Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Knot

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Knot » 16 mei 2012, 07:49

Onderstelletje is lekker strak ja, loopt in de wielkast. Hij zet wel lekker vroeg in inderdaad, heerlijk.

Alleen die muziek mag er w.m.b. af.

Gijs.

Bericht door Gijs. » 16 mei 2012, 18:12

Steven Nauta schreef:Vind het echt geweldig Gijs! Mooie kwaliteit beelden, met het echte geluid alsof je er zelf bij bent. Gewoon top, genieten!
Dankje Steven! Dit soort reacties geeft de motivatie om er mee door te gaan :D .
KW schreef:Mooi filmpje (vooral de intro ook, zelf zo gefilmd? ziet er echt profi uit), ook ander filmpje dat je geupload hebt (neem aan dat het jouw account is :P)

Enige puntje van kritiek, het geluid klinkt niet helemaal zuiver bij hogere decibellen. Tijd voor een betere mic? :P
Dankje voor je reactie! Ja ik heb alles zelf gefilmd en het is inderdaad mijn account.

Heb je een voorbeeld met betrekking tot het geluid? Heb namelijk een splinternieuwe microfoon welke in principe gewoon goed is (en ook niet goedkoop).
Xave30 schreef:Heb van beide films op deze pagina genoten Gijs!
Mooi zo! Hier is er nog één van afgelopen zondag, 13 mei, bij Wehrseifen:

Meer video's komen er aan! Van T13 en van Hatzenbach komt nog!

marvin-e46

Bericht door marvin-e46 » 16 mei 2012, 19:32

Ik kwam deze laatst tegen op youtube...
gaat vrij rap voor een megane, sneller dan het meeste andere spul :df:
[YouTube]http://youtu.be/YvAyZ5gJTcE[/YouTube
hij heeft nog veel meer interessante filmpjes

KW

Bericht door KW » 16 mei 2012, 20:58

Gijs. schreef:Dankje voor je reactie! Ja ik heb alles zelf gefilmd en het is inderdaad mijn account.

Heb je een voorbeeld met betrekking tot het geluid? Heb namelijk een splinternieuwe microfoon welke in principe gewoon goed is (en ook niet goedkoop).
Op momenten dat er een auto langs komt die met gas geven veel herrie maakt, hoor ik gekraak in het geluid. Op andere momenten niet. Dat duidt toch wel op een beetje clipping van de geluidsgolf. Maar aangezien je een net nieuwe dure mic hebt is het misschien een kwestie van afstellen. Gain/input-level iets lager zetten of zo?

Verder dus complimenten over het beeld. Zowel de manier van filmen als de composities (zoals Wehrseifen binnenbocht vanaf grassprieten-hoogte).

Gijs.

Bericht door Gijs. » 17 mei 2012, 04:31

KW schreef:
Gijs. schreef:Dankje voor je reactie! Ja ik heb alles zelf gefilmd en het is inderdaad mijn account.

Op momenten dat er een auto langs komt die met gas geven veel herrie maakt, hoor ik gekraak in het geluid. Op andere momenten niet. Dat duidt toch wel op een beetje clipping van de geluidsgolf. Maar aangezien je een net nieuwe dure mic hebt is het misschien een kwestie van afstellen. Gain/input-level iets lager zetten of zo?

Verder dus complimenten over het beeld. Zowel de manier van filmen als de composities (zoals Wehrseifen binnenbocht vanaf grassprieten-hoogte).
Hm, zal eens kijken naar de instellingen dan. Da's niet de bedoeling natuurlijk! Ondertussen nog een video ge-edit en geupload:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 17 mei 2012, 11:00

Zorgen dat je het geluid voor het exporteren op max -3dB hebt. Als het clipt gaat het stuk... Zie het net als met JPG: informatie die er niet meer in zit ga je nooit meer terugkrijgen.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 17 mei 2012, 14:23

Je hebt wel een paar fantastiche hoeken/angles te pakken in die video's. In elk geval die ik nooit eerder in een video heb gezien!

Gijs.

Bericht door Gijs. » 18 mei 2012, 00:56

MartijnGizmo schreef:Zorgen dat je het geluid voor het exporteren op max -3dB hebt. Als het clipt gaat het stuk... Zie het net als met JPG: informatie die er niet meer in zit ga je nooit meer terugkrijgen.
Dat kan het zijn inderdaad! Ik ga er op letten. Bedankt voor je advies Martijn!
MParallel schreef:Je hebt wel een paar fantastiche hoeken/angles te pakken in die video's. In elk geval die ik nooit eerder in een video heb gezien!
Merci. Zal de volgende keer kijken of ik nog een aantal leuke plekken kan vinden. Aantal shots ben ik nog niet echt tevreden over.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 18 mei 2012, 10:18

Beelden zijn inderdaad erg mooi, Gijs. Ik vind het ook erg mooi gedaan met de overgangen van camera-positie opkomend en afgaande beelden.

Geluid is her en der beetje overstuurd maar met de tip van Martijn moet dat wel te fixen zijn. Ben benieuwd naar meer beelden in de toekomst!

steve smith

Bericht door steve smith » 21 mei 2012, 14:31

Moet deze hier of in PPP?

[vimeo]http://www.vimeo.com/42494941[/vimeo]

GTRene

Bericht door GTRene » 21 mei 2012, 16:01

lekker geluidje, is dat open kelken of carbon luchtfilterhuis?

Mathieu

Bericht door Mathieu » 21 mei 2012, 16:25

Zo, daar moet ff gewerkt worden in de cockpit van de 911. Dubbel clutchen :df:
Stoere dame, zeg :thumbup:

Gijs.

Bericht door Gijs. » 21 mei 2012, 16:46

Geluid zo beter Martijn en KW? Heb tijdens het processen van de shots gelet op wat Martijn zei.

KW

Bericht door KW » 23 mei 2012, 01:22

Ik heb geen clippend geluid meer gehoord dus het zit niet in de originele opname en dan heeft de tip van Martijn zeker geholpen :df:

Dan nog een ander technisch aspect, wat ik ook bij je eerdere recente filmpjes zie, is dat snellere horizontale bewegingen schokkend lijken te gaan. Zit dat in de opname, vern**kt YT je filmpje, of ligt dat aan mijn PC?

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 23 mei 2012, 17:05

Gaan er nog mensen die kant op, de 23ste juni?

Dan is het TF op de NS+GP sprintstrecke.

Dat lijkt me wel bijzonder om een keer te doen.

Gijs.

Bericht door Gijs. » 23 mei 2012, 17:44

KW schreef:Ik heb geen clippend geluid meer gehoord dus het zit niet in de originele opname en dan heeft de tip van Martijn zeker geholpen :df:

Dan nog een ander technisch aspect, wat ik ook bij je eerdere recente filmpjes zie, is dat snellere horizontale bewegingen schokkend lijken te gaan. Zit dat in de opname, vern**kt YT je filmpje, of ligt dat aan mijn PC?
Oke mooi zo wat betreft het geluid! Schokkend in de zin van? Verticaal schokken of de horizontale beweging schokt? Denk dat het in de opname zal zitten.

stefan740

Bericht door stefan740 » 23 mei 2012, 17:54

Dat is op zich wel interessant. Ik zie dat die dag de Adenauer ADAC Rundstrecken-Trophy (VLN) wordt gehouden. Wellicht nog wat minder dan 90min rijtijd...

KW

Bericht door KW » 23 mei 2012, 22:40

Gijs. schreef:Oke mooi zo wat betreft het geluid! Schokkend in de zin van? Verticaal schokken of de horizontale beweging schokt? Denk dat het in de opname zal zitten.
Dat zei ik, horizontaal. Als je van de zijkant een auto volgt schokt de omgeving, als je de cam stil hebt en auto's rijden van links naar rechts doorbeeld gaan de auto's schokkend. Als het in de opname zit kan het misschien veroorzaakt worden door de image stabilisation, die probeert het beeld stabiel in beeld te houden, maar met 'panning' werkt dat niet. Althans dat is zo bij fotocamera's, kan me zo voorstellen dat het bij videocams weinig anders werkt.
Het is voor de duidelijkheid positief bedoeld, voor nog betere kwaliteit van je filmpjes :)

Gijs.

Bericht door Gijs. » 24 mei 2012, 01:19

KW schreef:
Gijs. schreef:Oke mooi zo wat betreft het geluid! Schokkend in de zin van? Verticaal schokken of de horizontale beweging schokt? Denk dat het in de opname zal zitten.
Dat zei ik, horizontaal. Als je van de zijkant een auto volgt schokt de omgeving, als je de cam stil hebt en auto's rijden van links naar rechts doorbeeld gaan de auto's schokkend. Als het in de opname zit kan het misschien veroorzaakt worden door de image stabilisation, die probeert het beeld stabiel in beeld te houden, maar met 'panning' werkt dat niet. Althans dat is zo bij fotocamera's, kan me zo voorstellen dat het bij videocams weinig anders werkt.
Het is voor de duidelijkheid positief bedoeld, voor nog betere kwaliteit van je filmpjes :)
Persoonlijk zie ik dit eigenlijk niet haha. Maar ik denk dat het ligt aan mijn gebrek aan een vaste hand. Ik begrijp uiteraard dat het opbouwend bedoeld is en ik waardeer dan ook zeer dat je de tijd neemt om me van feedback te voorzien!! Top :thumbup:. Het is heel leuk om positieve geluiden te horen, maar om te blijven ontwikkelen is het aanstippen van verbeteringen altijd welkom!

Marcel H.

Bericht door Marcel H. » 24 mei 2012, 20:28

KW schreef:
Ligt gewoon aan jouw (en ook mijn) PC: doordat de flash video van hoge kwaliteit is, maar geresized moet worden (omdat hij op dit forum kleiner getoond wordt), gaat de video schokken op sommige PCs. Klik eens op de 'Watch on YouTube' knop rechtsonder de video, dan doet ie het bij mij wel goed.
Bv. het filmpje van paar replies hierboven: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... BAUPdArAps

KW

Bericht door KW » 24 mei 2012, 21:12

Gijs. schreef:Persoonlijk zie ik dit eigenlijk niet haha. Maar ik denk dat het ligt aan mijn gebrek aan een vaste hand.
Dat ligt niet aan je hand, die is vast genoeg :D

Marcel H. schreef:doordat de flash video van hoge kwaliteit is, maar geresized moet worden (omdat hij op dit forum kleiner getoond wordt), gaat de video schokken op sommige PCs. Klik eens op de 'Watch on YouTube' knop rechtsonder de video, dan doet ie het bij mij wel goed.
Dat doe ik altijd al, en soms laat ik ze laden en kopieer ik ze uit temp-internet-files en speel ik het bestand met mediaplayer af, en ook dan schokt het op dezelfde manier.

Aantal jaar geleden was ik bij een meeting op het Midland circuit en m'n neef had er videoopnames van gemaakt, die ik allemaal zelf bewerkt heb. Op zijn video's was hetzelfde 'schokken' te zien, zowel in de rauwe als bewerkte video. Lag dus niet aan mijn PC. Heb nu een snellere PC dan toen en die video's spelen nog steeds net zo schokkerig af.

Het is zoals ik zei alleen bij snelle(re) horizontale bewegingen, zoals stilstaand beeld en langsrijdende auto, of auto volgen. Lijkt meer op een beeldstabilisatie-probleem of simpelweg te lage framerate. Of de cam kan de bitrate niet aan, dat effect heb ik bij m'n eigen ContourHD ook gehad...

Martijn M

Bericht door Martijn M » 28 mei 2012, 23:58

Het was weer zover gister, lekker dagje Nürburgring. Ook weer de nodige foto's gemaakt dus bij deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Album Pt.1 (09:30 - 11:30): https://www.facebook.com/media/set/?set ... 027&type=1
Album Pt. 2 (11:45 - 15:30): https://www.facebook.com/media/set/?set ... 027&type=1

Laatste album komt morgen, nog geen tijd voor gehad. :wink

Enjoy :grin:

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 30 mei 2012, 20:07

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kRFa9gcpFCo&hd=1[/youtube]

Afgelopen zaterdag ook voor het eerst wezen ringen met m'n 147.
's Ochtends twee ronden gereden in aardig wat verkeer.
's Middags kans gezien om een rustig moment te vinden en toen m'n snelste ronde gereden.

Wellicht dat iemand wat opbouwende feedback heeft? Zelf zie ik namelijk nog wel wat verbeterpunten.
Soms mis ik de apex van de bocht. Nog niet alle bochten kan ik exact dromen, vandaar dat ik ze te laat aansnij. Heb ik eigenlijk ook wel liever dan te vroeg insturen en bij de exit in problemen komen.
Het gedeelte tussen Schwedenkreuz en Adenauer Forst zit een M3 dicht achter mij. Die vertikt het echter om er langs te gaan... beetje vreemde situatie. Vandaar ook het rechts rijden.
Vanaf Bergwerk moesten de 120 pk's er echt hard aan sleuren. Ik kreeg 'm niet sneller dan 130 :P Kwam wellicht ook door de 3 personen die erin zaten.
Gebeurde helaas ook bij de mini-karussel, waar ik helaas moest afremmen en niet meer lekker in toeren zat.

Kortom: wat verbeterpuntjes zijn er zeker, maar ik heb ook heel veel plezier gehad! Bij aansnijden van een bocht even gas liften en je kan de 147 redelijk in de bocht zetten door wat overstuur. Houd 'm wel goed in de toeren (5500+) anders heb je gewoon geen pit meer :)

Afbeelding

Afbeelding

ErikS

Bericht door ErikS » 31 mei 2012, 10:30

Mooi man Keessie....

Volgens mij wil je vooral nog iets teveel sturen lijkt het, mis een beetje rust in de lijnen!
Op de ring hoef je niet altijd perfect binnen buiten etc te rijden... Raar stukje met die M3 achter je ja... En AF ziet er in jouw filmpje ook echt uit als een klote bocht.. Eerste keer dat ik dat zo extreem zie!

(Maar daar kan ik weinig van zeggen, want moet er zelf nog steeds voor het eerst op....)

PS. Wanneer gaan we weer karten? :strong:

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 31 mei 2012, 21:42

Tnx man! Volgende keer ga jij gewoon mee toch! ;)
Karten moeten we zeker weer doen, is altijd erg leuk.
Als het even kan ga ik ook naar de eerstvolgende avondsessie van DF voor straatauto's

Plaats reactie