Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%

Totaal aantal stemmen: 207

Tom

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Tom » 03 dec 2008, 11:55

GTRene schreef:Vandaag op het nieuws dat ze de electrische auto's meer willen stimuleren dus wij als kopers minder hoeven te betalen...
Dat stimuleren geloof ik niet in. Geld moet ergens vandaan komen dus bij de overheid mag je blij zijn als je straks een 3 tot 5 jaar even gunstig uit bent.
Zodra het doel bereikt is en de grote groep zo'n auto heeft of wil kopen, dan gaat die regeling teveel geld gaat kosten en draaien ze het met alle gemak weer terug. Dus dat stimuleren is handig tijdens de aanschaf in de jaren dat ze zo'n regeling hebben, daarna naaien ze je toch wel linksom of rechtsom.

Bij al die stomme maatregelen om dingen te stimuleren is er een keerzijde en dat is geld van de andere kant afpakken dat ze ervoor gebruiken. De lage bijtelling voor die co2 gunstige hokken nu is leuk maar aan de andere kant gaat het van 22 naar 25 procent.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 dec 2008, 12:18

Wat ik dan weer niet begrijp;

Elektriciteit moet wel ergens vandaan komen, de produktie daarvan is ook miljö onvriendelijk ( althans in het overgrote deel), daar hoor je weer geen politicus over,.

Minder auto`s zullen er zo ook niet komen, dus het mobiliteitsprobleem blijft recht overeind.......................

Problemen zat, maar geen (structurele) oplossingen........................

Hans

Bericht door Hans » 03 dec 2008, 12:35

Zodra er een hoop auto's op stroom rijden gaat de milieu talban wel weer iets anders verzinnen om de automobilist te treiteren. Al zou er zuiver drinkwater achter uit de uitlaat zou lopen is het nog niet goed bij die lui.

Joy

Bericht door Joy » 03 dec 2008, 12:41

Hans schreef:Zodra er een hoop auto's op stroom rijden gaat de milieu talban wel weer iets anders verzinnen om de automobilist te treiteren. Al zou er zuiver drinkwater achter uit de uitlaat zou lopen is het nog niet goed bij die lui.
De rijwind is slecht voor de tulpen in de voortuin, dat snap je toch Hans.
:mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 dec 2008, 13:02

Ze bouwen toch bepaalde soorten belastingen af, echter dat krijgen ze weer terug ook van de electrokarren via de kilometerheffing die houd puur rekening met wat je rijd niet met wat je rijd denk ik? dat met wat je rijd wordt dan weer geregeld met milieutoeslag of Co2 enz dat soort leuker kunnen we het niet maken belastingen...dus betalen doe je ook met die elektrokar echter geen Co2 heffing e.d.

man...mooi toch :mrgreen:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 03 dec 2008, 13:15

GTRene schreef:via de kilometerheffing die houd puur rekening met wat je rijd niet met wat je rijd denk ik?
Natuurlijk wel.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 dec 2008, 13:22

Geelhoed schreef:
GTRene schreef:via de kilometerheffing die houd puur rekening met wat je rijd niet met wat je rijd denk ik?
Natuurlijk wel.
ja kan wel maar bedoel daar zijn dan toch die andere belastingen voor, natuurlijk zal die ook aan kentekenherkenning doen en aan snelheid enz enz, althans dat zou zo'n systeem makkelijk kunnen...

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 03 dec 2008, 13:27

ja dan krijgen we AccuTax :mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 03 dec 2008, 13:41

Kan iemand mij uitleggen hoe de kosten en bijtelling van een leaseauto en kilometerheffing samengaan?

Bijtelling wordt veel lager door lagere basisprijs van een auto. Hoe gaat de verrekening van de gereden zakelijke en privé kilometers eruit zien? Komt er een extra kastje in een leaseauto waarop aangegeven moet worden of het privé of zakelijke kilometers zijn?

