Het grote MX-5 topic op DF

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 55207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Robin » 06 feb 2013, 16:31

Mazda MX5 Yusho concept.

Met 2 liter compressormotor en 241pk/274Nm.
Drysump, sperdiff, Bilsteins en Eibachs en Toyo semislicks R888 215/45 R17 rondom.
1188kg Leistungsgewicht.
Klein Hockenheim 1:16.1 (5.9 s sneller dan de serie 2 liter)
Prijs:NNB/(nog)niet leverbaar.

Leuk ding ook:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Riceaux » 06 feb 2013, 16:34

Blij auto'tje! :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door GTRene » 06 feb 2013, 17:36

happy motoring :D

maar idd, leuk ding en leuke specs to start with, lekker koppel onderin dus altijd doorhalen om wat op te schieten hoeft dan niet zo vaak.

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door ErikS » 07 feb 2013, 17:45

Heerlijke stance.

Ik wil hem wel!

Gebruikersavatar
piet46
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jun 2012, 20:19

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door piet46 » 08 mar 2013, 20:24

Ik ben aan het kijken naar een set nieuwe banden voor op mijn mx-5. De maat van de banden is 185/60/14.
Met de banden ga ik op de weg en enkele trackdays rijden. :D

Nu kwam ik op deze drie uit:

-Regal racer.

-Yokohama C-DRIVE 2.

-Toyo Cf1

Heeft iemand ervaring met deze banden op zijn mx-5?

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door ErikS » 08 mar 2013, 20:55

De prijs ligt niet te hoog zeker?

Kijk ook eens voor Kumho KU31 bijv., misschien zijn die er ook in die prijsklasse...
Dan heb je in ieder geval een fijne band......

Gebruikersavatar
piet46
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jun 2012, 20:19

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door piet46 » 08 mar 2013, 22:30

Prijs per band moet wel onder de 80 euro blijven.

De ku31 is er niet in deze maat. Wel andere kumho's maar dat zijn eco banden.

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door ErikS » 09 mar 2013, 09:50

Fijn bandje;

Dunlop SP Sport Fast Response 185/60 R14 82H @ autobandenmarkt: €45,30

Alleen de fast response is lekker, de gewone niet.

Dat is de enige band die ik zou nemen in die maat....
Wat zijn er weinig zeg!

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door G Kolkman » 09 mar 2013, 13:21

Op het mx-5-forum (forum.mx-5owners.nl) is wel een banden-topic te vinden. heb zelf al diverse banden geprobeerd/opgereden maar de ideale zit er niet tussen, of ik heb er pech mee. De laatste keer heb ik bijvoorbeeld om de continental premium-contact gevraagd. Reed eigenlijk best prima alleen bleek het na 1500 km een eco-contact te zijn :lol: . Het verschil met de 2 banden die er nog op zaten is echter zo groot dat de balans helemaal weg was (zwaar onderstuurd).

De keus voor de Continentals kwam overigens voort uit het gegeven dat ze bij de Evo (een autoblad) al-tijd goed uit de verf komen bij de bandentest. Dat geeft mij vertrouwen dat ze in ieder geval redelijk door hebben waar ze mee bezig zijn :) . En met iets van 70 euro/band zijn ze binnen jouw budget.

Gebruikersavatar
piet46
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jun 2012, 20:19

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door piet46 » 09 mar 2013, 22:04

Bedankt voor de tips. :thumbup:

Die dunlops lijken me wel interessant die had ik nog niet eerder bekeken.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mar 2013, 20:32

De vraag blijft of je de voorkeur hebt voor een band met heel veel grip, of eentje die lekker glijdt... Zelf neig ik naar het laatste, maar niet altijd. Ik ga die Dunlops dus ook uitproberen. Ik wil sowieso bij 14 inch blijven.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Hielke » 14 mar 2013, 21:08

De nieuwe Dunlop BluResponse is er in de Autobild en andere testen als beste band uitgekomen. Ook de nieuwe Vredestein Sportrac 5 deed het erg goed. Ik zal van die twee ook een setje van 4 bestellen.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door G Kolkman » 14 mar 2013, 22:26

Hielke schreef:De nieuwe Dunlop BluResponse is er in de Autobild en andere testen als beste band uitgekomen. Ook de nieuwe Vredestein Sportrac 5 deed het erg goed. Ik zal van die twee ook een setje van 4 bestellen.
lol, hoe lang doe je met een set banden en hoeveel rijd je!?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Hielke » 14 mar 2013, 22:34

G Kolkman schreef:
Hielke schreef:De nieuwe Dunlop BluResponse is er in de Autobild en andere testen als beste band uitgekomen. Ook de nieuwe Vredestein Sportrac 5 deed het erg goed. Ik zal van die twee ook een setje van 4 bestellen.
lol, hoe lang doe je met een set banden en hoeveel rijd je!?
Ik bedoel natuurlijk dat ik van één van de twee merken een setje bestel. Zullen de Dunlops wel worden.

