BMW 1 Serie M Coupé
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Zit ik nu nog steeds in het 1M draadje? 
-
Tom
- Berichten: 22487
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Robin die Amerikaanse auto's nam ik even als voorbeeld. Het gaat erom dat iets wat op papier 'beter' is dat niet per definitie is.. er speelt meer mee... die Ford RS200 is gruwelijk gaaf, dat ding is pure emotie. Een moderne RS6 zal zo'n ding misschien bij kunnen houden, maar is dat een alternatief voor iemand met een RS200? Nee, diegene wil juist dat pure, het harde werken en waarschijnlijk zelfs dat gigantische turbo gat. En andersom is het ook geen alternatief... de RS6 eigenaar wil in alle rust zo snel mogelijk van A naar B. In de Evo laatst stond een test met een Enzo en wat hothatches... zelfde verhaal... zo'n RS3 en Impreza WRX hatchback hield die Enzo op een bochtig weggetje best bij.. nou, doe mij toch maar die V12... net velen hier liever een 'onhandige' hoogtoerige M atmo heb die pas bij 6000+ rpm thuis is...Robin schreef:
Meer ophemelen en bashen dan een neutrale kijk op DF zegmaar.![]()
-
Robin
- Berichten: 56234
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik ben 'n V12 man, al zou je 't niet zeggen. Dat met zo'n STi die 'n Enzo bijhoudt is prachtig, maar komt weer at he end of the day bij die eigenaren neer op 1 ding, de HOU JE VAST:Tom schreef:Robin die Amerikaanse auto's nam ik even als voorbeeld. Het gaat erom dat iets wat op papier 'beter' is dat niet per definitie is.. er speelt meer mee... die Ford RS200 is gruwelijk gaaf, dat ding is pure emotie. Een moderne RS6 zal zo'n ding misschien bij kunnen houden, maar is dat een alternatief voor iemand met een RS200? Nee, diegene wil juist dat pure, het harde werken en waarschijnlijk zelfs dat gigantische turbo gat. En andersom is het ook geen alternatief... de RS6 eigenaar wil in alle rust zo snel mogelijk van A naar B. In de Evo laatst stond een test met een Enzo en wat hothatches... zelfde verhaal... zo'n RS3 en Impreza WRX hatchback hield die Enzo op een bochtig weggetje best bij.. nou, doe mij toch maar die V12... net velen hier liever een 'onhandige' hoogtoerige M atmo heb die pas bij 6000+ rpm thuis is...Robin schreef:
Meer ophemelen en bashen dan een neutrale kijk op DF zegmaar.![]()
De besteedbare centen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Nu vind ik dat geld aspect er steeds bij halen ook wel wat een dooddoener hoor. Ik shop zelf dan in de 30k a 40k prijsrange maar de keuze tussen atmo en turbo hangt niet van de prijs af.
Voor wat betreft de post van Ferdi. Lekker alles kapot rationaliseren dan neem je vanzelf wat je door hoger hand (direkt BMW indirekt de overheid) in de maag wordt gedrukt. Als er wel iets emotie is dan zijn het leuke auto's. Emotie is net zoiets als smaak daar valt eigenlijk niet over te discusieren.
Voor wat betreft de post van Ferdi. Lekker alles kapot rationaliseren dan neem je vanzelf wat je door hoger hand (direkt BMW indirekt de overheid) in de maag wordt gedrukt. Als er wel iets emotie is dan zijn het leuke auto's. Emotie is net zoiets als smaak daar valt eigenlijk niet over te discusieren.
-
Robin
- Berichten: 56234
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
RVV schreef:Nu vind ik dat geld aspect er steeds bij halen ook wel wat een dooddoener hoor. Ik shop zelf dan in de 30k a 40k prijsrange maar de keuze tussen atmo en turbo hangt niet van de prijs af.
Voor wat betreft de post van Ferdi. Lekker alles kapot rationaliseren dan neem je vanzelf wat je door hoger hand (direkt BMW indirekt de overheid) in de maag wordt gedrukt. Als er wel iets emotie is dan zijn het leuke auto's. Emotie is net zoiets als smaak daar valt eigenlijk niet over te discusieren.