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 03 dec 2008, 14:02

GTRene schreef:
Geelhoed schreef:
Natuurlijk wel.
ja kan wel maar bedoel daar zijn dan toch die andere belastingen voor, natuurlijk zal die ook aan kentekenherkenning doen en aan snelheid enz enz, althans dat zou zo'n systeem makkelijk kunnen...
Ik bedoelde meer dat er onderscheid wordt gemaakt naar milieukenmerken, massa en brandstoftype.

wjn

Bericht door wjn » 10 dec 2008, 15:11

Geelhoed schreef:Ik bedoelde meer dat er onderscheid wordt gemaakt naar milieukenmerken, massa en brandstoftype.
Hopelijk doen ze dat dan beter dan nu, waarbij ze de grootte van de auto meetellen voor de milieubelasting (label). Farce 1e klas is dat.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 dec 2008, 09:16

wjn schreef:Farce 1e klas is dat.
[/quote]

Ja en nee.
Ja omdat de BPM korting geen percentage is maar een vast bedrag. Wie boeit het wat dat hij op zijn Murcielago 1600 euro extra moet betalen.
En nee omdat ik wel inzie dat je ook grote zuinigere autos wil bevoordelen. Vergeet niet dat op het verbruik van brandstof al wordt geheven, de BPM korting is simpelweg een efficiëntie heffing.

wjn

Bericht door wjn » 11 dec 2008, 09:46

Geelhoed schreef:
wjn schreef:Farce 1e klas is dat.
Ja en nee.
Ja omdat de BPM korting geen percentage is maar een vast bedrag. Wie boeit het wat dat hij op zijn Murcielago 1600 euro extra moet betalen.
En nee omdat ik wel inzie dat je ook grote zuinigere autos wil bevoordelen. Vergeet niet dat op het verbruik van brandstof al wordt geheven, de BPM korting is simpelweg een efficiëntie heffing.
Het had gewoon absoluut moeten zijn. Nu heb je de situatie dat een BMW 7 serie met hogere uitstoot (verbruik) dan een BWM 1 serie toch een gunstiger milieu label kan hebben.

Omgekeerd geredeneerd, op een kleine auto die minder verbruikt (uitstoot) dan een grote auto, zit geen BPM korting en op die grotere auto wel. Waanzin dus.

(Of toch alleen maar een kwestie van de staatskas ???)

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 dec 2008, 09:50

wjn schreef: Het had gewoon absoluut moeten zijn. Nu heb je de situatie dat een BMW 7 serie met hogere uitstoot (verbruik) dan een BWM 1 serie toch een gunstiger milieu label kan hebben.
Ja, maar de 1-serie betaalt minder accijns. Klopt toch gewoon?
wjn schreef: Omgekeerd geredeneerd, op een kleine auto die minder verbruikt (uitstoot) dan een grote auto, zit geen BPM korting en op die grotere auto wel. Waanzin dus.
Geen waanzin, want zo promoot je ook zuinigere grote auto's en ontmoedig je onzuinige kleine.

Andre

Bericht door Andre » 11 dec 2008, 13:33

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/ri ... 2009_4.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

alles overzichtelijk

Andre

Bericht door Andre » 11 dec 2008, 17:05

Voorbeeld

Stel een M3 heeft in 2013 een uitstoot van 270 co2 Dan komt er 42900,00 euro bij op de netto prijs. De auto is dan BPM vrij dat betekend voor een M3 dus ca. 65780 ex bpm dus en met btw kom je op een totaal prijs van 108680,00 euro. Dus weer 12000 euro duurder.

Auto s met een uitstoot boven de 270 co2 worden onbetaalbaar.

Als co2 boven de 270co2 gaat betaal je een tarief 667 euro per gram vanaf 120 co2. Tot 270 co2 betaal je tarief 286 euro vanaf 120 co2. De eerste schijf is tot 180co2. Dan betaal je 95 euro vanaf 120 co2.

Een bmw 330i kost nu 50300 incl bpm en btw

in 2013 ervan uitgaande dat ie nog de zelfde co2 uitstoot heeft zou deze auto gaan kosten 38209 plus 5035 is 43244,00 euro. Die wordt dus aanzienlijk goedkoper.

Maar de auto s die wij mooi vinden als driving funner gaan een klap meer kosten. Merken met dikke v8 en v10 en sportmotoren focus RS etc worden zo schrikbarend duur dat je wel gestoort moet zijn om ze uberhaubt nog te kopen. Die auto s worden nog duurder dan dat ze nu met de huidige bpm al kosten. Mooi voorbeeld daarvan nu is bijv. de subaru STI en mitsubishi Evo.

Ferrari 599 prijs ex bpm incl btw is 236904 plus 246790 CO2 TAX is 483694,00 euroootjes de huidige prijs van een 599 is 349653,00 euro. Deze auto kost in 2013 ---> 134041,00 euro meer.

Nou zal het ferrari koper een worst wezen hoe duur ze zijn ze kopen ze toch wel. Maar de merken die er tussen in zitten met sportieve modellen zoals porsche AMG, M, Audi RS corvettes die alleen verkocht worden omdat ze prijstechnisch goed in de markt liggen en voor relatief leuk geld (geen ferrari geld) prachtige prestaties geven zal de pret over zijn. Deze worden in verhouding veel te duur en worden onverkoopbaar.

Nou is de grote HAMVRAAG en ik weet denk ik het antwoord er al op.

Wat gebeurt in 2014 als de bpm volledig is afgebouwd en vervangen is door CO2 tarieven. En we krijgen km administraie. Dan betalen we per km en betalen we bij de aanschaf nog steeds de CO2 toeslag op een nieuw gekochte auto die wij als driving funners zouden kopen. 1.1 turbo met 110pk zoeken wij voor plezier zeker niet.

Dus met andere woorden de BPM heeft een nieuwe naam gekregen CO2 TAX en daar bovenop kunnen we nog even per km betalen. Alleen als je als een geitenwollen sokken figuur achter het stuur van een sleutelhanger wil zitten heb je voordeel. Voor de rest wordt voor de plezier rijders en no go area.

De uitweg die ik nog zie zijn Ombouw projecten. 1.4 4 cil turbo kopen en 2.0 4cil overbouwen. Zoiets.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 dec 2008, 19:01

Wat is er gebeurd, Andre?
Je bent ongekend fel vandaag :wink:
Nu pas de factuur bekeken van de M3? :mrgreen:

Laat btw eens een paar foto's zien in je "ohjee" topic?

GTRene

Bericht door GTRene » 11 dec 2008, 19:04

2014 rijd ik bijna geruisloos over CPZ met een snelle electro racer en die is al BPM vrij en Co2 vrij :df: maar eerst in 2010<>2011 de Artega GT zien te halen 2d hands :love:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 11 dec 2008, 19:45

Rene, als iedereen electro rijdt, waar blijven dan de staatsinkomsten, niet van die enkele benzine-slurper, tegen die tijd betalen de electro-hokken ook allang weer mee...

Andre

Bericht door Andre » 11 dec 2008, 20:07

Ja precies denk nou echt niet dat je goedkoop uit bent met eco racer. Nu nog wel om je erin te trekken.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 dec 2008, 20:17

Kasteel schreef:Rene, als iedereen electro rijdt, waar blijven dan de staatsinkomsten, niet van die enkele benzine-slurper, tegen die tijd betalen de electro-hokken ook allang weer mee...
Klopt sowieso met de Kilometer-heffing neem ik aan, en ach BTW blijft en stroom kost ook geld :mrgreen: echter je bepaard een boel met onderhoud en slijtage delen lijkt me...en niet meer denken wat voor olie erin moet en niet meer peilen e.d. :mrgreen: (ik probeer mezelf moet in te praten) en die instant power zonder dat mensen naar hun hoofd wijzen, immers ze horen je niet zo goed :mrgreen: maja zal natuurlijk de heerlijke V8 geluiden wel missen, echter het is nog niet zo ver...misschien maken ze dan wel nog specialere wagens mij lichte V8 en lichte carros zoals bv met de moderne lichtgewicht M3 V8 in een lichtgewicht auto ala Artega GT 1100kg en 420pk :df: en dat met eco benzine dus lage belasting? wie weet :mrgreen:

SteV6

Bericht door SteV6 » 11 dec 2008, 20:57

Niemand gisteren NGC gezien? Docu over Killer Lakes. Ging over een kratermeer dat 1700 mensen had laten stikken door plotslinge CO2 uitstoot!

1,75 miljoen ton CO2 uitstoot :shock:

Ik zeg belasten dat meertje :!: € 667,- per grammetje = € 1.167.250.000.000.000,- CO2 heffing, wat nou kredietcrisis :bag:

CO2 en alle daarmee samenhangende belastingen is de HOAX van het millenium. Beperking van uitstoot prima, maar waarom een van de kleinste bronnen zo onevenredig zwaar belasten? In het Tegenlicht draadje heb ik ook al geschreven dat op andere vlakken veel grotere reduceringen te halen zijn tegen minder kosten ... Maar ja, (auto)mobiliteit blijft een goede melkkoe want we moeten tegenwoordig toch van A naar B dankzij de Vinexwijken. Daarnaast hebben onze vriendjes en vriendinnetjes in Den Haag ruim 20 jaar lang het verkeersinfarct laten ontstaan onder het mom van dan stappen ze wel over in de trein. Ironisch is alleen dat de definitie van openbaar vervoer de volgende is: openbaar vervoer brengt je van een plek waar je nu niet bent naar een plek waar je straks niet moet zijn ...

En dus krijgen we weer een typisch Haagse oplossing, het technisch meest ingewikkelde systeem dat niet uit te voeren blijkt voor een paar miljard.

SteV6

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 dec 2008, 21:31

Even uit een concurerend forum gekaapt;

[q] #462 Er komt een nieuw rapport uit van de U.S. senate committee morgen. Zou zomaar kunnen dat de hoax nu echt ontmaskerd wordt.

Enkele quotes:

“I am a skeptic…Global warming has become a new religion.” - Nobel Prize Winner for Physics, Ivar Giaever.
“Since I am no longer affiliated with any organization nor receiving any funding, I can speak quite frankly….As a scientist I remain skeptical.” - Atmospheric Scientist Dr. Joanne Simpson, the first woman in the world to receive a PhD in meteorology and formerly of NASA who has authored more than 190 studies and has been called “among the most preeminent scientists of the last 100 years.”
Warming fears are the “worst scientific scandal in the history…When people come to know what the truth is, they will feel deceived by science and scientists.” - UN IPCC Japanese Scientist Dr. Kiminori Itoh, an award-winning PhD environmental physical chemist.
“The IPCC has actually become a closed circuit; it doesn’t listen to others. It doesn’t have open minds… I am really amazed that the Nobel Peace Prize has been given on scientifically incorrect conclusions by people who are not geologists,” - Indian geologist Dr. Arun D. Ahluwalia at Punjab University and a board member of the UN-supported International Year of the Planet.
“The models and forecasts of the UN IPCC "are incorrect because they only are based on mathematical models and presented results at scenarios that do not include, for example, solar activity.” - Victor Manuel Velasco Herrera, a researcher at the Institute of Geophysics of the National Autonomous University of Mexico
“It is a blatant lie put forth in the media that makes it seem there is only a fringe of scientists who don’t buy into anthropogenic global warming.” - U.S Government Atmospheric Scientist Stanley B. Goldenberg of the Hurricane Research Division of NOAA.
“Even doubling or tripling the amount of carbon dioxide will virtually have little impact, as water vapour and water condensed on particles as clouds dominate the worldwide scene and always will.” – . Geoffrey G. Duffy, a professor in the Department of Chemical and Materials Engineering of the University of Auckland, NZ.
“After reading [UN IPCC chairman] Pachauri's asinine comment [comparing skeptics to] Flat Earthers, it's hard to remain quiet.” - Climate statistician Dr. William M. Briggs, who specializes in the statistics of forecast evaluation, serves on the American Meteorological Society's Probability and Statistics Committee and is an Associate Editor of Monthly Weather Review.
“For how many years must the planet cool before we begin to understand that the planet is not warming? For how many years must cooling go on?" - Geologist Dr. David Gee the chairman of the science committee of the 2008 International Geological Congress who has authored 130 plus peer reviewed papers, and is currently at Uppsala University in Sweden.
“Gore prompted me to start delving into the science again and I quickly found myself solidly in the skeptic camp…Climate models can at best be useful for explaining climate changes after the fact.” - Meteorologist Hajo Smit of Holland, who reversed his belief in man-made warming to become a skeptic, is a former member of the Dutch UN IPCC committee.
“Many [scientists] are now searching for a way to back out quietly (from promoting warming fears), without having their professional careers ruined.” - Atmospheric physicist James A. Peden, formerly of the Space Research and Coordination Center in Pittsburgh.
“Creating an ideology pegged to carbon dioxide is a dangerous nonsense…The present alarm on climate change is an instrument of social control, a pretext for major businesses and political battle. It became an ideology, which is concerning.” - Environmental Scientist Professor Delgado Domingos of Portugal, the founder of the Numerical Weather Forecast group, has more than 150 published articles.
“CO2 emissions make absolutely no difference one way or another….Every scientist knows this, but it doesn’t pay to say so…Global warming, as a political vehicle, keeps Europeans in the driver’s seat and developing nations walking barefoot.” - Dr. Takeda Kunihiko, vice-chancellor of the Institute of Science and Technology Research at Chubu University in Japan.
“The [global warming] scaremongering has its justification in the fact that it is something that generates funds.” - Award-winning Paleontologist Dr. Eduardo Tonni, of the Committee for Scientific Research in Buenos Aires and head of the Paleontology Department at the University of La Plata. # #
In addition, the report will feature new peer-reviewed scientific studies and analyses refuting man-made warming fears and a heavy dose of inconvenient climate developments. (See Below: Study: Half of warming due to Sun! –Sea Levels Fail to Rise? - Warming Fears in 'Dustbin of History')

http://epw.senate.gov/public/index.c...0-274616db87e6" onclick="window.open(this.href);return false;

SteV6

Bericht door SteV6 » 11 dec 2008, 21:41

Waar ik mij het meeste zorgen om maak is niet de CO2 uitstoot, maar de houtkap in de gebieden rondom de evenaar! Het geld dat hier nu over de balk wordt gesmeten zou je theoretisch ook kunnen gebruiken om de mensen die nu hout kappen om te overleven van de wieg tot het graf te verzorgen met een soort bijstandsuitkering ... Moet eigenlijk toch de natte droom zijn van elke PvdA-er en SP-er???

SteV6

Andre

Bericht door Andre » 18 dec 2008, 11:22

Even voor 2009 de m3 prijzen.

Hopakee Januari 2009 wegens extra piraterij van de roverheid.

De M3 sedan hopakee 5000 euro duurder auto kost nu 100.770!!!! kaal.
De M3 Coupe zit u op u stoel 111.925 euro in januari 2009!!!!!

Ze worden bij het jaar meer waard. Ik had dit al voorzien daarom heb ik hem in 2008 nog op kenteken gezet.

Het is straks alleen nog intressant om zo n auto als race auto te kopen. Kale prijs ex btw ex slurptax ex labels ex bpm kost een M3 sedan -----> 56.000 euro bij de dealer.

Ik bedoel het verschil in de geel kenteken prijs tov wat je daadwerkelijk krijgt kan je op gegeven moment ook niet meer naar jezelf verkopen.

Iets kopen voor 56.000 wil je het gebruiken kost het 100.000. Mede hierdoor stort de nieuw verkoop nog meer in. De 2e hands markt zal verbeteren. Totdat de 2e handsjes er niet meer zijn omdat er geen te dure nieuwe meer gekocht worden. En Mensen die wel bij porsches of ferrari etc op geel kopen kunnen bij inruil nog harder huilen. Want de waarde van de auto staat door alle belastingen niet in verhouding tot de werkelijk waarde van de auto en dus zal de afschrijving zo extreem worden dat ook die mensen uiteindelijk niet meer kopen en constructies via buitenland gaan doen.

Het wordt straks nog goedkoper om autosport te bedrijven dan een nieuwe auto op geel zetten.

Plaats reactie