e30 325i weer weg ivm roest.......

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: e34's weg ---> opvolger is daar ---> helaas niet meer :(

Bericht door Arthur » 24 aug 2008, 22:51

:shock:
Zelf niets?
Succes met zoeken :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 24 aug 2008, 22:53

Damn, waar is dat gebeurd, Paskal?
:shithappens:

Succes met het zoeken van een leuke opvolger!

Joy

Bericht door Joy » 24 aug 2008, 22:54

Ik had het gelezen op Speedsterforum. Spijtig maar ja, kan gebeuren. Gelukkig goed verzekerd en zelf niks opgelopen.

Mocht je nog een oude geliefde zoeken:

http://www.autohan.nl/index.php?module=aanbod&id=91" onclick="window.open(this.href);return false;

en

Afbeelding

http://www.500e.nl/bmw/" onclick="window.open(this.href);return false;

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 24 aug 2008, 22:54

Zo! Dat is een serieuze klapper zeg. Waar, hoe?

Hoop dat je verder zelf niks hebt. Goed dat je toch weer een nieuw speeltje wilt hierna.

RVV

Bericht door RVV » 24 aug 2008, 22:55

:cry: :cry: :cry:

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 24 aug 2008, 23:01

Wist het uiteraard ook al via Speedsterforum etc.

Maar stop maar met zoeken Paskal

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=11635" onclick="window.open(this.href);return false;

:angel:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 24 aug 2008, 23:18

Gebeurde in Eiskurve (linker bocht na Brünnchen voor de minder lokaal bekenden). Binnenkant van de bocht onbedoeld over de kerb heen en bij het ervan afkomen kwam hij zo abrupt om dat er voor mij geen houden meer aan was. Ik was totaal niet aan het pushen qua snelheid en heb in al die rondes wel eens vaker een kerb onbedoeld meegepakt (ook met de Speedster). Maar deze reactie kwam totaal onverwacht. Gelukkig geen persoonlijk letsel want ging toch met forse snelheid de vangrail in :cry:

Keuze zat qua opvolger, maar moet er eerst maar eens uit zijn of ik wel zoveel Euri zo vaak in de waagschaal wil leggen op de Ring....
Mogelijke opvolgers: Z3MQP, e36M3, Speedster, nwe Clio RS, Megane RS, vorig model Civic Type R, 911 in Ringtrim, etc..... Je ziet bijna door de bomen het bos niet meer, maar het blifjt een luxe probleem uiteraard :)

Elise S1 is geen optie want ik vind het model echt niet mooi.

Marcel H.

Re: e34's weg ---> opvolger is daar

Bericht door Marcel H. » 24 aug 2008, 23:22

Gelukkig heb je zelf niks.
Wel zonde van de Speedster.
Paskal Morriën schreef:De schade aan de Speedster was 23.000€ en daarmee was hij uiteraard t-loss.
[knip]
Verzekeringstechnisch gezien is e.e.a. ook allemaal afgerond dus ik kan simpelweg gezegd weer op zoek naar een andere auto.
Hieruit begrijp ik dat de verzekering dus gewoon heeft uitgekeerd? Dat is dan wel weer een meevaller.
Of had je een speciale verzekering voor trackdays enzo?
Laatst gewijzigd door Marcel H. op 24 aug 2008, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Paskal

Re: e34's weg ---> opvolger is daar

Bericht door Paskal » 24 aug 2008, 23:26

Marcel H. schreef:Hieruit begrijp ik dat de verzekering dus gewoon heeft uitgekeerd? Dat is dan wel weer een meevaller.
Belangrijkste is inderdaad dat er geen persoonlijk letsel bij was. Die plastic auto is vervangbaar...

Maar hoezo een meevaller? De Ring valt nog steeds gewoon onder de openbare weg dus verzekering ontkomt er niet aan om uit te betalen.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 aug 2008, 00:18

Zonde zeg :cry: Maar goed, het had allemaal erger kunnen zijn :wink:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 25 aug 2008, 00:24

Verdorie Paskal. Mooi om te horen dat je zelf niets had (had je een bijrijder op dat moment). Wel enorm (!) zonde van de Speedster, maar ja.....

