Volvo S-60 T3 R-design nordic+

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
allen

Re: Volvo S-60 T3 R-design nordic+

Bericht door allen » 09 aug 2016, 14:46

Hangt er denk een beetje vanaf welke uitvoering je hebt.
Heb zelf nu een aantal dagen een V70 op standaard onderstel, kleinere wielen, minder mooi leer, etc.
Maakt al veel uit. Gevoelsmatig is de bouwkwaliteit overigens in alle gevallen net niet premium, maar ik vind het prettig om in een niet schreeuwerig overkomende wagen te rijden. En die stoelen zijn heerlijk.
Standaard onderstel is overigens wel iets waar je mee moet kunnen leven. Bij de eerste bocht dat ik dat de boot ging kapseizen. Blij als ik m'n eigen wagen weer terugkrijg in 2019 of 2020.
Weet iemand overigens een betrouwbaar fietsenmerk? :bag:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 aug 2016, 15:51

Volvo stoelen zijn inderdaad geweldig.

dvh

Bericht door dvh » 09 aug 2016, 17:29

En van buiten vind ik ze ook mooi. Vooral de nieuwe modellen. Maar het is gewoon geen BMW.
Misschien dat mensen het design v/d bmw niet mooi vinden, kan. Ik heb dat met Mercedes. Vind ik ook best mooi van buiten. Maar van binnen, ondanks de betere materialen, ook niet helemaal mijn ding. ( blijft een beetje fout zeg maar :tooth: ).

Maar goed dat er keuze is. Maar BMW interieur is gewoon top. En de comfortstoelen die ik nu in mijn bmw heb. Kan me bijna niet voorstellen dat er nog beter bestaat :-)

Luca

Bericht door Luca » 09 aug 2016, 17:57

Het is niet omdat ik nu een Volvo rij dat de BMW 3 niks is hoor maar er zijn echt wel een paar kritische nootjes BMW versus Volvo.

Ten eerste de stoelen. De sportstoelen kunnen niet tippen aan de stoelen van de Volvo. Dat vond ik al vanaf het begin bij de BMW. Erg dunne zit en weinig steun in de zij.

Omtrent de materialen. Ik vind dat de materialen voldoende van kwaliteit zijn om aan BMW te tippen. Sommige onderdelen vind ik zelfs beter. Trek maar eens een portier dicht van een BMW. De handgreep is echt een stuk plastic. Eigenlijk twee delen door de sierstrip.

Het nav scherm van de Volvo is klein tov die van mijn BMW (nav prof) en minder details zichtbaar.

Dashboard vind ik veel en veel moderner van de Volvo tov mijn BMW. Tellerunit is bijna 100% digitaal.

Stuur van de Volvo vind ik wel oudbollig. Als R-design had er wel een sportievere stuur geplaatst kunnen worden.

En die kont van de Volvo :love:

Volvo voelt tijdens het rijden gewoon solide aan. BMW had dat minder maar zou mogelijk wat sportiever zijn icm een leuke cilinder inhoud. Mijn 318 had gewoon te weinig pk's

Verder heeft Volvo een leuke app waarbij je precies kan zien waar de auto staat, je kan claxonneren, knipperen met de lampen en ver- ontgrendelen Vd auto. Oja, standkachel.

Heb ik spijt? Absoluut niet!! Ik zou eerder mijn huidige Volvo (icm R-design nordic +) aanraden dan mijn vorige BMW. (Staat nog steeds te koop)

Maar smaken verschillen en zou de volgende keer zo weer een ander merk kiezen hoor. Nieuwe tiguan is ook erg mooi

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 aug 2016, 21:04

Dat laatste ben ik zeker met je eens :wink:

allen

Bericht door allen » 09 aug 2016, 21:52

Luca schreef:Verder heeft Volvo een leuke app waarbij je precies kan zien waar de auto staat, je kan claxonneren, knipperen met de lampen en ver- ontgrendelen Vd auto. Oja, standkachel.
Jammer dat je je wagen een half jaartje te vroeg of te laat hebt gekocht om standkachel te kunnen ervaren. :lollerdelol:

Hitz
Auto: KIA

Bericht door Hitz » 30 dec 2016, 14:58

Alweer voor wat nieuws aan het kijken?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 dec 2016, 15:26

^^ :mrgreen:

voor Luca begrippen is de S60 idd al bijna een oldtimer...
of misschien heft hij iets rust gevonden nu hij voor de hobby een "handel" Saab er bij had gekocht in Zweden

Luca

Bericht door Luca » 30 dec 2016, 19:58

Idd. Door de Saabs heb ik wel enige rust mbt inruilen van mijn "normale" auto. Buiten dat de S60 nog erg goed bevalt (pas 5000 km gereden) ben ik gewoon erg druk met het zoeken naar unieke aero's. Zeg niet dat de Volvo altijd blijft maar de "onrust" is er gewoon nog niet. Heb gewoon veel plezier met de zoektocht, het mooi en goed maken, verkopen van de Saabs. Voordeel is dat deze "hobby" geen geld kost maar een klein beetje geld opbrengt.

Heb zeker overwogen om de vorige of de huidige (zwarte) zelf te gaan rijden en de Volvo te verkopen. Maar als perfectionist moet een auto echt nieuw nieuw zijn. Maar wie weet.

Zit wel stiekem te kijken naar

De nieuwe Skoda kodiaq

Plaats reactie