heb geen problemen gehad met de M6 V10. véél beter voor elkaar dan de E46 M3 die ik een aantal jaar geleden heb gehad.speedy25 schreef:Hoe lijkt het dan met de remmen op bv een e60 m5 of een e63 m6 zijn die wel op de snelheid berekend of is het daarbij hetzelfde verhaal? Aangezien ik op korte termijn wil gaan shoppen voor zo`n V10 monster lijkt me dat wel handig om te weten
F80 M3
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
- Bram
- Berichten: 16611
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
DCCD bak eronder, dus lekker haaks de bocht door. AP's eronder en tweede set 18" met R888 erbij.
Erik, sla je spaarvarken stuk man. Mocht je dat ding ophalen geef dan ff een seintje, meld ik me wel ff ziek
Erik, sla je spaarvarken stuk man. Mocht je dat ding ophalen geef dan ff een seintje, meld ik me wel ff ziek

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
speedy25 schreef:Hoe lijkt het dan met de remmen op bv een e60 m5 of een e63 m6 zijn die wel op de snelheid berekend of is het daarbij hetzelfde verhaal? Aangezien ik op korte termijn wil gaan shoppen voor zo`n V10 monster lijkt me dat wel handig om te weten
25000 km met een e60 M5 gereden (tellertje top 330) nul problemen met de remmen gehad.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29376
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Ja hehe, met het tempo wat jij er mee reed hadden er niet eens remmen op hoeven te zittenRVV schreef:speedy25 schreef:Hoe lijkt het dan met de remmen op bv een e60 m5 of een e63 m6 zijn die wel op de snelheid berekend of is het daarbij hetzelfde verhaal? Aangezien ik op korte termijn wil gaan shoppen voor zo`n V10 monster lijkt me dat wel handig om te weten
25000 km met een e60 M5 gereden (tellertje top 330) nul problemen met de remmen gehad.

- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Hoi Rico ik kan me jouw verhaal over 300kmh rijden nog wel voor de geest halen. Als ik dat ook zou doen, moet ik elke week 8-10 van die verhalen schrijven
houd je idd geen tijd meer over om te remmen 


-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
speedy25 schreef:Hoe lijkt het dan met de remmen op bv een e60 m5 of een e63 m6 zijn die wel op de snelheid berekend of is het daarbij hetzelfde verhaal? Aangezien ik op korte termijn wil gaan shoppen voor zo`n V10 monster lijkt me dat wel handig om te weten
Goedemorgen,
In reactie op je vraag het volgende: Ik heb een klant met een E60 M5. Auto is puur voor hobby gebruik. Komt ook regelmatig op trackdays met deze auto. op deze auto hebben we een test gedaan met alleen vervangen van remblokken, remleidingen en remvloeistof. Tot nu toe houd deze configuratie zich zeer goed.
Grt. Dick
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Nouja ik praat slechts naar eigen ervaring. Of de remmen hetzelfde hadden gedaan als Erik daar 75000 autobahn kilometers mee had gereden dat zal wel niet 

-
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Aangaande remmen is het er op de E39 M5 ook al droevig op zijn zachtst gezegd. Rijd je alleen in NL en incidenteel wat harder is het nog prima, rijd je merendeels door Duitsland met snelheden rond de 250-270 en moet je vaker dan 3 keer afremmen naar 120-160 is er ook al geen remkracht meer over....
Blijkbaar gewoon een traditie bij de M5
1 voordeel heb je er wel van je leert extreem ver vooruit te kijken, wat anticiperen en daarmee veiligheid ten goede komt.
Audi A8 heb er stiekem ook al even met een scheef oog naar gekeken, dan wel de benzine uitvoering. Ziet er met name van binnen erg mooi uit.
Groeten,
Eric
Blijkbaar gewoon een traditie bij de M5

