Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Zed240

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Zed240 » 20 dec 2016, 19:47

Gelukkig hebben we ook nog de keuze uit VNL/FvD/GeenPeil. Hoop dat Nederlanders zich eens buiten de gebaande paden durven te begeven, en zich informeren over de politiek. Iedereen loopt altijd wel te zeiken, maar als puntje bij paaltje komt wordt er óf niet gestemd, óf op de gevestigde partijen.

Juist die nieuwe partijen kunnen voor een frisse wind zorgen. Niet langer mensen in het kabinet die als sinds hun afstuderen bij de overheid werken, maar mensen die veel meer tussen het normale publiek staan.

Wilders heb ik niks mee. Ja hij benoemd het probleem, maar hij roeptoeterd nog duizenden andere rare dingen. Als de PVV de grootste wordt, gaat een kabinet vormen moeilijk worden. Als het kabinet er dan eenmaal is valt het binnen een aantal maanden door teveel verschillende partijen die botsen.

En Bram, als je denkt dat Spekman en Samsom ooit iets aan het probleem gaan doen, vrees ik dat je ongelijk hebt. Na hun uitspraken kregen ze een stroom van kritiek uit hun achterban. Als ze dus ook maar iets concreets proberen uit te halen zullen ze zodanig onder druk gezet worden dat ze hun positie binnen de PvdA wel op kunnen zeggen. Daarnaast weten ze zelf maar al te goed dat als ze iets tegen de vluchtelingenstroom willen doen, ze nog meer zetels kwijt raken.

En over Rutte: die gaat ook nooit wat uithalen. Dat is nou juist het probleem met het huidige kabinet, en de meeste politici; wel woorden, geen daden. Als ze straks weer voor een volgend termijn in de kamer zitten zijn ze spontaan vergeten wat ze beloofd hebben.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 20 dec 2016, 19:51

De kans dat je dochter verkracht wordt door een asielzoeker is inmiddels vele malen groter. En daar is toch waar je als ouder het eerst naar kijkt, veiligheid voor je eigen kinderen. Liever allemaal het land uit dan de kans dat er een rotte appel blijft zitten.
Laatst gewijzigd door Mike R32 op 20 dec 2016, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 20 dec 2016, 19:56

Zed240 schreef:Gelukkig hebben we ook nog de keuze uit VNL/FvD/GeenPeil. Hoop dat Nederlanders zich eens buiten de gebaande paden durven te begeven, en zich informeren over de politiek. Iedereen loopt altijd wel te zeiken, maar als puntje bij paaltje komt wordt er óf niet gestemd, óf op de gevestigde partijen.

Juist die nieuwe partijen kunnen voor een frisse wind zorgen. Niet langer mensen in het kabinet die als sinds hun afstuderen bij de overheid werken, maar mensen die veel meer tussen het normale publiek staan.

Wilders heb ik niks mee. Ja hij benoemd het probleem, maar hij roeptoeterd nog duizenden andere rare dingen. Als de PVV de grootste wordt, gaat een kabinet vormen moeilijk worden. Als het kabinet er dan eenmaal is valt het binnen een aantal maanden door teveel verschillende partijen die botsen.

En Bram, als je denkt dat Spekman en Samsom ooit iets aan het probleem gaan doen, vrees ik dat je ongelijk hebt. Na hun uitspraken kregen ze een stroom van kritiek uit hun achterban. Als ze dus ook maar iets concreets proberen uit te halen zullen ze zodanig onder druk gezet worden dat ze hun positie binnen de PvdA wel op kunnen zeggen. Daarnaast weten ze zelf maar al te goed dat als ze iets tegen de vluchtelingenstroom willen doen, ze nog meer zetels kwijt raken.

En over Rutte: die gaat ook nooit wat uithalen. Dat is nou juist het probleem met het huidige kabinet, en de meeste politici; wel woorden, geen daden. Als ze straks weer voor een volgend termijn in de kamer zitten zijn ze spontaan vergeten wat ze beloofd hebben.
Ik geloof ook, helaas doen bijna alle politici dat, dat dat soort opmerkingen vooral voor de bühne zijn.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 20 dec 2016, 22:36

Bram schreef:Je kan het besturen van een land toch niet vergelijken met het besturen van een sportclub, of een bedrijf?

