Behalve dat het team na z'n pitsstop via de radio bevestigde dat de diffuser deels kapot was. Ik geloof best dat dat zo was, balans was weg.Hielke schreef: 25 mar 2018, 21:24In het interview achteraf zegt ie dat er voor de spin al iets is afgebroken. Onzin natuurlijk. Vanaf de derde ronde zie je dat door een foutieve balans er steeds meer overstuur verschijnt. In plaats van het tempo aan te passen moet ie ‘m geregeld op haren en snaren opvangen om op de weg te blijven. Die spin was een logisch vervolg. Daarna is ie alle vertrouwen kwijt om nog enige aanvalsdrift te durven laten zien.
F1 seizoen 2018
-
Forza
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02
Re: F1 seizoen 2018
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: F1 seizoen 2018
Als je een 360 graden spin op een curbstone maakt, dan is de kans dat je diffuser een knauw krijgt behoorlijk aanwezig.Forza schreef: 26 mar 2018, 10:59Behalve dat het team na z'n pitsstop via de radio bevestigde dat de diffuser deels kapot was. Ik geloof best dat dat zo was, balans was weg.Hielke schreef: 25 mar 2018, 21:24In het interview achteraf zegt ie dat er voor de spin al iets is afgebroken. Onzin natuurlijk. Vanaf de derde ronde zie je dat door een foutieve balans er steeds meer overstuur verschijnt. In plaats van het tempo aan te passen moet ie ‘m geregeld op haren en snaren opvangen om op de weg te blijven. Die spin was een logisch vervolg. Daarna is ie alle vertrouwen kwijt om nog enige aanvalsdrift te durven laten zien.
Die balans was vanaf ronde 2 al onderhevig aan verval. Oorzaak en gevolg. Oorzaak; een slechte balans. Gevolg; overstuurmomenten, en vervolgens een spin.
- Niels
- Berichten: 22541
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: F1 seizoen 2018
De banden strategie was gewoon fout. Gokje, foutje en op naar de volgende.....
-
OnlineBram
- Berichten: 16774
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: F1 seizoen 2018
Je hebt toch niet gekeken naar deze verderfelijke sport, waarin pedofilie hoogtij viert?alt schreef: 25 mar 2018, 21:30 Max heeft vandaag toch een beetje laten zien dat hij toch een aardje naar zijn vaartje heeft. iets te veel instinkt, iets te weinig zijn verstand gebruikt hoe hij met zijn eerste bandjes omging.
Wel een heel mooi actie van Daniël.
- Arthur
- Berichten: 43796
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
-
Frank_Sch
- Berichten: 2257
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: F1 seizoen 2018
FWIW: Verstappen zei dat er al voor de spin wat afgebroken is, waarom denk je dat dat onzin is?Hielke schreef: 26 mar 2018, 12:03Als je een 360 graden spin op een curbstone maakt, dan is de kans dat je diffuser een knauw krijgt behoorlijk aanwezig.Forza schreef: 26 mar 2018, 10:59Behalve dat het team na z'n pitsstop via de radio bevestigde dat de diffuser deels kapot was. Ik geloof best dat dat zo was, balans was weg.Hielke schreef: 25 mar 2018, 21:24In het interview achteraf zegt ie dat er voor de spin al iets is afgebroken. Onzin natuurlijk. Vanaf de derde ronde zie je dat door een foutieve balans er steeds meer overstuur verschijnt. In plaats van het tempo aan te passen moet ie ‘m geregeld op haren en snaren opvangen om op de weg te blijven. Die spin was een logisch vervolg. Daarna is ie alle vertrouwen kwijt om nog enige aanvalsdrift te durven laten zien.
Die balans was vanaf ronde 2 al onderhevig aan verval. Oorzaak en gevolg. Oorzaak; een slechte balans. Gevolg; overstuurmomenten, en vervolgens een spin.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: F1 seizoen 2018
Allemaal fake news idd, niks van geloven. 
-
Wouter81
- Berichten: 9529
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: F1 seizoen 2018
Ik vind het weer typisch Nederlands. Max en Horner roepen beide dat er schade was, aan de diffusor sinds ronde 6. Zonder diffusor verlies je gewoon enorm veel downforce en dus grip. Maar waarom heeft hij dan 'slecht gereden'? Je kunt het ook omdraaien: eigenlijk briljant dat hij met zo'n waardeloze wegligging nog steeds dikke punten heeft binnengehaald en nog sneller was dan Alonso ook (ook al kon hij er niet voorbij maar dat lag niet aan Max). Max gaf zelf ook nog aan dat hij ook buiten de TV coverage om meermaals de auto maar nipt uit de muur heeft weten te houden, zo belabberd was de wegligging geworden. Maar hij heeft de auto netjes thuisgebracht en nog flink wat punten gescoord ook.
Maar vanaf het bankstel, 18.000 km verderop weten we het beter dan de coureur en teambaas zelf en lag het toch vooral aan Max zelf, dat hij 'maar' zesde werd en was het volledig zijn eigen schuld dat hij een keer spinde. Tja, waarom moet er gelijk worden getwijfeld aan wat coureur en team(baas) beide verklaren als oorzaak daarvan?
Ik zal wel weer een oranje bril hebben maar ik vind dat hij het gezien de omstandigheden prima heeft gedaan.
Maar vanaf het bankstel, 18.000 km verderop weten we het beter dan de coureur en teambaas zelf en lag het toch vooral aan Max zelf, dat hij 'maar' zesde werd en was het volledig zijn eigen schuld dat hij een keer spinde. Tja, waarom moet er gelijk worden getwijfeld aan wat coureur en team(baas) beide verklaren als oorzaak daarvan?
Ik zal wel weer een oranje bril hebben maar ik vind dat hij het gezien de omstandigheden prima heeft gedaan.
- WJ
- Berichten: 12019
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: F1 seizoen 2018
Typische Fries bedoel je? 
Over twee weken Bahrain!
Over twee weken Bahrain!
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: F1 seizoen 2018
Zeker, helemaal mee eens.Wouter81 schreef: 26 mar 2018, 15:29 Ik vind het weer typisch Nederlands. Max en Horner roepen beide dat er schade was, aan de diffusor sinds ronde 6. Zonder diffusor verlies je gewoon enorm veel downforce en dus grip. Maar waarom heeft hij dan 'slecht gereden'? Je kunt het ook omdraaien: eigenlijk briljant dat hij met zo'n waardeloze wegligging nog steeds dikke punten heeft binnengehaald en nog sneller was dan Alonso ook (ook al kon hij er niet voorbij maar dat lag niet aan Max). Max gaf zelf ook nog aan dat hij ook buiten de TV coverage om meermaals de auto maar nipt uit de muur heeft weten te houden, zo belabberd was de wegligging geworden. Maar hij heeft de auto netjes thuisgebracht en nog flink wat punten gescoord ook.
Maar vanaf het bankstel, 18.000 km verderop weten we het beter dan de coureur en teambaas zelf en lag het toch vooral aan Max zelf, dat hij 'maar' zesde werd en was het volledig zijn eigen schuld dat hij een keer spinde. Tja, waarom moet er gelijk worden getwijfeld aan wat coureur en team(baas) beide verklaren als oorzaak daarvan?
Ik zal wel weer een oranje bril hebben maar ik vind dat hij het gezien de omstandigheden prima heeft gedaan.
Nu jij toch post in dit topic: wanneer kunnen we je uiteenzetting van Melbourne verwachten?
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: F1 seizoen 2018
Hij heeft voor de zekerheid pas na een half uur ingeschakeld zodat hij het verderfelijke hand in hand lopen niet hoefde te zien.Bram schreef: 26 mar 2018, 12:42Je hebt toch niet gekeken naar deze verderfelijke sport, waarin pedofilie hoogtij viert?alt schreef: 25 mar 2018, 21:30 Max heeft vandaag toch een beetje laten zien dat hij toch een aardje naar zijn vaartje heeft. iets te veel instinkt, iets te weinig zijn verstand gebruikt hoe hij met zijn eerste bandjes omging.
Wel een heel mooi actie van Daniël.
![]()
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: F1 seizoen 2018
Laatst gewijzigd door MarkS op 26 mar 2018, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: F1 seizoen 2018
Waarom twijfel over dat verhaal van schade in de zesde ronde en de matige wegligging als gevolg nadien daarvan?Wouter81 schreef: 26 mar 2018, 15:29
Maar vanaf het bankstel, 18.000 km verderop weten we het beter dan de coureur en teambaas zelf en lag het toch vooral aan Max zelf, dat hij 'maar' zesde werd en was het volledig zijn eigen schuld dat hij een keer spinde. Tja, waarom moet er gelijk worden getwijfeld aan wat coureur en team(baas) beide verklaren als oorzaak daarvan?
