergeile(!), Audi RS4. Een RS4 wordt niet geleased (daar geloof ik niets van), want is gewoonweg te duur. Een M3 E92 wordt ook niet geleased. Misschien door een handjevol bedrijfseigenaren of zo iets (met geld over).
Maar een 335d wordt natuurlijk wel geleased. Het is, volgens Brightlease, een extra stimulans om een 335d te leasen, omdat je met de 335d - verdorie - de snelheids- en autosensatie krijgt van een RS4! Wat?, zelfs een betere sportauto! Ben ik even cooool. Onzin natuurlijk.
2) De test
Dat is een natuurlijk en kippentest. Een 420pk RS4 4x4 rijdt een 286pk diesel van BMW het snot voor het ogen, wanneer het om echte raceprestaties aan gaat. Ik durf je dat op een briefje te geven. Hoe goed die 335d ook is natuurlijk. Zet ze maar op de Nurnburgring, een RS4 is sneller. Zijn vast wel tabelletjes van.
Bovendien, had Brightlease dezelfde test(methode) gedaan tussen een RS4 en een bijv. Seat Tdi 180pk, dan waarempel, had die Seat ook aan de bumper kunnen blijven kleven wanneer beide auto's de A12 opdraaide bij Woerden. Voila, een Seat TDi is net zo een goed racemonster als een RS4....
Dus Brightlease zet je op het verkeerde been, door deze kneutertest (ik had hem kunnen doen, zou ik bijna zeggen

-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Toeren x koppel = vermogenGeelhoed schreef:Koppelfapper.Leen schreef:de altijd aanwezige nm's.
Wanneer leert men nou eens dat koppel nietszeggend is. Kijk naar het vermogen.
Hoe hoger dus 't koppel, hoe hoger 't vermogen. 8)
Daarom stort 't vermogen van een diesel ook zo snel in.....bovenin ook geen koppel.
- wjn
Ze (Audi) hebben een nieuwe V6 compressor gepresenteerd.cooldragon schreef:RS4 is toch nog niet bekend wat erin gaat komen?wjn schreef:Leuk hoe ze de voordelen ompraten in nadelen (quattro heeft teveel grip, is geen fun)![]()
Wacht maar op de nieuwe RS4 (V6 kompressor) 8)
Ik weet wel dat er in de nieuwe S4 een twin turbo 3.0V6 komt, maar ik dacht dat ze betr de RS4 er nog niet uit zijn?
Volgens hun heeft de compressor meer voordelen dan nadelen tov een dubbele turbo.
- Daniel
Met dien verstande dat een 535d het op het Top Gear circuit al vrij ruim niet redde tegen een 545i ('slechts' 47 pk meer en 130 Nm minder) en dat ie door een M5 volslagen naar huis gereden wordt, terwijl een RS4 en een 335d toch wat dichter bij elkaar blijven.alpinab10biturbo schreef: Zelfde als een E60 M5 vs E60 535d overigens.
Kern is dat hard rijden met zo'n dikke diesel zo ongeveer foolproof is: toerental, versnelling maakt allemaal geen bal uit, hij gaat toch wel. Met een hoogtoerige benzinemotor luistert het veel nauwer maar als je het goed doet is de beloning veel groter.
-
Geelhoed schreef:Dat is dan weer niet waar, kijk naar deze 335d, door het afvallende koppel een heel vlakke vermogenscurve.Robin schreef:Te korte powerband
Van 3100 tot 4600 heb je 95% van je vermogen, dat is veel breder dan van 6000 tot 7500 voor een benzine (als die al aan 95% komt)
Het is niet voor niets dat een diesel met gelijk specifiek max vermogen (pk/kg dus) 10% sneller van 0 naar 100 sprint dan zijn benzine broeder.
De powerband van zeg 2000-4500rpm(335d praktijk getest) en mijn kar:2000-7000 vind ik nogal een verschil:)
Maar voor 'n normale benzineauto is de powerband ook kleiner, in de praktijk. De 335d zit zo snel in z'n begrenser....
-
-
Alles letterlijk vertalend heb je helemaal gelijk. In de praktijk niet.Geelhoed schreef:Power is engels voor vermogen, je moet dus niet naat het koppel kijken als je het over powerband hebt.Robin schreef: De powerband van zeg 2000-4500rpm(335d praktijk getest) en mijn kar:2000-7000 vind ik nogal een verschil:)
Want dan is de 'powerband' van de STANDAARD 335d ook niet eerlijk. Van 3100-4600. Maak daar maar 3800-4500 van dan ofzo:)
- Geelhoed
-
Klopt. En dan wint een goed bereden doortrekkende E36 M3 het op pk's van een getunede 335d. Koppel is leuk voor dagelijks/schakellui/trekkrachtcomfort. Maar at the end of the day met doortrekken winnen de pk's.
Nu is het wél zo dat een 335d z'n max vermogen levert bij 4000 ipv 4600. Mijn motor doet dat ook bij 5900, Toch is het vreemd dat ik al sprintend naar bijna 7000 (om 911s en S5en enzo af te schudden ), dat dat blijkbaar goed genoeg is om sneller te zijn...en niet die 6000. Maar ja die lui lellen natuurlijk ook tot over hun max vermogen waarschijnlijk(?)
Nu is het wél zo dat een 335d z'n max vermogen levert bij 4000 ipv 4600. Mijn motor doet dat ook bij 5900, Toch is het vreemd dat ik al sprintend naar bijna 7000 (om 911s en S5en enzo af te schudden ), dat dat blijkbaar goed genoeg is om sneller te zijn...en niet die 6000. Maar ja die lui lellen natuurlijk ook tot over hun max vermogen waarschijnlijk(?)
Laatst gewijzigd door Robin op 19 jun 2008, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maus335i
Is dat nie gewoon een gechipte 335d?ErnstV schreef:Hier de uitslag van de test bij JD.

Laatst gewijzigd door Maus335i op 19 jun 2008, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-