Ik vind het misselijkmakend dat een figuur als Wilders hier weer politiek gewin uit probeert te slaan door met dergelijke tweets te komen:

Afbeelding

en:

'Merkel, Rutte en alle andere laffe regeringsleiders hebben met hun opengrenzenpolitiek de asieltsunami en islamterreur binnengelaten'.

'Ze haten en vermoorden ons
En niemand beschermt ons
Onze leiders verraden ons
Een politieke revolutie is nodig

Om ons volk te beschermen'

Alsof hij wel bij machte is om aanslagen te voorkomen. Mooi niet dus. Die gebeuren ook onder zijn bewind, mocht hij premier van ons land worden. Daarom geloof ik ook niet in het volledig sluiten van grenzen. Aanslagen gebeuren, dat ga je daarmee niet tegenhouden.
Wacht even, leg mij dan even uit wat er niet waar is aan deze foto.............. Merkel is tot in den treure door niet alleen de "rechtse" kant van de samenleving maar ook door veiligheidsdiensten, politie en niet te vergeten voormalige vluchtelingen voor de extremistische islam, die ik echt onder ervaringsdeskundigen schaar, enz. gewaarschuwd. Ze heeft het willens en wetens genegeerd. Ze was pislink op een Hongaar die in twee weken tijd tig kilometer hek tevoorschijn toverde. Enig idee dat bij zoveel potentiële aanslagplegers de veiligheid niet meer te garanderen is binnen redelijke marges ? Wilders roept dit al 5 jaar, dus hij is volgens mij de man die dit mag roepen. Ik persoonlijk maak me bozer over het feit dat de andere partijen nog steeds geen koers aangeven hoe ze dit land denken te vrijwaarden van dit soort tuig.

Gr Ron

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 20 dec 2016, 23:10

Waarom zie ik allemaal extra bloembakken/betonblokken geplaatst worden bij diverse evenementen. Terwijl het dreigingsniveau niet word opgeschaald?

https://www.nctv.nl/actueel/nieuws/2016 ... rlijn.aspx

http://m.telegraaf.nl/binnenland/articl ... stmas-fair

http://www.parool.nl/amsterdam/kerstmar ... ~a4437433/

Is dit ingecalculeerd risico, en nu er wat is gebeurt worden er toch maar een paar zichtbare maatregelen getroffen?

Dat Merkel deels verantwoordelijk is lijkt mij duidelijk, die wist echt wel dat er shit mee komt en screening niet voldoende doortastend is. Maar dat weet Klaas Dijkhoff ook wel vrees ik. Of het zin heeft om er een proces aan te wagen, dat denk ik niet.

Gelukkig reageert de politiek altijd heel goed... Het eerste wat ze roepen is niet stemmen op de populisten.
Daarna gaan ze pas over het onderwerp praten. Maar wel zo veel mogelijk erom heen lullen want misschien raak je wel een tere ziel bij de aanhangers van de religie van de vrede.

Eric Z

Bericht door Eric Z » 20 dec 2016, 23:25

Afbeelding

Waardeloze reactie op een aanslag. Minder EU had best geholpen door grenscontroles te hanteren, maar dat mocht uiteraard niet. De oplossing is hoe kan het ook anders nog meer EU.
Dus de normale burger word straks bespied en de aanslag word niet tegengehouden. Want dit had toch allang bij een screening naar voren moeten komen bij het doorreizen van de EU landen?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 20 dec 2016, 23:37

Eric Z schreef:Waarom zie ik allemaal extra bloembakken/betonblokken geplaatst worden bij diverse evenementen. Terwijl het dreigingsniveau niet word opgeschaald?
Om de mensen gerust te stellen.
En alleen dat, want helpen doet het toch niet. Aanslagen zijn niet tegen te houden.

