Het grote E36 M3 (occasion) draadje
-
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ok nu het sticker verhaal duidelijk is heb ik nog een vraag.
waarom verschillende basis kleur voor techno violet (en andere kleuren). Dus als bij mij cabrio zwart en bij de coupe gewoon techno violet?
ps mijn auto is van juli 1997 en heeft inderdaad de sticker op linker veerpoot met vermelding basis kleur.
waarom verschillende basis kleur voor techno violet (en andere kleuren). Dus als bij mij cabrio zwart en bij de coupe gewoon techno violet?
ps mijn auto is van juli 1997 en heeft inderdaad de sticker op linker veerpoot met vermelding basis kleur.
- MParallel
- Auto: BMW
Nee het zal niet liggen aan model, zoals Tim al aangeeft, maar een bouwjaar/modeljaar.
-
Maar wat is met die las cq kitnaad? dit hoort er toch niet zo uit te zien?GTRene schreef:wat hebben ze die mooi klaar gezet...wat zou dat kosten zo mooi erbij laten zetten.
trouwens, zitten die stikkers origineel zo slecht vast...of toch wat veranderd?
- MParallel
Zie niks geks. Beide E36's van mij hebben dat ook.
- Tim N
Idd bouwjaar, ik heb (05-1997) ook geen kleursticker meer maar enkel de grote rechthoekige sticker met individual aanduiding waar in "bijzondere" gevallen de grondlak op aangegeven staat.
- Bijlagen
-
- FGNREV09591.jpg (224.6 KiB) 2686 keer bekeken
- MParallel
Nou dat van die sticker is dus vanaf Jan 1998.
- MParallel
Nog even betreffende TIS document opgesnord:
VK-23 / Stanglmeier Baugruppe / Group: 51 51 04 97 (278)
Weltweit | All countries | 12/1997 | Plate Paint finishes | All models
The information sticker for the exterior paintwork will be affixed manually at the familiar points in the engine compartment up to the end of 1997. As from January 1998, these information stickers will be discontinued for vehicles equipped with EC type identification plates.
The information concerning the exterior paintwork will be provided in the bottom section of the new EC type identification plate with laser inscription.
(stomtoevallig dat in TIS Technoviolett als voorbeeld dient...)
Effect:
The separate identification sticker will still be used for all other country-specific versions and individual types of paint but now with laser inscription
Service information applies to the following models: All models
Actions:
All BMW models with new signs EEC, manufactured at plants in Munich, Dingolfing, Regensburg and in South Africa, will be successively equipped with these plates starting from January 1998.
Spartanburg will follow at a later date.
@Tim: goed mogelijk gold het voor 1/98 ook al voor auto's met een Individual kleur, want dan had je sowieso al dat speciale Individual label met daaron de kleur.
Het stukje onder "Effect" is wel wat tegenstrijdig. Alsof er een uitzondering geldt, terwijl in beschijving van dit document staat, All Countries, All models.
VK-23 / Stanglmeier Baugruppe / Group: 51 51 04 97 (278)
Weltweit | All countries | 12/1997 | Plate Paint finishes | All models
The information sticker for the exterior paintwork will be affixed manually at the familiar points in the engine compartment up to the end of 1997. As from January 1998, these information stickers will be discontinued for vehicles equipped with EC type identification plates.
The information concerning the exterior paintwork will be provided in the bottom section of the new EC type identification plate with laser inscription.
(stomtoevallig dat in TIS Technoviolett als voorbeeld dient...)
Effect:
The separate identification sticker will still be used for all other country-specific versions and individual types of paint but now with laser inscription
Service information applies to the following models: All models
Actions:
All BMW models with new signs EEC, manufactured at plants in Munich, Dingolfing, Regensburg and in South Africa, will be successively equipped with these plates starting from January 1998.
Spartanburg will follow at a later date.
@Tim: goed mogelijk gold het voor 1/98 ook al voor auto's met een Individual kleur, want dan had je sowieso al dat speciale Individual label met daaron de kleur.
Het stukje onder "Effect" is wel wat tegenstrijdig. Alsof er een uitzondering geldt, terwijl in beschijving van dit document staat, All Countries, All models.
- Tim N
De door mij bijgevoegde sticker is puur kleurcode individual, niet de hier bedoelde identification plate
- MParallel
Daar gaat het juist om. Die ID plate heeft vanaf 1/98 de kleurcode toegevoegd, en daarmee is die dedicated sticker komen te vervallen.Tim N schreef:De door mij bijgevoegde sticker is puur kleurcode individual, niet de hier bedoelde identification plate
Óók geen kleursticker meer. Terwijl je auto van 5/97 is. En dus wél de aparte sticker zou moeten hebben.Tim N schreef:Idd bouwjaar, ik heb (05-1997) ook geen kleursticker meer maar enkel de grote rechthoekige sticker met individual aanduiding waar in "bijzondere" gevallen de grondlak op aangegeven staat.
Echter,
Effect:
Dus daarmee weer terug bij wat ik zei: omdat jij een Individual hebt. Dus heb je niet die aparte kleur sticker, want in jouw geval heb je al vanwege individual een aparte sticker, waar ook de kleur al bij opstaat.
Dus kopt het dat je niet die aparte kleursticker hebt.
- Gert-jan
24-09-1997 is de mijne van met deze stickert (individual): 

- Tim N
Is dat bij jou de enige sticker onder de kap? Tekst Font is al wel iets anders en dikte ook.
Dus geen sticker met gehele VIN nummer en aslasten gewichten etc?
- Gert-jan
Zal ik nog even naar kijken als ik er weer ben, deze foto kon ik zo snel nog vinden (toen de smg er nog inzat):

Linker veerpoot de eerdere sticker, op de rechter één met meer tekst. Zal er binnenkort wel een foto van maken.

