[30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
- Robertdj
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Precies, daar is die verzekering toch voor? 

- GTRene
iedereen zou eigenlijk zo'n soort paintbal loop in de bumper moeten hebben ala 007
als iemand stug in de weg blijft rijden of niet ff opzij gaat oid, dan schiet je 1 paintball achterop die auto....
in de pits terug komende kan die bestuurder zien hoe lastig en voor hoeveel bestuurders hij in de weg zat
meteen leuk wat extra te doen, ipv ergeren lekker vol schieten met paintballs

als iemand stug in de weg blijft rijden of niet ff opzij gaat oid, dan schiet je 1 paintball achterop die auto....
in de pits terug komende kan die bestuurder zien hoe lastig en voor hoeveel bestuurders hij in de weg zat

meteen leuk wat extra te doen, ipv ergeren lekker vol schieten met paintballs
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
MIjn circuitwagen is ook eindelijk klaar jongens..
Op naar de volgende CPZ trackday!!!

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Wist niet dat Vipers er ook als station variant waren 

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Gaaf die Viper!

- Downforce Hans
Qua model zie je wel een opgaande lijn 

- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Ik zat teminste niet als een stel ouwe mannetjes uit te rusten op een bankje.....Downforce Hans schreef:Ja peenvogel dat weet ik ook wel, ff mattie jennen klojo, begrijp je dan ook niks......................Hans R schreef:Nou deze Hans weet het wel.. dementie slaat snel toe Hans, merk ik al![]()
Alex stomdronken naast de baan met 5 bier in zijn hand midden in de nacht...

Maar ach 't was wel gezellig en het bier smaakte wel... :drinking:
Dat ben ik ( met volle haardos

Alex,
- Dutch
Geweldig. Dan kun je straks ook zó inhalen:Nutkees schreef:MIjn circuitwagen is ook eindelijk klaar jongens..

- Mathieu
De ideale DF trackday kar is te koop.
http://www.autoblog.com/2007/04/03/the- ... -for-sale/
Turboboost, vol erover heen 8)
http://www.autoblog.com/2007/04/03/the- ... -for-sale/
Turboboost, vol erover heen 8)
- @iko
Dat zou Cor met zijn power ook moeten kunnen bij de bult naar scheivlak toeDutch schreef:

- Downforce Hans
Dat zou dan de eerste rijdende luchtzak zijnAiko schreef:Dat zou Cor met zijn power ook moeten kunnen bij de bult naar scheivlak toeDutch schreef:

-
Ik heb hier nog niemand op zien reageren, maar vind het wel een gewaagde uitspraak.David R. schreef: Die racers die weten wel wat ze doen en rijden meestal met goed materiaal. Het zijn juist de mensen met straatauto's die door de remmen oid trappen waardoor ze jou eruit rijden.
Is het voorgevallen? Voor 30-08?
En David, ik ken je niet, maar je rijdt volgens mij niet in competitie met je auto, dus ben je ook geen racer toch?
-
LOL Racers parkeren hun trailers zodanig dat andere mensen bij hun boxen kunnen. Die grijze brede e92 had behalve 6 parkeervakken ook het halve pad nodig. De hele dag. 

JeroenJeroenT schreef:Ik heb hier nog niemand op zien reageren, maar vind het wel een gewaagde uitspraak.David R. schreef: Die racers die weten wel wat ze doen en rijden meestal met goed materiaal. Het zijn juist de mensen met straatauto's die door de remmen oid trappen waardoor ze jou eruit rijden.
En David, ik ken je niet, maar je rijdt volgens mij niet in competitie met je auto, dus ben je ook geen racer toch?
Hij heeft wel een punt, de meeste schade wordt gereden door auto's met kenteken.
Terwijl er dan wel gezegd wordt dat het allemaal komt omdat er meer "racers" bij zijn gekomen.
- Knot
Kennen we deze nog? Straatautotje met meukremmen en bejaardenmotorblokje....JeroenT schreef:Ik heb hier nog niemand op zien reageren, maar vind het wel een gewaagde uitspraak.David R. schreef: Die racers die weten wel wat ze doen en rijden meestal met goed materiaal. Het zijn juist de mensen met straatauto's die door de remmen oid trappen waardoor ze jou eruit rijden.

Het blijft een trackday/clubdag... geen cupdag...
- David R.
Knot is een beetje flauw. Was de eerste keer en volgens mij ook nog in uitloopronde. Je mag het nu gerust nog een keer proberen.
Het is gewoon een feit dat veel mensen een dagje circuit doen met materiaal dat daar niet voor geschikt is. Heeft niets te maken met leeftijd van het materiaal (heb ook wel eens een nieuwe s5 in de grindbak zien belanden omdat zijn remmen niet meer werkten) maar meer met het feit dat banden en remmen het vaak niet aankunnen. Ik zie hier foto's van een geplofte remschijf en van remblokjes die helemaal weg zijn. Bij deze 2 is het goed afgelopen maar dat had net zo goed anders kunnen zijn. Bij raceauto's zie je dat denk ik minder. Goed bij mij breekt er ook een fuseepen af en daar had ik ook geluk dat er niemand voor zat. Ik zeg dus niet dat het bij raceauto's nooit gebeurt maar over het algemeen krijgen de straatauto's eerder problemen met remmen en banden wat vaak resulteert in schade.
En Jeroen ik rijdt inderdaad geen competitie en ben geen racer. Er wordt hier alleen gezegd dat mensen hinder hebben van de racers en daar ben ik het niet mee eens. Ik vond ze wederom netjes rijden en heb geen last van ze gehad.
Het is gewoon een feit dat veel mensen een dagje circuit doen met materiaal dat daar niet voor geschikt is. Heeft niets te maken met leeftijd van het materiaal (heb ook wel eens een nieuwe s5 in de grindbak zien belanden omdat zijn remmen niet meer werkten) maar meer met het feit dat banden en remmen het vaak niet aankunnen. Ik zie hier foto's van een geplofte remschijf en van remblokjes die helemaal weg zijn. Bij deze 2 is het goed afgelopen maar dat had net zo goed anders kunnen zijn. Bij raceauto's zie je dat denk ik minder. Goed bij mij breekt er ook een fuseepen af en daar had ik ook geluk dat er niemand voor zat. Ik zeg dus niet dat het bij raceauto's nooit gebeurt maar over het algemeen krijgen de straatauto's eerder problemen met remmen en banden wat vaak resulteert in schade.
En Jeroen ik rijdt inderdaad geen competitie en ben geen racer. Er wordt hier alleen gezegd dat mensen hinder hebben van de racers en daar ben ik het niet mee eens. Ik vond ze wederom netjes rijden en heb geen last van ze gehad.
Laatst gewijzigd door David R. op 03 sep 2010, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans
Ehh wat wil je nou met dit filmpje zeggen......
Je rijd achter een bmw aan die misschien wel van de omgeving aan het genieten is, wat aan het afstellen is , weet ik veel wat aan het doen is.....
Dat jij er aan kan blijven hangen zegt dus helemaal niks......
Je rijd achter een bmw aan die misschien wel van de omgeving aan het genieten is, wat aan het afstellen is , weet ik veel wat aan het doen is.....
Dat jij er aan kan blijven hangen zegt dus helemaal niks......
- Niels
- Auto: Prius+
V.w.b. het inhalen. Bij een motor Circuit Rijvaardigheid Training (CRT) leer je dat de langzamere gewoon zijn/haar lijn moet blijven rijden en dat je als snellere maar moet zien hoe je er omheen gaat. Er wordt dan ook geadviseerd om je spiegels af te plakken. Dat resulteerde dat ik de laatste keer op Assen behoorlijk in de remmen moest omdat ik wist dat een veel langzamere deelnemer voor mij langs zou schieten in een S knik die ik zowat rechtdoor neem. Ik wist dat dit ging gebeuren omdat er NIET wordt gespiegeld en dus hield ik er rekening mee. Dat systeem is voor de snellere misschien niet ideaal maar het zorgt niet voor verrassingen.
Een simpele duidelijke regel en voor iedereen van toepassing. Kun je er niet omheen als snellere dan laat je je gewoon wat afzakken.
Een simpele duidelijke regel en voor iedereen van toepassing. Kun je er niet omheen als snellere dan laat je je gewoon wat afzakken.
- Knot
Is ook een geintje joh David, denk dat we in gelijk spul redelijk op kunnen gaan.
Wat ik wil zeggen, er zijn ook (en misschien wel een hoop) auto's op kenteken die het wel aangepakt hebben maar geen zin en geld hebben om een trekker en trailer mee te nemen / aan te schaffen.
Mijn auto zie je niks aan, tsja, verlaagd, kan met een 150 euro G&M verlagingsset. Echter, de ATE/HT10/Goodridge/5.1 en AST/OMP/Powerflex handel doet wonderen.
Een out of the box auto doet het vaak voor geen meter, zie de E39 M5, mensen vragen zich altijd af waarom ik die niet meeneem naar een trackday... zie daar jou/jullie punt, klopt helemaal.
Alleen niet een straatauto meteen beoordelen aub... als ik dan hoor dat er bij Luco zn auto een straal koelvloeistof uit liep, veel versleuteld maar ook veel en vaak alles los gehad.
Wat ik wil zeggen, er zijn ook (en misschien wel een hoop) auto's op kenteken die het wel aangepakt hebben maar geen zin en geld hebben om een trekker en trailer mee te nemen / aan te schaffen.
Mijn auto zie je niks aan, tsja, verlaagd, kan met een 150 euro G&M verlagingsset. Echter, de ATE/HT10/Goodridge/5.1 en AST/OMP/Powerflex handel doet wonderen.
Een out of the box auto doet het vaak voor geen meter, zie de E39 M5, mensen vragen zich altijd af waarom ik die niet meeneem naar een trackday... zie daar jou/jullie punt, klopt helemaal.
Alleen niet een straatauto meteen beoordelen aub... als ik dan hoor dat er bij Luco zn auto een straal koelvloeistof uit liep, veel versleuteld maar ook veel en vaak alles los gehad.
Knot
Ik vind het niet terecht dat je dit in het persoonlijke vlak gaat gooien.
David is misschien niet de snelste, maar dat ben ik ook niet.
Het lijkt er een beetje op dat je zoiets hebt van wat doet die prutser in zon mooie snelle bmw terwijl die niet hard rondgaat.
Zo komt het iig op mij over, een beetje kinderachtig.
En nogmaals kijk eens goed naar de schade en ongelukjes op de DF dagen, 90% waren het straatauto's dus ik denk dat de opmerking van dat het allemaal door de "racers" komt, kompleet slap gelul is.
Knot, ook slap gelul, waarschijnlijk is er een borgclip gebroken, waardoor er een slang losschiet, ja dat kan gebeuren, maar de auto wordt wel elke keer volledig nagekeken en alle vitale delen nagetrokken, dat zie ik bij 90% van de straatauto's die meerijden niet gebeuren, maar desondanks kan er bij een raceauto ook wat fout gaan.
Maar goed ik wacht wel tot er een keer met jouw auto op een trackday wat fout gaat en dan ga ik ook ff lopen zeiken over alle straatauto's
Ik vind het niet terecht dat je dit in het persoonlijke vlak gaat gooien.
David is misschien niet de snelste, maar dat ben ik ook niet.
Het lijkt er een beetje op dat je zoiets hebt van wat doet die prutser in zon mooie snelle bmw terwijl die niet hard rondgaat.
Zo komt het iig op mij over, een beetje kinderachtig.
En nogmaals kijk eens goed naar de schade en ongelukjes op de DF dagen, 90% waren het straatauto's dus ik denk dat de opmerking van dat het allemaal door de "racers" komt, kompleet slap gelul is.
Knot, ook slap gelul, waarschijnlijk is er een borgclip gebroken, waardoor er een slang losschiet, ja dat kan gebeuren, maar de auto wordt wel elke keer volledig nagekeken en alle vitale delen nagetrokken, dat zie ik bij 90% van de straatauto's die meerijden niet gebeuren, maar desondanks kan er bij een raceauto ook wat fout gaan.
Maar goed ik wacht wel tot er een keer met jouw auto op een trackday wat fout gaat en dan ga ik ook ff lopen zeiken over alle straatauto's