Eric Z

Bericht door Eric Z » 20 dec 2016, 23:52

Ja snap ik ook wel, maar dit is mosterd na de maaltijd. Het dreigingniveau is niet veranderd, dus of die indicatie is een wassen neus of de beveiliging was op voorhand al niet in orde. Dat is wat ik probeerde duidelijk te maken.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 21 dec 2016, 00:08

smiley schreef:
Eric Z schreef:Waarom zie ik allemaal extra bloembakken/betonblokken geplaatst worden bij diverse evenementen. Terwijl het dreigingsniveau niet word opgeschaald?
Om de mensen gerust te stellen.
En alleen dat, want helpen doet het toch niet. Aanslagen zijn niet tegen te houden.
Ehhhhh aanslagen zijn niet tegen te houden ? Ben het met je eens dat een éénling die met niemand praat over zijn voornemens en geisoleerd leeft bijna niet is tegen te houden. Maar het blijft toch een kwestie van keuzes en consequenties. Wil je een aanslag tegen kunnen houden dan heeft dat dus consequenties. En naarmate de kans op een aanslag groter wordt, de slachoffers veelal onschuldige burgers zijn zal de bereidheid om ten koste van steeds grotere consequenties keuzes te maken alleen maar groeien. Daar mag van mij best wat nuance in bewaard worden. Maar wat mij betreft bestaat die nuance niet voor het oogluikend toestaan en tolereren van wat voor geloof dan ook wat door (te) veel individuen wordt gebruikt om zichzelf boven anderen te plaatsen en/of weerloze burgers te verminken met een vrachtwagen, bomvest, machinegeweer of weet ik niet wat. Hoe je het ook went of keert, je zal de voedingsbodem aan moeten pakken. En naarmate het aantal slachtoffers oploopt en de dreiging groter wordt zullen de consequenties voor de mensen die zich ook verbonden voelen aan die voedingsbodem ook steeds heftiger worden. Ja dat is vervelend, want velen slaan niet door in geweld en die zijn ook de sjaak. Reden te meer voor deze mensen om dus asap zelf schoon schip te maken, voordat anderen dit gaan doen die niet zo nauw kijken om maar geen risico lopen een bomgordeltourist te missen.

Gr Ron

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 dec 2016, 05:18

https://www.nctv.nl/actueel/nieuws/2016 ... rlijn.aspx

http://m.telegraaf.nl/binnenland/articl ... stmas-fair

http://www.parool.nl/amsterdam/kerstmar ... ~a4437433/

Is dit ingecalculeerd risico, en nu er wat is gebeurt worden er toch maar een paar zichtbare maatregelen getroffen?
Is gewoon schijn veiligheid.

Misschien rij je een paar betonblokken of bloembakken zelfs wel zo aan de kant met een geladen vrachtwagen.

Gewoon iets doen zodat er geen mensen thuis blijven.

Maar weet je, de werkelijke vraag is natuurlijk, waar ben je als samenleving mee bezig als je een kerstmarkt al beveiligen moet met anti tank versperringen en een leger gewapende agenten?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 dec 2016, 07:27

Oplossingen?

De dader loopt nog vrij rond zegt men.

Auke M535i

Bericht door Auke M535i » 21 dec 2016, 08:16

Robin schreef:De dader loopt nog vrij rond zegt men.
Precies, en IS heeft de aanslag opgeëist waarmee de foto welke Wilders op Twitter gooit ook weer obsoleet is.

Robin

Bericht door Robin » 21 dec 2016, 08:49

Auke M535i schreef:
Robin schreef:De dader loopt nog vrij rond zegt men.
Precies, en IS heeft de aanslag opgeëist waarmee de foto welke Wilders op Twitter gooit ook weer obsoleet is.
Oplossing is dus Wilders aanvallen en bashen heb ik in de gaten:)

Koffie?

Bram

Bericht door Bram » 21 dec 2016, 09:13

Mike R32 schreef:De kans dat je dochter verkracht wordt door een asielzoeker is inmiddels vele malen groter. En daar is toch waar je als ouder het eerst naar kijkt, veiligheid voor je eigen kinderen. Liever allemaal het land uit dan de kans dat er een rotte appel blijft zitten.
Ja, want iedere vluchteling is een potentiële verkrachter, en dat zijn alle geboren Nederlanders natuurlijk niet. Die gedragen zich allemaal als modelburger.

Robin

Bericht door Robin » 21 dec 2016, 09:18

Hoe zit 't als je bij iemand die kanker heeft, de schuld van het lijden bij de chemokuur legt? Iemand?

En hoe zit 't als een foto van Merkel met bloed aan d'r handen (door Wilders getweet) zoveel kwaad bloed zet bij sommigen, dat ik denk wat is dit?
En dat ik daardoor een parallel trek bij het niet mogen afbeelden van een bepaalde profeet door(weten we 't nog?) een Deense cartoonist....

Vergeten we de hoofd(oor)zaak? of wat gebeurt hier?

Robin

Bericht door Robin » 21 dec 2016, 09:30

Weet je jongens. Geen grap en geen geintjes, maar m'n gezin /familie/vrienden/kennissen en ik willen nog decennia/tot aan mijn dood en daarna genieten van dingen als Kerst. Hier in Europa. Punt.

Marius

Bericht door Marius » 21 dec 2016, 11:19

Daar heb ik een hard hoofd in. Het mag inmiddels duidelijk zijn dat als je mensen uit de 3e wereld hierheen haalt, je niet de westerse wereld sterker maakt maar je hier meer en meer van derde wereld krijgt. De intellectuelen die dit veroorzaken met al hun experts/rapporten lijken dat niet in te zien. Maw, het wordt een grote teringbende, maak je borst maar nat.
Prachtig ook altijd dat zogenaamde populistische meningen vergruisd worden. "U bent te dom om er wat van te vinden!" "Maar wel goed genoeg om op mij en mijn idiote beleid te stemmen hoor."

Bram

Bericht door Bram » 21 dec 2016, 11:31

http://nos.nl/artikel/2149356-asscher-h ... itrah.html

Bizar dat er niet direct een hangslot op de voordeur gaat. Salafisme staat nou niet echt bekend om zijn tolerante houding jegens andersdenkenden :stom:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 21 dec 2016, 11:34

Robin schreef:Weet je jongens. Geen grap en geen geintjes, maar m'n gezin /familie/vrienden/kennissen en ik willen nog decennia/tot aan mijn dood en daarna genieten van dingen als Kerst. Hier in Europa. Punt.
Je bedoelt het winterfeest?
Want kerst gaat dezelfde richting op als zwarte piet hoor.

Robin

Bericht door Robin » 21 dec 2016, 11:37

Bram schreef:http://nos.nl/artikel/2149356-asscher-h ... itrah.html

Bizar dat er niet direct een hangslot op de voordeur gaat. Salafisme staat nou niet echt bekend om zijn tolerante houding jegens andersdenkenden :stom:

Afbeelding

Paar AIM-9 Sidewinders erop, zijn we ook van die fwd meuk af:)

Robin

Bericht door Robin » 21 dec 2016, 11:56

http://www.nu.nl/terreur-in-europa/4368 ... rlijn.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Een document van de verdachte is in de vrachtwagen gevonden....soms denk ik dat ik naar een slechte detectiveserie aan t kijken ben.
Wat is dit????

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 dec 2016, 12:10

Dat zal de gekochte media wel zijn, geregisseerd door de kwade CIA ofzo ;-)

Arthur

Bericht door Arthur » 21 dec 2016, 12:11

smiley schreef:
Robin schreef:Weet je jongens. Geen grap en geen geintjes, maar m'n gezin /familie/vrienden/kennissen en ik willen nog decennia/tot aan mijn dood en daarna genieten van dingen als Kerst. Hier in Europa. Punt.
Je bedoelt het winterfeest?
Want kerst gaat dezelfde richting op als zwarte piet hoor.
D'r is toch al ergens iemand of een instelling die het winterfeest noemt?

Arthur

Bericht door Arthur » 21 dec 2016, 12:13

Bram schreef:
Mike R32 schreef:De kans dat je dochter verkracht wordt door een asielzoeker is inmiddels vele malen groter. En daar is toch waar je als ouder het eerst naar kijkt, veiligheid voor je eigen kinderen. Liever allemaal het land uit dan de kans dat er een rotte appel blijft zitten.
Ja, want iedere vluchteling is een potentiële verkrachter, en dat zijn alle geboren Nederlanders natuurlijk niet. Die gedragen zich allemaal als modelburger.
Maar Bram, dat is "daar" toch ook meer aan de orde dan hier? Dan is het niet vreemd dat wij er zo over denken. Ik waardeer je positivisme maar soms denk ik dat je wereldbeeld iets te rooskleurig is.

Arthur

Bericht door Arthur » 21 dec 2016, 12:15

@Marius: +1

Plaats reactie