Nederland gaat naar de haaien
- Martijn_bmw
Re: Nederland gaat naar de haaien
mooie uitleg bert 
- GTRene
als je al 100 miljoen (voorbeeld) in je zak hebt aan belasting en je stuurt dat naar dat ene gekke voorbeeldland die voor zeg 100miljoen tanks koopt in NL, dan hebben hun wel die tanks maar wij hooguit die 100 miljoen terug en nog tanks weg gegeven ook, oke het levert dan wel werk op maar die tanks ben je kwijt (ff heel kort door de bocht
)
in dat geval kun je die 100miljoen dus wel beter besteden en de tanks kun je desnoods ook maken gewoon voor de lol dan, beter hier dan daar die tanks
die tanks verkoop je dan maar naar een olieland die ze betaald met olie is win win. (just kidding)
ik begrijp wel wat je bedoelt maar sommige voorbeelden zijn

in dat geval kun je die 100miljoen dus wel beter besteden en de tanks kun je desnoods ook maken gewoon voor de lol dan, beter hier dan daar die tanks
die tanks verkoop je dan maar naar een olieland die ze betaald met olie is win win. (just kidding)
ik begrijp wel wat je bedoelt maar sommige voorbeelden zijn
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Huh?Bert ///M3 schreef:Het is dus ook te simpel om te stellen dat subsidies afschaffen tot een instant besparing van dat hele bedrag leid.
Ik heb hier 100 euro op tafel liggen.
Ik kan het laten liggen, of ik kan het in het ongecontroleerde subsidiecircuit pompen, en maar hopen dat het ooit terugkomt in de vorm van betasting of besteding. Lekkere ROI.
Ik zie het niet hoor; Weg is weg.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- PD power
Precies, het belang is juist dat je weet waar je kosten liggen, en wat ze opbrengen, ik weet dat amtelijke kringen er belang bij hebben dat deze niet inzichtelijk zijn, maar dat is dus precies de reden dat het fout gaat in de zuidelijke landen, gewoon je kop in het zand steken, hoe langer je dit doet hoe harder de ontnuchtering later zal zijn.smiley schreef:Huh?Bert ///M3 schreef:Het is dus ook te simpel om te stellen dat subsidies afschaffen tot een instant besparing van dat hele bedrag leid.
Ik heb hier 100 euro op tafel liggen.
Ik kan het laten liggen, of ik kan het in het ongecontroleerde subsidiecircuit pompen, en maar hopen dat het ooit terugkomt in de vorm van betasting of besteding. Lekkere ROI.
Ik zie het niet hoor; Weg is weg.
- GTRene
wat "flauw"
- gijzbed-opc
Zo werkt het dus ook in grote lijnen.
Maar,nu het probleem!!
De lange termijn visie ! Die is er niet ;alles is op korte termijn. regerings perioden.
Men wil het geld altijd zo snel mogelijk terug en dat is ook een normaal beeld in deze snelle maatschappij waarin alles uiteindelijk in jouw voordeel moet beslecht worden.
Maar zijn we uiteindelijk niet beter af als een regeringsleider besluit om goede scholen en huizen te bouwen met het geld wat ze krijgen van ons,om op de manier die het land dan het meeste voordeel verkrijgt.Hierdoor zou je goed opgeleide bevolking krijgen die zorgvuldig omgaat met hun landbouw en veeteelt en andere economie'.
Zoals we het nu doen buiten we ze gewoon uit, ten behoeve van ons eigen voordeel!
Je kan geld krijgen maar dan moet je het wel bij ons besteden,zo werkt het dus al jaren.
maar dan vraag ik jouw gezien de huidige omstandigheden en schulden in onze economie moeten we hier mee door gaan?
De korte termijn economy!
Natuurlijk kan men zeggen we moeten wel want iedereen doet het.!
Maar word het is niet tijd voor een andere instelling!
- Maus335i
Laten we eerst eens beginnen dan met het afschaffen van onze huidige democratiemodel. Hoe het anders moet weet ik (nog) niet, maar dit soort berichten krijg ik echt kromme tenen van:
http://www.nu.nl/algemeen/2642927/veerm ... t-pvv.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
De VVD is m.i. een van de weinige partijen momenteel die zich niet zo druk maakt over een andere partij, maar voornamelijk bezig is met regeren. Neem zo'n Cohen die van Wilders zijn persoonlijke missie gemaakt heeft. PvdA zakt ook lekker weg.....
http://www.nu.nl/algemeen/2642927/veerm ... t-pvv.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Idioot! Maakt inderdaad geen reet uit hoe en of een land geregeerd wordt, alles draait om stemvee en individuele partijen. Ik word echt doodziek van dit soort visieloze mensen, misschien is dat juist wel de reden van het krimpen van het CDA...Het moet afgelopen zijn, anders loopt het verkeerd af met het CDA", voorspelt de oud-minister van Landbouw.
De VVD is m.i. een van de weinige partijen momenteel die zich niet zo druk maakt over een andere partij, maar voornamelijk bezig is met regeren. Neem zo'n Cohen die van Wilders zijn persoonlijke missie gemaakt heeft. PvdA zakt ook lekker weg.....
- Snipe
Als je het goed doet kan het wel werken. Kijk naar Wilders, die met zijn getetter over 'de grootste gedoger' en 'bedrijfspoedel' en weet ik veel wat nog meer toch aardig wat stemmen bij elkaar sprokkelt. Ik heb verder zelf weinig met Wilders op, maar kennelijk spreekt het toch meer mensen aan dan Henk en Ingrid alleen.Maus335i schreef:Neem zo'n Cohen die van Wilders zijn persoonlijke missie gemaakt heeft. PvdA zakt ook lekker weg.....
- gijzbed-opc
Je slaat de spijker op z'n kop Maus.
Er is al lange tijd geen visie meer en dat is nu het probleem!
Niet bij de Pvda en niet bij het Cda maar ook niet bi de Vvd.
Kijk maar eens bij Youtube en Bas Jacobs. die veegt ook de vloer aan met dhr.Rutte.
De politiek zit vast!
Over de midden partij zullen we het maar helemaal niet hebben.(zeker niet Pvv)
Onze politieke voorkeur ligt ver uit elkaar Maus,maar toch denk ik op eén andere manier dat we heel erg dicht bij elkaar kunnen komen als we in de politiek een lange termijn visie zouden kunnen opbouwen.
Dan ligt sociaal en gewoon rechts gerust niet zo ver van elkaar als men denkt.
Er moet altijd een gezonde rivaliteit zijn.
Gr.Peter.
Er is al lange tijd geen visie meer en dat is nu het probleem!
Niet bij de Pvda en niet bij het Cda maar ook niet bi de Vvd.
Kijk maar eens bij Youtube en Bas Jacobs. die veegt ook de vloer aan met dhr.Rutte.
De politiek zit vast!
Over de midden partij zullen we het maar helemaal niet hebben.(zeker niet Pvv)
Onze politieke voorkeur ligt ver uit elkaar Maus,maar toch denk ik op eén andere manier dat we heel erg dicht bij elkaar kunnen komen als we in de politiek een lange termijn visie zouden kunnen opbouwen.
Dan ligt sociaal en gewoon rechts gerust niet zo ver van elkaar als men denkt.
Er moet altijd een gezonde rivaliteit zijn.
Gr.Peter.
-
OnlineHansD
Een echte politieke visie zie ik alleen bij de SP. Het is niet mijn visie maar tenminste wel duidelijk.
CDA en PVDA staan nergens voor en de VVD begint ook behoorlijk die kant op te gaan.GL had een visie maar is nu ook onduidelijk en D'66 is vaak te abstract. PVV doet alsof het een visie heeft (en op een beperkt gebied heeft het dat ook) maar past de standpunten zeer gemakkelijk aan (draait nog meer dan de PVDA) zodra ze denken daar winst mee te kunnen halen.
Oh ja de SGP heeft ook een visie maar dat lijkt meer op een sekte wat mij betreft.
CDA en PVDA staan nergens voor en de VVD begint ook behoorlijk die kant op te gaan.GL had een visie maar is nu ook onduidelijk en D'66 is vaak te abstract. PVV doet alsof het een visie heeft (en op een beperkt gebied heeft het dat ook) maar past de standpunten zeer gemakkelijk aan (draait nog meer dan de PVDA) zodra ze denken daar winst mee te kunnen halen.
Oh ja de SGP heeft ook een visie maar dat lijkt meer op een sekte wat mij betreft.
- GTRene
het regeren moet ook niet met verschillende partijen maar meer als een heel groot bedrijf met meerdere takken e.d. ben je goed voor je bedrijf (NL en z'n volk) mag je aanblijven zolang je met eer en geweten werkt.
daarbij kun je op je fouten worden aangesproken en of stappen worden ondernomen zodra je echt scheef gaat, en niet zoals het was na pas 8 jaar ofzo als die persoon allang weg is e.d. yeah right.
daarbij kun je op je fouten worden aangesproken en of stappen worden ondernomen zodra je echt scheef gaat, en niet zoals het was na pas 8 jaar ofzo als die persoon allang weg is e.d. yeah right.
- SteV6
In grote bedrijven gaat het toch net als in de politiek? Het gaat niet om het welzijn van het bedrijf, maar om de positie (en de beloning) van de mannetjes ...
- Snipe
Het Ghadafi-principe, zeg maar. Die werd met steun van het volk binnengehaald, kreeg de steun van de internationale gemeenschap (onder meer Amerika) en vloog later wat uit de bocht. Toen 'ie scheef ging werden er wat stappen ondernomen, zoals vandaag op het nieuws te zien was.GTRene schreef:het regeren moet ook niet met verschillende partijen maar meer als een heel groot bedrijf met meerdere takken e.d. ben je goed voor je bedrijf (NL en z'n volk) mag je aanblijven zolang je met eer en geweten werkt.
Nee, dat lijkt me ook niet het ideale model.
- gijzbed-opc
++SteV6 schreef:In grote bedrijven gaat het toch net als in de politiek? Het gaat niet om het welzijn van het bedrijf, maar om de positie (en de beloning) van de mannetjes ...
Hier staan dus de mensen Van OccupyWallstreet voor te demonstreren. (OWS)
Minder macht van de banken en idiote bonussen
'' '" van de bedrijven en hun dure CEO en hun bonussen (commisarissen)
Stop de miljarden verslindende lobby cultuur die de politiek onderdruk zet.
enz...
- GTRene
klopt ook, het gaat veelal meer om de aandeelhouders belangen, dan om de mensen/mensheid zelf...
- RVV
Ach allemaal hyopcriet...geef ze een job met 100K inkomen per jaar + bonus, mooi pak, leasbak, dik huis vrouw met kids, 2e vriendin en zo hollen net zo hard naar de andere kant.Hier staan dus de mensen Van OccupyWallstreet voor te demonstreren. (OWS)
- Maus335i
Haalt me de woorden uit de mondRVV schreef:Ach allemaal hyopcriet...geef ze een job met 100K inkomen per jaar + bonus, mooi pak, leasbak, dik huis vrouw met kids, 2e vriendin en zo hollen net zo hard naar de andere kant.Hier staan dus de mensen Van OccupyWallstreet voor te demonstreren. (OWS)
Misschien dat banken uberhaupt niet privaat zouden moeten zijn?
-
OnlineRichardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Tsja, niet zo gek toch?
De banken zijn bijna HET voorbeeld van kartelvorming. Zowel nationaal als internationaal moet er goed samengewerkt worden om de hele economie in stand te houden. Daar komt bij dat er zoveel geld in om gaat dat ze gemakkelijk diezelfde economie kunnen beïnvloeden en er dus zelf nog een zakcentje aan over te houden.
Is ook helemaal niet erg, als het onderdeel van de overheid zou zijn wil ik niet weten hoe het er aan toe zou gaan....
De banken zijn bijna HET voorbeeld van kartelvorming. Zowel nationaal als internationaal moet er goed samengewerkt worden om de hele economie in stand te houden. Daar komt bij dat er zoveel geld in om gaat dat ze gemakkelijk diezelfde economie kunnen beïnvloeden en er dus zelf nog een zakcentje aan over te houden.
Is ook helemaal niet erg, als het onderdeel van de overheid zou zijn wil ik niet weten hoe het er aan toe zou gaan....
-
OnlineHansD
Banken staatseigendom, zorg staatseigendom. Niet echt (neo)liberale grondgedachten
. Welke succesvolle staatsinrichting was ook alweer gebaseerd op alles gereguleerd door de staat? 
- Maus335i
Singapore?HansD schreef:Banken staatseigendom, zorg staatseigendom. Niet echt (neo)liberale grondgedachten. Welke succesvolle staatsinrichting was ook alweer gebaseerd op alles gereguleerd door de staat?
- GTRene
foute voorbeelden van met vaak foute machthebbers, niet te vergelijken met wat in NL mogelijk zou zijn.
-
OnlineHansD
Tuurlijk niet. Elke Nederlander die in zo'n positie komt doet het voor 2 scheten en een bosje konthaar en heeft alleen maar het welzijn van HET VOLK voor ogen. Elk ambtenarenapparaat dat we nu al hebben functioneert perfect en is optimaal ingericht. Macht corrumpeert nu eenmaal overal behalve bij Nederlanders.
- GTRene
maar doelde meer op dat je hier gekozen wordt volgens een zogenaamde democratie...ook al lijkt dat soms een wassen neus, tis in elk geval anders qua zeggen wat je wil oid dan in bv destijds Lybie of Egypte e.d. en zo zijn er waarschijnlijk nog tig landen.
Hier heeft de burger meer zeggenschap zeg maar...maja omdat ze dan ineens allemal wat willen zeggen wordt het regelmatig een puinhoop en of oncontroleerbaar bijna
Eigenlijk moeten we door grote (betrouwbare) Computers/robots die dan ongevoelig zijn voor macht/geld oid bestuurd worden
leuk karweitje voor de programeurs. :piraatje:
-
OnlineHansD
Dus wil je die staats bank- en zorgmanagers nu periodiek democratisch laten kiezen of vervangen door computers/robots?
Ik snap wel wat je bedoelt maar het is volledig onrealistisch wat je schrijft.
Ik snap wel wat je bedoelt maar het is volledig onrealistisch wat je schrijft.