Ik zal wel weer een oranje bril hebben maar ik vind dat hij het gezien de omstandigheden prima heeft gedaan.
Omdat je welhaast wel blind moet zijn geweest om niet in te willen zien dat ie vanaf de tweede ronde al overstuur-issues kreeg en dat ie vanaf de derde ronde herhaaldelijk op haren en snaren de auto uit een spin wist te houden. Als er al een aanwijsbaar moment voor eerdere schade (ergens in de eerste twee ronden) was geweest, dan hadden we dat met de huidige media coverage 100% zeker in beeld gekregen. Dat moment is er niet geweest. Op de compound waarop Max startte wilde de auto niet werken, maar desondanks wilde hij het tempo van z'n voorganger blijven rijden. Dat was niet slim. Dat de spin niet in erger resulteerde is een kwestie van geluk. Naar omstandigheden prima doen? Vaak resulteert zijn talentvolle rijden daar wel in. Deze keer absoluut niet.
-
Onlinealt
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: F1 seizoen 2018
Daniël had de zelfde banden als Max & geen problemen
Had Daniël misschien een andere diffuser onder zijn auto dan Max?
Kan Daniël beter zijn banden managen?
Was Max onder de indruk van de gridkids & rijdt daarom met een kwispelen achterkant?
Allemaal vragen aan de geleerde df'ers, die daar zeker een duidelijk antwoord zullen op hebben.
Ben benieuw of het maxisme hier ook heerst zoals op verstappen forum?
Maxisme is een soort jehova's getuige maar dan i.p.v. jehova heet hij nu Max.
Had Daniël misschien een andere diffuser onder zijn auto dan Max?
Kan Daniël beter zijn banden managen?
Was Max onder de indruk van de gridkids & rijdt daarom met een kwispelen achterkant?
Allemaal vragen aan de geleerde df'ers, die daar zeker een duidelijk antwoord zullen op hebben.
Ben benieuw of het maxisme hier ook heerst zoals op verstappen forum?
Maxisme is een soort jehova's getuige maar dan i.p.v. jehova heet hij nu Max.
- JP
- Berichten: 35048
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: F1 seizoen 2018
Kan Ziggo bepalen welke teamradio fragmenten ze kunnen uitzenden. Hoor namelijk nooit Ricciardo "klagen" over de banden....
-
Wouter81
- Berichten: 9529
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: F1 seizoen 2018
Klopt inderdaad precies, nu je het zegt. Max is in België geboren. Dutroux komt ook uit België. Er is vast een connectie. De eerste keer met gridkids en gelijk een spin voor Max, dat kan inderdaad geen toeval zijn. Daar moet een link zijn. Dank voor je scherpe inzicht alt.alt schreef: 26 mar 2018, 16:36 Daniël had de zelfde banden als Max & geen problemen
Had Daniël misschien een andere diffuser onder zijn auto dan Max?
Kan Daniël beter zijn banden managen?
Was Max onder de indruk van de gridkids & rijdt daarom met een kwispelen achterkant?
Allemaal vragen aan de geleerde df'ers, die daar zeker een duidelijk antwoord zullen op hebben.
Ben benieuw of het maxisme hier ook heerst zoals op verstappen forum?
Maxisme is een soort jehova's getuige maar dan i.p.v. jehova heet hij nu Max.
Oh ja, ik zou voortaan pas 's avonds aan het bier gaan in plaats van 's middags al te gaan drinken.
- WJ
- Berichten: 12019
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: F1 seizoen 2018
Volgensmij bepaald de F1-regie dat, netzoals de camera beelden die overal hetzelfde zijn. Bij SKY komen namelijk exact dezelfde fragmenten voorbij.JP schreef: 26 mar 2018, 16:44 Kan Ziggo bepalen welke teamradio fragmenten ze kunnen uitzenden. Hoor namelijk nooit Ricciardo "klagen" over de banden....
-
Wouter81
- Berichten: 9529
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: F1 seizoen 2018
Dat supersoft achteraf niet de meest ideale keuze was als band, dat klopt. Het is in ieder geval een band die moeilijker op temperatuur komt dan de ultrasoft dus in de eerste paar rondes minder grip. Zaak dus om die banden zo snel mogelijk op temperatuur te krijgen, ook om de aansluiting niet te verliezen met de kop. Dat die Haas van Magnussen er voorbij kwam bij de start was niet ingecalculeerd maar kan gebeuren. Het was echter notabene het team dat hem in de eerste paar ronden via de radio aanspoorde om zo snel mogelijk weer voorbij die Haas te komen omdat ze anders teveel tijd verloren in de jacht op Ferrari en Mercedes. Die wilden dus juist dat hij bleef trappen.Hielke schreef: 26 mar 2018, 15:58
Waarom twijfel over dat verhaal van schade in de zesde ronde en de matige wegligging als gevolg nadien daarvan?
