Brandstof, de prijzen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Brandstof
95 duurder dan 98?
Thnx voor de dieselprijs, moet binnenkort weer tanken en zal eens kijken wat de diesel hier kost.
Thnx voor de dieselprijs, moet binnenkort weer tanken en zal eens kijken wat de diesel hier kost.
- MartijnGizmo
Ik gooi altijd BP Ultimate 98 in de T5, die daar erg lekker op loopt. Na mijn suggestie gooit m'n vriendin nu ook Ultimate diesel in d'r gechipte Twingo, die daar nog ietsje vlotter op lijkt te lopen. Verbruik ook ietsje minder, al rijdt ze voor een goede vergelijking net wat te onregelmatig...Ferdi Gielen schreef:Of voor de grap eens bij een andere pomp tanken.
Ik ga praktisch altijd naar de Total toe, kom daar ook het verste mee en anders gaat er vaak Esso in.
Zijn 2 tankstations die tegenover elkaar zitten, dus ga soms voor het gemak en dan is het Esso.
Ook een aantal keren Total Exellium diesel getankt met de Ibiza 1.9 TDi die ik had. Werd er wat stiller van, maar merkte er verder niets aan dus tank weer gewoon de standaard diesel.
Met de S60 die ik nu heb wil ik het nog wel een keertje proberen aangezien die niet helemaal standaard meer is.

- Arthur
Wordt een diesel ook pittiger van een "Premium" diesel? Net zoals bij benzines?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Vandaag Aral 98 voor €1,39 .......de merklozen zitten er nog een cent onder, de olie prijs daalt al maar verder.......
Aral=BP.............
Voor mensen die tanken bij onze Oosterburen, kijk even op http://www.clever-tanken.de" onclick="window.open(this.href);return false; das echt de moeite waard, `s ochtends zij de prijzen fors hoger, na het middag uur gaat het dan rap naar beneden tot in de avonduren, dat zijn de beste momenten om het sap weer aan te vullen............

Voor mensen die tanken bij onze Oosterburen, kijk even op http://www.clever-tanken.de" onclick="window.open(this.href);return false; das echt de moeite waard, `s ochtends zij de prijzen fors hoger, na het middag uur gaat het dan rap naar beneden tot in de avonduren, dat zijn de beste momenten om het sap weer aan te vullen............
- frank de jonge
95 moest 1.32 zijn. Nieuwe telefoon en die heeft soms zo eigen ideeën van spellingcontrole etc etc.
-
Arthur schreef:Wordt een diesel ook pittiger van een "Premium" diesel? Net zoals bij benzines?
Nee, Bij de BP 98 heb je een groter octaan getal, bij de premium diesels is dat niet zo. Als je ook op de site kijkt van BP pretendeert men dat de auto meer vermogen heeft omdat hij schoon is.. O en tijdwinst omdat hij minder schuimt

-
Gooi je de tank op de terugweg vol voor de volgende dag, blijkt de dieselprijs weer gezakt te zijn. Voortaan maar 5 minuten eerder wakker worden zodat ik in de ochtend ga tanken?
Nog even en we staan omgerekend op 1,45 Hollandse florijnen voor een liter diesel!
Nog even en we staan omgerekend op 1,45 Hollandse florijnen voor een liter diesel!

- JP
Fijn dat de brandstofprijzen gezakt zijn........kunnen de accijnzen in 2015 weer omhoog....... 

- Joy
Bij een prijs van € 1,50 komt er volgend jaar 2 cent bij aan accijns. Hoogste accijnslast van Europa. Jeeeeuj.... 

- Arthur
Gaat met 0,9% omhoog. Dat is dan 0,0135 oftewel 1,35 cent?
-
Zolang de olieprijs blijft dalen heb ik er niet zoveel moeite mee.
- Arthur
En gaat ie weer stijgen merk je het ook niet. Je weet toch niet wat die was zonder die 0,9% 

- Joy
Ja en nog wat BTW erbij Arthur.
- Arthur
Dan heb ik gelijk toch? Jij zegt 2 ct. accijns. Dat is het niet. Btw gaat weer over die accijns
Tjongejonge, we hebben echt tijd over om hier over te zeveren
Als ie leeg is moet ie weer vol, simpel 

- Joy
Haha ja inderdaad. 2 cent verhoging totaal incl BTW. Inflatiecorrectie noemen ze het. 