Audi A8 heb er stiekem ook al even met een scheef oog naar gekeken, dan wel de benzine uitvoering. Ziet er met name van binnen erg mooi uit.
Groeten,
Eric
- Knot
- Berichten: 40201
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
E39 had ik EBC yellow op, zou ze nu niet meer kopen (alleen hawk of cl) maar deden het prima, boskoop 280 voorbij de gouden wok en dan precies met 50 de rotonde op 

-
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Ik heb er momenteel ook EBC yellow op, echter bevalt nog steeds niet 100%, ik weet ook wel dat er 1750kg afgeremd moet worden van van hoge snelheid naar normale snelheid maar ik verwachtte net zoals mijn naamgenoot dat daar rekening mee word gehouden met de ontwikkeling van de wagen en dat is gewoonweg niet het geval.
Als de M5 blijft (speel af en toe met de gedachte om hem te verkopen) dan ga ik serieus huiswerk hiervan maken.
Groeten,
Eric
Als de M5 blijft (speel af en toe met de gedachte om hem te verkopen) dan ga ik serieus huiswerk hiervan maken.
Groeten,
Eric
- Knot
- Berichten: 40201
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Weet niet of het beschikbaar is maar stop er maar eens HP+ in (of dat heet nu anders geloof ik, streetracing oid).
http://www.hawkperformance.com/performa ... treet-race" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hawkperformance.com/performa ... treet-race" onclick="window.open(this.href);return false;
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Ik stop er helemaal niets meer in, wat dacht je daarvan
bodemloze put, en hij brengt me toch niet wat ik wil. Ik hoef geen half miljoen kmh te rijden, maar probleem is dat als het mogelijk is ik dat ook ga doen. Veel te vaak zelfs. Psychologenvoer misschien, maar zo zit ik blijkbaar in elkaar.
Als de remmen van de A8 niet adequaat blijken, dan gaat er direct een goede set (incl callipers) onder. Ik houd niet van halve maatregelen. En ik volg alleen nog maar intuïtie ipv verkooppraatjes van een vestiging directeuren van een propellor merk (alhoewel dat een hele relaxde gozert is).
Onder de hobby auto zal het beste nog niet goed genoeg zijn.
Ben daarin altijd redelijk compromisloos geweest.
Ik dacht dat de F10 M5 ook compromisloos was.
En dat is hij niet.
En dat is kut.
Want dat beloven ze wel.


Als de remmen van de A8 niet adequaat blijken, dan gaat er direct een goede set (incl callipers) onder. Ik houd niet van halve maatregelen. En ik volg alleen nog maar intuïtie ipv verkooppraatjes van een vestiging directeuren van een propellor merk (alhoewel dat een hele relaxde gozert is).
Onder de hobby auto zal het beste nog niet goed genoeg zijn.
Ben daarin altijd redelijk compromisloos geweest.
Ik dacht dat de F10 M5 ook compromisloos was.
En dat is hij niet.
En dat is kut.
Want dat beloven ze wel.

-
OnlineJoël D.
- Berichten: 3591
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Godzamme. Waarom is die snelweg nou nooit leeg als ik er rij.Erik schreef:En volgens BMW mag ik niet remmen als ik 315kmh op de klok heb staan en er steekt een ree de weg over.
Want dan zijn je remmen onder de 100grd celcius. Hoe je dat moet controleren weet ik niet trouwens.
http://www.youtube.com/watch?v=j6XmWZELG14" onclick="window.open(this.href);return false;
Keramische remmen is wel te swappen......10k staan ze in de werkplaats in een doos en moeten ze er nog op........en info uit eerste hand van een F12 M6 --> gaat binnen 30kkm gewoon 3x kapot. Op een auto die in NL rijdt notabene !

