E60 M5 schreef:Zelfs bij eventuele geringe afwijkingen aan de diameter komt de computer t.b.v. de tractiecontrole en nog wat andere meetwaarden in de knoei. Bij een Corvette Z06 is de zogenaamde elektronische hulp toch al minimaal en als je daar dan mee loopt te kloten middels het veranderen van velgen ( of omtrek van de band ) is er zelfs niet eens meer fatsoenlijk mee te rijden.
Misschien dat een toekomstige generatie Corvette beter is in dit opzicht.
Veranderingen in bandenspanning (diffusie/temperatuur) doen de diameter al veranderen.
Ik heb een tijdje terug in een vakblad een heel item over het veranderen van wielen en wat voor een uitwerking op de auto electronica kan hebben.
Bij elke auto komt de comp in de problemen als er met wiel en banden maten gerommeld wordt.
Abs werkt niet meer optimaal evenals tractie controle.
Het werkt nog wel maar niet op het moment dat het zou moeten.
In duitsland zijn er al wat gevallen bekend dat er onderzoek werd gedaan na een ongeval omdat de verdenking naar een niet goed werkend abs systeem was gegaan.
In duitsland kan dat verzekering technisch grote gevolgen hebben.
Grtz,Hanz06