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
De accijns gaat van 76.72 cent naar 77.41 cent. Dat is dus een stijging van 0.69 cent *1.21 = 0.835 cent.
-
BTW krijg je terug Joy. Niet zeuren! 

- tomgtr
8 x per week!!!??? Holy shit. dat tanken we met 2 auto's in 2 maanden. Pffffallen schreef:Bij mij merk je het wel snel hoor Arthur. Tank soms 8 keer in de week. Op zo'n moment houdt het weer me niet eens meer bij...
- Robin Hartog
Wel logisch. Zo'n Land Rover is al een halve tank benzine kwijt bij een koude start.tomgtr schreef:8 x per week!!!??? Holy shit. dat tanken we met 2 auto's in 2 maanden. Pffffallen schreef:Bij mij merk je het wel snel hoor Arthur. Tank soms 8 keer in de week. Op zo'n moment houdt het weer me niet eens meer bij...

- Joy
Uiteindelijk heeft alleen Joël het bij het juiste eind. Arthur, even de wisselbeker doorschuiven naar Joël. 

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
MartijnGizmo schreef:Ik gooi altijd BP Ultimate 98 in de T5, die daar erg lekker op loopt. Na mijn suggestie gooit m'n vriendin nu ook Ultimate diesel in d'r gechipte Twingo, die daar nog ietsje vlotter op lijkt te lopen. Verbruik ook ietsje minder, al rijdt ze voor een goede vergelijking net wat te onregelmatig...Ferdi Gielen schreef:Of voor de grap eens bij een andere pomp tanken.
Ik ga praktisch altijd naar de Total toe, kom daar ook het verste mee en anders gaat er vaak Esso in.
Zijn 2 tankstations die tegenover elkaar zitten, dus ga soms voor het gemak en dan is het Esso.
Ook een aantal keren Total Exellium diesel getankt met de Ibiza 1.9 TDi die ik had. Werd er wat stiller van, maar merkte er verder niets aan dus tank weer gewoon de standaard diesel.
Met de S60 die ik nu heb wil ik het nog wel een keertje proberen aangezien die niet helemaal standaard meer is.
Zal het ook eens een paar tankjes proberen, kom naar het werk altijd langs de BP.
Kijken wat het doet op een gechipte 5 cilinder diesel.
Hier gisteren trouwens voor 1.23,9 staan tanken dus we gaan lekker

- Paskal
- Auto: meerdere
1,209 hier in het Brabantse Deurne bij de Esso zag ik zojuist.
Ik ben trouwens wel de zuinigste X5 3.0d-rijder van Spritmonitor (zijn er toch 44) volgens deze link
. Mijn vorige X5 staat ook in die lijst, maar die was overall wat minder zuinig. Ietwat vertekend beeld geeft het wel want met de vorige natuurlijk redelijk vaak met ambu op pad geweest wat het verbruik niet ten goede komt.
Ik ben trouwens wel de zuinigste X5 3.0d-rijder van Spritmonitor (zijn er toch 44) volgens deze link

- Arthur

Joy schreef:Uiteindelijk heeft alleen Joël het bij het juiste eind. Arthur, even de wisselbeker doorschuiven naar Joël.
-
Gelukkig niet heel het jaar door hoor. Zo nu en dan staat de wagen zelfs 4-5 dagen stil. Vandaag overigens getankt voor 1.214 per liter. Stel je voor dat die accijnzen een jaartje niet geheven werden...tomgtr schreef:8 x per week!!!??? Holy shit. dat tanken we met 2 auto's in 2 maanden. Pffffallen schreef:Bij mij merk je het wel snel hoor Arthur. Tank soms 8 keer in de week. Op zo'n moment houdt het weer me niet eens meer bij...

- tomgtr
Als jij een jaar lang geen accijns en btw betaald is Nederland failliet!