Laatst gewijzigd door Joël D. op 13 aug 2015, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29376
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Joël D. schreef:Godzamme. Waar is die snelweg nou nooit leeg als ik er rij.Erik schreef:En volgens BMW mag ik niet remmen als ik 315kmh op de klok heb staan en er steekt een ree de weg over.
Want dan zijn je remmen onder de 100grd celcius. Hoe je dat moet controleren weet ik niet trouwens.
http://www.youtube.com/watch?v=j6XmWZELG14" onclick="window.open(this.href);return false;
Keramische remmen is wel te swappen......10k staan ze in de werkplaats in een doos en moeten ze er nog op........en info uit eerste hand van een F12 M6 --> gaat binnen 30kkm gewoon 3x kapot. Op een auto die in NL rijdt notabene !
Bij Erik was die ook niet leeg, want dan hadden de remmen nog heel geweest

- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Ik vraag me af of er niet op de verschillende fora het buitenland niet dezelfde klachten te lezen zijn.
Er zullen veel meer mensen zijn die van hoge snelheden hard afremmen en die zouden dan toch de zelfde klachten moeten hebben.........
Er zullen veel meer mensen zijn die van hoge snelheden hard afremmen en die zouden dan toch de zelfde klachten moeten hebben.........
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Wat hangt er eigenlijk onder die corvette? Dat ging ook wel aardig hard van 340 naar 100 per uur.Downforce Hans schreef:Ik vraag me af of er niet op de verschillende fora het buitenland niet dezelfde klachten te lezen zijn.
Er zullen veel meer mensen zijn die van hoge snelheden hard afremmen en die zouden dan toch de zelfde klachten moeten hebben.........

- Bram
- Berichten: 16611
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Hans heeft een Flintstone auto en zet gewoon ff z'n orthopedische spekschoenen op het asfalt.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29376
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
340 in zijn natte droom.Petrolhead Tom schreef:Wat hangt er eigenlijk onder die corvette? Dat ging ook wel aardig hard van 340 naar 100 per uur.Downforce Hans schreef:Ik vraag me af of er niet op de verschillende fora het buitenland niet dezelfde klachten te lezen zijn.
Er zullen veel meer mensen zijn die van hoge snelheden hard afremmen en die zouden dan toch de zelfde klachten moeten hebben.........

- JP
- Berichten: 34328
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Stoptech toch ?
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Volgens mij weegt die McDonaldsCrocuette <1450kg.
En dat maakt wel een verschil.
Er is voldoende te vinden over remmen problemen op de F10-M5, fading hoofdzakelijk.
En daar heb ik juist, op de autobahn, helemaal geen last van, wat weer goed te verklaren is.
Hun oplossing is eenvoudig; neem CCM remmen.

En dat maakt wel een verschil.
Er is voldoende te vinden over remmen problemen op de F10-M5, fading hoofdzakelijk.
En daar heb ik juist, op de autobahn, helemaal geen last van, wat weer goed te verklaren is.
Hun oplossing is eenvoudig; neem CCM remmen.


-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Er zijn we meer van de slagschepen die zulke snelheden halen denk eens aan Bentley bv hebben die hun zaakjes dan gewoon beter voor elkaar dan BMW of is dat niet met elkaar te vergelijken?
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Volgens mij gaat het op al die slagschepen wel kapot.
Tenminste als de theorie "hard remmen met koude remmen" opgaat.
Misschien worden die Bentley dingen standaard met keramisch geleverd ?
Die scheuren dan tenminste niet (maar hebben wel andere fenomenen) meer.

Tenminste als de theorie "hard remmen met koude remmen" opgaat.
Misschien worden die Bentley dingen standaard met keramisch geleverd ?
Die scheuren dan tenminste niet (maar hebben wel andere fenomenen) meer.

-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
N bentley continental is onderhuids n audi A8
-
- Berichten: 3383
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Bijna, maar toch niet helemaal 

- Arthur
- Berichten: 43128
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi
Misschien gemist maar... Was/is een kleinere, snelle en dus lichtere auto niet iets dan? Als t alleen voor WW is, is bijvoorbeeld een 1M misschien wel iets? Of een 330/335xd, ik noem maar wat? Of is zoiets te klein en moet het formaat 5-serie of groter zijn?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Joël D. en 6 gasten