Wat doen we hier dan nog?
Waar zit de stekker van 't internet.
Over die 30/40k prijsrange, 70% van het leuke is al turbo Rico, of je moet naar ouder en/ of dakloos onfunctioneel spul gaan, zie ik jou zo 1/2/3 niet doen...WEL 'n 335i touring binnen 'n (half) jaar ofzo
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Als de 335i komt bij Rico is het turbo ijs gebroken en komt de 1M er ook nog wel eens.......

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Je hebt het of je hebt het niet.RVV schreef:Als er wel iets emotie is dan zijn het leuke auto's. Emotie is net zoiets als smaak daar valt eigenlijk niet over te discusieren.
Maar wat wel waar is: als het rationaliseren begonnen is, is de Polo BlueMotion dichtbij.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ja dat riepen jullie in 2006,2007,2008,2009 en 2010 ook in koor. En nog steeds geen .35i hiero :shakeit:
-
Robin
- Berichten: 56234
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Tja. Turbo vs atmo vind ik 'n dooddoener, vooral in dit draadje.
Zwart/wit:
De turbobenzinemotor wordt vooral weggezet als 'n beroerd aan 't gas hangende na 6000rpm, of liever 5000rpm blok, zó uit de schappen, al ware het(no offence) een VAG 1.2 TSI stakkerblok(en ook dat valt erg mee)
De benzine-atmo(diepe buiging en adoratie) daarentegen draait altijd minimaal 8000rpm, klinkt als 'n F1 uit mid jaren '90 geeft de laatste 1000/1500rpm me toch 'n subtiele trap in de rug zoals we dat alléén maar kennen uit //M V8/V10's, AMG 6 liter en meer en Ferrari/Lambo V12's.En dan trekt ie zowieso through gears harder dan de turbo, die atmo......
Kortweg.
Zwart/wit:
De turbobenzinemotor wordt vooral weggezet als 'n beroerd aan 't gas hangende na 6000rpm, of liever 5000rpm blok, zó uit de schappen, al ware het(no offence) een VAG 1.2 TSI stakkerblok(en ook dat valt erg mee)
De benzine-atmo(diepe buiging en adoratie) daarentegen draait altijd minimaal 8000rpm, klinkt als 'n F1 uit mid jaren '90 geeft de laatste 1000/1500rpm me toch 'n subtiele trap in de rug zoals we dat alléén maar kennen uit //M V8/V10's, AMG 6 liter en meer en Ferrari/Lambo V12's.En dan trekt ie zowieso through gears harder dan de turbo, die atmo......
Kortweg.
-
Tom
- Berichten: 22487
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Net zo'n dooddoener als roepen dat de tijd niet stil staat en je dus maar moet accepteren dat turbo's de toekomst zijn (*denk aan Porsche die wel ruggengraat hebben en atmo's blijven maken*) 
-
Robin
- Berichten: 56234
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Rico, weet je wat voor dag het vandaag is?
"Frida..."Neeeeheee, WATST Rebecaa Black voor d'r bek.
Het is

"Frida..."Neeeeheee, WATST Rebecaa Black voor d'r bek.
Het is
-
Robin
- Berichten: 56234
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Turbo is de toekomst en is history(BMW Turbo, 2002 Turbo, Porker 917/30/911 Turbo, 956/62, Ferrari 288GTO/F40) Dus niet te melancholisch heren.Tom schreef:Net zo'n dooddoener als roepen dat de tijd niet stil staat en je dus maar moet accepteren dat turbo's de toekomst zijn (*denk aan Porsche die wel ruggengraat hebben en atmo's blijven maken*)
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Wie heeft er nou echt mee gereden.
Precies niet zo heel veel.
Een 1M is gewoon een dikke pret machine. Voor alledag zal ie misschien wel meer pret geven dan een atmo motor. Voor circuit is echter een atmo motor beter en ik denk ook meer betrouwbaar.
Ik heb de vorige papenburg dag gedrift met de 135i van chuck. Met een stel leuke achterbanden kan je hier ook mega fun mee hebben. Je moet alleen wennen wanneer de turbo s inkomen dat vondt ik altijd al het nadeel van de 135i. Bij de 1M is die turbo vertraging een verrassend stuk beter voorelkaar.
Tuurlijk had het mooi geweest dat er een 340pk hoogtoerige 6 cil inzat maar vergeet niet wat voor prijskaart er dan had opgezeten incl co2 tax. Dan kan ik je nu al zeggen dat die 1M niet zo n verkoop succes had geweest als nu.
Het is zoals robin ook vaak zegt het is een centen kwestie, dagelijkse bruikbaarheid icm sportiviteit. Anders had iedereen wel een GT3 RS 4.0 of Ferrari 458 etc.
Precies niet zo heel veel.
Een 1M is gewoon een dikke pret machine. Voor alledag zal ie misschien wel meer pret geven dan een atmo motor. Voor circuit is echter een atmo motor beter en ik denk ook meer betrouwbaar.
Ik heb de vorige papenburg dag gedrift met de 135i van chuck. Met een stel leuke achterbanden kan je hier ook mega fun mee hebben. Je moet alleen wennen wanneer de turbo s inkomen dat vondt ik altijd al het nadeel van de 135i. Bij de 1M is die turbo vertraging een verrassend stuk beter voorelkaar.
Tuurlijk had het mooi geweest dat er een 340pk hoogtoerige 6 cil inzat maar vergeet niet wat voor prijskaart er dan had opgezeten incl co2 tax. Dan kan ik je nu al zeggen dat die 1M niet zo n verkoop succes had geweest als nu.
Het is zoals robin ook vaak zegt het is een centen kwestie, dagelijkse bruikbaarheid icm sportiviteit. Anders had iedereen wel een GT3 RS 4.0 of Ferrari 458 etc.
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Met de kanttekening dat atmo 917's vele malen succesvoller waren dan de geblazen 917's. Dat was echt turbotechniek in kinderschoenen......Robin schreef:Turbo is de toekomst en is history(BMW Turbo, 2002 Turbo, Porker 917/30/911 Turbo, 956/62, Ferrari 288GTO/F40) Dus niet te melancholisch heren.Tom schreef:Net zo'n dooddoener als roepen dat de tijd niet stil staat en je dus maar moet accepteren dat turbo's de toekomst zijn (*denk aan Porsche die wel ruggengraat hebben en atmo's blijven maken*)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Andre ik denk dat de 1M een erg goede auto is voor alledag. Zal vast veel plezier bieden en conceptueel zal BMW er alles uit hebben gehaald. Wat ik voor mezelf sprekend jammer vind is dat de 1M met niet raakt. Ik had hem graag op mijn verlanglijstje willen zetten.
-
k33z
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Shit net iets gemist of niet ??
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Het ging over een bmw 1M... 
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW 1 Serie M Coupé
You don't say Dvh...
- Erik K.
- Berichten: 7220
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Al de hele donderdag geen 1///M topic aan bod geweest
Hier dan 1///M vs M3 e92:
Hier dan 1///M vs M3 e92:
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Overigens is de 1 M van BMW NL sinds vandaag weer rijdend. Nu maar hopen dat 'ie een paar weekjes heel blijft.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Top filmpje hiervoor moet DF ook zo doen die gasten steeds in beeld 
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: BMW 1 Serie M Coupé
"it just does not feel special.."
Soort 1M draadje met een verrassende uitkomst
Leuk filmpje :boogie:
Soort 1M draadje met een verrassende uitkomst
Leuk filmpje :boogie:
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Als ik tussen beiden moet kiezen, dan de einser 1M voor mij, wit staat de einser het beste. Wat een boot is zo'n E92 dan qua looksMacboy schreef:Top filmpje hiervoor moet DF ook zo doen die gasten steeds in beeld
- Thomasss
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
- Auto: Bakfiets!
- Locatie: Naast Amersfoort
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Laat de eerste post op de 200e pagina iets memorabels zijn.
