DNRT Oschersleben, we zijn weer thuis
-
Is het filmpje op gekluns geknipt of is het echt het hele weekend "gepruts in de duinen" geweest?
Ben zaterdagmiddag ff langs geweest om Guiliabc gedag te zeggen, maar ben vrij snel weer weggevlucht. Een kennis noemde CPZ altijd "de duurste camping van Nederland", het duurde welgeteld 5 minuten alvorens weer helemaal duidelijk was waarom. Dit was de eerste keer in 10 jaar dat ik tijdens een raceweekend op CPZ was, en ik heb het er wel weer voor 10 jaar mee gehad.
Ben zaterdagmiddag ff langs geweest om Guiliabc gedag te zeggen, maar ben vrij snel weer weggevlucht. Een kennis noemde CPZ altijd "de duurste camping van Nederland", het duurde welgeteld 5 minuten alvorens weer helemaal duidelijk was waarom. Dit was de eerste keer in 10 jaar dat ik tijdens een raceweekend op CPZ was, en ik heb het er wel weer voor 10 jaar mee gehad.
Leg eens uit??steve smith schreef:Is het filmpje op gekluns geknipt of is het echt het hele weekend "gepruts in de duinen" geweest?
- Tom V
Bij de Superraceweekenden is het altijd erg druk, bij normale ZAC dagen is het vaak wat minder.steve smith schreef:Is het filmpje op gekluns geknipt of is het echt het hele weekend "gepruts in de duinen" geweest?
Dat filmpje ben ik wel met je eens, bij de eerste anderhalve minuut had ik het idee naar een rallycross filmpje te kijken.
Wat wil je anders met meer dan 15 tot 20 manches per dag met meer dan 300 deelnemers per dag, dan gebeurd er wel eens wat jaTom944 schreef:Bij de Superraceweekenden is het altijd erg druk, bij normale ZAC dagen is het vaak wat minder.steve smith schreef:Is het filmpje op gekluns geknipt of is het echt het hele weekend "gepruts in de duinen" geweest?
Dat filmpje ben ik wel met je eens, bij de eerste anderhalve minuut had ik het idee naar een rallycross filmpje te kijken.
- Tom V
Dat geloof ik meteen, is ook niet erg. Het ging erom dat het filmpje alleen daarom leek te gaan. Er zijn ook mooie inhaalacties, close acties e.d. , die mogen ook in een filmpje.luco hornsveld schreef:Wat wil je anders met meer dan 15 tot 20 manches per dag met meer dan 300 deelnemers per dag, dan gebeurd er wel eens wat jaTom944 schreef:Bij de Superraceweekenden is het altijd erg druk, bij normale ZAC dagen is het vaak wat minder.steve smith schreef:Is het filmpje op gekluns geknipt of is het echt het hele weekend "gepruts in de duinen" geweest?
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
Vol blokkeren en in blijven sturen...
Enerzijds komt dat natuurlijk omdat ze te laat beginnen met remmen, anderzijds omdat de auto's niet op een natweer setup staan, maar vooral omdat die lui allemaal dezelfde fout maken. Blokkeren en gewoon stug door blijven remmen...
Je ziet later in 't filmpje veel dezelfde fouten bij de achterwielaandrijvers. Auto dwars, tegensturen, maar niet terugsturen, dus tankslapper en iemand anders daarmee onnodig van de baan rossen. Zo ontzettend onnodig.
Nee leren driften is niet nodig als je gaat racen, dat is langzamer. Ja ja.
Enerzijds komt dat natuurlijk omdat ze te laat beginnen met remmen, anderzijds omdat de auto's niet op een natweer setup staan, maar vooral omdat die lui allemaal dezelfde fout maken. Blokkeren en gewoon stug door blijven remmen...
Je ziet later in 't filmpje veel dezelfde fouten bij de achterwielaandrijvers. Auto dwars, tegensturen, maar niet terugsturen, dus tankslapper en iemand anders daarmee onnodig van de baan rossen. Zo ontzettend onnodig.
Nee leren driften is niet nodig als je gaat racen, dat is langzamer. Ja ja.
- Bert ///M3
- Dennis Cavallino
Net of er niemand anders is die met fwd dwars kan? Zo moeilijk is dat niet hoor, er zijn er hier genoeg, neem Knot. Alleen is er wel een verschil tussen een hothatch in full race trim als de jouwe en een standaard 205 GTI-achtig hok op straatbanden natuurlijk. Jouw auto is hap snap weg lijkt me, je moet echt snel reageren als die uitbreekt... en je hebt amper ruimte om tegen te sturen. Gewoon niet dwars gaan Luco! 

- Dennis Cavallino
-
- Auto: M3P, 130i
Is dat met een FWD op bijv. driftdagen van Dick goed te oefenen, ondank het rwd geweld?!Dennis Cavallino schreef:Net of er niemand anders is die met fwd dwars kan? Zo moeilijk is dat niet hoor, er zijn er hier genoeg, neem Knot. Alleen is er wel een verschil tussen een hothatch in full race trim als de jouwe en een standaard 205 GTI-achtig hok op straatbanden natuurlijk. Jouw auto is hap snap weg lijkt me, je moet echt snel reageren als die uitbreekt... en je hebt amper ruimte om tegen te sturen. Gewoon niet dwars gaan Luco!
Zag in het filmpje een witte ex-Saxo Cup rijden. Daar rijdt toch een dame in? Wat voor tijden rijdt ze met dat gebakje?
Die dame rijdt daar gewoon 2.06 mee en is erg snel.indobesar schreef:Is dat met een FWD op bijv. driftdagen van Dick goed te oefenen, ondank het rwd geweld?!Dennis Cavallino schreef:Net of er niemand anders is die met fwd dwars kan? Zo moeilijk is dat niet hoor, er zijn er hier genoeg, neem Knot. Alleen is er wel een verschil tussen een hothatch in full race trim als de jouwe en een standaard 205 GTI-achtig hok op straatbanden natuurlijk. Jouw auto is hap snap weg lijkt me, je moet echt snel reageren als die uitbreekt... en je hebt amper ruimte om tegen te sturen. Gewoon niet dwars gaan Luco!
Zag in het filmpje een witte ex-Saxo Cup rijden. Daar rijdt toch een dame in? Wat voor tijden rijdt ze met dat gebakje?
Trouwens ook een hele spontane en vriendelijke dame.
Ze had alleen versnellingsbakprobemen, daar kwam dus ook de rook vandaan.
-
Hij was al overgespoten toen ik hem kocht.Helaas laat ik er weer een laklaag op aanbrengen maar de auto is nu gifgroen en dat vind ik er dus niet uitzien!!Dennis Cavallino schreef:Zonde als die BMW Art looks verdwijnen Leonard. Zo'n spuitbeurt kost normaal zo maar een paar duizend euro. Maar goed, er zitten nog heel wat unieke zaken (uniek in de zin dat je die spullen gewoon zomaar kan kopen/laten maken) op en aan die auto die die auto zo bijzonder maken. Ik wil niet weten wat je ervoor betaald hebt, maar ik weet wel dat opbouwen van zo'n zelfde E30 veel en veel duurder is dan het budget van de meeste E30 cup deelnemers. Hulde voor Peter destijds die de moeite destijds heeft genomen om er al zijn kennis en kunde in te stoppen... en daarna natuurlijk nog weer meer geleerd had over E30 preparatie en dat nu weer in zijn E30 heeft gestopt.![]()
Je hebt een gave auto, ik ben oprecht jaloers. Beter wordt een E30 niet zo gauw. Dit exemplaar is een klassieker in de dop en daarom hoop ik dat je hem niet zomaar over laat spuiten.
Over dat beter: Het onderstel word vervangen door intrax en er kan nog wat gewicht uit dus we gaan nu voor de 2.03 op CPZ

- Laurens
Goed bij deze dan een verslag van vorige week
Na een aantal weken rust was het weer tijd om een weekend te gaan knallen bij de DNRT.
Zaterdag ochtend al heel vroeg op pad want de kwalificaties begonnen al om negen uur.
Gelukkig was er voor mij vrijdagavond al ingeschreven dus moest alleen maar in de rij voor de technische keuring, die dit maal niet zo groot was.
De auto zonder op of aanmerkingen weer goed gekeurd, dus kon er om kwart voor tien begonnen worden met de kwalificatie.
De kwalificatie duurde maar 15 minuten, dat betekent eigenlijk maar 5 rondjes om een tijd neer te zetten. En dat zonder vrije training...
Ondanks een redelijk volle baan en geen vrij rondje er een 1.58.463 uit kunnen halen. Dit was genoeg voor een 10e plaats algemeen en 3e in mijn klasse.
[img::]http://img518.imageshack.us/img518/518/ ... 796tw9.jpg[/img]
Helaas was het veld in de Supersport klasse dit keer niet zo groot ( 8 auto's) en was het verschil onderling groot, de snelste reed 1.50 en "langzaamste" 2.00.
Eigenlijk 4 races gehad waarin ik in gevecht ben geweest met een Seat Leon, een BMW Z3 en Ben met de Porsche.
[img:800:533]http://img59.imageshack.us/img59/5375/g ... hg3kb2.jpg[/img]
De laatste race was voor mij mooiste, ondanks dat ik 2 maal door de Leon werd geraakt. Hij moest daardoor na 3 rondes al stoppen en daardoor onstond er een mooi gevecht met Ben.
Met als gevolg een aantal maal 2 breed van de Tarzan tot de Hugenholz. Maar het ging zoals racen hoort te gaan, zonder contact dus. Uiteindelijk net voor Ben kunnen finishen maar het heeft me flink wat moeite gekost.
[img:640:427]http://img95.imageshack.us/img95/6516/s ... 991dp4.jpg[/img]
Al met al een erg leuk weekend gehad
Volgende DNRT evenement voor mij is de trainingsdag op Spa dinsdag 15 juli.

Na een aantal weken rust was het weer tijd om een weekend te gaan knallen bij de DNRT.
Zaterdag ochtend al heel vroeg op pad want de kwalificaties begonnen al om negen uur.
Gelukkig was er voor mij vrijdagavond al ingeschreven dus moest alleen maar in de rij voor de technische keuring, die dit maal niet zo groot was.
De auto zonder op of aanmerkingen weer goed gekeurd, dus kon er om kwart voor tien begonnen worden met de kwalificatie.
De kwalificatie duurde maar 15 minuten, dat betekent eigenlijk maar 5 rondjes om een tijd neer te zetten. En dat zonder vrije training...
Ondanks een redelijk volle baan en geen vrij rondje er een 1.58.463 uit kunnen halen. Dit was genoeg voor een 10e plaats algemeen en 3e in mijn klasse.
[img::]http://img518.imageshack.us/img518/518/ ... 796tw9.jpg[/img]
Helaas was het veld in de Supersport klasse dit keer niet zo groot ( 8 auto's) en was het verschil onderling groot, de snelste reed 1.50 en "langzaamste" 2.00.
Eigenlijk 4 races gehad waarin ik in gevecht ben geweest met een Seat Leon, een BMW Z3 en Ben met de Porsche.
[img:800:533]http://img59.imageshack.us/img59/5375/g ... hg3kb2.jpg[/img]
De laatste race was voor mij mooiste, ondanks dat ik 2 maal door de Leon werd geraakt. Hij moest daardoor na 3 rondes al stoppen en daardoor onstond er een mooi gevecht met Ben.
Met als gevolg een aantal maal 2 breed van de Tarzan tot de Hugenholz. Maar het ging zoals racen hoort te gaan, zonder contact dus. Uiteindelijk net voor Ben kunnen finishen maar het heeft me flink wat moeite gekost.
[img:640:427]http://img95.imageshack.us/img95/6516/s ... 991dp4.jpg[/img]
Al met al een erg leuk weekend gehad

Volgende DNRT evenement voor mij is de trainingsdag op Spa dinsdag 15 juli.