Linker veerpoot de eerdere sticker, op de rechter één met meer tekst. Zal er binnenkort wel een foto van maken.
- Tim N
Linker poot is idd algemene waarschuwings tekst. (en bij individual dus zonder kleurnummer)

Ben benieuwd of jij dus ook enkel die van jou foto op de rechter voorpoot hebt zitten of dat er nog een andere naast zit met asgewichten etc.
Ben benieuwd of jij dus ook enkel die van jou foto op de rechter voorpoot hebt zitten of dat er nog een andere naast zit met asgewichten etc.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Gaaf. Mijn vader heeft een 328i Touring gehad met deze kleurcombinatie.Gert-jan schreef:Geen idee of dit voor iedereen zichtbaar is? (geeft wel aan openbare groep)
https://www.facebook.com/groups/3735056 ... 4877307890" onclick="window.open(this.href);return false;

- MParallel
Die VIN sticker heb je sowieso, dat is verplicht. Gezien zijn bouwjaar heeft die het oude model plaatje, aan binnenzijde scherm, vandaar dat die niet op die rechter poot te zien is.Tim N schreef:Is dat bij jou de enige sticker onder de kap? Tekst Font is al wel iets anders en dikte ook.
Maar hij bevestigt in elk geval verhaal/TIS ding. Ze auto is van voor 1/98, maar heeft niet de kleursticker, want die staat al op de individual sticker.
3/98. Nieuwe typeplaatje, inclusief kleurcode, geen kleurlabel op linker poot, alleen die "gebruik alleen originele onderdelen" sticker.
- Milka
en al weer verkocht. pfff dat ging snel had ik niet gedacht.Gert-jan schreef:Geen idee of dit voor iedereen zichtbaar is? (geeft wel aan openbare groep)
https://www.facebook.com/groups/3735056 ... 4877307890" onclick="window.open(this.href);return false;
Komende uitgave van youngtimer magazine neemt deze het op tegen een Saab Vigen.

- Gert-jan
Damn, 24-10 advertentie geplaatst en de 28e verkocht! Uiteraard geen idee waarvoor hij gekocht is maar de vraagprijs was ook niet mals.
- Milka
Tja goede timing en de juiste mensen tegenkomen, gok ik
Bij mij heeft ie ruim een jaar te koop gestaan, voor een pak minder geld: nauwelijks interesse.
Hebben zij beter aangepakt.
Bij mij heeft ie ruim een jaar te koop gestaan, voor een pak minder geld: nauwelijks interesse.
- ///Joost
Hij kan natuurlijk ook gewoon de handel zijn in gegaan. Of is ie zeker aan een particulier verkocht? Dit is wel heel snel...Milka schreef:Tja goede timing en de juiste mensen tegenkomen, gok ik
- Tim N
Helaas FB dus kon hem niet zien...
-
denk dat het te maken heeft met aanbieder.
Was ook een hele mooie zwarte tijdje geleden particulier voor 15K aangeboden. Werdt maar niet verkocht.
Vervolgens zelfde auto via premium classcars voor 8K meer. en binnen een paar weken verkocht.
en zo ken ik nog een paar. Kennelijk is men bereid fors meer te betalen voor dit soort auto's via een specilast of bedrijf dan particulier.
Was ook een hele mooie zwarte tijdje geleden particulier voor 15K aangeboden. Werdt maar niet verkocht.
Vervolgens zelfde auto via premium classcars voor 8K meer. en binnen een paar weken verkocht.
en zo ken ik nog een paar. Kennelijk is men bereid fors meer te betalen voor dit soort auto's via een specilast of bedrijf dan particulier.
-
stond/staat ook op autoscoot en mobile.de
- ///Joost
Ik heb ook geen FB, maar was gewoon een open profiel.Tim N schreef:Helaas FB dus kon hem niet zien...
- MParallel
Ik heb ook de foto's niet gezien, maar meestal als iemand ze auto ergens in het gras zet en wat foto's maakt, of een PC, Leitner, etc die professionele foto's maken e.d. Dat doet ook heel wat.Hn500001 schreef:denk dat het te maken heeft met aanbieder.
En meestal is duurder = beter bij de meeste. Hij is duurder, dus die zal wel goed zijn.
- GTRene
ja, maar dat hoeft idd niet zo te zijn...zo kan een auto van een particulier beter zijn als bv 1 bij de dealer en vaak veel goedkoper ook nog, duur kopje koffie soms, niet altijd natuurlijk, sommige zijn scherp bij de dealer ook.