dus ff wat opgezocht en kwam dit tegen, met een grappige foto erbij
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... urger.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stichtinginburgeringsleed.nl ... 08&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;Advocaat Coskun bestrijdt dit. Inmiddels hebben zich al 2000 Turken aangemeld bij de Stichting Inburgingsleed. Coskun verwacht dat dit zeker uitgroeit tot 20.000.
Advocaat Coskun van de Stichting Inburgeringsleed schat de kosten die Turken hebben gemaakt voor het behalen van hun inburgeringsexamen in Turkije, op een gemiddeld totaal van € 3500. 'Om aan een examen mee te mogen doen, betaal je om te beginnen telkens € 350 inschrijfgeld. Gemiddeld doen mensen er drie keer over voor ze het halen', verklaart Coskun.
de stad waar veel kan...en veel zitStichting Inburgeringsleed
Adres:
Johan van Hasseltweg 36
1022 WV Amsterdam Telefoon: 020 - 637 15 24
Fax: 020 - 637 15 61
Ik zeg toch al, ben het helemaal met je eens, je wilt niet weten hoeveel van dit soort gevallen er zijn en waar corporaties voor opdraaien.Michel P schreef:Maar Luco, dit soort huurders is met al dat zachte halfbakken zieligheidsindustrie constant als slachtoffer neer gezet, i.p.v. op hun verantwoording te zijn aangesproken. Waar haal je het in het in je botte hoofd vandaag je huurwoning te vernielen............ 8 kids te fokken die je niets te bieden hebt........... maar in NL mag dat allemaal........ ze hebben recht op alles, maar geen plichten.......... Pa en Ma zullen wel geen baan hebben.........
De uitkering en andere subisidiekranen zullen wel weer vol openstaan voor dit zielige geval........
Michel
Turkse Nederlanders bereiden een miljoenenclaim tegen de Nederlandse Staat voor. Zij eisen genoegdoening en financiële compensatie, omdat circa 30.000 Turken de afgelopen jaren ten onrechte veel geld hebben uitgegeven aan een verplicht inburgeringsexamen in het land van herkomst.
Dat zegt advocaat Bilal Coskun. Hij vertegenwoordigt de Stichting Inburgeringsleed, die dinsdag bij de Kamer van Koophandel wordt ingeschreven. Coskun wil via de rechter afdwingen dat elke gedupeerde Turk die zich bij de stichting aanmeldt, € 5000 aan vergoeding voor materiële en immateriële schade krijgt. Volgens hem kan de totale schadevergoeding voor de Nederlandse overheid oplopen tot circa € 100 mln.
Sinds maart 2006 moeten Turken, die zich in Nederland vestigen, eerst hun inburgeringsexamen halen in Turkije. Anders krijgen zij geen verblijfsvergunning. Dit geldt ook voor de zogeheten 'importbruiden', die huwen met Nederlanders van Turkse komaf. Volgens Coskun hebben zo'n 30.000 Turken de afgelopen tijd in Turkije een inburgeringsexamen gedaan.
Geen verplichte inburgeringscursus
Op 16 augustus oordeelde de Centrale Raad van Beroep echter dat Turken op grond van het associatieverdrag tussen Turkije en de Europese Unie niet wettelijk kunnen worden verplicht in te burgeren. Daarop besloot minister Piet Hein Donner van Binnenlandse Zaken dat Turken die na 16 augustus een inburgeringsexamen in Turkije hebben gedaan, hun geld terugkrijgen.
Turken en slecht geïntegreerde Turkse Nederlanders hoeven voortaan ook geen verplichte inburgeringscursus meer te volgen. Het kabinet weigert Turken die inmiddels al verplicht een cursus of examen achter de rug hebben, schadeloos te stellen. Volgens Donner is de betaalde eigen bijdrage van 'Turken aan wie een inburgeringsplicht is opgelegd, rechtmatig'. De uitspraak van de Centrale Raad van Beroep is daarop niet van invloed, stelt hij.
Drie keer over het behalen van examen
Advocaat Coskun bestrijdt dit. Inmiddels hebben zich al 2000 Turken aangemeld bij de Stichting Inburgingsleed. Coskun verwacht dat dit zeker uitgroeit tot 20.000.
Advocaat Coskun van de Stichting Inburgeringsleed schat de kosten die Turken hebben gemaakt voor het behalen van hun inburgeringsexamen in Turkije, op een gemiddeld totaal van € 3500. 'Om aan een examen mee te mogen doen, betaal je om te beginnen telkens € 350 inschrijfgeld. Gemiddeld doen mensen er drie keer over voor ze het halen', verklaart Coskun.
Symbolische immateriële schadevergoeding
Verder betalen Turken volgens hem nog eens € 1000 tot € 1500 lesgeld voor de inburgeringscursus. En er moet ook nog in de buidel worden getast voor boekengeld, reis- en verblijfskosten. 'De examens worden alleen afgenomen in Ankara en Istanbul. Mensen moeten dus onkosten maken om daar te komen', aldus Coskun.
Voorts eist de stichting, naast de € 3500 aan materiële schade, nog eens € 1500 extra als 'symbolische, immateriële schadevergoeding voor onrechtmatige inbreuk op het gezinsleven'. Turken mochten immers pas bij hun echtgenoot in Nederland gaan wonen als zij hun examen hadden behaald. Coskun: 'Daardoor hebben ze bijvoorbeeld ook hoge telefoonrekeningen.'
Robin schreef: Ergo. Spaans (moedertaal van mijn vrouw)is wél 'n wereldtaal. Turks/Marokkaans niet.
Nee Hans, het is de schuld van de Turken, lees jij dan helemaal niksHansD schreef:Ja maar ze was zo lekker recht door zee he. Ze kreeg tenminste dingen voor elkaar. Dat het illegaal is en nu een hoop geld kan kosten is maar een detail.
Beetje onzin Metin, als leraar moet je beter wetenMetchu schreef:Robin schreef: Ergo. Spaans (moedertaal van mijn vrouw)is wél 'n wereldtaal. Turks/Marokkaans niet.
Marokkaans niet nee, maar je vergist je in het Turks... Na chinees, spaans en engels komt Turks op de 5e plek van meest gesproken talen
De grootste en meest fanatieke anti rokers zijn degene die zelf gestopt zijn met roken.Luco schreef:Hij is in ieder geval heel erg door de mand gevallen ja, ben blij dat ik er uiteindelijk niet op gestemd heb.
Mag jij vinden, ben nooit een fanatieke wilders fan geweest, hij had mooie beloftes waar ik wel wat in zag, maar ja die liet die 1 dag na de verkiezingen al vallen, tot zover zijn beloftes en principes, en verder bedrijft die alleen symboolpolitiek.Elise schreef:De grootste en meest fanatieke anti rokers zijn degene die zelf gestopt zijn met roken.Luco schreef:Hij is in ieder geval heel erg door de mand gevallen ja, ben blij dat ik er uiteindelijk niet op gestemd heb.
En diezelfde fanatieke indruk maak je op mij als jij over Wilders praat.....
Luco schreef:Mag jij vinden, ben nooit een fanatieke wilders fan geweest, hij had mooie beloftes waar ik wel wat in zag, maar ja die liet die 1 dag na de verkiezingen al vallen, tot zover zijn beloftes en principes, en verder bedrijft die alleen symboolpolitiek.Elise schreef:De grootste en meest fanatieke anti rokers zijn degene die zelf gestopt zijn met roken.Luco schreef:Hij is in ieder geval heel erg door de mand gevallen ja, ben blij dat ik er uiteindelijk niet op gestemd heb.
En diezelfde fanatieke indruk maak je op mij als jij over Wilders praat.....
Juist mede door zijn uitspraken wordt het met de dag harder met de tegenstellingen.
alle "turkic" talen bijelkaar hèRVV schreef:Beetje onzin Metin, als leraar moet je beter wetenMetchu schreef:Robin schreef: Ergo. Spaans (moedertaal van mijn vrouw)is wél 'n wereldtaal. Turks/Marokkaans niet.
Marokkaans niet nee, maar je vergist je in het Turks... Na chinees, spaans en engels komt Turks op de 5e plek van meest gesproken talen![]()
1 Chinees, Mandarijn 1120
2 Engels 480
3 Spaans 332
4 Arabisch 235
5 Bengaals 189
6 Hindi 182
7 Russisch 180
8 Portugees 170
9 Japans 125
10 Duits 98
11 Chinees, Wu 77,2
12 Javaans 75,5
13 Koreaans 75
14 Frans 72
15 Turks 69
16 Vietnamees 67,7
17 Telugu 66,4
18 Chinees, Yue 66
19 Maranthi 64,8
20 Tamil 63,1
21 Italiaans 59
22 Urdu 58
23 Chinees, Min Nan 49
24 Chinees, Jinyu
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Majestic-12 [Bot], MF1994CS, ron36, WillemBoer en 24 gasten