Buco... tijd voor iets anders, PORSCHE BOXSTER-S
- Knot
Re: Buco... tijd voor iets anders, PORSCHE BOXSTER-S
Ziet er goed uit hoor!
Mark heeft wel de sportuitlaat en ik vond dat niet vervelend klinken, mooie donkere roffel komt eruit wat overgaat in een mooie huil als je hoog in de toeren klimt.
Mark heeft wel de sportuitlaat en ik vond dat niet vervelend klinken, mooie donkere roffel komt eruit wat overgaat in een mooie huil als je hoog in de toeren klimt.
- Luca
Erg mooi. Vooral de velgen!!
Een 911 blijft mijn droomauto. Ooit
Alvast veel plezier
Een 911 blijft mijn droomauto. Ooit

Alvast veel plezier
- Tom van H.
Voordeel van de PSE sportuitlaat is dat je hem open en dicht kan zetten, 80% van de tijd (normaal dagelijks gebruik) heb ik hem gewoon op "stil" staan, maar dat maakt die andere 20% van de tijd deste leuker 

- Michel P
Veel plezier met de BS, voorliefde voor boxermotoren of is dat toeval?
Michel
Michel
- Buco
Michel ik wilde deze keer graag een dikke 6-cilinder. Had 3 gegadigden op mijn lijstje staan. 370Z, 335i en de Cayman.
Heb gereden met een 370Z, die echt heel erg goed beviel, qua zowat alles, ook een machtige sound. Alleen erg weinig keus 2e hands, maar helaas ook net iets te klein voor me. Kwam steeds net bijna met m'n hoofd tegen het dak. Dus dat werd niets.
De BMW was voor mij niet overtuigend genoeg. Ook weinig onderscheidend t.o.v. de andere versies in die modellijn. Ook vind ik het interieur van de 3-serie ontzettend saai en klinish over komen, gewoon niet mijn ding. Dus dat werd hem ook niet.
Op zoek naar een Cayman, liep ik 'per toeval' tegen een Boxster aan en de rest heb ik eerder al geschreven hoe dat verliep. Even zitten, motor draaien, stukje rijden....et voila. Had de Boxsters altijd wat onderschat qua vermogen, dat imago hadden ze nu eenmaal.. De latere modellen hebben steeds wat meer vermogen gekregen. Tegelijkertijd in die periode dat ik aan het rondkijken was heb ik me 'per toeval' 2x een stukje kunnen meten met/tegen een Boxster S (ook 295pk). Dat ontliep elkaar echt niet veel. De STi kon net iets harder door de bochten, of ik nam meer risico
. Maar o.a. die 2 praktijkervaringen hebben dat negatieve imago van de Boxster meteen weggepoetst. Het rauwe geluid van zo'n auto doet ook erg veel, dat heeft mede te maken dat het een boxer is inderdaad.
@Tom, had na je vorige reactie nog even gezocht naar die PSE. Mooi systeem, jammer dat het er niet op zit. Hoewel ik toch nog verrast ben hoeveel herrie de Boxster standaard maakt (van binnen) bij full-power.
Maar na 6,5 jaar met die open uitlaat onder mijn 2 Impreza's wilde ik nu eens iets 'rustigers'. Buco wordt ook een dagje ouder
. Dat is het fijne aan de Boxster vind ik, alleen wanneer je het vermogen aanspreekt heb je veul geluid en anders is het gewoon rustig. Jij zit ook op het Porsche-forum?
Heb gereden met een 370Z, die echt heel erg goed beviel, qua zowat alles, ook een machtige sound. Alleen erg weinig keus 2e hands, maar helaas ook net iets te klein voor me. Kwam steeds net bijna met m'n hoofd tegen het dak. Dus dat werd niets.
De BMW was voor mij niet overtuigend genoeg. Ook weinig onderscheidend t.o.v. de andere versies in die modellijn. Ook vind ik het interieur van de 3-serie ontzettend saai en klinish over komen, gewoon niet mijn ding. Dus dat werd hem ook niet.
Op zoek naar een Cayman, liep ik 'per toeval' tegen een Boxster aan en de rest heb ik eerder al geschreven hoe dat verliep. Even zitten, motor draaien, stukje rijden....et voila. Had de Boxsters altijd wat onderschat qua vermogen, dat imago hadden ze nu eenmaal.. De latere modellen hebben steeds wat meer vermogen gekregen. Tegelijkertijd in die periode dat ik aan het rondkijken was heb ik me 'per toeval' 2x een stukje kunnen meten met/tegen een Boxster S (ook 295pk). Dat ontliep elkaar echt niet veel. De STi kon net iets harder door de bochten, of ik nam meer risico

@Tom, had na je vorige reactie nog even gezocht naar die PSE. Mooi systeem, jammer dat het er niet op zit. Hoewel ik toch nog verrast ben hoeveel herrie de Boxster standaard maakt (van binnen) bij full-power.
Maar na 6,5 jaar met die open uitlaat onder mijn 2 Impreza's wilde ik nu eens iets 'rustigers'. Buco wordt ook een dagje ouder

- Niels
- Auto: Prius+
Super! Mooi hoor zo'n 987 

- Michel P
Bijzondere shortlist, waarbij de BMW totaal niets pas in het lijstje, wat uiteindelijk ook zo blijkt te zijn. 370z blijft een fraaie auto, maar de porker is toch wel de auto die op veler vlak boven de andere auto's uit stijgt.
Nogmaals veel plezier met je nieuwe auto.
Michel
Nogmaals veel plezier met je nieuwe auto.
Michel
- Apolo2
Buco, erg mooi combi van kleur, velgen en interieur. Is de bonus van april meteen goed aangelegd
Met PSE heeft idd een prachtig geluid maar het grootste effect heeft die m.i. bij lagere toeren. In de hogere toeren (>5000) onder last is het verschil met een standaard uitlaat minder groot (het aanzuiggeluid overheerst dan). Neemt niet weg dat het leuk is een volo geluid te hebben zonder dat je meteen illegale snelheden maakt.
Veel plezier!

Veel plezier!
- Hielke
Schitterende en echte sportauto.
De kwaliteit straalt er aan alle kanten vanaf.
De kwaliteit straalt er aan alle kanten vanaf.
- Buco
Afgelopen maandagochtend heb ik dan eindelijk de Boxster kunnen ophalen. Na afhandeling van de papierwinkel rustig naar huis gereden en in de middag meteen het alarm laten herkeuren voor mijn SCM-certificaat. Gelukkig zonder enig probleem goedgekeurd. De laatste 3 avonden de auto uitgebreid onder handen genomen voor wat betreft het poetsen. Ben nog niet helemaal tevreden, maar het resultaat is na het Mequiaren goed genoeg om op de gevoelige plaat vast te leggen. Dus hierbij wat plaatjes van de aanwinst.
Boxster S
987 - '07
Zwart/Cocoa interieur + kap

Boxster S
987 - '07
Zwart/Cocoa interieur + kap
- Chuck
Nice ride Buco! Nu het zonnetje nog. Veel df.
- Petrolhead Tom
Af! Veel geluk ermee.
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Niels
- Auto: Prius+
Fantastisch mooi apparaat
Geniet er van en laat het mooie weer maar komen 

- Apolo2