Het is niet omdat ik nu een Volvo rij dat de BMW 3 niks is hoor maar er zijn echt wel een paar kritische nootjes BMW versus Volvo.
Ten eerste de stoelen. De sportstoelen kunnen niet tippen aan de stoelen van de Volvo. Dat vond ik al vanaf het begin bij de BMW. Erg dunne zit en weinig steun in de zij.
Omtrent de materialen. Ik vind dat de materialen voldoende van kwaliteit zijn om aan BMW te tippen. Sommige onderdelen vind ik zelfs beter. Trek maar eens een portier dicht van een BMW. De handgreep is echt een stuk plastic. Eigenlijk twee delen door de sierstrip.
Het nav scherm van de Volvo is klein tov die van mijn BMW (nav prof) en minder details zichtbaar.
Dashboard vind ik veel en veel moderner van de Volvo tov mijn BMW. Tellerunit is bijna 100% digitaal.
Stuur van de Volvo vind ik wel oudbollig. Als R-design had er wel een sportievere stuur geplaatst kunnen worden.
En die kont van de Volvo
Volvo voelt tijdens het rijden gewoon solide aan. BMW had dat minder maar zou mogelijk wat sportiever zijn icm een leuke cilinder inhoud. Mijn 318 had gewoon te weinig pk's
Verder heeft Volvo een leuke app waarbij je precies kan zien waar de auto staat, je kan claxonneren, knipperen met de lampen en ver- ontgrendelen Vd auto. Oja, standkachel.
Heb ik spijt? Absoluut niet!! Ik zou eerder mijn huidige Volvo (icm R-design nordic +) aanraden dan mijn vorige BMW. (Staat nog steeds te koop)
Maar smaken verschillen en zou de volgende keer zo weer een ander merk kiezen hoor. Nieuwe tiguan is ook erg mooi