Mijn M6 met Hamann spoilers

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
E60 M5

Bericht door E60 M5 » 17 apr 2007, 22:18

volvoc30 schreef:@E60 M5

Reed laatst met een klant in een nwe S500 en die had nogal haast. Hij had precies dezelfde stinger. Erg goed apparaat :D

In NL mag die niet als radar detector gebruikt worden en dat doe ik dan natuurlijk ook niet. Maar in landen waar het wel mag reageert die al op de radarstralen van de benzinepomp schuifdeuren.

Is dus behoorlijk gevoelig. Helaas ook op de lussen in de weg. :(

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 apr 2007, 22:18

E60 M5 schreef:Zelfs bij eventuele geringe afwijkingen aan de diameter komt de computer t.b.v. de tractiecontrole en nog wat andere meetwaarden in de knoei. Bij een Corvette Z06 is de zogenaamde elektronische hulp toch al minimaal en als je daar dan mee loopt te kloten middels het veranderen van velgen ( of omtrek van de band ) is er zelfs niet eens meer fatsoenlijk mee te rijden.

Misschien dat een toekomstige generatie Corvette beter is in dit opzicht.

Veranderingen in bandenspanning (diffusie/temperatuur) doen de diameter al veranderen.
Ik heb een tijdje terug in een vakblad een heel item over het veranderen van wielen en wat voor een uitwerking op de auto electronica kan hebben.
Bij elke auto komt de comp in de problemen als er met wiel en banden maten gerommeld wordt.
Abs werkt niet meer optimaal evenals tractie controle.
Het werkt nog wel maar niet op het moment dat het zou moeten.
In duitsland zijn er al wat gevallen bekend dat er onderzoek werd gedaan na een ongeval omdat de verdenking naar een niet goed werkend abs systeem was gegaan.
In duitsland kan dat verzekering technisch grote gevolgen hebben.

Grtz,Hanz06 :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 apr 2007, 22:20

E60 M5 schreef:

Reed laatst met een klant in een nwe S500 en die had nogal haast. Hij had precies dezelfde stinger. Erg goed apparaat :D

In NL mag die niet als radar detector gebruikt worden en dat doe ik dan natuurlijk ook niet. Maar in landen waar het wel mag reageert die al op de radarstralen van de benzinepomp schuifdeuren.

ER zit toch een funktie op dat je een vals alarm weg kan drukken?
Als je er dan weer langs komt dan zou je alarm niet af moeten gaan.

hanz06 :wink:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 17 apr 2007, 22:26

Simone schreef:
Cor Dame schreef: Oh ja wat die vrouwen betreft ............ik neem er 3 mee :!: :!: :!:
Je hebt natuurlijk altijd baas boven baas ;) Gezellig al die vrouwen!!
Ik ga liever voor kwaliteit dan kwantiteit 8)

M-bitious

Bericht door M-bitious » 17 apr 2007, 22:28

HANZ06 schreef:
E60 M5 schreef:Zelfs bij eventuele geringe afwijkingen aan de diameter komt de computer t.b.v. de tractiecontrole en nog wat andere meetwaarden in de knoei. Bij een Corvette Z06 is de zogenaamde elektronische hulp toch al minimaal en als je daar dan mee loopt te kloten middels het veranderen van velgen ( of omtrek van de band ) is er zelfs niet eens meer fatsoenlijk mee te rijden.

Misschien dat een toekomstige generatie Corvette beter is in dit opzicht.

Veranderingen in bandenspanning (diffusie/temperatuur) doen de diameter al veranderen.
Ik heb een tijdje terug in een vakblad een heel item over het veranderen van wielen en wat voor een uitwerking op de auto electronica kan hebben.
Bij elke auto komt de comp in de problemen als er met wiel en banden maten gerommeld wordt.
Abs werkt niet meer optimaal evenals tractie controle.
Het werkt nog wel maar niet op het moment dat het zou moeten.
In duitsland zijn er al wat gevallen bekend dat er onderzoek werd gedaan na een ongeval omdat de verdenking naar een niet goed werkend abs systeem was gegaan.
In duitsland kan dat verzekering technisch grote gevolgen hebben.

In Duitsland moet je of een ABE bij de velgen hebben of TUV Eintragung. Ze zijn daar veel strenger (en terecht) dan in Nederland. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met andere velgen, als je de omtrek maar goed in de gaten houdt. En BMW zit helemaal vol elektronica.

Ja ja kom maar Chevke....... :lol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 apr 2007, 22:29

Neeeeeee,dat is te gemakkelijk :mrgreen:

Chevke

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 17 apr 2007, 22:34

Ja klopt maar moet dan de manual lezen. Ben pas onlangs begonnen met het lezen van de BMW manual maar steek er nog niets nieuws van op.

HANZ06 schreef:
E60 M5 schreef:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 apr 2007, 23:04

E60 M5 schreef:Ja klopt maar moet dan de manual lezen. Ben pas onlangs begonnen met het lezen van de BMW manual maar steek er nog niets nieuws van op.

HANZ06 schreef:
E60 M5 schreef:

Het is het meest rechtse knopje van de onderste horizontale rij en de bovenste van de verticale rij.
Daar druk je hem mee weg en de dsi onthoud dan die positie als vals alarm.
Mocht er later op die plaats toch een politie met een camera staan,dan gaat je alarm toch af.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 17 apr 2007, 23:10

wat kost die stinger precies, heb me laten vertellen rond de 2000eu.

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 17 apr 2007, 23:10

Het is het meest rechtse knopje van de onderste horizontale rij en de bovenste van de verticale rij.

Twee knopjes dus. Thanks! :)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 apr 2007, 23:15

Laatst gewijzigd door Downforce Hans op 18 apr 2007, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 17 apr 2007, 23:18

volvoc30 schreef:wat kost die stinger precies, heb me laten vertellen rond de 2000eu.
Ik heb er geloof ik iets van 1600 voor betaald. Weet niet meer of dat excl of incl btw was.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 17 apr 2007, 23:20

E60 M5 schreef:Het is het meest rechtse knopje van de onderste horizontale rij en de bovenste van de verticale rij.

Pas maar op met adviezen aannemen van een yank, straks is het de schietstoel knop, zit je mooi in 1 keer op straat.

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 17 apr 2007, 23:31

M-bitious schreef:
E60 M5 schreef:Het is het meest rechtse knopje van de onderste horizontale rij en de bovenste van de verticale rij.

Pas maar op met adviezen aannemen van een yank, straks is het de schietstoel knop, zit je mooi in 1 keer op straat.
Zal ik zeker doen. :D

Had laatst wel iets stoms gedaan, de nitrous (NOS) aangezet op een moment dat ik het beter niet had kunnen doen.

BTW is jouw NOS ook al geinstalleerd?

M-bitious

Bericht door M-bitious » 17 apr 2007, 23:35

Ja natuurlijk, leuk 150 pk progressief 10 nozzle setje, maar dat hebben wij toch niet nodig. Ik laat hem gewoon uitstaan.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 apr 2007, 23:35

Ha haaaaa grapjas.

Je zou het wel goed kunnen gebruiken :mrgreen:

hanz06

M-bitious

Bericht door M-bitious » 18 apr 2007, 07:43

Chevke, lees eens terug wat ik een aantal keren over de acceleratie van de Chevke06-mobiel heb geschreven. Dat gaat een M6 niet bijhouden. Alleen de top ligt bij mij hoger, omdat ik met de 7-bak in een pk-rijker gebied zit dan jij in de lange 6. Maar erover dollen blijft natuurlijk leuk 8)

Maar zoals je weet ben ik veel zwaarder omdat we met 3 personen rijden :mrgreen: :mrgreen:

Ik ben overigens niet van plan om met 2 auto's naast elkaar 300plus te gaan rijden, of kort achter elkaar, dat is me echt te link. Ik verheug me wel op alle auto's en het ontmoeten van de df leden.

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 18 apr 2007, 10:15

Ik ben overigens niet van plan om met 2 auto's naast elkaar 300plus te gaan rijden, of kort achter elkaar, dat is me echt te link.

Ja, geldt ook voor mij. Veiligheid boven alles.

