F80 M3

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door bm-dub » 12 aug 2015, 22:28

speedy25 schreef:Hoe lijkt het dan met de remmen op bv een e60 m5 of een e63 m6 zijn die wel op de snelheid berekend of is het daarbij hetzelfde verhaal? Aangezien ik op korte termijn wil gaan shoppen voor zo`n V10 monster lijkt me dat wel handig om te weten :D
heb geen problemen gehad met de M6 V10. véél beter voor elkaar dan de E46 M3 die ik een aantal jaar geleden heb gehad.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Bram » 12 aug 2015, 22:29

DCCD bak eronder, dus lekker haaks de bocht door. AP's eronder en tweede set 18" met R888 erbij.

Erik, sla je spaarvarken stuk man. Mocht je dat ding ophalen geef dan ff een seintje, meld ik me wel ff ziek :tooth:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door RVV » 13 aug 2015, 00:31

speedy25 schreef:Hoe lijkt het dan met de remmen op bv een e60 m5 of een e63 m6 zijn die wel op de snelheid berekend of is het daarbij hetzelfde verhaal? Aangezien ik op korte termijn wil gaan shoppen voor zo`n V10 monster lijkt me dat wel handig om te weten :D

25000 km met een e60 M5 gereden (tellertje top 330) nul problemen met de remmen gehad.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29376
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Luco » 13 aug 2015, 06:02

RVV schreef:
speedy25 schreef:Hoe lijkt het dan met de remmen op bv een e60 m5 of een e63 m6 zijn die wel op de snelheid berekend of is het daarbij hetzelfde verhaal? Aangezien ik op korte termijn wil gaan shoppen voor zo`n V10 monster lijkt me dat wel handig om te weten :D

25000 km met een e60 M5 gereden (tellertje top 330) nul problemen met de remmen gehad.
Ja hehe, met het tempo wat jij er mee reed hadden er niet eens remmen op hoeven te zitten :mrgreen:

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 13 aug 2015, 07:15

Hoi Rico ik kan me jouw verhaal over 300kmh rijden nog wel voor de geest halen. Als ik dat ook zou doen, moet ik elke week 8-10 van die verhalen schrijven :tooth: houd je idd geen tijd meer over om te remmen :mrgreen:

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Dickh. » 13 aug 2015, 07:34

speedy25 schreef:Hoe lijkt het dan met de remmen op bv een e60 m5 of een e63 m6 zijn die wel op de snelheid berekend of is het daarbij hetzelfde verhaal? Aangezien ik op korte termijn wil gaan shoppen voor zo`n V10 monster lijkt me dat wel handig om te weten :D

Goedemorgen,

In reactie op je vraag het volgende: Ik heb een klant met een E60 M5. Auto is puur voor hobby gebruik. Komt ook regelmatig op trackdays met deze auto. op deze auto hebben we een test gedaan met alleen vervangen van remblokken, remleidingen en remvloeistof. Tot nu toe houd deze configuratie zich zeer goed.

Grt. Dick

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door RVV » 13 aug 2015, 08:06

Nouja ik praat slechts naar eigen ervaring. Of de remmen hetzelfde hadden gedaan als Erik daar 75000 autobahn kilometers mee had gereden dat zal wel niet :mrgreen:

FDD
Berichten: 786
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door FDD » 13 aug 2015, 09:21

Aangaande remmen is het er op de E39 M5 ook al droevig op zijn zachtst gezegd. Rijd je alleen in NL en incidenteel wat harder is het nog prima, rijd je merendeels door Duitsland met snelheden rond de 250-270 en moet je vaker dan 3 keer afremmen naar 120-160 is er ook al geen remkracht meer over....

Blijkbaar gewoon een traditie bij de M5 :tooth: 1 voordeel heb je er wel van je leert extreem ver vooruit te kijken, wat anticiperen en daarmee veiligheid ten goede komt.

Audi A8 heb er stiekem ook al even met een scheef oog naar gekeken, dan wel de benzine uitvoering. Ziet er met name van binnen erg mooi uit.

Groeten,
Eric

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Knot » 13 aug 2015, 09:52

E39 had ik EBC yellow op, zou ze nu niet meer kopen (alleen hawk of cl) maar deden het prima, boskoop 280 voorbij de gouden wok en dan precies met 50 de rotonde op :)

FDD
Berichten: 786
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door FDD » 13 aug 2015, 10:04

Ik heb er momenteel ook EBC yellow op, echter bevalt nog steeds niet 100%, ik weet ook wel dat er 1750kg afgeremd moet worden van van hoge snelheid naar normale snelheid maar ik verwachtte net zoals mijn naamgenoot dat daar rekening mee word gehouden met de ontwikkeling van de wagen en dat is gewoonweg niet het geval.

Als de M5 blijft (speel af en toe met de gedachte om hem te verkopen) dan ga ik serieus huiswerk hiervan maken.

Groeten,
Eric

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Knot » 13 aug 2015, 10:15

Weet niet of het beschikbaar is maar stop er maar eens HP+ in (of dat heet nu anders geloof ik, streetracing oid).

http://www.hawkperformance.com/performa ... treet-race" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 13 aug 2015, 14:38

Ik stop er helemaal niets meer in, wat dacht je daarvan :mrgreen: bodemloze put, en hij brengt me toch niet wat ik wil. Ik hoef geen half miljoen kmh te rijden, maar probleem is dat als het mogelijk is ik dat ook ga doen. Veel te vaak zelfs. Psychologenvoer misschien, maar zo zit ik blijkbaar in elkaar.

Als de remmen van de A8 niet adequaat blijken, dan gaat er direct een goede set (incl callipers) onder. Ik houd niet van halve maatregelen. En ik volg alleen nog maar intuïtie ipv verkooppraatjes van een vestiging directeuren van een propellor merk (alhoewel dat een hele relaxde gozert is).

Onder de hobby auto zal het beste nog niet goed genoeg zijn.
Ben daarin altijd redelijk compromisloos geweest.
Ik dacht dat de F10 M5 ook compromisloos was.

En dat is hij niet.
En dat is kut.
Want dat beloven ze wel.

:headbang:

Online
Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3591
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Locatie: Gouda

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Joël D. » 13 aug 2015, 14:56

Erik schreef:En volgens BMW mag ik niet remmen als ik 315kmh op de klok heb staan en er steekt een ree de weg over.
Want dan zijn je remmen onder de 100grd celcius. Hoe je dat moet controleren weet ik niet trouwens.

http://www.youtube.com/watch?v=j6XmWZELG14" onclick="window.open(this.href);return false;

Keramische remmen is wel te swappen......10k staan ze in de werkplaats in een doos en moeten ze er nog op........en info uit eerste hand van een F12 M6 --> gaat binnen 30kkm gewoon 3x kapot. Op een auto die in NL rijdt notabene !
Godzamme. Waarom is die snelweg nou nooit leeg als ik er rij. :blackeye:
Laatst gewijzigd door Joël D. op 13 aug 2015, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29376
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Luco » 13 aug 2015, 14:58

Joël D. schreef:
Erik schreef:En volgens BMW mag ik niet remmen als ik 315kmh op de klok heb staan en er steekt een ree de weg over.
Want dan zijn je remmen onder de 100grd celcius. Hoe je dat moet controleren weet ik niet trouwens.

http://www.youtube.com/watch?v=j6XmWZELG14" onclick="window.open(this.href);return false;

Keramische remmen is wel te swappen......10k staan ze in de werkplaats in een doos en moeten ze er nog op........en info uit eerste hand van een F12 M6 --> gaat binnen 30kkm gewoon 3x kapot. Op een auto die in NL rijdt notabene !
Godzamme. Waar is die snelweg nou nooit leeg als ik er rij. :blackeye:

Bij Erik was die ook niet leeg, want dan hadden de remmen nog heel geweest :mrgreen:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Downforce Hans » 13 aug 2015, 15:19

Ik vraag me af of er niet op de verschillende fora het buitenland niet dezelfde klachten te lezen zijn.
Er zullen veel meer mensen zijn die van hoge snelheden hard afremmen en die zouden dan toch de zelfde klachten moeten hebben.........

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Petrolhead Tom » 13 aug 2015, 15:35

Downforce Hans schreef:Ik vraag me af of er niet op de verschillende fora het buitenland niet dezelfde klachten te lezen zijn.
Er zullen veel meer mensen zijn die van hoge snelheden hard afremmen en die zouden dan toch de zelfde klachten moeten hebben.........
Wat hangt er eigenlijk onder die corvette? Dat ging ook wel aardig hard van 340 naar 100 per uur. :tooth:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Bram » 13 aug 2015, 15:37

Hans heeft een Flintstone auto en zet gewoon ff z'n orthopedische spekschoenen op het asfalt.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29376
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Luco » 13 aug 2015, 15:53

Petrolhead Tom schreef:
Downforce Hans schreef:Ik vraag me af of er niet op de verschillende fora het buitenland niet dezelfde klachten te lezen zijn.
Er zullen veel meer mensen zijn die van hoge snelheden hard afremmen en die zouden dan toch de zelfde klachten moeten hebben.........
Wat hangt er eigenlijk onder die corvette? Dat ging ook wel aardig hard van 340 naar 100 per uur. :tooth:
340 in zijn natte droom. :mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34328
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door JP » 13 aug 2015, 15:54

Stoptech toch ?

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 13 aug 2015, 16:03

Volgens mij weegt die McDonaldsCrocuette <1450kg.
En dat maakt wel een verschil.

Er is voldoende te vinden over remmen problemen op de F10-M5, fading hoofdzakelijk.
En daar heb ik juist, op de autobahn, helemaal geen last van, wat weer goed te verklaren is.
Hun oplossing is eenvoudig; neem CCM remmen.
:mrgreen: :mrgreen:

speedy25
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door speedy25 » 13 aug 2015, 16:55

Er zijn we meer van de slagschepen die zulke snelheden halen denk eens aan Bentley bv hebben die hun zaakjes dan gewoon beter voor elkaar dan BMW of is dat niet met elkaar te vergelijken?

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 13 aug 2015, 17:08

Volgens mij gaat het op al die slagschepen wel kapot.
Tenminste als de theorie "hard remmen met koude remmen" opgaat.
Misschien worden die Bentley dingen standaard met keramisch geleverd ?
Die scheuren dan tenminste niet (maar hebben wel andere fenomenen) meer.
:tooth:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Marc R » 13 aug 2015, 17:18

N bentley continental is onderhuids n audi A8

PeterB
Berichten: 3383
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door PeterB » 13 aug 2015, 17:24

Bijna, maar toch niet helemaal ;)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43128
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Arthur » 13 aug 2015, 17:28

Misschien gemist maar... Was/is een kleinere, snelle en dus lichtere auto niet iets dan? Als t alleen voor WW is, is bijvoorbeeld een 1M misschien wel iets? Of een 330/335xd, ik noem maar wat? Of is zoiets te klein en moet het formaat 5-serie of groter zijn?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joël D. en 6 gasten