Laatst gewijzigd door Luco op 03 sep 2010, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Wat leuk.. post een keer een geintje en mensen gaan meteen vol in de aanval... Luco, de Paco van DF 
Relaxed man.. probeer alleen maar aan te geven dat er ook zat mensen zijn die hun spul op kenteken wel goed voor elkaar hebben.
DF nodigt een hoop mensen uit, probeert nieuwe rijders te sprokkelen, die komen veelal met sportieve (al dan niet geupgrade) straatauto's.
Als ik sommige "racers" zie komen met complete inboedel, luchtpompen onder de auto etc (zoals je eigen seat) dan denk ik... is dit een DF trackday bedoeling of is het een goedkope mogelijkheid voor een trainingsdag.

Relaxed man.. probeer alleen maar aan te geven dat er ook zat mensen zijn die hun spul op kenteken wel goed voor elkaar hebben.
DF nodigt een hoop mensen uit, probeert nieuwe rijders te sprokkelen, die komen veelal met sportieve (al dan niet geupgrade) straatauto's.
Als ik sommige "racers" zie komen met complete inboedel, luchtpompen onder de auto etc (zoals je eigen seat) dan denk ik... is dit een DF trackday bedoeling of is het een goedkope mogelijkheid voor een trainingsdag.
Laatst gewijzigd door Knot op 03 sep 2010, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja nu is het ineens een geintje, vandaar al die smilies erbij zekerKnot schreef:Wat leuk.. post een keer een geintje en mensen gaan meteen vol in de aanval... Luco, de Paco van DF

Verder draai je de boel om, de stelling was dat de raceautos die er allemaal bijgekomen zijn er de oorzaak van zijn dat er meer schade en gezeur is.
Feiten wijzen uit dat de meeste schade en gevaarlijke situaties ontstaan door mensen met een "straatauto"
Laatst gewijzigd door Luco op 03 sep 2010, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Net of ik niet weet dat een volledig geprepareerde E92 sneller is.. komop man. 
Als er "racetempo" gereden wordt is het voor een straatauto inderdaad gevaarlijker rijden. Je kunt je ook afvragen wat je nog op een forum/clubdag te zoeken hebt als je onder de 2 min rijdt met volledig geprepareerd spul

Als er "racetempo" gereden wordt is het voor een straatauto inderdaad gevaarlijker rijden. Je kunt je ook afvragen wat je nog op een forum/clubdag te zoeken hebt als je onder de 2 min rijdt met volledig geprepareerd spul

Laatst gewijzigd door Knot op 03 sep 2010, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja ik ben een echte hollander en kom omdat het zo goedkoop is en ik dan lekker op volle polle van alles kan testen en trage bmw rijders er lekker af kan rossen 
En dat ik spullen bij me heb is omdat IK weet dat er dingen kapot kunnen gaan en ik graag voorbereid wil zijn. Maar goed dat ik het weet als jij nog eens gereedschap ofzo nodig hebt is de pitbox dicht

En dat ik spullen bij me heb is omdat IK weet dat er dingen kapot kunnen gaan en ik graag voorbereid wil zijn. Maar goed dat ik het weet als jij nog eens gereedschap ofzo nodig hebt is de pitbox dicht

Is goed, zullen wij als "racers" eens twee df dagen wegblijven, kan jij 700 betalen voor een paar rondjes.Knot schreef:Net of ik niet weet dat een volledig geprepareerde E92 sneller is.. komop man.