Casper

Bericht door Casper » 25 aug 2008, 01:20

Ai ai :'( Niet zonder bon ergens voor minder te herstellen? Schade ziet er op het oog niet super ernstig uit....

steve smith

Bericht door steve smith » 25 aug 2008, 02:30

Casper schreef:Ai ai :'( Niet zonder bon ergens voor minder te herstellen? Schade ziet er op het oog niet super ernstig uit....
Chassis van gelijmd aluminium. Wat denk je zelf?

Knot

Bericht door Knot » 25 aug 2008, 08:07

Zonde van de auto Paskal maar gelukkig kan je het zelf nog posten.

Eiskurve maakte ik ook mn enige foutjes 2 bezoeken terug, alleen ik kwam in de eerste linksaf rechts op de curbs uit en pakte een stukje gras mee, een speedster rekent je daar denkik een stuk harder op af dan een straatcivic dat doet.

Succes met de afwikkeling!

M@rcel

Bericht door M@rcel » 25 aug 2008, 08:13

Shit Paskal,

Goed om te horen dat je zelf niets hebt, gedeukt ego daargelaten waarschijnlijk?
Heb zelf Brunnchen uit in de regen een keer in de grindbak gestaan. Tot een week daarna zat ik mezelf van alles te verwijten. Waarom dit, waarom daar, waarom zo? Tja, daar ben je mens voor blijkbaar.

Op zich is Eiskurve normaal gesproken ook niet zo spannend, tenminste...zo ervaar ik het, maarja...kerbstones op de Ring zijn op bijna alle plekken een no-go area.

Buiten schade aan je Speedster, veel schade aan de Ring en/of baanafsluiting?
Na zo'n moment is het in ieder geval handig als je een netwerk hebt aldaar. Kon je nog makkelijk naar NL komen?

Succes met het verwerken..en op naar nieuwe kansen

Tom

Bericht door Tom » 25 aug 2008, 09:46

Damn klote zeg!
Erg zonde, was een prachtkar.

Paskal

Bericht door Paskal » 25 aug 2008, 14:09

Ik had een passagier op dat moment (peter die normaal in die witte D-Kadett rijdt die veel in mijn verslagen voorbij kom), maar gelukkig was dat iemand die er zelf ook iedere maand te vinden is en die dus maar al te goed weet dat zoiets kan gebeuren. Gelukkig had ook hij geen letsel.

Schade aan baan bestond uit 1 plank vangrail van 4 meter een een kopstuk van de vanrail dus dat was peanuts. Via R&K-brief van ANWB een nieuwe Focus gekregen om mee naar huis te rijden. Kwam 's avonds laat op de camping aan en de mensen waar ik daar altijd mee sta waren al zo aardig geweest om mijn tent op te ruimen dus het was in de auto gooien en door naar NL :banaan:

Verder is het op dergelijke momenten wel fijn als je met bekenden bent die weten dat zoiets kan gebeuren en je daarna een beetje op kunnen vangen. Nu sotnd ik direct weer met beide benen op de grond, maar het feit dat Henk (vader van Peter & Jef - kadett-rijders) vanaf 16-23.30u bij me is gebleven is natuurlijk helemaal super :clap: Je kunt toch je verhaal kwijt en 's avonds bij Pinokkio konden we al weer lachen. Feit blijft dat het belangrijkste is dat er geen persoonlijk letsel bij was. Dat plastic is vervangbaar.

Auto was wel te repareren voor een lager bedrag, maar gezien de tik die hij heeft gehad wilde ik hem liever niet terug...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 aug 2008, 15:26

Erg zonde, 't was een mooie Speedster :playcar: maar zoals gezegd, gelukkig heb je zelf niets, ziet eruit als een harde klapper namelijk.
Gelukkig dat het financieel geen fiasco oplevert.
Tijd voor Proefritjes :df:

Shakes

Bericht door Shakes » 25 aug 2008, 15:32

Zonde maar je zegt precies wat ik denk.

Eiskurve was voor het nieuwe asfalt wel ged glad altijd, hence the name zeg maar voor mij.

N.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 aug 2008, 16:23

Eiskurve ging ik toen altijd al preventief overstuurd in, om niet opeens een onverwachte overstuurreactie te krijgen. Ben één keer over 4 wielen richting de rechter curb bovenaan gegleden, toen was 't echt te glad, maar ging net goed. Curbstone aan binnenkant raken, was dat links? Komt dat omdat de Speedster wel erg scherp instuurt? Want ik kwam daar niet vaak dichtbij de curb volgens mij.

Paskal

Bericht door Paskal » 25 aug 2008, 17:12

Dennis Cavallino schreef:Eiskurve ging ik toen altijd al preventief overstuurd in, om niet opeens een onverwachte overstuurreactie te krijgen. Ben één keer over 4 wielen richting de rechter curb bovenaan gegleden, toen was 't echt te glad, maar ging net goed. Curbstone aan binnenkant raken, was dat links? Komt dat omdat de Speedster wel erg scherp instuurt? Want ik kwam daar niet vaak dichtbij de curb volgens mij.
Kerbstone binnenkant was inderdaad links en dat werd mede veroorzaakt door het wel erg scherpe instuurgedrag van de Speedster. Het was echter al km 4500 in de Speedster en ca ronde 50 dus wist wel een beetje hoe dat ding stuurt :) Feit blijft dat het niet de bedoeling was en dat het dus simpelweg gezegd een stuurfout was. Kijkend naar die kerb zie je echter wel dat hij door heel veel mensen geraakt wordt. Geen id hoe lang het geleden is dat jij er hebt gereden, maar met dat nwe asfalt ligt er in in de uitgang van Eiskurve wel een vreemde hobbel. Weet niet of die ook mee heeft gespeeld maar gevoelsmatig niet want volgens mij ging ik al om voor die hobbel. Het was kerb op, kerb af en in no-time kwam hij totaal onverwacht om. Ook bijrijder Peter die toch ook vele rondes Ring heeft gedaan was totaal verrast van hetgeen er gebeurde. De standaard setup met 175 bandjes voor en vrij weke vering (stond op de planning om te wijzigen) werkt in combi met de middenmotor natuurlijk ook niet echt mee......

jeust
Auto: Peugeot 205 1.9 CTI

Bericht door jeust » 26 aug 2008, 13:16

Zonde van je Speedster, maar dat hier zit zonder ernstige verwondingen is natuurlijk veel belangrijker. Succes met de zoektocht naar een nieuw speeltje. :thumbup:

Paul

Bericht door Paul » 26 aug 2008, 14:22

Damn Pascal.. ziet er idd uit als een harde klapper... zie er niets van terug in je Ringverslagen, of heb ik daar overheen gekeken?

En lijkt me vrij logisch dat je WEER aan de RWD moet.. CTR is leuk.. maar FWD.. weinig eer aan te behalen... het echte rijden vind ik toch RWD... beetje dwars hier en daar in de regen fun...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 aug 2008, 16:48

Paskal, ik heb er in 2005 voor 't laatst gereden. Maar ik kan 't me helemaal voorstellen na je uitleg. Echt een rotmoment om mee te maken, niet terug te draaien, dus wat jij doet is goed: punt erachter gezet en op naar de volgende auto en je niet laten afschrikken door de Ring. Gewoon genieten zoals je altijd al doet. :)

Macboy

Bericht door Macboy » 26 aug 2008, 20:21

Nou wat een verhaal. Jammer van de auto, maar is inderdaad maar blik. Wel leuk blik. Gelukkig jij ok en redelijk nuchter mee omgegaan. Hulde,

Plaats reactie