RVV

Bericht door RVV » 18 apr 2007, 11:28

Wijze opmerkingen

SteV6

Bericht door SteV6 » 18 apr 2007, 12:11

Cor Dame schreef:Als jullie het leuk vinden .......ik heb ook nog een losse GPS unit die zeer nauwkeurig werkt en geeikt is. We kunnen alleen de data niet direkt uitlezen maar wel later bij mij op kantoor.
Anders moet ik weer software erbij kopen voor op een laptop. Het is een heel duur pakket dus dat wordt te gek.
Ik zal die leverancier even bellen want misschien krijg ik hem wel zo gek dat hij mij dat toch beschikbaar stelt voor weinig. :lol: :lol: :lol:
Morgen weet ik hierover meer.

Vriendelijke groet,

Corvette
Ik heb mijn PerformanceBox ook bij me ... Als er mensen zijn die hun laptop denken mee te nemen, dan leg ik ook de CD met software klaar.

[img:270:273]http://www.performancebox.co.uk/Images/pb1.jpg[/img]

[img:555:405]http://www.performancebox.co.uk/Images/ ... eensho.gif[/img]

Data wordt op een SD-kaartje gelogd. Mocht er geen laptop bij zijn, kan ik het achteraf thuis in alle rust alsnog bekijken.

SteV6

Simone

Bericht door Simone » 18 apr 2007, 13:11

M-bitious schreef:
Simone schreef:
Cor Dame schreef: Oh ja wat die vrouwen betreft ............ik neem er 3 mee :!: :!: :!:
Je hebt natuurlijk altijd baas boven baas ;) Gezellig al die vrouwen!!
Ik ga liever voor kwaliteit dan kwantiteit 8)
Aaahh... een kusje voor jou!

Simone

Bericht door Simone » 18 apr 2007, 13:15

M-bitious schreef:Ik ben overigens niet van plan om met 2 auto's naast elkaar 300plus te gaan rijden, of kort achter elkaar, dat is me echt te link. Ik verheug me wel op alle auto's en het ontmoeten van de df leden.
Hoe moet ik Yourie dan filmen als zij aan het rijden is ;) Of andersom ;)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 apr 2007, 14:13

Simone schreef:
M-bitious schreef:Ik ben overigens niet van plan om met 2 auto's naast elkaar 300plus te gaan rijden, of kort achter elkaar, dat is me echt te link. Ik verheug me wel op alle auto's en het ontmoeten van de df leden.
Ha ha, het terug krabbelen is begonnen :mrgreen: 8)

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 18 apr 2007, 14:33

HANZ06 schreef:
Simone schreef:
Ha ha, het terug krabbelen is begonnen :mrgreen: 8)

De M's vertrekken als eerste, niemand die dan nog in de buurt kan komen.

Ja, alles krabbelt dan als het ware terug, vanuit de M's gezien.

Gino

Bericht door Gino » 18 apr 2007, 14:42

SteV6 schreef:
Cor Dame schreef:Als jullie het leuk vinden .......ik heb ook nog een losse GPS unit die zeer nauwkeurig werkt en geeikt is. We kunnen alleen de data niet direkt uitlezen maar wel later bij mij op kantoor.
Anders moet ik weer software erbij kopen voor op een laptop. Het is een heel duur pakket dus dat wordt te gek.
Ik zal die leverancier even bellen want misschien krijg ik hem wel zo gek dat hij mij dat toch beschikbaar stelt voor weinig. :lol: :lol: :lol:
Morgen weet ik hierover meer.

Vriendelijke groet,

Corvette
Ik heb mijn PerformanceBox ook bij me ... Als er mensen zijn die hun laptop denken mee te nemen, dan leg ik ook de CD met software klaar.

[img:270:273]http://www.performancebox.co.uk/Images/pb1.jpg[/img]

[img:555:405]http://www.performancebox.co.uk/Images/ ... eensho.gif[/img]

Data wordt op een SD-kaartje gelogd. Mocht er geen laptop bij zijn, kan ik het achteraf thuis in alle rust alsnog bekijken.

SteV6
Waarschijnlijk dat ik mijn laptop wel meeneem (als full size navigatiesysteem :mrgreen: ). Ik kom met een lelijke grijze Leon LPG op winterbanden, moet je me maar even aanspreken ;)

Plaats reactie