Heb er nu iets gecupte Pirelli 5000 Drago's met 6 mm onder liggen. Heb er afgelopen zomer 2500 km mee gereden en dat zal dit jaar wel weer ongeveer hetzelfde zijn. Alleen dan zonder zingende bandjes :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Dennis Cavallino » 18 mar 2013, 23:22

Sodeknetters, zetten die Jappen nou alles zo strak vast of heb ik te maken met een vorige eigenaar/garagist die alles op 3 miljoen Nm vast heeft gezet?

Vandaag al 2 bouten dolgedraaid. 1 van de achterste stabi en de onderste bevestigingsbout van mijn schokdemper achter. Dus dat wordt een nieuwe draagarm...

WD40, IMAL, Kruipolie, remmenreiniger, verwarmen, tikkie met de hamer, slagmoersleutel, ringsleutel, dopsleutel... niets hielp. Bouten draaiden gewoon dol, kop werd mooi rond.

Enfin, het wordt er alleen maar beter van. :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door GTRene » 18 mar 2013, 23:27

wellicht zijn die bouten ooit met een goede loctite vastgezet?
mooi balen dus...wat nu uitboren?

wellicht had je het eventueel om de bout heen goed heet kunnen stoken zodat dat meer uitzet dan de bout en komt ie vrij? maja moet wel daar kunnen en of net dat gereedschap er voor hebben :mrgreen:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3802
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Paskal » 18 mar 2013, 23:29

Die ellende van muurvast zittend spul lees je op het mx-5-owners-forum zeer regelmatig. Vrees dat ik er ook aan moet geloven zodra er bij mij een nw onderstel onder gaat :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Dennis Cavallino » 18 mar 2013, 23:53

Ja op Amerikaanse forum stond 't ook al vermeld.
Het is inmiddels gewoon oud spul. Ik dacht even snel van onderstel te wisselen, maar je kunt het eigenlijk maar beter in één keer goed doen.

Het beste is om gewoon heel je subframe er onderuit te jassen, alles poedercoaten, inclusief draagarmen etc., nieuw harde bussen overal erin, nieuwe bouten, moeren etc, overal kopervet op smeren. Als je dan toch bezig bent remmen reviseren/vernieuwen incl leidingen. Nieuw onderstel monteren. Gewoon alles nieuw/reviseren. Dan is 't weer 20 jaar gangbaar. Maar ja, wie doet dat op een auto van een paar knaken? :wink:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Hielke » 19 mar 2013, 00:12

Ikke niet! Ik laat zelfs de uitlijning voor wat ie is (niet 100 %). Datzelfde geldt voor schokbrekers, veren, stabi's, bussen, whatever. Wel zo plezierig dat ik ook geen vergelijkingsmateriaal heb. Vind de auto lekker rijden. Voor mij is ie goed genoeg.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Dennis Cavallino » 19 mar 2013, 08:40

Die van mij had twee gebroken achterveren, remmen waren niet afgesteld na ooit gewisseld te zijn, stabi zat aan één zijde niet vast en als je er dan toch onder ligt zie je een hoop andere zaken die na 20 jaar op zijn. Maar goed, ik wilde een MX-5 opknappen, dus dat zal ik weten. :)

Ik had een A4-tje aan werkzaamheden, daarvan heb ik driekwart afgestreept en intussen een nieuw A4-tje gevuld met dingen die ik nog moet/wil doen. Wel is de auto rijdbaar, maar ik wil het eerst allemaal goed hebben voordat ik het (nieuwe stoffen) dak open gooi voor een testrit. :df:

Gebruikersavatar
piet46
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jun 2012, 20:19

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door piet46 » 19 mar 2013, 20:21

Bij mij zat linksachter helemaal vast toen ik de vmaxx schroefset erop ging zetten. :wtf:

Na een vervangende draagarm, fusee en aandrijfas kon de schokdemper erop.

Emiel
Berichten: 4206
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Emiel » 19 mar 2013, 20:25

2 weken terug eens proef gezeten in een MX5. Gezien ik in een Elise/Exige pas, had ik het idee ook wel in een MX5 te passen en er een bij te kopen voor de lol. Zeker gezien ik het toch een beetje zie als een moderne Elan.

Pas er dus gewoon niet in. Kan er wel Elise stoelen in zette maar dan blijft het wat krap. Best wel even baal momentje.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Hielke » 19 mar 2013, 20:44

Balen Emiel.

Met die korte stompen van mij ben ik voor zo'n auto gemaakt. :angel:

Emiel
Berichten: 4206
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Emiel » 19 mar 2013, 21:15

Ja ik zou soms best wat kortere stompen willen hebben (mx5) of minder sportschool figuur ( s2000 )

Nu zit je al snel weer aan zo'n BMW z3/z4 vast, en dat kan echt niet ;)

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door G Kolkman » 19 mar 2013, 23:33

Is het trouwens een idee om een keer een uitwisselmiddag te doen of zoiets? Kijken of er veel verschil in setups/handling zit, hoe bepaalde banden rijden, hoe stuurverkrachtiging rijd, to 1.8 or not to o1.8, dat soort dingen. Tot voor kort had je in die van mij kunnen voelen hoe een versleten onderstel voelt maar sinds de nieuwe dempers met niet-ingezakte veren is dat er wel zo'n beetje vanaf :zwijntje: .

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast