
Audi A8 W12 6.0 <---> Audi S8 V10 5.2
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Hoef hier eigenlijk niks aan toe te voegen. Ook beide gereden. Snelheidsverschil merk je amper en het onderstel van de S8 vind ik maar niks. Dit hoort niet bij een A8 en voelt dan ook raar aan.
De W12 rijdt gewoon stukken lekkerder. Als het sportief moet: RS4 R8 Porsche whatever 8)
Wat Marc zegt: Voordemper eruit
(+ S8 looks
)
De W12 rijdt gewoon stukken lekkerder. Als het sportief moet: RS4 R8 Porsche whatever 8)
Wat Marc zegt: Voordemper eruit


- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Maar dat koppel is er wel al bij erg lage toeren. Zo'n V8 diesel is gewoon echt superfijn! Ik rijd zakelijk nu veel in een S420 CDI, en ik prefereer dat echt boven een s500/s600. Mede doordat je niet van tankstation naar tankstation hoeft te rijden. (1:11 bij rustig 140, 1:7.5 bij veel stad en 180)Maurice Graber schreef:Mjah 50nm koppel meer dan ik heb. Ok dan weet ik een beetje wat ik er van moet voorstellen
En als JD er dan ook nog eens een chip in gooit en quattro [img:15:15]http://i.fokzine.net/s/kwijl.gif[/img][img:15:15]http://i.fokzine.net/s/kwijl.gif[/img] , ik zou het wel weten

-
- Berichten: 3379
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Off topic, ik vond de meerprijs van 2 cylinders meer te belachelijk voor woorden bij Mercedes. ( S320 CDI Prestige Plus lang tov S420 CDI Prestige Plus lang, zo'n 22K in Euro's..)Casper schreef: Maar dat koppel is er wel al bij erg lage toeren. Zo'n V8 diesel is gewoon echt superfijn! Ik rijd zakelijk nu veel in een S420 CDI, en ik prefereer dat echt boven een s500/s600. Mede doordat je niet van tankstation naar tankstation hoeft te rijden. (1:11 bij rustig 140, 1:7.5 bij veel stad en 180)
De S320 CDI rijdt prima... ( 1 op 15 bij 140, 1 op 11 bij veel in de stad en 180....)
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Off topic, ik vond de meerprijs van 2 cylinders meer te belachelijk voor woorden bij Mercedes. ( S220 CDI Prestige Plus lang tov S320 CDI Prestige Plus lang, zo'n 22K in Euro's..)PeterB schreef:Off topic, ik vond de meerprijs van 2 cylinders meer te belachelijk voor woorden bij Mercedes. ( S320 CDI Prestige Plus lang tov S420 CDI Prestige Plus lang, zo'n 22K in Euro's..)Casper schreef: Maar dat koppel is er wel al bij erg lage toeren. Zo'n V8 diesel is gewoon echt superfijn! Ik rijd zakelijk nu veel in een S420 CDI, en ik prefereer dat echt boven een s500/s600. Mede doordat je niet van tankstation naar tankstation hoeft te rijden. (1:11 bij rustig 140, 1:7.5 bij veel stad en 180)
De S320 CDI rijdt prima... ( 1 op 15 bij 140, 1 op 11 bij veel in de stad en 180....)
De S220 CDI rijdt prima... ( 1 op 15 bij 140, 1 op 11 bij veel in de stad en 180....)
Sorry, kon het niet laten.

- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Offtopic2: Als ik het zelf zou moet betalen was ik ook niet voor de S420 gegaan (niet voor een S-klasse in het algemeen). Maarja, datzelfde geld natuurlijk voor een W12PeterB schreef:Off topic, ik vond de meerprijs van 2 cylinders meer te belachelijk voor woorden bij Mercedes. ( S320 CDI Prestige Plus lang tov S420 CDI Prestige Plus lang, zo'n 22K in Euro's..)Casper schreef: Maar dat koppel is er wel al bij erg lage toeren. Zo'n V8 diesel is gewoon echt superfijn! Ik rijd zakelijk nu veel in een S420 CDI, en ik prefereer dat echt boven een s500/s600. Mede doordat je niet van tankstation naar tankstation hoeft te rijden. (1:11 bij rustig 140, 1:7.5 bij veel stad en 180)
De S320 CDI rijdt prima... ( 1 op 15 bij 140, 1 op 11 bij veel in de stad en 180....)

De oude S320CDI kreeg ik op lange ritten regelmatig op de 6.7L/100km. Echt top voor een 6 cilinder diesel.
Maar zo'n V8 loopt wel mooi hoor. Waar de 320CDI bij >180km/u toch wel een beetje buiten adem kwam, sleurt die S420CDI echt als een dolle door naar de 250km/u. Maar ik zou ook liever een S320CDI nemen en voor het verschil een E36 M3 en een hoop geld over

-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
RITE? Van de nieuwe BMW-religie zeker... 

- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
70nm en al bij 1600RPM, zeg maar per direkt beschikbaar 8) De W12 is super smeuiig hoor en ik heb alleen het oude model gereden. De nieuwere zal vast nog beter zijn maar de 4.2TDI vond ik echt zo'n beul. Niets wachten gewoon meteen verschrikkelijk veel powerMaurice Graber schreef:Mjah 50nm koppel meer dan ik heb. Ok dan weet ik een beetje wat ik er van moet voorstellen

- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
Mijn keuze was en is de W12. Beide geprobeerd.
De W12 rijdt rustiger. De S8 is nerveus, terwijl de fun van de inderdaad super gave sound in de auto toch niet hoorbaar is. En sportief........ 1960 kg.......... Nee, niet echt.
mijn mening: de S8 koop je voor de buren, de W12 voor jezelf.
En, als je dan echt alles in een auto gecombineerd wilt, spaar dan gewoon nog even door voor een Bentley GTC. Ik lig er tenminste regelmatig van wakker.
De W12 rijdt rustiger. De S8 is nerveus, terwijl de fun van de inderdaad super gave sound in de auto toch niet hoorbaar is. En sportief........ 1960 kg.......... Nee, niet echt.
mijn mening: de S8 koop je voor de buren, de W12 voor jezelf.
En, als je dan echt alles in een auto gecombineerd wilt, spaar dan gewoon nog even door voor een Bentley GTC. Ik lig er tenminste regelmatig van wakker.

- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
[img:1000:924]http://www.sohosted.com/maurice/w12.jpg[/img]Niels schreef:70nm en al bij 1600RPM, zeg maar per direkt beschikbaar 8) De W12 is super smeuiig hoor en ik heb alleen het oude model gereden. De nieuwere zal vast nog beter zijn maar de 4.2TDI vond ik echt zo'n beul. Niets wachten gewoon meteen verschrikkelijk veel powerMaurice Graber schreef:Mjah 50nm koppel meer dan ik heb. Ok dan weet ik een beetje wat ik er van moet voorstellen
Doet er niet echt aan onder toch?
Op de W12 kan je trouwens een twinturbokit krijgen naar het schijnt. 600pk voor slechts 45.000 euro

Tussenstand loopt aardig gelijk op. Na een behoorlijke achterstand van de W12 tov de S8 is de stand nu 21 stemmen voor de W12 en 24 voor de S8!
En een A8 W12 met S8 neus dan? :p Velgen komen er al aan en zilveren spiegels lijken me ook leuk. Maarja.. tis nou eenmaal geen S8 he
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], ED35 en 6 gasten