Nieuwe 350Z kost vandaag de dag ook 60000 euro. Significant verschil lijkt me.Tom schreef:Lijkt me een fijne auto maar alleen als het per se een diesel moet zijn. Dus voor mensen met een ruim leasebudget die een 3 niet nodig vinden. No way dat ik 42k ga betalen (KAAL!!) voor een hatchback diesel. Is bijna 350Z-geld en dan wist ik het wel.
BMW 123d!
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
hmm, ja, in dat geval zijn (dikke) benzines inderdaad geen optie.Tristan schreef:Mijn Leon is van Jan. 2007 en staat nu op 43.000km. En dan ben ik nog 5 maanden in Australie geweest.Ferdinand schreef:hoeveel rij je per jaar Tristan?
(Hier komt een ongevraagd advies) Ik zou een 120d doen Executive en al die assecoire-rommel laten zitten. Neem bijv. een Tom Tom. De standaard radio (vind ik werkelijk uitstekend!). Ik heb een executive en M pakket, je valt achterover wat je daar allemaal voor krijgt.
groetjes, ferdinand
-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
OK wist ik nietRico v Velzen schreef:Nieuwe 350Z kost vandaag de dag ook 60000 euro. Significant verschil lijkt me.Tom schreef:Lijkt me een fijne auto maar alleen als het per se een diesel moet zijn. Dus voor mensen met een ruim leasebudget die een 3 niet nodig vinden. No way dat ik 42k ga betalen (KAAL!!) voor een hatchback diesel. Is bijna 350Z-geld en dan wist ik het wel.

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
350Z is ook slachtoffer geworden van de slurptax, iets van 6 a 7K duurder gewordenTom schreef:OK wist ik nietRico v Velzen schreef:Nieuwe 350Z kost vandaag de dag ook 60000 euro. Significant verschil lijkt me.Tom schreef:Lijkt me een fijne auto maar alleen als het per se een diesel moet zijn. Dus voor mensen met een ruim leasebudget die een 3 niet nodig vinden. No way dat ik 42k ga betalen (KAAL!!) voor een hatchback diesel. Is bijna 350Z-geld en dan wist ik het wel.

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
120d rijdt prima idd, maar ben bang dat na een tijdje ik het vermogen ga missen. En 123d is erg snel en zou er minder snel op uitgekeken zijn. Maar goed, eerst even rijden. Misschien vind ik het wel helemaal niets.Ferdinand schreef:
(Hier komt een ongevraagd advies) Ik zou een 120d doen Executive en al die assecoire-rommel laten zitten. Neem bijv. een Tom Tom. De standaard radio (vind ik werkelijk uitstekend!). Ik heb een executive en M pakket, je valt achterover wat je daar allemaal voor krijgt.

-
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22
Ik ben wel benieuwd of het verschil met chip tov de recentere versie van de 20d, dus de 177pk versie, ook zo groot zou zijn? Met andere woorden, zou dat ook de moeite waard zijnErnstV schreef:@Tristan; Ik heb mijn 120d destijds (2005) laten chippen en een ander luchtfilter genomen. Verschil is groot tov standaard 163pk, 200 pk. Optie?
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Wat rijdt iemand die nou ook wel eens even lekker gas geeft nou gemiddeld met een 130i ?
1:10 kan ik mij eigenlijk niet voorstellen, aangezien ik dat verbruik ook had met mijn E36 318is. Terwijl er ook genoeg mensen met een M3 datzelfde verbruik hebben, dat kan toch niet ?
Gemiddeld rij ik met de 118d 1:14,5 terwijl de fabrieksopgave 1:21,5 is (volgensmij). Je rijdt niet de fabriekscijfers.
Als ik zelf dagelijks een 130i zou rijden denk ik dat ik op 1:7 'a 1:8 uit kom. En met een 123d zal dat rond de 1:12,5 zijn.
Maar dan nog je moet tegenwoordig heeel veel km's maken voordat het uit kan. Bij mij kan het inmiddels niet meer uit, terwijl het omslagpunt bij aanschaf bij 25k zat. Wat ik dus ook rijdt. Hoe dat komend jaar komt weet ik niet, aangezien ik nu wonen en werken combineer.
1:10 kan ik mij eigenlijk niet voorstellen, aangezien ik dat verbruik ook had met mijn E36 318is. Terwijl er ook genoeg mensen met een M3 datzelfde verbruik hebben, dat kan toch niet ?

Gemiddeld rij ik met de 118d 1:14,5 terwijl de fabrieksopgave 1:21,5 is (volgensmij). Je rijdt niet de fabriekscijfers.
Als ik zelf dagelijks een 130i zou rijden denk ik dat ik op 1:7 'a 1:8 uit kom. En met een 123d zal dat rond de 1:12,5 zijn.
Maar dan nog je moet tegenwoordig heeel veel km's maken voordat het uit kan. Bij mij kan het inmiddels niet meer uit, terwijl het omslagpunt bij aanschaf bij 25k zat. Wat ik dus ook rijdt. Hoe dat komend jaar komt weet ik niet, aangezien ik nu wonen en werken combineer.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Met een 330i (258pk versie) haal ik 8,7l / 100km bij rustig rijden met 95/140km/h cruisesnelheden (100/145 op de teller) buiten de bebouwde kom en snelweg. Bij wat sportiever gebruik stijgt het verbruik al snel richting de 10,5l/100km. Soms kom ik boven de 11l maar dan alleen als ik mijn woon/werktraject op hoge snelheid afleg. Dit zijn overigens de metingen van de boordcomputer die wat gunstiger zijn dan het werkelijke verbruik.Jelmer850i schreef:Wat rijdt iemand die nou ook wel eens even lekker gas geeft nou gemiddeld met een 130i ?
1:10 kan ik mij eigenlijk niet voorstellen, aangezien ik dat verbruik ook had met mijn E36 318is. Terwijl er ook genoeg mensen met een M3 datzelfde verbruik hebben, dat kan toch niet ?![]()
Ik doe overigens vrijwel geen stadsverkeer.
Voor 1:7 moet ik serieus moeite doen (200 proberen rijden op een snelweg met constant remmen en accellereren naar 7000 toeren).
Laatst gewijzigd door Femme op 31 mei 2008, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Ik rij met circuitdagen en op jaarbasis +/- 30.000 km waarvan de helft van het woon/werkverkeer binnendoor, 1 op 8.4 volgens de boordcomputer en daar mag je volgens mij 0.3 vanaf trekken. Maar ik ben dan ook niet zuinig op benzine en trek echt regelmatig flink door. Ben een vrij agressieve rijder wat dat betreft en de auto krijgt het niet kado.Jelmer850i schreef:Wat rijdt iemand die nou ook wel eens even lekker gas geeft nou gemiddeld met een 130i ?
1:10 kan ik mij eigenlijk niet voorstellen, aangezien ik dat verbruik ook had met mijn E36 318is. Terwijl er ook genoeg mensen met een M3 datzelfde verbruik hebben, dat kan toch niet ?![]()
Gemiddeld rij ik met de 118d 1:14,5 terwijl de fabrieksopgave 1:21,5 is (volgensmij). Je rijdt niet de fabriekscijfers.
Als ik zelf dagelijks een 130i zou rijden denk ik dat ik op 1:7 'a 1:8 uit kom. En met een 123d zal dat rond de 1:12,5 zijn.
Maar dan nog je moet tegenwoordig heeel veel km's maken voordat het uit kan. Bij mij kan het inmiddels niet meer uit, terwijl het omslagpunt bij aanschaf bij 25k zat. Wat ik dus ook rijdt. Hoe dat komend jaar komt weet ik niet, aangezien ik nu wonen en werken combineer.
1 op 7 zal je dus echt heel erg je best op moeten doen.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Denk dat 1 op 8 a 9 voor een 130i en 1 op 12,5 voor de 123d reeële waardes zijn voor dergelijke auto's. Brandstofopgaves trek ik me al lang niks meer van aanJelmer850i schreef:Wat rijdt iemand die nou ook wel eens even lekker gas geeft nou gemiddeld met een 130i ?
1:10 kan ik mij eigenlijk niet voorstellen, aangezien ik dat verbruik ook had met mijn E36 318is. Terwijl er ook genoeg mensen met een M3 datzelfde verbruik hebben, dat kan toch niet ?![]()
Gemiddeld rij ik met de 118d 1:14,5 terwijl de fabrieksopgave 1:21,5 is (volgensmij). Je rijdt niet de fabriekscijfers.
Als ik zelf dagelijks een 130i zou rijden denk ik dat ik op 1:7 'a 1:8 uit kom. En met een 123d zal dat rond de 1:12,5 zijn.

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
120d heb ik al in gereden. Vlot zat, maar langzaam vergeleken met de Leon. 123d past daar precies goed tussen qua vermogen en verbruik. Woensdag waarschijnlijk proefrit dus schrijf mijn verslag daarna wel.Macboy schreef:120d met 177pk zal je toch in moet rijden Tristan. Liefst zo kort mogelijk na elkaar. Denk dat als het verschil relatief klein is, dat je dan voor de 120d moet gaan.
Maar goed, ik wil ook graag altijd het beste van het beste
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten