Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
- Joy
- Luco
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...
RS-Ron schreef:Rene, als ik naar die sites kijk en even kort het andere "nieuws" scan ben ik bang dat er geen pepernoot van klopt........... Der moeten toch wat objectievere sites bestaan ? Als je dit soort zou dagelijks bezoekt zou bij 10% facts de wereld al 30x vergaan zijn. Rotzooi.
Gr Ron
Rene is alleen maar de boodschapper he

-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Is dit niet gerelateerd aan eerdere trainingsmissies?
Sowieso lekker selectief gequote ook, 3600 waarvan bijna de helft word opgeslagen en er worden andere voertuigen als tanks gerekend.
US heeft in ieder geval materiaal wees blij dat die dingen hier staan, van onze eigen spullen verwacht ik niet zoveel. Die 1600 die ze gaan opslaan in NL is een veelvoud van het aantal voertuigen dat wij hebben vrees ik.
@Luco, ik zie een patroon...
Sowieso lekker selectief gequote ook, 3600 waarvan bijna de helft word opgeslagen en er worden andere voertuigen als tanks gerekend.
US heeft in ieder geval materiaal wees blij dat die dingen hier staan, van onze eigen spullen verwacht ik niet zoveel. Die 1600 die ze gaan opslaan in NL is een veelvoud van het aantal voertuigen dat wij hebben vrees ik.
@Luco, ik zie een patroon...
- Joy
De troepen zijn wel daadwerkelijk die kant op voor grootschalige oefeningen. Dat ze wellicht Putin een beetje willen stangen is meegenomen.
http://www.military.com/daily-news/2017 ... ussia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.military.com/daily-news/2017 ... ussia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Mooi meegenomen zal wel een kern van waarheid inzitten, beetje machtsvertoon vanwege Russische hackers.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dat van die 1600 US voertuigen heeft zelfs in de AD gestaan.
http://www.ad.nl/dossier-nieuws/amerika ... n~a1ca5752" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat er flinke geopolitieke spelletjes gespeeld worden moge ook wel duidelijk zijn.
En als het niet van de Reuters fax is komen rollen, staat het ook niet in onze msm.
Blijft over het kaf van het koren te scheiden in overige bronnen. En dat valt inderdaad niet mee.
http://www.ad.nl/dossier-nieuws/amerika ... n~a1ca5752" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat er flinke geopolitieke spelletjes gespeeld worden moge ook wel duidelijk zijn.
En als het niet van de Reuters fax is komen rollen, staat het ook niet in onze msm.
Blijft over het kaf van het koren te scheiden in overige bronnen. En dat valt inderdaad niet mee.
-
Msm = mainstream media?
- GTRene
ik kijk persoonlijk niet naar het andere nieuws op dat soort sites, ben daar ook geen lid van oid en bekijk ik ook verder niet, ik lees alleen dat onderwerp wat ik post, wat ik op men FB lijn zie verschijnen van sites die je geliked hebt ooit en die het doorsturen, af en toe haal ik daar wat uit en post het hier of in nl draadje, het is slechts een heel klein percentage.RS-Ron schreef:Rene, als ik naar die sites kijk en even kort het andere "nieuws" scan ben ik bang dat er geen pepernoot van klopt........... Der moeten toch wat objectievere sites bestaan ? Als je dit soort zou dagelijks bezoekt zou bij 10% facts de wereld al 30x vergaan zijn. Rotzooi.
Gr Ron
ben dus niet iemand die alle enge? rare? sites aan het afspeuren is

als je dat zou doen zijn er wel honderden sites misschien wel duizenden, geen zin of behoefte aan, maar over dit soort onderwerpen is ook regelmatig wat in het 'grote' nieuws geweest en er is een lijn te zien van opbouw, niks meer, niks minder.
ik blijf niet aan het uitleggen wat voor rare gedachtes sommige van jullie hebben

- smiley
Het scheelt wat typewerk jaEric Z schreef:Msm = mainstream media?

- RS-Ron
Just my cents, ik ben mij ervan bewust dat ik niet alles kan weten, zeker als iedere nono een website uit de grond kan stampen en hem volplempt met zijn/haar geselecteerde "nieuwsfeiten" op basis van ? Zeg het maar, persoonlijke belangen, ervaringen, opvattingen en ga zo maar door. Hoe moet ik dan het kaf van het koren scheiden ? Ik heb inmiddels genoeg gezien, meegemaakt en ondervonden om mijn boerenverstand bij voorkeur te laten prefereren.......... in dit geval, de VS, Rusland, de EU en andere grootmachten zoals China, ze hebben allemaal hun eigen belangen, agenda's en spelen zonder uitzondering allemaal spelletjes. En dit soort sites zijn onderdeel van de spelletjes. Prima de één trekt een oude Alfa uit elkaar, de andere slaapt pas lekker als ie 20 complottheorieën per dag heeft ontdekt door het selecteren van "nieuws".
Gr Ron
Gr Ron
-
M.b.t. Het dikgedrukte, waarom zou je iets liken als het je niet intereseert?
Misschien word je minder "aangevallen" op je nieuws sites als je inhoudelijk zou disscussieren in plaats van linkjes dumpen en vervolgens roeptoeteren ik plaats het alleen maar.
Dit had Luco allang zie aankomen verwacht ik, past prima in het zich herhalende patroon binnen dit topic.
Ongeveer als volgt:
- Gtrene plaats een link je
- Forum lid geeft kritiek op de (clickbait) nieuws site
- gtrene springt in "don't shoot the messenger modus"
- Ik geef kritiek op de don't shoot de messenger houding
Vervolg stappen zijn:
Luco plaats calimero/bord voor de kop o.i.d.
Of:
- Robin geeft kritiek
- Gtrene geeft aan achter Robin zijn mening te staan inclusief diverse smileys
Pff daar is weer de don't shoot the messenger achtige post.GTRene schreef:ik kijk persoonlijk niet naar het andere nieuws op dat soort sites, ben daar ook geen lid van oid en bekijk ik ook verder niet, ik lees alleen dat onderwerp wat ik post, wat ik op men FB lijn zie verschijnen van sites die je geliked hebt ooit en die het doorsturen, af en toe haal ik daar wat uit en post het hier of in nl draadje, het is slechts een heel klein percentage.RS-Ron schreef:Rene, als ik naar die sites kijk en even kort het andere "nieuws" scan ben ik bang dat er geen pepernoot van klopt........... Der moeten toch wat objectievere sites bestaan ? Als je dit soort zou dagelijks bezoekt zou bij 10% facts de wereld al 30x vergaan zijn. Rotzooi.
Gr Ron
ben dus niet iemand die alle enge? rare? sites aan het afspeuren is![]()
als je dat zou doen zijn er wel honderden sites misschien wel duizenden, geen zin of behoefte aan, maar over dit soort onderwerpen is ook regelmatig wat in het 'grote' nieuws geweest en er is een lijn te zien van opbouw, niks meer, niks minder.
ik blijf niet aan het uitleggen wat voor rare gedachtes sommige van jullie hebbenkan alleen nog vertellen dat die personen het mis hebben
Misschien word je minder "aangevallen" op je nieuws sites als je inhoudelijk zou disscussieren in plaats van linkjes dumpen en vervolgens roeptoeteren ik plaats het alleen maar.
Dit had Luco allang zie aankomen verwacht ik, past prima in het zich herhalende patroon binnen dit topic.
Ongeveer als volgt:
Vervolg stappen zijn:
Of:
- Robin geeft kritiek
- smiley
Ik zeg 300 pagina's voor einde 2017 

- Luco
Goeie post Eric en dat is het hele probleem, met Rene kan je geen discussie voeren, want hij voelt zich altijd persoonlijk aangevallen als je het niet met hem eens bent, dan gaat die de zieligheidskaart spelen, of de kleinerende kaart met opmerkingen als, brammetje, perrytje, enz enz hij gaat dan je volledige naam noemen en als je dan niet stopt gaat die dreigen.Eric Z schreef:M.b.t. Het dikgedrukte, waarom zou je iets liken als het je niet intereseert?
Pff daar is weer de don't shoot the messenger achtige post.GTRene schreef:ik kijk persoonlijk niet naar het andere nieuws op dat soort sites, ben daar ook geen lid van oid en bekijk ik ook verder niet, ik lees alleen dat onderwerp wat ik post, wat ik op men FB lijn zie verschijnen van sites die je geliked hebt ooit en die het doorsturen, af en toe haal ik daar wat uit en post het hier of in nl draadje, het is slechts een heel klein percentage.RS-Ron schreef:Rene, als ik naar die sites kijk en even kort het andere "nieuws" scan ben ik bang dat er geen pepernoot van klopt........... Der moeten toch wat objectievere sites bestaan ? Als je dit soort zou dagelijks bezoekt zou bij 10% facts de wereld al 30x vergaan zijn. Rotzooi.
Gr Ron
ben dus niet iemand die alle enge? rare? sites aan het afspeuren is![]()
ik blijf niet aan het uitleggen wat voor rare gedachtes sommige van jullie hebbenkan alleen nog vertellen dat die personen het mis hebben
Ongeveer als volgt:
Vervolg stappen zijn:
Of:
- Robin geeft kritiek
Ook al zeggen 10 mensen daar iets van alle 10 zitten ze fout want rene heeft gelijk en rene is zielig en moet je aardig tegen zijn.
rene is niet zielig rene doet zielig, dat is heel wat anders, hij heeft het slachtoffer spelen tot een kunst verheven.
Mochten al die dingen niet lukken verzoekt die of het topic kan worden verwijderd want ja dan bestaat het ook niet he.
Mocht zelfs dat niet lukken verdwijnt die een paar weken en begint de cyclus weer opnieuw.
En het is gewoon jammer, vroeger was die best te pruimen maar de laatste jaren is 80% van zijn posts over allerlei mensen die "fout" zijn, graaiers, oplichters, politici, buitenlanders enzenz, iedereen is fout en als er wat in zijn even gebeurd is het altijd door anderen, zelf totaal geen verantwoording nemen over de situatie waarin die verkeerd maar lekker wijzen naar een ander en maar roepen dat die niks kan.
Elke vorm van zelfreflectie ontbreekt helaas bij hem.
Zo, nu naar het werk
- GTRene
Jongens, als jullie (een paar hier) eerste reactie na zo'n zo'n gepost artikel, die niet over mij gaat ook niet op mij gaan richten, ziet alles er veel beter uit, maar helaas te blind om te zien en jullie bashen maar door alsof het allemaal mijn zienswijze is, dan hebben jullie het toch echt niet begrepen.
Maar ga vooral zo door, als ik wat zie of lees en ik denk, hm, dat eens delen, dan doe ik dat, net als jullie dat mogen doen, en als ik dan reageer op zo'n artikel zal dat niet kleinerend of overdreven of vol vooroordelen naar de poster van dat bericht zijn, ik zal mijn uiterste best doen om mij niet zover te verlagen, whatever, hopelijk gaan jullie niet te ver
peace 
tegeltje erbij, wat gij niet wil dat u geschied, doe dat ook een ander niet, doe ff Normaal, oerend hard
Maar ga vooral zo door, als ik wat zie of lees en ik denk, hm, dat eens delen, dan doe ik dat, net als jullie dat mogen doen, en als ik dan reageer op zo'n artikel zal dat niet kleinerend of overdreven of vol vooroordelen naar de poster van dat bericht zijn, ik zal mijn uiterste best doen om mij niet zover te verlagen, whatever, hopelijk gaan jullie niet te ver

tegeltje erbij, wat gij niet wil dat u geschied, doe dat ook een ander niet, doe ff Normaal, oerend hard

-
Gewoon geen dingen delen waar je je niet in kunt vinden, of nadrukkelijk vermelden waarom je je er wel of niet in kan vinden.
-
Exact dat Tom, geef je mening over het onderwerp dan eens.
Komt er een inhoudelijke vraag over een artikel hoor je nooit iets van gtrene. Komt er kritiek op de nieuwsbron komen er hele lappen tekst van gtrene.
Komt er een inhoudelijke vraag over een artikel hoor je nooit iets van gtrene. Komt er kritiek op de nieuwsbron komen er hele lappen tekst van gtrene.
- GTRene
Ik ga me niet verantwoorden hoe ik over dingen denk, dat is mijn pakkie an, het is algemene info, het is over het algemeen niet specifiek op mij gericht of leden/gasten van DF, anders werden die mensen wel met name genoemd.
Inhoudelijke vragen over vele onderwerpen kan ik niet op ingaan, mede omdat ik er niet bij ben geweest, lees het verhaal, niet meer of minder, wil je er meer van weten, google is your friend.
Maar ga mij niet kleineren, of dingen roepen, die niks met dat onderwerp te maken hebben, richting mij, dat vind ik jammer en doet niet ter zake, ik kan jullie niet helpen met wat er precies achter de verhalen steekt, als je dat, of meer wilt weten, vraag het via de bron of schrijver van, of ga op onderzoek uit.
Wat ik denk maak ik soms kenbaar en de rest hou ik wijselijk voor mezelf, zouden er meer kunnen doen hier.
DUS NOG 1X, IK KAN JULLIE NIET DAARMEE HELPEN hopelijk duidelijk zo, je mag je gedachte ventileren, maar hou mij daar buiten, als ik niet jou/je naam in zo'n gepost artikel noem, ik stel dan geen vraag, its just a note (news)
Hoef je mij de volgende keer niet meer aan te spreken, doe je dat wel dan heb je dit bericht niet goed gelezen of begrepen, in dat laatste geval is er wellicht hulp te verkrijgen, in een curses begrijpend lezen oid
even goede vrienden, relax, de zon komt morgen gewoon weer op, just wait and see.
Inhoudelijke vragen over vele onderwerpen kan ik niet op ingaan, mede omdat ik er niet bij ben geweest, lees het verhaal, niet meer of minder, wil je er meer van weten, google is your friend.
Maar ga mij niet kleineren, of dingen roepen, die niks met dat onderwerp te maken hebben, richting mij, dat vind ik jammer en doet niet ter zake, ik kan jullie niet helpen met wat er precies achter de verhalen steekt, als je dat, of meer wilt weten, vraag het via de bron of schrijver van, of ga op onderzoek uit.
Wat ik denk maak ik soms kenbaar en de rest hou ik wijselijk voor mezelf, zouden er meer kunnen doen hier.
DUS NOG 1X, IK KAN JULLIE NIET DAARMEE HELPEN hopelijk duidelijk zo, je mag je gedachte ventileren, maar hou mij daar buiten, als ik niet jou/je naam in zo'n gepost artikel noem, ik stel dan geen vraag, its just a note (news)

Hoef je mij de volgende keer niet meer aan te spreken, doe je dat wel dan heb je dit bericht niet goed gelezen of begrepen, in dat laatste geval is er wellicht hulp te verkrijgen, in een curses begrijpend lezen oid

even goede vrienden, relax, de zon komt morgen gewoon weer op, just wait and see.
- Riceaux
Eric Z schreef:Exact dat Tom, geef je mening over het onderwerp dan eens.

-
GTRene schreef: Hoef je mij de volgende keer niet meer aan te spreken, doe je dat wel dan heb je dit bericht niet goed gelezen of begrepen, in dat laatste geval is er wellicht hulp te verkrijgen, in een curses begrijpend lezen oid![]()

-
Romo is toch ook al weg gepest gaat lekker zo!
Ik kijk uit naar 15 maart. Ik hoop op verandering en dat die nieuwe partijen veel stemmen krijgen en laat wilders ook maar veel protest stemmen krijgen. En Pechtold rutte en al die gekken jankend de kamer uit. Die hebben ons land inmiddels in de uitverkoop gezet.
Het roer moet hier om en niet zo beetje ook! Als je in sommige wijken komt denk je al dat je op je vakantie bestemming bent geland. 80 verschillende culturen om je heen. Dit is niet het nederland waarin ik ben opgegroeid. Ik xie het als pure uitverkoop van normen en waarden en tradites. En Daarom mogen wat mij betreft partijen als vnl, forum voor democratie en de pvv etc. wel een mooie bult stemmen krijgen.
Ik kijk uit naar 15 maart. Ik hoop op verandering en dat die nieuwe partijen veel stemmen krijgen en laat wilders ook maar veel protest stemmen krijgen. En Pechtold rutte en al die gekken jankend de kamer uit. Die hebben ons land inmiddels in de uitverkoop gezet.
Het roer moet hier om en niet zo beetje ook! Als je in sommige wijken komt denk je al dat je op je vakantie bestemming bent geland. 80 verschillende culturen om je heen. Dit is niet het nederland waarin ik ben opgegroeid. Ik xie het als pure uitverkoop van normen en waarden en tradites. En Daarom mogen wat mij betreft partijen als vnl, forum voor democratie en de pvv etc. wel een mooie bult stemmen krijgen.
-
Onlinetomgtr
Huh? Romo weggepest. Door wie dan? Inderdaad Rob lang niet gezien maar van pesten niks mee gekregen. René wordt overigens ook niet gepest. Hij krijgt terechte kritiek en reageert daar debiel op.
-
Plus één. Waar is Romo, en waarom?
-
Rene,
Het gaat ook niet om jouw persoon maar om jouw standpunt. Je post hier regelmatig linkjes maar als iemand daarop reageert die een andere kijk op de zaak heeft, dan trek je je handen er van af want dan is wordt het te moeilijk voor je en zie je het als een persoonlijke aanval op jou als persoon. Dan heb je het idee van een discussie niet begrepen. Ik ben het ook niet altijd eens met (om maar een naam te noemen) Perry, maar dat wil niet zeggen dat ik zijn mening niet respecteer (en andersom). Juist door zo'n discussie kun je elkaar proberen beter te begrijpen. En soms komt iemand met punten aan die zo overtuigend zijn dat je je eigen standpunt moet bijdraaien. Zomaar een standpunt innemen alsof het gebeiteld staat in steen en elk tegenwoord van de tafel vegen zonder argumentatie komt nogal zwak/dom over.
Het gaat ook niet om jouw persoon maar om jouw standpunt. Je post hier regelmatig linkjes maar als iemand daarop reageert die een andere kijk op de zaak heeft, dan trek je je handen er van af want dan is wordt het te moeilijk voor je en zie je het als een persoonlijke aanval op jou als persoon. Dan heb je het idee van een discussie niet begrepen. Ik ben het ook niet altijd eens met (om maar een naam te noemen) Perry, maar dat wil niet zeggen dat ik zijn mening niet respecteer (en andersom). Juist door zo'n discussie kun je elkaar proberen beter te begrijpen. En soms komt iemand met punten aan die zo overtuigend zijn dat je je eigen standpunt moet bijdraaien. Zomaar een standpunt innemen alsof het gebeiteld staat in steen en elk tegenwoord van de tafel vegen zonder argumentatie komt nogal zwak/dom over.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Plus twee, ik wil Romo terug!ErikS schreef:Plus één. Waar is Romo, en waarom?
- Hielke
En ik sluit me daarbij aan!Wouter81 schreef:Plus twee, ik wil Romo terug!ErikS schreef:Plus één. Waar is Romo, en waarom?
Wat zeg ik: Romo for President!