Omdat je welhaast wel blind moet zijn geweest om niet in te willen zien dat ie vanaf de tweede ronde al overstuur-issues kreeg en dat ie vanaf de derde ronde herhaaldelijk op haren en snaren de auto uit een spin wist te houden. Als er al een aanwijsbaar moment voor eerdere schade (ergens in de eerste twee ronden) was geweest, dan hadden we dat met de huidige media coverage 100% zeker in beeld gekregen. Dat moment is er niet geweest. Op de compound waarop Max startte wilde de auto niet werken, maar desondanks wilde hij het tempo van z'n voorganger blijven rijden. Dat was niet slim. Dat de spin niet in erger resulteerde is een kwestie van geluk. Naar omstandigheden prima doen? Vaak resulteert zijn talentvolle rijden daar wel in. Deze keer absoluut niet.
En over die TV coverage. Tja, de andere momenten dat hij (naar eigen zeggen) een paar keer bijna de muur in ging vanwege de belabberde wegligging is ook niet op beeld voorbij gekomen maar toch ook echt gebeurd. Die regie moet 20 auto's volgen, niet alleen Max. Niet elke beschadiging zal tot gevolg hebben dat er zichtbaar stukken carbon onder de auto uitvliegen. En het is verder niet eens zeker dat zo'n beschadiging überhaupt komt door een kerbstone oid. Zo zijn er na de trainingen ook haarscheuren ontdekt in de bardgeboards van de auto van Max, iets wat ze moesten repareren. Kan ook gewoon een ontwerp of productiefout zijn geweest. Zonder alle info weten we dat gewoon niet en is het gissen.
-
Ybo
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 18 okt 2008, 13:37
- Auto: G21 / S212
Re: F1 seizoen 2018
Wat een flauwekul. Hij was uiteraard een flinke klap sneller, maar kon er niet voorbij. En aangespoord door het team om dichtbij te blijven. Compound werkte prima, zie ook zaterdag en FP's. En zie Ricciardo. Die niet aan het glijden was en ook dicht op z'n voorganger reed.Op de compound waarop Max startte wilde de auto niet werken, maar desondanks wilde hij het tempo van z'n voorganger blijven rijden.
Amen.Zonder alle info weten we dat gewoon niet en is het gissen.
- Arthur
- Berichten: 43796
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: F1 seizoen 2018
Behalve voor Alt. Al heeft die het over heel andere dingen dan wij. Een draadje in een draadje, 'zegmaar'. Manmanman, heel apart...
- tomgtr
- Berichten: 10922
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: F1 seizoen 2018
Die Juncker kan trouwens echt niet rijden zeg!
- Arthur
- Berichten: 43796
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- Knot
- Berichten: 40865
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: F1 seizoen 2018
Ik vind het wel knap dat Max voor Vettel opzij ging, daardoor kon het haasje ernaast komen, had Max zijn lijn gehouden was het weer een VET/VER crash geweest waarschijnlijk in bocht 1.. Max heeft daarvan geleerd maar kost hem wel de hele strategie, hoop dat ie de volgende keer gewoon rechtdoor blijft rijden en pecht voor Vettel dan met zn schijnbewegingen.
Wat had ie moeten doen..... op P5 blijven rijden met zn Supersoft op afstand tot Magnussen, banden sparen, iedereen naar binnen en dan seconden winnen op zijn hardere band, dan had ie sowieso een P4 gehad, misschien wel een P3 als ie echt langer door had kunnen rijden maar hij wil racen en niet op strategie... zoals RIC het wel doet grotendeels.
Wat had ie moeten doen..... op P5 blijven rijden met zn Supersoft op afstand tot Magnussen, banden sparen, iedereen naar binnen en dan seconden winnen op zijn hardere band, dan had ie sowieso een P4 gehad, misschien wel een P3 als ie echt langer door had kunnen rijden maar hij wil racen en niet op strategie... zoals RIC het wel doet grotendeels.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten
