Radical Sr3
- 964aircooled
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 21:45
- Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station
Tom944 schreef:Svenbooij gaat door voor de koelkast. Even de foto's bekeken, maak van de week een verslagje voor op de site.
[img]http:800:536]http://i32.tinypic.com/zu3zh0.jpg[/img]
[IMG:800:408]http://i31.tinypic.com/161j0ae.jpg[/img]
[IMG:800:375]http://i29.tinypic.com/4qomwz.jpg[/img]

Wat een super auto

ik heb nog wel een paar db-killers liggen van een motorfiets uitlaat.
misschien kun je hier iets mee

- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Nou even een wat concreter verhaaltje, was gister zo ontzettend gaar van de trip en moest toch om 9 uur in Arnhem staan om de gehuurde bus in te leveren, het was een korte nacht.
Allereerst wat foto's van de vorige eigenaar :
[IMG:640:424]http://i45.photobucket.com/albums/f69/t ... 0sr3/1.jpg[/img]
[IMG:640:424]http://i45.photobucket.com/albums/f69/t ... 0sr3/2.jpg[/img]
[IMG:640:425]http://i45.photobucket.com/albums/f69/t ... 0sr3/3.jpg[/img]
[IMG:640:424]http://i45.photobucket.com/albums/f69/t ... 0sr3/4.jpg[/img]
[IMG:640:429]http://i45.photobucket.com/albums/f69/t ... 0sr3/6.jpg[/img]
Het betreft dus een Radical Sr3 met enige aanpassingen. De Sr3 heeft standaard een Hayabusa 1300 met een 205 pk en weegt zo'n 450/500 kilo, even precies wegen en meten moeten we 'm nog.
Verder is dit blauwe ding uitgerust met enkele upgrades :
• Dry sump smering
• SR8 Fully floating 280mm front & rear brake upgrade
• SR8 High down force body work
• Carbon fibre SR8 front under tray
• Carbon fibre rear diffuser & venturi
• Carbon fibre Bi plane rear wing
• Carbon fibre front dive planes & side skirts
• Wheel arch louvers
• Air jack system
Eerste keer rijden moeten we nog even plannen nu, zal waarschijnlijk in juni worden. Bedankt voor de leuke reacties verder!
Allereerst wat foto's van de vorige eigenaar :
[IMG:640:424]http://i45.photobucket.com/albums/f69/t ... 0sr3/1.jpg[/img]
[IMG:640:424]http://i45.photobucket.com/albums/f69/t ... 0sr3/2.jpg[/img]
[IMG:640:425]http://i45.photobucket.com/albums/f69/t ... 0sr3/3.jpg[/img]
[IMG:640:424]http://i45.photobucket.com/albums/f69/t ... 0sr3/4.jpg[/img]
[IMG:640:429]http://i45.photobucket.com/albums/f69/t ... 0sr3/6.jpg[/img]
Het betreft dus een Radical Sr3 met enige aanpassingen. De Sr3 heeft standaard een Hayabusa 1300 met een 205 pk en weegt zo'n 450/500 kilo, even precies wegen en meten moeten we 'm nog.
Verder is dit blauwe ding uitgerust met enkele upgrades :
• Dry sump smering
• SR8 Fully floating 280mm front & rear brake upgrade
• SR8 High down force body work
• Carbon fibre SR8 front under tray
• Carbon fibre rear diffuser & venturi
• Carbon fibre Bi plane rear wing
• Carbon fibre front dive planes & side skirts
• Wheel arch louvers
• Air jack system
Eerste keer rijden moeten we nog even plannen nu, zal waarschijnlijk in juni worden. Bedankt voor de leuke reacties verder!
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Absoluut, helemaal mee eens. Met veel downforce rijden merk je ook niet alleen met de bochten maar bijvoorbeeld ook met remmen, die kracht veranderd behoorlijk als je van hogere naar lagere snelheid gaat.Dennis Cavallino schreef:Erg gaaf! André heeft wel een paar punten: ga trainen voor je in zo'n ding gaat rijden, want je zult echt een tijd spierpijn hebben.![]()
En het gaat echt veels te hard voor tijdens trackdays en cursussen, je zou mee moeten doen met andere auto's die ook downforce hebben, dan wordt 't erg leuk.
Ook moet je leren om met downforce te rijden, dat is toch best apart. Als je te langzaam rijdt, werkt 't niet.
En had nogwel net een koelkast gehaald!svenbooij schreef:
laat die koelkast maar zitten, ik rij liever een keer een paar rondjes mee op circuit Zolder.
Wat een super auto![]()
ik heb nog wel een paar db-killers liggen van een motorfiets uitlaat.
misschien kun je hier iets mee:

Die dB killers, hoe werken die, zijn het supertraps of hoe moet ik deze precies zien? Haalt het veel weg of "net iets"? In principe zit er een demper bij die tot +/- 95 of 96 zou moeten gaan maar dan zit je al met ellende op Zolder.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
VERDOMME TOM......wat heb ik het moeilijk gehad om hier mijn mond over te houden
.
Wat is ie toch ongelooflijk dik!!! Ik kom snel even bij je langs om hem eens goed te bekijken. Nu wil ik jou en je vader vooral ENORM feliciteren met deze schitterende aanwinst. Heel erg veel plezier ervan en veel succes met sporten en leren rijden in dit monster. Die laatste foto van Jochem says it all
.

Wat is ie toch ongelooflijk dik!!! Ik kom snel even bij je langs om hem eens goed te bekijken. Nu wil ik jou en je vader vooral ENORM feliciteren met deze schitterende aanwinst. Heel erg veel plezier ervan en veel succes met sporten en leren rijden in dit monster. Die laatste foto van Jochem says it all

- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Gezien het feit dat het een motorfiets blok betreft biedt dat wel mogelijkheden lijkt me. Die standaard klasses hoor je tegenwoordig ook nauwelijks meer. Db killers zijn meestal buisjes die je in de demper monteert maar dan moet dat wel passen natuurlijk. Er zijn ook dempers in omloop die je met een klep kunt bedienen a la Corvette dat heeft zeg maar. Jekkyl & Hyde heet het merk.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Ik was vanavond even bij Tom en heb het monster even mogen aanschouwen. Kan alleen maar zeggen: WOW!!
Het is echt een waanzinnig ding, toch nog groter dan ik dacht trouwens. Ik heb zelf ook even plaats genomen, maar zelfs mijn lange benen kunnen er gewoon plaats in vinden. Ik zit er eigenlijk verassend lekker in. De hele auto ziet er gewoon echt super uit. het carbon, de enorme verstelbare vleugel, het afneembare-F1 stuur met info erop, de velgen, etc. etc. Het straalt gewoon allemaal pure motorsport uit. En dan......het geluid!! Wat een sound komt er uit dit beestje zeg, waanzinnig!!
Natuurlijk had ik het Nikon-tasje weer even mee en heb dus even een paar plaatjes geschoten.
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_3660copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_3671copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_3680copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_3694copy.jpg[/img]
Het is echt een waanzinnig ding, toch nog groter dan ik dacht trouwens. Ik heb zelf ook even plaats genomen, maar zelfs mijn lange benen kunnen er gewoon plaats in vinden. Ik zit er eigenlijk verassend lekker in. De hele auto ziet er gewoon echt super uit. het carbon, de enorme verstelbare vleugel, het afneembare-F1 stuur met info erop, de velgen, etc. etc. Het straalt gewoon allemaal pure motorsport uit. En dan......het geluid!! Wat een sound komt er uit dit beestje zeg, waanzinnig!!
Natuurlijk had ik het Nikon-tasje weer even mee en heb dus even een paar plaatjes geschoten.
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_3660copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_3671copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_3680copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_3694copy.jpg[/img]
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Mark, schitterende foto's! Was weer even gezellig
.

Hij is zelfs iets korter/even lang als de e30, dus het valt mee. De foto vertekend een beetje.GTRene schreef:hij lijkt inderdaad erg lang...
maar 2.5 G krachten...waar gaat dat overmoet je nagaan, krijg je best wat te voorduren aan je kop
je hebt wel veel SR8 upgrades, als deze motor ploft een SR8 motor erin
lol
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Ja, inderdaad. Kleur is veel voller en in mijn ogen ook mooier zoals hij op die foto's staat, dus da's alleen maar goed zou ik zeggenTom944 schreef:Mijn foto's zijn met compact cameratje, de circuitfoto's van de vorige eigenaar. het zal daarmee te maken hebben.Stéphane schreef:Kleur blauw op de foto's van Mark komt er wel wat beter uit, maar dat geheel terzijde

-
- Berichten: 22279
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Alleen is de kleurbalans per foto anders...?Stéphane schreef:Ja, inderdaad. Kleur is veel voller en in mijn ogen ook mooier zoals hij op die foto's staat, dus da's alleen maar goed zou ik zeggenTom944 schreef:Mijn foto's zijn met compact cameratje, de circuitfoto's van de vorige eigenaar. het zal daarmee te maken hebben.Stéphane schreef:Kleur blauw op de foto's van Mark komt er wel wat beter uit, maar dat geheel terzijde
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast