
Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
-
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 18 dec 2007, 14:46
Re: Toyota MR2 (V6 conversion soon..)
Turbo heeft veel meer potentie imo. Maar een v6 is ook wel leuk 

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Toyota MR2 (V6 conversion soon..)
Ik denk dat de vermogensopbouw van een N/A V6 net wat prettiger rijdt in een pittige middenmotor-auto dan een hard inkomende turbo... 

- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Toyota MR2 (V6 conversion soon..)
Een 3S-GTE heeft standaard een vrij nette vermogensopbouw.
I.I.G. niet zo adrupt als de 1e generatie Sierra Cosworth
I.I.G. niet zo adrupt als de 1e generatie Sierra Cosworth

- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Toyota MR2 (V6 conversion soon..)
Ik doe het niet voor de potentie/tunen e.d., dat boeit me niet echt hehe
Heb ook al met bovenstaande MR2 Turbo gereden en die was ook wel aardig rap. Maar ik vind al dat tunen aan turbo blokjes en veel geld uitgeven aan extra vermogen niet zo interessant, ik wil gewoon een fatsoenlijke betrouwbare motor met een beetje leuk vermogen. Als ik op een zondag morgen beslis om naar de ring te gaan, dan moet het een kwestie zijn van sleuteltje omdraaien en lopen, geen gezeik met boost-creep/fuelcuts/vacuüm slangetjes etc etc. Ik heb sowieso geen verstand van turbo motoren dus doe mij maar fijn een N/A motor.

- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Toyota MR2 (V6 conversion soon..)
Mja.. negeer bovenstaand maar
De V6 swap gaat niet door. Ik heb de transportkosten (auto naar UK brengen, terug komen en als auto klaar is weer ophalen in de UK) dusdanig onderschat waardoor de 3S-GTE toch gunstiger is. Ik ben vandaag bij een mr2-specialist geweest hier in Nederland en alles besproken, volgende week ga ik een aanbetaling doen zodat de half-cut (halve MR2) besteld kan worden in Japan.
Wat zijn de plannen ?
- 3e gen. 3S-GTE (245pk/305Nm) met sperbak
- compleet onderhoud, koppeling, ontsteking etc. etc.
- XS intercooler
- Berk 3" downpipe
- Berk 3" Dual catback
- Apexi air intake
- Walbro 255ltr/hr pomp
Dit moet, samen met wat meer turbodruk uiteraard, goed zijn voor ongeveer 280~300pk en meer dan 340Nm , lijkt me wel even voldoende.
- TRD motorsteunen
- Raid hp olietemp, -druk en boostmeter
- Blitz turbotimer
- manuele boostcontroller
- nieuwe fuseekogels en tie-rods rondom
- urethaan bussen voorzijde
- airco wordt verwijderd
Het begin is er al, ik heb een nieuwe radiateur en nieuwer stuurtje, Raid dials zijn al besteld.
Dit kan als definitief beschouwd worden, zodra ik aanbetaald heb hang ik er aan vast (misschien wel beter, kan ik niet meer gaan twijfelen
)


De V6 swap gaat niet door. Ik heb de transportkosten (auto naar UK brengen, terug komen en als auto klaar is weer ophalen in de UK) dusdanig onderschat waardoor de 3S-GTE toch gunstiger is. Ik ben vandaag bij een mr2-specialist geweest hier in Nederland en alles besproken, volgende week ga ik een aanbetaling doen zodat de half-cut (halve MR2) besteld kan worden in Japan.
Wat zijn de plannen ?
- 3e gen. 3S-GTE (245pk/305Nm) met sperbak
- compleet onderhoud, koppeling, ontsteking etc. etc.
- XS intercooler
- Berk 3" downpipe
- Berk 3" Dual catback
- Apexi air intake
- Walbro 255ltr/hr pomp
Dit moet, samen met wat meer turbodruk uiteraard, goed zijn voor ongeveer 280~300pk en meer dan 340Nm , lijkt me wel even voldoende.
- TRD motorsteunen
- Raid hp olietemp, -druk en boostmeter
- Blitz turbotimer
- manuele boostcontroller
- nieuwe fuseekogels en tie-rods rondom
- urethaan bussen voorzijde
- airco wordt verwijderd
Het begin is er al, ik heb een nieuwe radiateur en nieuwer stuurtje, Raid dials zijn al besteld.
Dit kan als definitief beschouwd worden, zodra ik aanbetaald heb hang ik er aan vast (misschien wel beter, kan ik niet meer gaan twijfelen

- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Toyota MR2

-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Toyota MR2
XS power IC lijkt me niet helemaal je-van-het
Neem je ook een AVC-R ? Dan kun je die mooi inregelen om de turbo wat zachter in te laten komen (met een middenmotor wellicht niet verkeerd)

Neem je ook een AVC-R ? Dan kun je die mooi inregelen om de turbo wat zachter in te laten komen (met een middenmotor wellicht niet verkeerd)
- Fietsbel
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
- Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61
Re: Toyota MR2
Je kan beter voor een andere IC gaan, eentje met bewezen kwaliteit.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Toyota MR2
Lijkt mij ook.Fietsbel schreef:Je kan beter voor een andere IC gaan, eentje met bewezen kwaliteit.
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Toyota MR2
Oh ok, deze werd me namelijk aangeraden. Wat zijn de nadelen van de XS ic dan ?
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Toyota MR2
Zijn die transport kosten naar de UK zo hoog dan? Oprij wagen of trailer en dan met de boot over, of tunnel moet toch wel te doen zijn zou je zeggen.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Toyota MR2
Toch wel een beetje 'el cheapo' zeg maarMichel Huisman schreef:Oh ok, deze werd me namelijk aangeraden. Wat zijn de nadelen van de XS ic dan ?

- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Toyota MR2
Ja dat dacht ik dus ook, maar ik schrok er van. Dat geld stop ik liever in de auto zelf dan het te moeten uitgeven aan diesel/boot/overnachting/etc.Bert ///M3 schreef:Zijn die transport kosten naar de UK zo hoog dan? Oprij wagen of trailer en dan met de boot over, of tunnel moet toch wel te doen zijn zou je zeggen.
Inmiddels staat de auto weer thuis in de garage, heeft een hele tijd bij een plaatselijke garage gestaan maar nu het weer slechter begint te worden gaat 'ie mooi naar binnen. Wel vreemd hoe erg men verknocht kan zijn aan een auto, vond het wel fijn er weer eventjes in te zitten na 4 maanden

Maar goed..
Nieuw hebbedingetje(s) onderweg :
TRD kruis (montage boven motor)
Hier worden de extra meters in gemonteerd :
Zo ziet het dan uit.. (origineel dashboard heeft 2 ventilatieroosters op de plaats waar de meters komen)
Origineel :
Met meters :
Stuk netter dan die fast&furieuze meterhouders dacht ik zo.
De Raid meters die binnen zijn :
Voor wat betreft de intercooler.. ik denk dat ik dan maar voor de ATS kit ga. Die is compleet met alle toebehoren en zou ruimschoots aan mijn eisen moeten voldoen.Hijdievaakvanautowisselt schreef: Toch wel een beetje 'el cheapo' zeg maar
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Toyota MR2
waar gaat de lucht nu heen? wordt die door de meters geblazen? 

- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Toyota MR2
links & rechts zitten nog roosters, onder de voorruit, en onder het dashboard t.h.v. je knieën ook.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Toyota MR2
Mooi man, 3SGTE is een super blokkie... Zelf nog altijd fan van geweest (vooral icm de Celica GT4). En XS zou ik ook niet zo snel aan beginnen, qua kwaliteit is het niet bepaald super.
PS, ga je de remmen ook nog upgraden ?
PS, ga je de remmen ook nog upgraden ?
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Toyota MR2
Mooie plannen Mies!
Die middencosnol ziet er erg strak uit!!
Die middencosnol ziet er erg strak uit!!
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Toyota MR2
Ja de remmen zijn al gelijk aan die van een mr2 Turbo m.u.v. de hoofdremcilinder. Die wordt dus vervangen samen met de remleidingen (goodridge). Schijven en blokken ben ik nog niet over uit..VLA schreef:Mooi man, 3SGTE is een super blokkie... Zelf nog altijd fan van geweest (vooral icm de Celica GT4). En XS zou ik ook niet zo snel aan beginnen, qua kwaliteit is het niet bepaald super.
PS, ga je de remmen ook nog upgraden ?
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Toyota MR2
En weer een parts-update hehe.
De gehele uitlaatlijn wordt 3" van Berk Technology. De 3" downpipe heb ik nu al binnen. Het is een wat luxere uitvoering t.o.v. de eenvoudige downpipe. Dit exemplaar heeft de mogelijkheid om een wideband aan te sluiten en de downpipe is voorzien van een ceramische coating.
Het is een bijhoorlijk ding, had ik niet verwacht. 3" is toch best groot



Tevens is de apexi kit gearriveerd. Deze kit is specifiek voor de 3e gen. 3S-GTE. De kit bevat het luchtfilter, montagebuis en bijbehorende brackets evenals een hitteschild. Mooie nette complete kit voor een lage prijs.

Walbro pomp is ook binnen..
En in December deze wielen even ophalen :
Racinghart CP-035 vóór 15" 7j (4.3kg) , achter 16" 7,5j (5.1kg)
Inclusief nieuwe Proxes T1-R bandjes.
Uiteraard zijn de wielen wit.. dus dat vloekt lekker onder een zwarte auto :d


De gehele uitlaatlijn wordt 3" van Berk Technology. De 3" downpipe heb ik nu al binnen. Het is een wat luxere uitvoering t.o.v. de eenvoudige downpipe. Dit exemplaar heeft de mogelijkheid om een wideband aan te sluiten en de downpipe is voorzien van een ceramische coating.
Het is een bijhoorlijk ding, had ik niet verwacht. 3" is toch best groot

Tevens is de apexi kit gearriveerd. Deze kit is specifiek voor de 3e gen. 3S-GTE. De kit bevat het luchtfilter, montagebuis en bijbehorende brackets evenals een hitteschild. Mooie nette complete kit voor een lage prijs.
Walbro pomp is ook binnen..
En in December deze wielen even ophalen :
Racinghart CP-035 vóór 15" 7j (4.3kg) , achter 16" 7,5j (5.1kg)
Inclusief nieuwe Proxes T1-R bandjes.
Uiteraard zijn de wielen wit.. dus dat vloekt lekker onder een zwarte auto :d
-
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 18 dec 2007, 14:46
Re: Toyota MR2
Die Racinghart velgen wou ik voorheen altijd hebben
Kon ze alleen nergens fatsoenlijk vinden.
Ik heb nu Wedssports

Ik heb nu Wedssports

- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Toyota MR2
Nah de wielen even voor de gein gemonteerd.. ziet er wel lekker racy uit dacht ik zo. Wel nog even andere wielmoeren bestellen..



- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Toyota MR2
Leipe shit Mies!
Maar zit je band hier nou verkeerd om (draairichting)??

Maar zit je band hier nou verkeerd om (draairichting)??
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Toyota MR2
hahaha je bent de 3e binnen 5 minuten ! Ja dat klopt.. heb gewoon even gemonteerd om te kijken hoe het uitziet eh. Ik kan er wel mee proberen te rijden.. als jij even komt duwen 

- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch